zondag 6 december 2009

Zo ontzettend gelachen...en een beetje kerst!

Ik weet niet hoe jullie Sinterklaasavond was, maar ik heb nog nooit op Sinterklaasavond zo gelachen! Je moet je voorstellen dat we gisteravond lekker met z'n viertjes op de grond zaten in de wetenschap dat we er niet zoveel aan zouden doen en dat het vooral om de gedichten zou gaan. Natuurlijk zaten er wel een paar cadeautjes bij en op een gegeven moment kreeg onze jongste dochter van 12 een pakje. Ik, die als hulpje van Sinterklaas voor de cadeautjes had gezorgd, wist uiteraard wat er in zat.

Marcella begon een beetje aan het cadeautje te voelen en er in te drukken en kwam vervolgens tot de conclusie dat ze wel wist wat het was. Even later - na het uitpakken - kijkt ze heel verbaasd en zegt ze: Huh...ik dacht het reinigingsdoekjes voor mijn ogen waren maar het is een pakje vochtig toiletpapier!!! Nou, toen kwam het!! Ik vol ongeloof met dat pakje naar de leeslamp met vol licht en ja hoor, ha ha ha.....!! Tel er vervolgens vijf minuten gegier, gebrul, gelach en een hoop buikpijn bij voordat ik enigszins een beetje bijkwam...als ik er nu aan denk, begin ik haast weer overnieuw...je had dat gezicht van Marcella ook moeten zien!! Wat heb ik gelachen zeg en door dat gebrul van mij lag de rest ook plat! Hoezo moet Sinterklaas de komende jaren wel z'n leesbril op als hij inkopen gaat doen!!! Later kreeg mijn oudste dochter een soortgelijk pakketje, ook dat had een pakje met reinigingsdoekjes voor het verwijderen van make up moeten zijn maar ook dat ha ha...was een pakje vochtig toiletpapier! Jullie snappen dat we een erg leuke avond hebben gehad, waarbij door Sinterklaas in zijn voor mij geschreven gedicht overigens ook aandacht werd besteed aan mijn blogverslaving waar ik sinds september aan lijd hi hi!
 
Maar dat was gisteren en nu Sinterklaas aan zijn terugreis naar Spanje is begonnen, kan ik mij echt gaan overgeven aan kerst. Ik heb dat al een beetje gedaan, maar de "grote" boom wordt vandaag pas opgetuigd. Die traditie heb ik ondanks de kerstkriebels dit jaar toch in ere gehouden.

Al een tijdje wilde ik louvreluiken in de woonkamer en een paar weken geleden heb ik ze geplaatst! Het is hetzelfde hoekje als waar ik mijn kerstboompje had neergezet, maar nu de luiken er staan ziet het er heel anders uit.


Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Op de eerste en laatste foto kun je zien dat ik gek ben op kaarsen! Ik heb ooit over de honderd kaarsen en waxinelichtjes in de woonkamer gehad, maar met een paar leuke dienbladen vol lukt dat al gauw. De mooie kaarsen steek ik trouwens zelden aan, want dan gaat het mooie er vind ik snel af! De waxinelichtjes en olielampen doen we wél elke avond aan.

Straks de spullen van zolder halen, dan kunnen we echt met kerst gaan beginnen!! Heerlijk!!

Trouwens, mocht je mijn vorige bericht over mijn give away hebben gemist en het leuk vinden om er aan mee te doen, klik hier voor meer informatie! Tot en met zondag 13 december aanstaande heb je de tijd!
Een fijne zondag gewenst en 
 
geniet  de komende weken van alle kerstvoorbereidingen!

17 opmerkingen:

Pink Princess zei

HAHAHA Ach vochtig toiletpapier kun je nooit genoeg hebben LOL!!!!
En die leesbril, ahum. Ja die is nu echt nodig ;) (Bij mij ook hoor hihi)

Mayflower zei

Hahaha Ingrid, ik moest ook wel lachen om je verhaal, ik denk dat je dat volgende jaar met Sinterklaas wel op je bordje krijgt hihi.
Wat fijn dat jullie een gezellige avond hebben gehad. Je louvre luiken zijn prachtig en staan heel sfeervol in het hoekje. Ja kaarsen, ik heb er ook altijd heel veel branden en hoe meer we naar de Kerst gaan hoe meer er bij komen, soms verlicht ik met Kerst alleen met kaarsen de kamer, dat is zo sfeervol.
Ben benieuwd naar al je Kerstdecoraties, heb je trouwens een èchte Kerstboom?
Geniet van de zondag.
Lieve groet, Mea

Anoniem zei

Whahahaha ik ga plat hier,vochtige toiletpapier doekjes,dit is echt zo grappig,ik snap dat jullie gegierd hebben van de lach,heerlijk zo`n avondje,die word niet gauw vergeten,ik zal je volgend jaar helpen onthouden dat je goed moet kijken dat je niet de vochtige toiletpapier doekjes pakt hahahah.

Oh dat boompje zo lief bij de deurtjes,heel mooi effect zo en ja ik ben ook dol op kaarsen,ik heb bijna geen gewoon licht aan,ik ga vandaag de boom opzetten,heb helaas een nepboom,het liefst wil ik echte,maar na een paar echte pechbomen dat mijn ballen voor de kerst al kapot op de grond lagen,was ik het zat,ik ga de boom nog niet gelijk optuigen,maar kijken hoe de poezedames erop reageren haha,ben benieuwd en hou de camera bij de hand,wens je een fijne zondag,lieve groet Joke.Ow ja en vergeet bijna,wat leuk de sterretjes of vlokjes bij de muis,geweldig.

Irma zei

Wahhhh!!! nou ik kan mij dat helemaal voorstellen, wat een giller, ohhh dat moet je nog jaren horen met Sinterklaasfeest en de eerstvolgende Sint gedichten kun je wel raden.
Nou je bent de feestmaand lachend in gegaan en je boompje zoooo mooi met op de achtergrond je luiken.

Hele fijne zondag, lieve groet Irma

Unknown zei

Hoi Ingrid,

Zo te horen hebben jullie een geweldige avond gehad! Wel handig, onverwacht twee pakjes vochtige toiletdoekjes ;) Mijn meisjes hadden ook niet meer bijgekomen van het lachen!!

Je hebt het hoekje met de louvredeurtjes heel gezellig gemaakt! Op naar de kerst!!!!!

Fijne zondag!

Lieve groet,

Madelief

Jootje zei

wat een heerlijk verhaal van die toiletdoekjes! ik heb wel mee zitten lachen, je dochters hebben in ieder geval een fris gevoel de komende tijd. dit verhaal zal nog jaren verteld worden op sinterklaasavond bij jullie. je kerstboompje is wel heel erg lief hoor! groetjes van jootje.

casa nostra zei

ik had dat gezicht wel eens willen zien....maar wel een leuk verhaal en dit zullen jullie nooit meer vergeten. je luiken en je boompje zijn ook heel mooi. ik heb ook weer 4 (nieuwe) oude luiken sinds kort en wil daar met kerst ook iets mee gaan doen. morgen hoop ik er dan ook mee te kunnen beginnen.

Meertje zei

Wat een giller!
Groetjes Miriam

Bizzy @ home zei

Wat een prachtig boompje en die luiken staan er zo mooi achter.
Groetjes Renny

Les Cotrions zei

Hello Ingrid! You had a great time! Nice to hear what fun you had with your family! I like your shutters and your little tree is so lovely!
A nice new week to you!
Vale

Rianne zei

heerlijk verhaal, maar uuhhmmm.... wat ligt er bij jullie naast het toilet?Fijne week!

Antonia zei

Hallo Ingrid,
ik had het gezicht van Marcella wel eens willen zien. Wat een misser zeg, dat zal je nog wel een tijdje te horen krijgen :-)
Wat een gezellig hoekje zo met de louvreluiken. Ja, en nu kunnen we los met de kerstspullen! Mijn man Maurice heeft vanmiddag onze boom in elkaar gezet en de lampjes erin gedaan. Ik vind het deze keer echt jammer om morgen de hele dag te gaan werken. Ga veel liever met de kerstversiering aan de slag. En met veel kaarsen en waxinelichtjes inderdaad. Daar kan ik ook enorm van genieten, vooral zo rond de schemering. Veel plezier gewenst met de kerstversiering deze week, groetjes Anja

Karin zei

Leuker kunnen we het niet maken.......
Aahhhh, je hebt sterretjes, wat leuk!
Karin

Bonjade zei

Wat een grap.....
En je hoekje is een plaatje om te zien. Wat fonkelen de lichtjes mooi op de foto zeg.
Heerlijk kerst is in de bocht....
Fijne dag

FEDERICA zei

Oh wow, beautiful photos! Looks like a cozy atmosphere.

Greetings from Italy!
Federica xoxo

P.s.Just a quick note to remember you the lovely Christmas Giveaway on Sweet as a Candy!

lia zei

Hoi Ingrid, dat is wel een giller hoor. Je weet nu al wat er volgend jaar in jouw gedicht staat. En je luikjes staan erg leuk bij dat boompje. Ben benieuwd wat er deze week allemaal te zien is in blogland.

groetjes Lia

Annelein zei

Deze sinterklaas zullen jullie niet snel vergeten.

Leuke foto's heb je trouwens en ook je blog leest erg plezierig.