donderdag 27 oktober 2011

New shoes…

Behalve mijn blog heb ik nog iets wat ik graag mag doen…winkelen! Als ik echt voor mijzelf op pad wil gaan, ga ik het liefst alleen…ik kan dan heerlijk snuffelen, treuzelen, de pas er in zetten of een pauze inlassen wanneer ik dat wil. Uiteraard ga ik ook regelmatig met mijn dochters de stad in, maar dan kijk ik niet (of amper) voor mijzelf...dan ligt de nadruk op mijn meiden.

Shoes

Een tijdje terug kwam ik helemaal happy thuis met een paar laarzen. Hoewel ik een redelijk normaal postuur heb (een paar pondjes minder is altijd welkom) lijd ik enigszins aan het brede-kuiten-syndroom Bedroefde emoticon, waardoor ik het vaak lastig vind om een mooie en passende laars te vinden (want laarzen met een brede schacht vind ik wat model betreft vaak ook niet zo geweldig). Nu weet ik ook dat de hakkenboer een rol van betekenis kan spelen door in het leer te snijden en elastiek te plaatsen, maar niet elk model wordt daar mooier van en ik pas er voor om de laars zo aan te laten passen dat ik het gevoel krijg onnodig met een paar elastische kousen rond te lopen hihi Glimlach .

In schoenenwinkels wordt mijn inschattingsvermogen vaak zwaar op de proef gesteld, hoge laarzen zonder rits vallen sowieso af, alleen laarzen met een rits tot bovenaan worden in overweging genomen. En al heb ik toch al honderden keren meegemaakt dat de rits halverwege bleef steken, inschattingsfouten maak ik keer op keer waardoor ik eerst een heel blij gevoel krijg omdat ik denk dat ik eindelijk een mooie laars heb gevonden die ik pas, om daarna aan overtollig kuitvlees halverwege de rits te merken dat ik mij ook dit keer weer danig heb vergist Bedroefde emoticon!

Maar nu komt het…ik ben geslaagd en ook nog eens met een laarsje zonder rits en zonder kuitproblemen. Hoe blij kan je zijn…  Emoticon met brede lach!

Bootie manfield
foto: Manfield

De bontrand kun je omhoog slaan waardoor het laarsje ook buiten de winter om nog goed te dragen is!

Is ie leuk of is ie leuk?

Smiley opluchting
  Een fijne dag gewenst!
 
Lieve groet, Ingrid

P.S. Aankomende zondag sta ik met mijn fotokaarten in Apeldoorn op de beurs A.rtistieke H.anden. Ik ben heel benieuwd naar alle reacties daar en uiteraard ook naar de verkoop. Mijn kerstkaarten (die ik binnenkort ook aan jullie laat zien) krijgen er een eerste vuurdoop.

Mocht je er ook naar toe willen, de beurs is geopend van 10.30 uur tot 17.00 uur. De entree bedraagt € 7,= en parkeren is gratis. Kijk op de website voor meer informatie. In verband met de voorbereidingen kan het zijn dat ik de komende dagen wat minder bij iedereen langskom!

63 opmerkingen:

Thuis bij Tjits zei

goedemorgen Ingrid! ja je bent zeker goed geslaagd met je laarsjes, ook helemaal mijn smaak!
wat kun je daar dan blij mee zijn hè!!
en wat leuk dat je zondag op zo'n mooie beurs staat, ik wens je veel succes ook met de voorbereidingen! best spannend die reacties.. maar komt zeker goed hoor!

lieve groet, Tjits

Blueberry zei

I like shoes too!!! And your new boots are adorable!:)
manyhugs, Ira

M. zei

nou ik vind ze SUPER leuk!!!!!
heb ook van die kuiten hahahahaha.....
ik hoop ook dat ze lekker lopen...

fijne dag!
lieve groet manuela

butiksofie zei

those boots are very lovely!!!!hughs Anja

Unknown zei

Super je stoere laarsjes....je hebt er vast heel veel plezier van,ik draag mijn stoere laarzen al elke dag :-)
Veel succes met de verkoop van je kaarten hoor.
fijne dag groetjes karin

Passione Helena zei

Goedemorgen lieve Ingrid,
Wat fijn voor je meid, dat je geslaagd bent! Niet aleen goed passend, maar ook lekker warm en stoer! Ik heb het probleem net andersom en moet altijd een slank laarsje zoeken, anders slobberen ze om je benen..zo zie je maar en hebben we allemaal wel wat;-)

Ik mag ook graag winkelen...inderdaad, af en toe eens lekker alleen, dan kan je heerlijk ongestoord je eigen gang gaan.

Wat staan er weer leuke dingen voor je op het programma! Ben erg benieuwd naar je kertskaarten, het zijn vast weer plaatjes! Jij hebt de sfeer van kerst dus al een beetje geproefd tijdens deze shoot;-)

Dat je er even wat minder bent, heb ik geen problemen mee hoor?! hihi Ik ben zelf ook niet erg actief. Heb nu al drie weken werklui over de vloer, gisteren had ik dan ook even een moment van.. bleh! Waarschijnlijk omdat ik ook niet helemaal fit ben. Nog even doorbijten, het word wel heel erg mooi!

Fijne dag!!

Veel liefs, Helena

Claudia Leertouwer zei

Heel veel succes as zaterdag, spannend hoor. Wie weet ontmoet je nog blogsters, altijd leuk nietwaar?

Shoppen met de meiden kost alleen maar geld en zelf zonder tassen thuiskomen....

Kom Achterom zei

Ha Ingrid
Ze zijn echt super stoer!!!
Het verhaal was heel herkenbaar maar gelukkig pas ik nu wel in heel veel laarzen na -30 kg is dat verleden tijd gelukkig.
Maar ik voel met je mee hoor het is een ramp om dan een mooie laars te vinden. Maar jij hebt het toppertje ertussen uit gehaald.
Fijne dag
Yolanda

Nicole (MLBV crafting) zei

Leuke, stoere laarzen heb je gekocht. Al een paar dagen ben ik op stap geweest met mijn dochter voor laarzen, die heeft juist van die smalle kuitjes waarbij iedere laars lubbert. En dan is die niet mooi, verkeerde kleur, teveel metaal enz.. Maar ook zij is gek op schoenen dus ooit gaat het ons lukken.
groetjes, Nicole

Anoniem zei

Volgens mij heeft elke vrouw een
schoen tik!!
Ik denk dat het standaart bij een
vrouw hoord!!
Ze zijn erg mooi en een neutrale
kleur daar ga ik ook altijd voor.
Succes op de markt ben benieuwd!!
Alvast een fijn weekend
Liefs Joke

Wunderbares Zuhause zei

Dear Ingrid,
...I also love shoes and these shoes are really gorgoeus....*MustHave*-Shoes.
Warm greeting,
Lucia

Pink Princess zei

LEUK die laarsjes en ja idd...ideaal omdat ze korter zijn :)
IK heb hele smalle kuiten (GEEN kuiten zeg maar) dus ook heel moeilijk om lange laarzen te vinden die redelijk geprijsd zijn (lees...goedkoop hihi) Ze zijn me altijd te wijd om de schacht en slobberen dan om mijn benen. Weet dus niet wat prettiger is hoor :). Korte laarsjes kunnen dan altijd ♥
(Heb jaaaaaren in een schoenwinkel gewerkt. o.a. Manfield :) )

Veel plezier ervan dus.....lekker voor de winter met die bontrand ♥

Meertje zei

Hallo Ingrid

Die problemen heb ik ook.
Tot ik deze site gevonden heb,
http://www.duoboots.com
Even je kuit opmeten en de passende laars bestellen.
Je laars je erg leuk!
Groetjes Miriam

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

hahahah ben dus gelukkig niet alleen met dat probleem ...herken je woorden ..... heerlijk he lekker alleen shoppen geen mensen die aan je trekken ,zuchten en staan te wachten hahahah fijne week lieve groet rosita

Bizzy @ home zei

Nou, je bent goed geslaagd, ze zien er super uit!
Succes met de verkoop aankomend weekend!
Lieve groet, Renny

kralenqueen zei

Ik vind ze leuk leuk leuk !! En het brede kuiten syndroom herken ik. Dan zie je een mooie laars en dan krijg je hem niet dicht... zo frustrerend. Maar hou je ook van een laarsje met hak? dan kan je eens gaan kijken naar het merk Via Vai. Mooie laars + pasvorm sleehak en je loopt echt op wolkjes !! je begrijpt dus nu al dat ik ze heb !! :-)

Geniet van je mooie laarzen en heel veel succes zondag Apeldoorn !!

liefs Rianne

Huize Kip Kakel zei

En ik maar denken dat ik de enige met dit probleem was!
Gelukkig zijn er velen met mij, dat komt van al ons hollandse fietsen zullen we maar denken!
Je bent in ieder geval wel leuk geslaagd, onder een rokje vind ik zulke laarsjes altijd wat minder( of draag jij ze daar ook onder)misschien moet ik daar aan wennen.., maar onder een broek, super!
Fijn weekend, je boft, ze geven prachtig fair weer op!
Groetjes Hannie

Michelle zei

Prachtig je laarsjes een hele goeie keuze!

succes aanstaande zondag en een hele fijne dag!

Lieve groetjes Michelle

Willy zei

Mooie laarsjes, fijn dat je toch nog goed geslaagd bent. Succes met de voorbereidingen en veel plezier zondag, lieve greot

lien zei

Leuk die laarsjes, helemaal mijn smaak! Ik kijk in de stad ook altijd voor dochterlief in plaats van voor mezelf. Maar gisteravond heb ik me getrakteerd op een avondje internetshoppen en ook leuke laarsjes besteld (onder andere, haha), misschien komen ze vandaag??
Leuk dat je op de beurs staat, veel succes!
Groetjes Carolien

It's me zei

Ik vind ze superrr leuk !!....geniet van de beurs zondag !! fijne dag liefs van mij...xxx...

Yvonne zei

Een probleem wat zeer herkenbaar is, heb nu wel laarzen met een brede schacht gevonden, maar ze helemaal je van het vinden doe ik ze niet (vind ze wat lomp)
jouw laarzen zijn super mooi !! de kleur is volgens mij net als van de laarzen van Fem (zij heeft ze met een gebreide rand :-)
fijn dat je zo goed geslaagd bent
Veel succes Zondag !!
Lieve groetjes Yvon

Mirjam zei

Hallo Ingrid,
Wat een mooie laarzen heb je gevonden. Het heeft je wat moeite gekost maar dan heb je wel wat. Prachtige kleur en dat bontrandje zorgt voor lekker warme voeten zou ik denken...
Ik heb vanmorgen juist ook een paar bruine laarzen gekocht van Helly Hansen, heel hoog en met laag hakje (kan echt niet op hakken lopen) en zonder rits, maar ik kan gelukkig de laatste jaren weer in de wat smallere schacht...
Ik wens je heel erg veel succes aanstaande zondag in Apeldoorn en ik kan je vast zeggen dat ik uitkijk naar je kerstkaarten, daar ga ik zeker van bestellen, ik hoef ze niet eens eerst te zien (wel natuurlijk) want ik weet zeker dat ze prachtig zullen zijn...
Heel fijne dag vandaag,
Groetjes en liefs,
Mirjam

Mayflower zei

Wat een herkenbaar verhaal Ingrid. Hier ook iemand met een laarzenprobleem door tè stevige kuiten hihi.
Gelukkig laat ik mij hierdoo niet van de wijs brengen en na stug doorpassen kom ik toch de juiste laars tegen. Zonder zo'n elastische achterkant, want die vind ik echt foeilelijk.
Ik vind dat jij ook een prachtige aankoop heb gedaan, heel mooi met het bontrandje en ook lekker stoer.
Succes a.s. zondag.
Lieve groet, Mea

Elly's kleine idylle zei

Hoi Ingrid,
Ik vind je laarsjes super mooi !!!!En leuk dat je ze op meerdere manieren kunt dragen.
En ja kuiten...... nou die heb ik ook hoor....
Maar winkelen is wel een van mijn grote hobby's
Heel veel succes op de markt..... en ben wel benieuwd naar je kerstkaarten...
Lieve groet Elly

Rozmeen zei

Nou goed geslaagd hoor..ze zijn leuk!! ik heb dat ook...heerlijk alleen winkelen..en ik heb geen schoenen maar jassen tik :-)

Liefs,
Rozmeen

La Maison zei

Schoenen, ik ben er ook dol op. Jouw nieuwe laarzen zijn erg mooi en zitten vast lekker.
Succes op de beurs Ingrid.
We waren weer even weg, vandaar dat ik niet op je vorige posten reageerde.
liefs
Hermine

Desirée-ScrapDees zei

hij is zeker leuk, daar zul je veel plezier van hebben! En succes zondag!

Corine zei

De laars is zeker leuk :)..en hoe handig van de bontkraag!

En shoppen (mits geld voorradig en bij de hand)is helemaal leuk :)

Groetjes Corine

My name is Riet zei

Die zijn erg leuk Ingrid. IK ben ook schoenengek en tassen, daar ben ik ook verzot op.
Succes op de beurs, het wordt vast geweldig.
Lieve groet van Riet

Sjonke's Kronkels zei

Ze zijn hartstikke leuk Ingrid.
Ik ben vandaag ook op zoek gegaan. Helaas nog niks gevonden. Ik lijd niet alleen aan het brede kuiten syndroom, maar heb ook nog eens hele voeten met lage wreef. Zie dan maar eens iets te vinden....zucht.
Maar jij kunt lekker van je nieuwe aanwinst genieten.
Groetjes,
Marion

Room Seventeen zei

Ziet er stoer en warm uit! Zelf draag ik altijd laarzen met een hak (lijk ik tenminste iets groter), maar dat gehannes met die kuiten heb ik ook hoor, en ik heb niet eens dikke benen. Maar het schijnt echt Hollands te zijn ,die stevige kuiten. Zal wel komen omdat Hollandse vrouwen zoveel fietsen ;-))

Corine(THUIS) zei

Je bent goed geslaagd Ingrid! Leuke stoere korte laarzen die je dus ook halflang kunt dragen..en door de platte hak kun je er vast prima hele dagen op lopen/staan als je een beurs hebt :)
Succes met de verkoop zondag en we zien je graag weer verschijnen als je tijd hebt!
Groeten, Corine(THUIS)

wonen met brocante zei

Wat een leuke stoere laars. De enkellaarsjes zijn natuurlijk de oplossing voor het kuitenprobleem. En die zijn er nu gelukkig in overvloed! Veel plezier ervan. Groetjes Peggy

Bij Guusje Thuis zei

Ik heb helemaal geen schoenentic hoor *kuch* maar weliswaar zonder stevige kuitjes maar met mijn mini-voetmaatje is het ook altijd lastig zoeken. Huisbakker snapt niet dat er dan toch zoveel op mijn schoenenplank staan.

Succes zondag, heel benieuwd of ze op de beurs net zo enthousiast zijn over je kaarten als ik (wacht dus even met het inwisselen van je tegoedbon op de kerstkaart haha). Liefs, Colin

Greet Lefèvre zei

Aha,
Zeker iets wat we gemeen hebben!!!
Shoe aholics!!!
Dank voor je berichtje op mijn post over Mango!!!
Dikke kus!
xx
Greet

Anoniem zei

Leuke laarsjes!
Dat kuitenprobleem komt mij erg bekend voor! Ik heb eindelijk laarzen gevonden voor bredere kuiten met een rits tot bovenaan. Ze doen niet onder voor de reguliere laarzen,... vind ik dan. Merk is JJfootware. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!

Veel plezier van je laarsjes en succes zondag!

Groetjes,
Esther

faire un songe zei

Helemaal leuk die laarsjes.. ik ben gek op schoenen.. kan je toch ook niet genoeg van in huis hebben.
Groetjes en een fijn weekend.

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Je laarsjes zijn helemaal leuk! Ik vind ze heel goed bij je passen. Stoer, maar toch heel vrouwelijk. Wat zul jij straks warme voeten hebben als je op de beurs in Apeldoorn staat :-)!

Mijn dochters en ik hebben ook altijd problemen met het vinden van geschikte laarzen. Bij ons is de schachtmaat altijd te groot. Zelf heb ik ook nog eens maat 42 wat mijn keuze aanzienlijk beperkt.

Ik wens je heel veel plezier en een goede verkoop toe in Apeldoorn!

Veel lieve groetjes van Madelief x

lia zei

Leuke stoere laarzen... Ik ben gek op schoenen en laarzen. Helaas vals het niet mee met matje 35. Maar ik ga altijd vroeg in het seizoen, en in mijn vaste winkel.
Dus, het is altijd wel wat hé.

Liefs Lia, en een heel fijn en druk weekend.

Martine zei

de laarzen zijn erg leuk. Het probleem van dikke kuiten heb ik niet, die zijn eerder aan de dunne kant. Alleen wat daarboven komt, oftewel mijn bovenbenen. Die zullen ook niet in laarzen kunnen hi hi, want die zijn vrij stevig.

Wat leuk dat je zondag op een beurs staat met je kaarten. Veel succes en je nieuwe laarzen zullen daar vast heerlijk zitten als je heel de dag moet staan. (grappige woordspeling he?)

lieve groet, martine

http://truutske.blogspot.com zei

Ik herken dit laarsjes probleem en loop dan ook altijd winkel in en winkel uit (ik hou niet echt van winkelen) maar deze laarsjes zijn echt prachtig van model en lekker warm.
Kijk....zoietsw zoek ik nuin ook dus....er is nog hoop voor mij.
Fijne avond, Trudie

Miss M zei

Jij dikke kuiten?? Was me niet opgevallen! ;-)
Ik vind dat je goed geslaagd bent met deze boots!
Van het weekend aan op Artistieke Handen? :-)
Wens je in ieder geval héél veel succes en dat de kaartenverkoop goed mag gaan lopen; tis je gegund!

Liefs, Marjolijn.

Miss M zei

P.S. I love shoes, too! :-)

t brocante sfeertje zei

hai,helemaal leuk en die lopen vast heerlijk!Ben ook een Manfield fan,moet naar binnen en dan maar hopen dat ik niet weer tegen n paar ik kan ze niet laten staan laarzen aanloop!Leuk voor je zondag!Heel veel plezier!Groetjes,Ingrid

What's in a day zei

Ik most zo lachen om je kuitenprobleem, ik keek spontaan naar mijn eigen kuiten, ha, ha!! ja soms zou ik ook een stukje kuit minder willen....maar jij hebt de oplossing hoor, heel mooi en zeker zo goed..en die kuiten, ach die hebben geen last van de kou hoor:))

Heel veel succes zondag, gaat lukken hoor.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Sanne zei

Toffe schoenen! Ben zelf ook dol op schoenen, heb een enorme All Stars-verslaving, haha! Heb nu vier paar, maar heb mijn oog alweer laten vallen op een nieuw paar (roze!) :D
Groetjes,
Sanne

Stina zei

wat een leuke laarsjes heb je gekocht,en veel succes met je kaarten.
liefs Stina

Nicole zei

That looks like a nice warm boot!

Michaja zei

Oh dikke kuiten ik ken ze!!! Je laarzen zijn geweldig mooi!! Heb net ook nieuwe laarzen gekocht in Zwitserland. Ook gevoerd, ik kan ze ook oprollen. De mijne hebben een knoop aan de zijkant. Ook heel erg gaaf!
Heel veel succes met de kaarten verkoop maar dat komt vast wel goed!
Jammer dat ik niet wat dichterbij woon :)
Liefs Michaja

Sjonke's Kronkels zei

Heey Ingrid, ben ik weer....ik zie ineens dat ik 'hele voeten' heb ipv hele SMALLE voeten....hahaha....wat zul je wel niet gedacht hebben.....
Groetjes en succes met de kaartenverkoop ;-)
Groetjes,
marion

Met Brocant Label zei

En of de laarsjes leuk zijn, ik houd ervan draag het liefst altijd laarzen. En veel succes zondag, maar dat moet wel gaan lukken met jouw mooie kaarten.

lieve groet,
Yvonne

Astrid zei

Alvast heel veel succes met de kaartenverkoop dit weekend!
I also love shoes... De juiste vinden is altijd lastig. Jij bent alvast geslaagd en als er inderdaad een koude winter op komst is loop je er warm bij...(van mij hoeft het niet zo koud maar dat is een ander verhaal..) En shoppen gaat soms inderdaad het beste alleen!
Fijn weekend !
Groetjes van Kiki

Linnie's kaartjes zei

Je laarzen zijn echt super, die zullen vast heerlijk lopen. Wat super zeg dta je de op de beurs in Apeldoorn staat....als ik me beter voelde kwam ik bij je kijken...Het zal vast een succes worden:-). Heel veel plezier.

Fijn weekend.

Liefs, Linda
(www.lindagboek.nl)

Gerreke zei

Wow Ingrid hij is echt mooi!

Ik ben laatst in een winkel geweest die heel wat laarzen met brede schacht verkocht en ik moet je eerlijk bekennen, het waren mooie laarzen!

Ook ik passeer de laarzen zonder rist, man wat een moeite moet je doen om daar in te komen.

Fijn weekend!(Trouwens heerlijk verhaal heb je geschreven!)

Villa König zei

I love shoes too! :-)) Happy weekend, hugs Yvonne

Pauline zei

Héél erg mooi !!
Ik zit hier wel te glimlachen om je verhaal. Het lukt gewoon maar zelden de eerste beste schoenenzaak binnen te holen en dan ook meteen te slagen. En soms word ik ook nog eens helemaal niet blij van nieuwe laarzen (nouja, is dat niet raar *smile*), want mijn oude zitten zoooo lekker. Maar die kunnen dan gewoon niet meer voor netjes.
Wens je een fijn weekend.
Liefs, Pauline

hokje zei

Wat kun je dan blij worden van zo'n mooie aankoop! Heel veel succes dit weekend in Apeldoorn, ben benieuwd naar je kerstkaarten...

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

Sandy zei

Luv your boots!
Oh how I miss Manfield.
Used to shop there and would always succeed!

You have the "grote kuiten" syndroom ik heb de "geen kuiten" rechte benen syndroom dus de meeste boots zijn altijd te wijd!

Fijn weekend!

Anoniem zei

Kijk dat zijn nu laarsjes waar ik ook van hou. Geweldig... Zondag hier in A peldoorn?
ooo ik heb al wat staan die dag, maar ik zal eens kijken of ik een gaatje vinden kan.... Staat de koffie klaar?

Misschien tot zondag groetjes Pieternel

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

What beautiful shoes you have found! Understands so well that you're happy! Finding good shoes is not easy. Good luck with your beautiful cards !!

Love
Charlotte

Marga zei

Hallo Ingrid.
Ie is leuk....super leuk!
Heerlijk he even lekker alleen rond neuzen, maar ook weer erg leuk als je met je dochters op pad bent.
Bedankt voor je fijne reacties telkens op mijn blog.
Wens je een fijn weekend.
Groetjes Marga

@nne zei

prachtige foto's ... én een super aankoop! ik kon me zo ergeren over laarzen met ritsen die snel kapot gingen én enkele weken geleden deed ik een droomaankoop ... lekker comfortabel, geen rits, ruim genoeg voor m'n wat sportieve kuitjes ... kortom laarzen van trippen ... hét einde!! misschien moet ik ze even op m'n blog zetten. lieve groet, @nne