zondag 9 oktober 2011

Het kleinste stadje van Nederland...


Vorige week vrijdag – toen de zon nog overdadig scheen – hebben we een bezoek gebracht aan het kleinste stadje van Nederland: Bronckhorst (en daar maakte ik ook mijn oud gemaakte foto's van mijn vorige post). Het plaatsje heeft ongeveer 150 inwoners en telt 38 Rijksmonumenten. Alhoewel het stadje met bijna alleen maar monumenten slechts een paar straatjes kent, wordt het goed bezocht.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Brievenbus oude stijl

Home & Lifestyle

In een voormalige stadsboerderij is sinds 1988 een Dickens Museum gevestigd dat ook een eigen theater en een sfeervol winkeltje kent. Jaarlijks vindt in Bronkhorst in december het Dickens festival plaats.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle 


Home & Lifestyle
Zo’n sfeervol stadje met zoveel prachtige huizen nodigt uit tot het maken van veel foto’s, die ik niet allemaal in deze post heb laten zien. Dat wordt dus nog een keer vervolgd…

Een fijne week allemaal!

Lieve groet, Ingrid

67 opmerkingen:

Oude lappen zei

Wat leuk, wij waren er in augustus met de fiets en het was inderdaad een geweldig stadje. Zo gezellig hé. Leuke foto's!
nog een fijne zondag
Liliane

It's me zei

Laat maar komen de rest !! wat een mooie foto's.....enne ...schaam schaam.....ik ben er nog nooit geweest......fijne zondag !! liefs van mij...xxx..

Blueberry zei

Really nice place! And lovely pictures!;) nice Sunday and many hugs, Ira

Theemuts Rommelhoekje. zei

Ziet er mooi uit !!

Fijne dag ,Romkje

Unknown zei

Wat een prachtig stadje is dit zeg! Het lijkt wel of je een stapje terug in de tijd zet! Vandaar dus je prachtige foto's! Ik ben benieuwd naar meer hoor :))
Fijne zondag verder van Sonja

kralenqueen zei

Leuk zeg. Ja vorige week was het heerlijk zomersweer. En vandaag??..... brrr koud. Je fotoos zijn weer prachtig en ben al benieuwd naar de volgende sessie van het kleinste plaatsje.
Fijne zondag !! Liefs Rianne

Ger zei

Ja, Ingrid....zeker is het kleinste stadje van NL een of meerdere bezoekjes waard.
Je zou bij het zien van jou foto's zo met klepperende klompjes door de straatjes willen gaan lopen;-)

Wij waren er al verschillende keren maar nog nooit met Kerst wanneer je in Bronkhorst een reis terug in de tijd kan maken. Tijdens het jaarlijkse Dickensfestival wandelen burgers, boeren en buitenlui in negentiende-eeuwse kleding door de beklinkerde straten en beleef je de tijd van Charles Dickens.
Dat lijkt me ook wel wat!

Fijne zondag!!!
Liefs,Ger

G-STYLE zei

Wij zijn er ook ooit een keer geweest, tijdens een vakantie. Helaas toen geen fototoestel bij me maar gelukkig heb jij dat wel gedaan .

Bedankt voor het meegenieten via deze weer prachtige foto's !

lieve groet Gea

What's in a day zei

Het is er zo mooi, mijn broer heeft er zijn trouwreportage gemaakt, schoonzus woonde daar in de buurt, wat is daar veel bewaard gebleven en in de kersttijd is het helemaal top!!! Een bezoekje waard...
Geniet van een mooie dag,

♥Eefie

Het Hoogerhuys zei

Ha die Ingrid, daar ben ik weer en wat is het weer genieten bij je. Prachtige foto's (je hebt er oog voor)
Het plaatsje ziet er erg leuk uit, is het museum in kerst stijl, aan die enorme klokken te zien. Dickens doet bij veel mensen aan kerst denken??!!
Maar de sfeer is prachtig en je hebt het weer mooi vastgelegd voor ons.
Fijne zondag, groetjes Sandra

Marga zei

Hallo Ingrid.
Dat ziet er inderdaad erg sfeervol en gezellig uit.
Fijne zondag.
Groetjes marga

Anita zei

Ooh Ingrid wát is het daar mooi zeg !!!!!
Vaak wat over gehoord maar nog nooit geweest.
Maarre daar komt verandering in :-)
Ik ben benieuwd naar het vervolg hoor ...
FIJNE ZONDAG
Pssst ... zit nog in mijn "yoghipak" hihi
Snel onder de douche zuslief is nl jarig FEESSIE
Groetjezz lfs mij

flowersandhome zei

Wat een mooi klein stadje. Helemaal duidelijk waarom hier het Dickensfestival in december gehouden wordt. Daar is deze locatie super geschikt voor natuurlijk. Moet heerlijk zijn er dan rond te dwalen, helemaal in Dickenssferen.
Prachtige foto's heb je weer gemaakt Ingrid!
Groetjes en fijne zondag,
Marian

Mayflower zei

Wat een prachtig stadje Ingrid en wat heb je dit alles weer mooi in beeld gebracht. Ik kende het plaatsje niet, maar het is zeker een bezoek waard zie ik.
De koffers in mijn tijdreispost zijn helaas niet van mij, maar stonden in de vertrekhal van het stationnetje, dat ook geheel in stijl was aangekleed.
Ik wens je een fijne zondag.
Lieve groet, Mea

Marga zei

Hallo Ingrid.
Ik snap er niks van. Ik krijg jouw berichtjes
( de 2 die na mijn reactie zijn geplaatst) op mijn e-mail.
Heb e-mail afgemeld en hoop dat het nu niet weer op mijn mail komt. Ik zal wel iets fout hebben gedaan.
Groetjes Marga

Susi zei

My dear Ingrind..
ohhhh this are sooooo beautiful pictures..
very very nice..
I wish you a beautiful sunday..
Kisses Susi

Hanna zei

så många vackra bilder.
Ha en fortsatt bra söndag!
Kram
Hanna

Yvonne zei

Heerlijk lopen is het daar he, wij mogen er ook graag komen, ook het pontje is leuk!
en het dickens museum, wel piep klein, maar erg leuk
je hebt er prachtige foto's gemaakt!
Fijne Zondag nog
Groetjes Yvon

My name is Riet zei

Ha Ingrid.
Wat een leuk stadje is dat en wat heb je het mooi weergegeven op je foto's .Genieten!. Goed voor prachtige kaarten lijkt me.

We zijn gisteravond al thuis gekomen. Wilden eerst in Nancy blijven maar het water kwam met bakken naar beneden dus zijn we maar door naar huis gereden. Het weer was bar en boos onderweg.

Liefs van Riet

Le Style zei

Super mooi het kleinste stadje en weer zo mooi in beeld gebracht. Ben benieuwd naar de vervolg foto's..... zo genieten.

Liefs van mij

An zei

Hoi Ingrid, dankzij je prachtige foto's zijn we er nu ook een beetje geweest...Maar een echt bezoek lijkt me toch ook de mooiete waard, dus vanaf heden staat Bronckhorst ook op mijn lijst van "places i would like to go to..."!!
Fijne zondag!! An

Huys 50 zei

Ohh wat een mooie post op deze regenachtige zondagmoddag.
Wat was het toen nog heerlijk weer hé en wat een prachtige foto,s heb je gemaakt.

Groetjes
Dicky Marie.

Sanne zei

Dear Ingrid,

this is is really a great house...love the stones & and the nice windows....

Have a nice sunday ,
best wishes,
Sanne

lia zei

Leuk, op een foto lijkt het zelfs al een beetje kerst.
Weer wat om te onthouden.

Liefs Lia

wonen met brocante zei

Zoals we van je gewend zijn heb je weer prachtige foto's gemaakt! Lijkt me geweldig om in zo'n mooi oud plaatsje te wonen. Groetjes Peggy

Desirée-ScrapDees zei

ik verwachte dat je naar madurodam was geweest hahaha, wel weer hele mooie plaatjes leuk hoor!

Shabby soul zei

What a nice place!! Lovely photos also!
It seems to be already cold there...
Here autumn seems late to arrive, still sunny days: I love it.
Hugs my sweet
Silvia

Agnes zei

Wat een prachtige foto's! Ziet er zo gezellig uit daar. Heb van wel eens van Bronckhorst gehoord maar er nog nooit geweest. Wist ook niet dat het zo klein was. Maar je hebt het goed gepromoot. Ik ga er zeker eens een keertje heen. Dickens lijkt me geweldig daar. Fijne week alvast.
Lieve groet,
Agnes

Mirjam zei

Hallo Ingrid,
Jeetje, wat een mooie plaatjes weer... Ik wist niet eens van het bestaan van Bronckhorst. DAt zet ik gelijk maar eens even op mijn to-go-lijstje... Dat wil ik graag eens met eigen ogen zien, en Ben ook denk ik wel...
Heerlijke sfeer hoor, ik zou willen dat er nog veel meer van die plaatsjes waren. Soms denk ik wel eens dat ik in de verkeerde tijd ben geboren. Al die heerlijke 'terug-in-de-tijd' plaatsen vind ik zo heerlijk... Maar ja, dan waren er ook geen blogs... Ja, daar moet ik dus even over nadenken...
Ingrid, ik wens je een heel fijne avond nog...
Lieve groetjes,
Mirjam

Haikey love of living zei

dit ziet er heel mooi uit!

Fijne dag nog!

Haikey

lizet zei

Mooie foto's.

Groetjes,
Lizet

Lida zei

Eerst even noteren, daar wil ik dus binnenkort eens naar toe, was het weer vergeten en het lijkt mij juist zo leuk! Dus dat is genoteerd, zal straks even de data opzoeken! Maar jij hebt er weer schitterende foto's gemaakt!
Groetjes
Lida

Met Brocant Label zei

Nou Ingrid dit is wel heel toevallig, over Bronckhorst had ik het vandaag nog. Dus toen ik je eerste stukje las over het kleinste stadje van NL wist ik gelijk dat het hier over ging. Wat is het leuk zeg, de oude boerderijtjes en de sfeer prachtig, erg genoten van je mooie foto's.

Lieve groet,
Yvonne

Bianca zei

Ben benieuwd naar de andere foto's.......wat een prachtig stadje......of is het een dorp ? Ik ben er nog nooit geweest, maar ik zet 'm op mijn lijstje......
Groetjes Bianca

http://truutske.blogspot.com zei

Wat een geweldige mooie foto's.
Zo sfeervol en wat een prachtig stadje.
Echt erg erg mooi.
Wens je een fijne avond, Trudie.

Anoniem zei

Ja het is daar prachtig mooi, ik ben er 10 jaar geleden geweest met een familie weekend.
Mooie foto`s ook!
Fijne avond, groetjes Monique

theeleuten zei

Eeen aanrader zo te zien........prachtige plaatjes heb je gemaakt....liefs Evelien

Stina zei

daar heb ik wel eerder van gehoord maar ook nog nooit geweest,je foto's zien er prachtig uit.

liefs Stina

Petra zei

Wat een rust heerst er daar zo te zien en wat een heerlijk weer nog. Ja hier willen we nog wel meer van zien..

Was vandaag al eerder bij je maar toen kon ik niet reageren en lag je bovenkant er af. Haha, wat klinkt dat stom..

Fijne week!
Liefs Petra

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

What a cute little town! Beautiful pictures you have taken ... as usual :-)) I love brick houses with shutters over the windows and large doors. Must have been a wonderful visit. Thank you for showing the inspiring images.

Have a beautiful week Ingrid!
love
Charlotte

Room Seventeen zei

Bronckhorst, een heel sfeervol dorpje, ben er wel
eens geweest. Weer mooie (kaarten)foto's!

hokje zei

Jaren geleden dat ik in dit sfeervolle plaatsje ben geweest, dus extra leuk om nu jouw foto's te bekijken. Ben dan ook benieuwd naar het vervolg...

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Ingrid,
what beautiful photos form the netherlands!
I hope I can travel there soon!
Hugs,
Yvonne

Bizzy @ home zei

Mooie sfeervolle foto's op een trieste zondagavond...heb ervan genoten.
Liefs, Renny

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Ik heb al veel over Bronckhorst gehoord, maar ben er zelf nog nooit geweest. Dankzij jouw foto's nu toch een klein beetje :-)! Het ziet er allemaal even sfeervol uit. Dat Dickens festival moet ik onthouden. Dat klinkt als echt iets voor mij!!

Een gezellige nieuwe week,

Lieve groetjes van Madelief xox

lien zei

Wat een sfeervol stadje inderdaad! Ik ben verliefd op die oude, rode brievenbus :-)
Je hebt er weer een schitterende fotoreportage van gemaakt!
Liefs Carolien

Berna zei

Ja het is een schitterend plaatsje. Ben er al veel te lang niet meer geweest. Met sneeuw straks misschien.......??

Martine zei

wauw, wat heb je weer een mooie foto's gemaakt. Het is net alsof ik er zelf loop. Ik ben er nog nooit geweest, maar je foto's nodigen uit om er eens te kijken.

groetjes en een fijne week,
Martine

alma zei

Heb weer even bijgelezen...even een weekje niet op het blog geweest.
Leuk voor Colinda en Hetty dat ze de give away hebben gewonnen.
Wat hebben jullie een heerlijk uitje gemaakt. Het was inderdaad erg mooi nazomerweer...dat is toch extra genieten.
Zo aan je foto's te zien is dat ook goed gelukt.

Lieve groet
Alma

Thuis bij Tjits zei

wat een prachtig stadje en zo sfeervol! heerlijk dat de zon ook nog scheen!

ik wens je een fijne week,
lieve groetjes, Tjits

Bij Guusje Thuis zei

Kende het alleen van naam, maar wat is het een prachtig, vooral sfeervol stadje, die ga ik onthouden om eens rond te dwalen. Groetjes, Colin

Willy zei

Ja het is een prachtig stadje om rond te wandelen, je waant je heel wat jaren terug in de tijd.
Fijne week, lieve groet

Low Tide High Style zei

What a lovely town Ingrid, thank you for taking us along to see it! I look forward to seeing more pictures of it soon!

Kat :)

Anoniem zei

Wat een pracht fotos !!
De eerste wat een plaatje
dat is toch ook met
gevoel gemaakt.
Ik heb erg van je mooie
fotos weer genoten
maar dat doe ik altijd al bij jou!!!
Fijne week
Liefs Joke

Anneke zei

schitterende foto,s heb je weer gemaakt en vorige week was genieten met het weer.
heerlijk om al dat landelijke te zien

Sanne zei

Mooie foto's! Wat een leuk plaatsje lijkt me dat, die gaat op het lijstje van 'nog te bezoeken', hihi!

Created by Essie zei

Wat een prachtig stadje en dat heb je in je foto's heel mooi laten zien

Groetjes en een fijne dag

Esther

Elly's kleine idylle zei

Wat een mooi klein stadje...Ben er nog nooit geweest maar is zeker een bezoekje waard !!
En het Dickensmuseum is wel klein maar super leuk. Je kunt zo in het promotieteam van Bronchorst met je prachtige foto's, ze zullen wel blij met jou zijn.
Lieve groet Elly.

Maia zei

Wow je hebt al zoveel reakties op deze mooie post!
Niet onverdiend hoor, prachtig de dingen die jij op de foto zet!
Ik ken dit stadje niet maar weet van dat Dickens festival lijkt me erg mooi maar ook erg druk.
Volgens mij maak jij daar dan ook weer schitterende foto's van haha.
Dank voor je lieve reaktie!
Fijne avond,
Groetjes Maia

Huize Kip Kakel zei

Wat hebben we toch een mooie schatten in Nederland hé?
Genieten met een grote G!
Je had er mooi weer bij en je foto's zijn weer prachtig!
Groetjes Hannie

love lives in the kitchen zei

these octoer pictures are just beautiful! i love the basket full of nuts and the post box... i hope to visit your country one day, that would be lovely...
sending you hugs from milan,
justyna

MODERN COUNTRY zei

Hallo Ingrid,

Ik hoop dat alles goed it. Jij bent zo goed in foto`s maken! Zowel buiten als binnen. Het is heerlijk om op reis te gaat en iets andere dan hun eigen stad te zien. Herfst is zo mooi ook. Met prachtige kleuren, mooie temperaturen en frisse lekkere luch.t Heb je al goed weer de laatste tijd? Hier schijnt de zon en ik heb zin om te gaan wandelen.

Jij weet dat wij naar Nederland gaat voor de kerst? Nu tel ik de weken. Het zal leuk zijn om daar weer te gaan. Wij waren een paar dagen daar vorige jaar, op de terugkeren naar Noorwegen van Frankrijk. Maar deze keer zullen wij zeker minimaal 2 weken blijven.

Ik hoop dat je geniet van deze heerlijke herfst, I love it:)

Dikke knuffel, Aina

Pauline zei

Het is alweer even geleden dat ik daar ook ben geweest. Ik weet wel dat ik het er zo mooi vond en maar foto's bleef maken. Daarna met het pontje over het water. Ben je ook al eens in Doesburg geweest? Wel groter, maar ook erg mooi en fotogeniek.
Liefs, Pauline

Vær våken zei

Hi Ingrid! Looove this house! And the beautiful and cozy photos you have taken!! What a great tour you took us on today :) Have a lovely Tuesday!

Love, Kristin

Michaja zei

Mooi plekje! Je foto's zijn ook weer heel erg mooi Ingrid!

Michelle zei

Geweldig mooie foto's, Ingrid en een lief mooi stadje!!

Lieve groetjes Michelle

Opkopers Partijhandel zei

Bronkhorst is zeker een gezellig stadje kijk voor meer informatie anders even op www.vandaagkoopzondag.nl/bronkhorst