zondag 23 oktober 2011

Brocante…

Als ik hier thuis aan brocante met een geschiedenis denk, gaan mijn gedachten meteen naar het woordenboekje van mijn opa en het thee-ei van mijn ouders.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Mijn opa kreeg het boekje toen hij 18 jaar werd, zoals je ziet hadden wij vroeger op eerste kerstdag altijd een feestje. Inmiddels is het al ruim 25 jaar geleden dat hij op 86-jarige leeftijd overleed.

Home & Lifestyle

Dit thee-ei heb ik net als het woordenboek al eens eerder laten zien. Toen mijn moeder een paar jaar geleden plotseling overleed, heb ik dit geërfd.  Mijn ouders kregen het thee-ei vermoedelijk cadeau toen zij trouwden.

Het zijn mooie bezittingen die doen denken aan vroegere tijden.

Home & Lifestyle

Met deze post doe ik mee aan “All time favourite”, een erg leuk idee van Renny van de blog Bizzy at Home. Wil je ook meedoen of een kijkje nemen bij de andere deelnemers, klik dan hier.


Een fijne week!

Lieve groet, Ingrid

60 opmerkingen:

Kom Achterom zei

Wat een prachtige herinnering.
Het thee-ei is echt een beauty.
Je foto's zijn weer om van de kweilen! ihihi
fijne dag
Yolanda

. zei

En dan zijn er nog mensen die het mooie van oude dingen niet zien. Schitterend hoor! Geniet van deze heerlijk dag Ingrid.

Een sneller kloppend hart zei

Wat prachtig...je hebt zo'n mooie spullen en je foto's stralen zoiets rustgevends uit, ik stel me jou ook voor als een rustige vrouw, maar haha dat zou natuurlijk ook heel anders kunnen zijn :)
Ik wil ook mee doen aan the all time favorite maar ik loop alweer andere dingen te doen hier en zo meteen bij mijn ouders op bezoek (maar 100 km rijden ;) dus weer een drukke dag voor de boeg, misschien morgen, want 't is herfstvakantie! :)

Geniet van je zondag

Veel groetjes, Veronique

Sjonke's Kronkels zei

Oh wow, zo'n mooi thee-ei heb ik nog nooit gezien. Alleen van die dingen met een kettinkje. Deze is prachtig. Het boekje is ook heel bijzonder. En zo oud al. Echte 'schatten' met mooie herinneringen.
Groetjes en fijne zondag,
Marion

Lida zei

Wat een toeval, mijn Opa werd ook geboren op 25 dec. later kreeg hij een schoondochter die op de 26e jarig was en dus zaten mijn ouders iedere Kerst twee dagen op visite. Helaas overleed hij toen ik 3 jaar was en ik kan hem mij niet meer herinneren. Maar zijn portret toont een markante man met een spierwitte haardos en snor.
Ook ik hebben dingen geërfd van mijn grootmoeders, een ouderwetse koffiemolen, een geslepen glazen advocaatbowl, ja die dingen zijn kostbaar voor mij! Dat ei is echt prachtig, zo mooi zie je ze nu niet meer, wil je het reinigen zonder uren te poetsen, dan even met wat soda en aluminium folie in warm water doen, regelmatig eruit halen om te kijken of het schoon genoeg is naar jouw zin en afdrogen met een zachte doek. Het verdient het om te glanzen! Fijne dag
Lida

Petra zei

Wat mooi weer, ik zal ook 's kijken of ik nog iets heb. En of ik inspiratie heb!!

Nou ja het zonnetje schijnt, een hele fijne zondag Ingrid

Groetjes Petra

Bizzy @ home zei

Wat een dierbare schatten van je opa en oma! Het thee-ei is prachtig. Schatten om te koesteren. Je hebt ze mooi gefotografeerd, een mooi eerbetoon aan hun.
Fijne zondag!
Lieve groet, Renny

Le Style zei

Oh Ingrid, dit is een schitterende bijdrage.
Zo mooi, de herinneringen maken het zo speciaal.
Wat een mooie foto's.....
Bijzondere items, het zijn 'plaatjes'.
Een fijne zondag!

Lieve groet van mij

Mirjam zei

Hallo Ingrid,
Wat zijn dit soort spullen toch waardevol. Opa en oma zijn er niet meer, maar zij leven toch een beetje verder in hun prachtige nalatenschap. Het boekje is prachtig, en wat fijn dat het gedateerd is. Gebruik je het wel eens, om een woordje op te zoeken? En het thee-ei van je moeder.... Ik ken ze ook alleen maar aan een kettinkje, maar zo als lepel is het zo veel mooier. Kostbaar goed, deze schatten uit je verleden, je zult het nog zo voor je zien dat je moeder dit ei in het kokende water doopte, tot de thee de goede kleur had...
Ingrid, ik wens je een heel fijne zondag, geniet van het mooie weer, al is het koud buiten. Slechts vier graden vanmorgen vroeg. Lekker gewandeld in de duinen heb ik al...
Lieve groetjes,
Mirjam

Hannekie(Sisterly) zei

wow wat is dit mooi zeg. en inderdaad extra mooi omdat het van de mensen waar je van houd geweest is..dat geeft het altijd een beetje extra vind je niet..wat een leuk idee van renny. ga zeker even bij haar kijken. fijne zondag..liefs hannie

lien zei

Wat een mooie spulletjes, ik kan me goed voorstellen dat ze veel waarde hebben. En dan zo mooi gefotogafeerd, echt iets om in te lijsten!
Fijne zondag, liefs Carolien

It's me zei

Heel erg mooie Ingrid de herinnering en de foto's.......koester ze....liefs van mij....fijne zondag !!...xxx,......

Pauline zei

Wat maakt het je "rijk" als je die spullen bezit. Niet alleen omdat het brocante is, maar juist omdat het zulke dierbare familiestukken zijn. Maakt niet meer uit of het klein of groot is, maar de herinneringen aan die geliefden maken ze tot iets zeer kostbaars.
Wens je een fijne zonnige zondag.
Liefs, Pauline

Room Seventeen zei

Mooie herinneringen Ingrid !
Fijne zondag :-)

My name is Riet zei

Wat mooi, je oude spulletjes Ingrid. Ik zit maar te denken wat is nou brocante. Alles waar ik mee begon 50 jaar geleden moet natuurlijk brocante zijn maar dat was in de loop der tijden ouderwets of versleten dus ging het weg. Als ik alles had bewaard had ik nu drie huizen vol gehad. hihihi. IK heb nog wel het één en ander hoor dus misschien ga ik ook wel meedoen.
Liefs van Riet

Nieneke zei

Prachtige spullen, zeker, of misschien wel juist, door de verhalen erachter. Ik kan me voorstellen dat het boekje en het ei tot je all-time favourites behoren!!
Fijne zondag, Nieneke

Karin zei

Mooi hoor en vooral door de herinneringen zijn het waardevolle stukken!

Blueberry zei

You always have such wonderful vintage things!
Nice Sunday, Ira

ria zei

Wat een prachtige items!!En zoals je ze weer weet te fotograferen.....!!Ik heb nog nooit zon thee-ei gezien,maar hij is zo mooi!!
Fijn weekend en geniet van t mooie weer!
Groetjes Ria

Anoniem zei

Prachtig en heel bijzonder dat je dit hebt,je hebt er schitterende foto`s van gemaakt,ik wens je een fijne zondag,lieve groetjes Musje.

Jolanda zei

Mooi he, die kleine oude spulletjes die zoveel herinneringen naar boven halen, zowel het thee-ei als het boekje zijn prachtig, lieve groet

G-STYLE zei

Mooie bijdrage hoor , ik herinner me het nog wel dat je het eerder liet zien ,
volgens mij zijn dit wel weer andere foto's ....

fijne zondag verder, lieve groet Gea

lia zei

Leuk en kostbaar om te hebben.
Wie weet doe ik ook eens mee, maar de tijd.....

Fijne zondag
lieve groet Lia

Hannekie(Sisterly) zei

oeps hahhaha..aangepast hoor..helemaal niet op gelet joh...
liefs hannie

Thuis bij Tjits zei

wat een bijzonder en mooi thee-ei Ingrid! ik als echte theeleut heb al veel thee attributen gezien, maar deze is nieuw voor me, erg mooi!
en het boekje van je opa.. ook zo speciaal.. hele mooie dingen om te koesteren en in een lijstje te hangen!
een hele mooie bijdrage!

ik wens je nog een hele fijne ZONdag!
lieve groetjes van Tjits

Mayflower zei

Wat een prachtige bijdrage Ingrid en wat heb je dit alles mooi vastgelegd.
Dat zijn spullen met een verhaal om te koesteren.
Ik wens je een fijne zondag.
Lieve groet, Mea

What's in a day zei

Wat een mooie herinneringen, onze voorouders hadden geweldige spullen in huis, oerdegelijk, maar ze straalden ook zoveel uit.Handwerk, niets machinaal, wat genieten we toch van hun spullen.
Ik vind allebei de voorwerpen zo mooi, heel dierbaar voor jullie.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Jij hebt ook al zo'n mooie bijdrage aan de post van Renny. Het is bijzonder om te lezen dat de meeste waardevolle 'all time favourites'de objecten zijn die vol herinneringen zitten. Zo ook bij jou.

Hebben jullie een leuke dag gehad? Wij komen net terug van een wandeling over het strand. Heerlijk in de zon :-)!

Fijne dag verder!

Lieve groetjes van Madelief x

Anoniem zei

Wat een prachtige spulletjes en ze stralen met elkaar zo'n rust uit! Ik kan mij voorstellen dat je er heel erg zuinig op bent en dat je gedachten gaan dwalen als je er naar kijkt!

Groetjes,
Esther

Wunderbares Zuhause zei

Really lovely they are, dear Ingrid. And your picture are gorgeous as always.
Have a nice Sunday.
Warm regards,
Lucia

Marjon zei

Heel erg mooi deze spulletjes en wat een mooi aandenken fijne zondag groetjes Marjon

Susi zei

Ohhh so nice.. your porcellan is very very nice..
Have a beautiful sunday with many sun..
Kisses Susi

Vær våken zei

How beautiful! And what a special book! You photos are also lovely!!! Happy Sunday!

Kristin xo

Bij Guusje Thuis zei

Mooie herinneringen waardoor deze stukken gewoon kostbaar zijn; ze staan weer prachtig op de foto! Groetjes, Colin

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat een mooie spulletjes heel mooi die thee ei ....wat zou jij genieten als je er naar kijkt ....fijne week lieve groet rosita

Met Brocant Label zei

Wat een speciale herinneringen van deze prachtige brocante. Erg mooie bijdrage Ingrid, ik ga er van de week ook mee aan de slag.

Lieve groet,
Yvonne

Claudia Leertouwer zei

Prachtige foto's Ingrid, en voor de rest krijg je nog een mailtje....

Anita zei

Oooh wat een prachtig thee-ei en woordenboek !!!!
Wat een waardevol bezit vol warme herinneringen.
Prachtige foto's lieve Ingrid :-)
FIJNE AVOND Groetjezz lfs mij

Yvonne zei

Ik weet nog dat je dit al eens hebt laten zien, maar ik vind zowel het thee ei als het boekje prachtig, en ook de herinneringen erachter zijn dierbaar...
mooie foto's trakteer je ons weer op
fijne avond nog
Lieve groetjes Yvon

Pierelantijntjes zei

Wat een schitterend thee ei Ingrid. En dat boekje is ook een prachtig bezit. Wees er maar zuinig op
liefs Ester

House of Seasons zei

Lieve Ingrid,
Mooie herinneringen EN mooie spulletjes!
Koester het!
Liefs
Lia

Willy zei

Mooi bericht heb je er van gemaakt. Dierbare spulletjes waar veel mooie herinneringen bij naar boven komen. Het thee-ei is ook wel een hele mooie.
Fijne avond, lieve groet

Jeanette zei

Hele mooie foto`s van prachtige spullen met een bijzondere herinnering....

Fijne avond,
liefs...

Jeanette zei

Mooie spullen, waardevolle herinneringen, leuk om te lezen.

Groet,
Jeanette

Elly's kleine idylle zei

Wat een ontroerend mooi herinnering Ingrid !!!
Het zijn dierbare schatten met een onbetaalbare waarde..
Een schitterende thee ei..werkelijk een plaatje
En je foto's...nou ja..gewoon om te zoenen Zo..mooi !!
Groetjes jawel let op... uit Texel Ha ha..
lieve groet Elly.

Helena, The Swenglish Home zei

Dear Ingrid,

What beautiful vintage items you show in beautiful photos here. The "thee-ei" is very special and of course especially lovely as it carries with it part of your family history. I really understand it must be precious to you.

Wishing you a lovely new week!
Helena

Amy zei

prachtig zeg zo n thee-ei ,echt iets met een verhaal
Daar moet je zuinig op zijn
Gr Amy

Anoniem zei

Ja dat zijn pracht stukken
voor al het woordenboek is
super!!
Maar je fotos ook.
Altijd genieten met jou blog!!
Liefs Joke

Tilly zei

Prachtig en zeker een dierbaar bezit voor jouw. Mooie herinneringen om te koesteren. Mooie foto's weer...genieten van deze bijdrage van all time favourite.
Lieve groetjes Tilly.

Michelle zei

Prachtige schatten met een mooie herinnering, Ingrid!

fijne week
lieve groetjes Michelle

Shabby soul zei

Darling Ingrid, what a tenderness you must feel (and I do for you) thinking to the darling loved persons these things belonged to...
I don't have books from my grandfather (he was even unable to write, poor man) but I have several plants from his garden (he was a gardener) I love so much.
Your photos are dreamy!
Love and Hugs from Italy
Silvia

Sanne zei

Wauw, wat een ontzettend mooi boek is dat! En zeker ook aangezien het zo'n persoonlijke waarde heeft, prachtig!

Desirée-ScrapDees zei

het thee ei is echt prachtig en het boekje is dus al bijna 100 jaar in de familie, wat een gaaf idee zeg!

cindy 'wonenmeteenhart" zei

wat een mooie bijzondere bijdrage
met je speciale spulletjes zeg!

lieve gr cindy

Maria zei

Ooow dat is ff een mooi thee-ei,zo bijzonder mooi.
Het woordenboek vind ik ook super
Mooie herinnering

liefs Maria

THE BLACK BARN zei

WAT EEN MOOIE FOTO'S!!!
WAT EEN MOOIE BIJZONDERE THEE EI!!
PRACHTIG !!

FIJNE WEEK,

MIRANDA

@nne zei

prachtige foto's heb je ervan gemaakt! lieve groet, @nne

Yvonne - Frl. Klein zei

What wonderful treasures! I love your old books!
Gorgeous photos!
Hugs,
Yvonne

SeelenSachen ♥ zei

hey my dear,

THANK YOU for your lovely words!

I am in love with those (and other) old books - they smell so good, aren`t they?! ;-)


Hugs and have a nice week!
Nora

Les Cotrions zei

Thank you Ingrid!!!
I'm so happy to hear from you and to see again your wonderful trasures!
Many hugs and a happy week!!!
Vale