donderdag 20 oktober 2011

Monumentale panden…

In een eerdere post vertelde ik al dat we een bezoek aan het kleinste stadje van Nederland hadden gebracht: Bronckhorst. Het stadje kent bijna alleen maar monumentale panden, je kunt je voorstellen hoe sfeervol dat is.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Het stadje is heel landelijk gelegen en hoe klein het ook is…horeca is er voldoende vertegenwoordigd om al die bezoekers van een hapje en een drankje te voorzien. Je kunt er zelfs overnachten in een bedstee.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Behalve een kunstgalerij en een paar knusse winkeltjes vind je er geen bakker of slager, daarvoor moet je naar een naast gelegen dorp.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Mocht je Bronckhorst een keer bezoeken, dan kun je dat combineren met een bezoek aan A.rs L.onga, dat ligt er niet ver vandaan. Voor grote kruiken en mooie kasten, tafels en mozaïek kun je hier goed terecht. Ook zit er een theetuin bij waar je door heen mag wandelen.  Kijk op de website eerst naar de openingstijden, want deze zijn beperkt.

Home & Lifestyle
Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Ik wens je een hele fijne dag!

Lieve groet, Ingrid

52 opmerkingen:

Unknown zei

Het lijkt me heerlijk om in zo een sfeervol plekje te mogen wonen, en jij hebt er weer zo prachtige foto's van gemaakt. Heerlijke reportage is dit,
lieve groetjes, Sonja

Thuis bij Tjits zei

goedemorgen Ingrid! ik zit hier lekker met een glas thee achter mijn pc, terwijl het zonnetje voorzichtig schijnt.. te genieten van je wandeling door dit mooie oud stadje, ik geniet ervan!

fijne dag!!
lieve groetjes Tjits

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Ingrid,
beautiful autumnal photos!
Hugs,
Yvonne

Willy zei

Weer genieten. Bronckhorst is prachtig, in ieder jaargetijde trouwens. Ik heb al weer zin in een bezoekje. Het kerkje heb ik nog niet van binnen bekeken, zou die net zo mooi zijn als de kerk die ik nu op mijn blog heb staan? Ik scrol nog even langs je prachtige foto's.
Fijne dag, lieve groet

Tilly zei

Genieten, prachtige foto's. Slapen in een bedstee, lijkt me leuk om dat eens uit te proberen. Prachtige verzameling kruiken...die ene helemaal limks zou hier in de tuin niet mistaan.
Lieve groetjes Tilly.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat een heerlijke foto's klein dorp maar genoeg moois te zien .... zou zo op dat bankje willen kruipen en lekker even genieten van al dat groen erom heen manden gevuld ,wat een rust daar ....wenf je nog een fijne week lieve groet rosita

Anoniem zei

How beautiful photography, I like it!
I enjoyed them.

Best regards and nice day:)

Muggensteekjes zei

Hoi Ingrid,
prachtig zeg deze landelijke foto's, lijkt me heerlijk om er te kunnen wonen. Mooie reportage heb je gemaakt van dit mooie plaatsje.
Fijne dag,liefs Ingrid.

Blueberry zei

The pictures are so inspirational!
Have a nice day and manu hugs, Ira

Le Style zei

Oh, zo mooi, zo sfeervol, hier zou ik zo willen wonen.
Zo idyllisch!
Dank je wel voor het genieten.....
Een hele fijne dag!!

Liefs van mij

My name is Riet zei

Wat is het daar mooi Ingrid en wat heb je weer prachtige foto's gemaakt. Je hebt gelukkig ook nog dat mooie weer getroffen. Dat was genieten.

Fijne dag vandaag!
Liefs van Riet

Lida zei

Prachtige foto's weer, vooral die oude poorten vind deze deuren gek fantastisch! Ik hoop zelf naar het Dickens weekend te gaan in december. Bedankt voor weer wat schitterende kijkjes! Groetjes
Lida

Nicole (MLBV crafting) zei

Heerlijke sfeerfoto's heb je gemaakt. Lief dat je ons weer hebt meegenomen naar zo'n gezellig plekje ;-)
groetjes, Nicole

What's in a day zei

Volgens mij heb jij met je geoefend camera oog:)))alle mooie plekjes vastgelegd hoor, wat is het er mooi en wat laat je ons meegenieten.
Wie weet wordt Bronckhorst binnenkort overspoeld door bloggerdames:)))
Prachtige sfeer.

Lieve groet en geniet van je dag,
♥Eefie

fleur zei

Ha Ingrid,
Ziet er zeker erg mooi uit...Ik hou wel van dat oort dorpjes!
je foto's zijn weer prachtig; Je kunt wel BLIJVEN kaarten maken!
groetjes Fleur

All Seasons zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt van dit leuke stadje. Ik heb het eens opgeschreven, zeker een bezoekje waard!
Leuk al die stillevens..

Geniet van deze zonnige dag
Liefs,

flowersandhome zei

Dank je, dank je, dank je Ingrid! Ongelooflijk!!! Gisteren was ik tegen mijn man bezig over iemand die had geschreven op haar blog over een oud stadje waar ze dan als in de tijd van Charles Dickens rondliepen, maar waar o waar las ik dit en wat was dat stadje weer???? Ongelooflijk! Dankjewel! Het is toch dit stadje Bronckhorst hé??? Ik zal even je vorige posts moeten doorlezen.
O ja, alweer betoverend mooie foto's van zo'n mooie plekken om te ontdekken. Bedankt hoor!
Groetjes,
Marian

It's me zei

Helemaal leuk !! ..ik ga er toch eens heen hoor!!...liefs van mij...xxx...

Michelle zei

Nu mag het dorpje zo klein zijn, ik denk dat je er niet snel uitgekeken raakt...mooi je foto's!!

fijne dag
Lieve groetjes Michelle

Pauline zei

Prachtige foto's. En al zijn het dan allemaal monumentale panden; bewoners hebben oog voor details en zorgen ervoor dat alles er erg sfeervol uitziet.
Ik wens je ook nog een fijne dag.
Liefs, Pauline

Met Brocant Label zei

Daar wil ik nog steeds naar toe, en door jou posten erover gaat het binnenkort toch gebeuren. Heb genoten van de mooie foto's.

Lieve groet,
Yvonne

lia zei

Ik heb het op mijn lijstje gezet, want het lijkt me een schitterende plaats.

Lieve groet Lia

Lemons and blue zei

Wat een prachtige foto's en wat een liefelijk dorpje.

Groetjes Joke

Mayflower zei

Wat een prachtige sfeer, het lijkt me heerlijk om daar eens doorheen te wandelen en al die oude gebouwen te bewonderen.
Je heb weer sfeervolle foto's gemaakt Ingrid.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Anoniem zei

Wat een mooie plekjes in dat oude dorpje. Super foto's heb je gemaakt!

Groetjes,
Esther

Bizzy @ home zei

Het ziet er iddylisch uit, daar. Prachtige foto's heb je gemaakt, Ingrid. Ik ken het dorpje niet, maar mochten we er ooit in de buurt zijn, wie weet.
Lieve groet, Renny

Corine(THUIS) zei

Wij zijn vorig jaar ook een keer in Bronkhorst geweest, het hele dorp is gewoon een museum ;)
Ik zou er niet willen wonen..maar een bezoekje is wel heel leuk, zeker als je je camera mee hebt!!
Groeten, Corine(THUIS)

Pierelantijntjes zei

Lijkt me echt schitterend daar. Hou toch zo van nostalgisch!
fijne donderdag verder
liefs Ester

Room Seventeen zei

Monumentale panden, maar mijn oog valt steeds op de andere foto's. De rode besjes in de mand (hoe heten ze ool alweer?) en de appels in de herfstzon, zo mooi.....En dat klompje, schattig!
De monumenten zijn ook mooi hoor!

Mirjam zei

Hallo Ingrid,
Wat is het daar allemaal mooi zeg, dit staat nu definitief hoog op mijn lijstje hoor...
Die foto van dat hek met dat vergezicht is mijn favoriet voor vandaag...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groetjes,
Mirjam

Bij Guusje Thuis zei

Geweldig hè om door die nostalgische stadjes en dorpen te struinen; mooie foto's heb je weer gemaakt! Groetjes, Colin

wonen met brocante zei

Je hebt daar vast veel foto's gemaakt voor je kaarten. Deze zijn in ieder geval ook weer prachtig. Groetjes Peggy

@nne zei

wat een schitterend dorpje ... je foto's kunnen zo in een luxe reismagazine! lieve groet, @nne

lien zei

Je zult er maar wonen...mooi!!!
Leuke reporatge hoor, liefs Carolien

Desirée-ScrapDees zei

prachtige foto's zeg, vooral die met die klomp!

Jeanette zei

Hoi Ingrid,

Bronkhorst ligt heel dicht bij mijn huis, het ligt als het ware in mijn achtertuin. Dus de volgende keer dat je naar Bronkhorst gaat ben je van harte welkom voor een kop koffie/thee. Ik kom regelmatig in Bronkhorst maar vond je foto's toch heel leuk om te zien.

Groet,
Jeanette

Marjon zei

Prachtige, prachtige foto's en wat een leuk gezellig dorpje groetjes Marjon

Daniëlle zei

Ongelofelijk mooi daar, staat zeker op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken.
groetjes
Dani

Michaja zei

Ik geniet echt elke keer van je prachtige foto's Ingrid.
Vandaag hebben we onze eerste echt herfstdag gehad. 14°C en harde wind. Brrr dat is even wennen na zo'n lang mooi weer!
Liefs Michaja

Abacaxi & Hortelã zei

Hoi Ingrid,
Wat een prachtfoto's weer... en wat een mooi stadje Bronckhorst! Ik was er jaaaaren geleden en vond het toen ook al zo leuk! Weer even terug in de tijd dus!

Lieve groet uit het zuiden,
Chantal

Claudia Leertouwer zei

Wat een bijzonder lieve reactie op mijn post, moet het nog even laten bezinken, het laat me maar niet los....

Madelief zei

Lieve Ingrid,

Ik hoop dat je inmiddels weer een beetje bent bijgeslapen! Twee en driedaagse trainingen kunnen er inderdaad flink inkhakken. Vooral als je slecht slaapt. Eind van de maand ga ik twee dagen met mijn DB op training. Aan de ene kant leuk, maar ik zie er ook een beetje tegenop. Om dezelfde reden als jij. Hopelijk valt het mee!

Je foto's van Bronkhorst zijn weer prachtig. Ik zie dat er veel potentiële kaarten bij zitten!!

Een fijn weekend!

Liefs van mij x

Anoniem zei

Wat een mooie fotos!!
Gewoon rustgevend
prachtig om naar te kijken!
Liefs Joke

Krek wak wou zei

Wat een pittoresk stadje! Ik hou zo van die oude dorpen en stadjes.Ik ben er helaas nog nooit geweest; een goed idee om eens te doen! Je hebt er prachtige foto's gemaakt.
Groetjes van Nicole

ria zei

Wat een prachtige foto's maak je toch.Geweldig!Ik heb zitten genieten...
Fijne avond.Groetjes Ria

Jolanda zei

Wat een heerlijke posten heb je weer gemaakt. Ik heb lekker genoten van je foto's van alle mooie hoekjes en plekjes. En leuk dat je kaarten nu ook aan de andere kant van het land verkocht worden! Van het een, komt vaak het ander...Fijn weekend, lieve groet

Splashes of Pink and Mint zei

Mooie rondleiding! Zo sfeervol, vind vooral de foto met het rode klompje zóóó leuk!!!
Fijn weekend!
Groetjes Elly

Sjonke's Kronkels zei

't Is je weer gelukt om prachtige plaatjes te 'vangen'. Ik ben helemaal weg van die rode, karakteristieke tuinpoort.
Heel fijn weekend,
Marion

G-STYLE zei

Wat laat je ons weer heerlijk meegenieten door middel van prachtige foto's.

Echt een mooie plaats he ...Bronckhorst ....ik had al gezegd dat wij er ook ooit waren maar helaas geen fototoestel bij ons .

Maakt niet uit, jij maakt dit ruimschoots goed !

Fijn weekend lieve Ingrid.

groetjes Gea

Anita zei

Wahah Ingrid wat een romantisch stadje !!!!
Het is dat ik hier goed gesetteld ben maar anders ;-)
Prachtige foto's en héérlijk dat we op deze manier even mee kunnen GENIETEN
FIJN WEEKEND (en pak nog even een paar zonnestralen)
Groetjezz lfs mij

Een sneller kloppend hart zei

Niet te geloven, wat stralen jouw foto's een passie uit, je kan echt zien hoezeer je geniet van de dingen om je heen....en je vangt ze met evenveel passie op je lens! Geweldig!

Veel groetjes, Veronique

Passione Helena zei

Ik zag dat ik een aantal mooie posten van je gemist heb. Wat een ontzettend schattig dorpje ♥ is dit! Je hebt er ook weer super foto's van weten te maken! GENIETEN!

Liefs, Helena X