maandag 23 september 2013

Washington DC - een prachtige stad

Na een overnachting in Philadelphia reden we vervolgens door naar Washington DC. Het hotel waar we verbleven was verouderd maar schoon en vanaf het balkon van onze kamer hadden we een prachtig uitzicht over de rivier Potomac. Aan de overzijde lag het vliegveld, dus we zagen de vliegtuigen komen en gaan…een ideale plek voor spotters!

Home & Lifestyle
Ons uitzicht vanaf het balkon, met in de verte een vertrekkend vliegtuig

Na een goede nachtrust stond de volgende dag de National Mall op het programma. Alhoewel het erg warm was, besloten we de afstand er naar toe lopend af te leggen, dan zie je uiteindelijk het meest.

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle
Deze twee onder één kap viel uiteraard in de smaak, helemaal in stijl met een mooie krans aan de deur.


Home & Lifestyle
Het Capitool

Vanaf dit punt startten we onze wandeling over de National MallIk viel meteen voor het Capitool, het gebouw waar zowel de Amerikaanse Senaat (vertegenwoordiging van twee senatoren per staat) als het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden (evenredige vertegenwoordiging naar grootte van de staat), gevestigd zijn (tezamen het Congres genoemd).

De Mall is het gebied tussen het Capitool en het Washington Monument met tuinen, fonteinen, bomen, bloemenperkjes en monumenten open voor publiek.

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle
Ha, daar is de schoolbus weer…mijn grote favoriet van onze reis ;-)!

Het leuke van Washington is dat je een museum gratis kunt bezoeken! Onze dochters houden niet bepaald van musea, maar liepen nu probleemloos mee naar binnen in de wetenschap dat we zo weer buiten zouden kunnen staan, indien het ons niet aan zou spreken. Het National Museum of the American Indian werd van een bezoek voorzien en warempel…we vonden het allemaal erg interessant.

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle
Bij deze houten ballen in het museum moest ik wel even denken aan de trend van nu ;-)…

Home & Lifestyle
Langs de Mall ligt ook de United States Botanic Garden. Ik hoef niet uit te leggen dat ik daar heel graag een bezoek aan wilde brengen, ook hier konden we zo naar binnen.

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle
United States Botanic Garden

Zoals je ziet is Washington erg schoon en groen. De hoogbouw van New York was hier totaal niet te vinden, de beide steden zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken.

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle
Hadden we het Capitool aan het begin van onze wandeling al van veraf gezien, ook van dichtbij was het zó mooi! Met de rug naar het gebouw toe had je onderstaand uitzicht, je kunt hier goed zien hoe de Mall eruit ziet. Zowel links als rechts staan achter het groen de mooiste gebouwen, zoals te zien op diverse foto’s in deze post. De obelisk op onderstaande foto is het Washington Monument, deze stond tijdens ons bezoek in de steigers.

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle
Het Capitool


Home & Lifestyle
Langs de mall vind je kleine parken en een vlindertuin..prachtig, al dat groen.

Home & Lifestyle
Niet ver van de Mall staat het Witte Huis. Hoewel we er dichterbij hadden kunnen komen, vonden we het ook op deze afstand al goed. Het was tenslotte erg warm en we moesten ook de hele weg terug naar het hotel nog afleggen.

Home & Lifestyle
Gelukkig was de Mall voorzien van vele bankjes, dus namen we regelmatig een time out om even bij te komen en het vochtgehalte weer op peil te brengen.

Home & Lifestyle
Op de terugweg kwamen we nog langs het Jefferson Memorial. De bol in het dak werd ‘s avonds verlicht hetgeen vanaf het balkon van onze hotelkamer te zien was.

We waren erg onder de indruk en vonden Washington DC een prachtige stad! Wat waren we blij dat we de volgende dag niet zouden doorreizen maar nóg een dag van al dit moois konden gaan genieten!

Een fijne week!

Liefs, Ingrid

56 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat een indrukwekkende prachtige groene stad is dat. Heel erg mooie gebouwen, ik kijk, net als jij, mijn ogen uit... Ik ken de beelden natuurlijk van televisie, uit films en het nieuws, maar om ze zo in het echt te zien, moet een prachtige ervaring zijn geweest... Ik kan me voorstellen dat jullie hier graag nog een dag rondliepen...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Things and Thoughts zei

I'm really impressed with your amazing, atmospheric photos of USA! They reflect so well the American spirit and way of living!
Unforgettable stay Ingrid!
Have a lovely week!

My name is Riet zei

Wat laat je ons weer genieten Ingrid, in Washington was ik nooit geweest dus voor mij alles nieuw.
Fijne week en lieve groet van Riet

Sassies Home zei

Wauw, wat mooi. Op deze manier kunnen we een klein beetje mee reizen. Respect dat je alles lopend gedaan hebt in de hitte. Een mooie reis.

Groet Saskia

Berna zei

Wat leuk dat je ons meeneemt op een wandeling door Washiington. Prachtige stad zo te zien en wat groen!
Dank weer voor je mooie plaatjes en een fijne dag!

Unknown zei

Wat een prachtige vakantie hebben jullie gehad zeg. Jullie hebben ontzettend veel gezien. Lijkt me geweldig. Ik wens je een fijne week.
Groetjes, Nancy

Lida zei

Ja dat lijkt mij nu een stad naar mijn hart, de hoogbouw van New York vind ik niks, maar dit is echt prachtig, ik geniet van je foto's!
Groetjes
Lida

Marjonel M zei

Geweldig Ingrid, wat hebben jullie een indrukwekkende vakantie gehad.

Jij ook een hele fijne week gewenst.
Liefs, Marjonel

Unknown zei

Al dit moois in 1 vakantie...ik blijf het zeggen...wat een mooie reis hebben jullie gemaakt.
Washington is inderdaad niet te vergelijken met New York, maar daarom niet minder mooi..ik geniet weer.
En wat moet het bijzonder zijn om het witte huis in het echt te zien, je ziet het zo vaak op t.v. bijzonder hoor.

Fijne Week Ingrid,
Inge, my choice

Willy zei

Hej Ingrid, jullie hebben enorm veel gezien. Petje af dat jullie dit ook allemaal te voet hebben gedaan terwijl het zo warm was. Je ziet zo idd veel meer, doen wij ook altijd. Voor een museum heeft de jeugd vaak net even een duwtje nodig en hier ging het wel heel gemakkelijk.
Bedankt weer voor deze interessante rondleiding en vele mooie foto's.
Fijne week, lieve groet

Barbara zei

Wat heerlijk zo'n sightseeing tour in DC! Een ervaring om nooit meer te vergeten. Dankjewel dat we mee mochten genieten.

Liefs,
B.

Els zei

Leuk om na New York van de rust en de mooie groene omgeving in Washington te kunnen genieten!!

Fijne week
X Els

Beatriz zei

Wow! Great!A wonderful trip!Hugs and a nice week!Beatriz

Roelie Steinmann Photography zei

Hoi Ingrid, wat een indrukwekkende stad he? Wij zijn een paar jaar terug er ook een weekend geweest. Wat ons opviel was het groen en de wat oudere stijl van de gebouwen en huizen. Ook de herdenking monumenten en de muur met de namen heeft veel indruk op ons gemaakt. Geniet van de reis.

Lieve groet, Roelie

ida zei

Ik blijf het zeggen wat indrukwekkend allemaal ,prachtige gebouwen ,mooi groen en bij die Botanic Garden daar heb je vast je hart op kunnen halen prachtige plant trouwens met die paarse kelken !
Liefs Ida

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat een prachtige foto's een mooie gebouwen en zoveel mooi groen erom heen ...tja die ballen waren zeker mooi hahahha hadden mooi in een schaal geweest of waren ze zo groot als een skippybal hahahah ....wat zouden jullie genoten hebben van al dit moois geniet nog lekker na ...wens je een fijne week lieve groet rosita

flowersandhome zei

Wat hebben jullie veel moois gezien in Washington DC Ingrid! Bezochten jullie ook het Lincoln Memorial?
Lieve groet,
Marian

A fresh start of me zei

Wow Ingrid wat een geweldige foto's..
Super om hier lekker rond te lopen..
Eigenlijk best wel gek,het is zo'n grote stad (en dito verkeer) maar er is volop groen te zien..
Geniet er lekker van,
Liefs Chris

A place for my home zei

Bij Washington DC had ik een heel ander beeld, wat een prachtige stad! Erg leuk ook dat het zo anders is dan New York, een beetje afwisseling is op zo'n mooie reis natuurlijk meer dan welkom. Je hebt er weer mooie foto's van gemaakt. Als Amerika liefhebber zijn je foto's echt genieten!!

Fijne week.

Groetjes, Cynthia

Thuis bij Tjits zei

Erg leuk Ingrid om even met je mee te mogen wandelen in deze inderdaad zeer indrukwekkende stad.
Die foto met het eekhoorntje.. prachtig!!

Fijne week,
lieve groet Tjits

Pascale zei

wat een mooie stad! Heerlijk om daar lekker rond te wandelen. Geniet er nog lekker van. Groet, Pascale

Anoniem zei

Wat een prachtige reis hebben jullie toch gemaakt.
Schitterende foto's en ruime tekst om een beetje mee te kunnen wandelen in deze mooie stad. Ook geschiedkundig waardig. En het lijkt me ook heel mooi dat je de beelden in het journaal over het politieke leven in Washington nu ook in het echt hebt gezien.
En die tuinen zijn toch ook prachtig!
Geweldig Ingrid, maar ik geloof dat ik dat iedere keer zeg!

Liefs, Gerry

It's me zei

Heel mooi weer hoor Ingrid ...ik heb genoten van je Amerika post !!....krijgen we nog meer te zien ??....fijne week liefs Ria...x !

Janny zei

Wat ontzettend leuk toch, Ingrid, dat je ons zo laat meegenieten van jullie trip naar Amerika. Mooie stad lijkt het, Washington. Idd heel anders dan New York. En ook zo grappig dat ik op jouw foto's van zo'n wereldstad toch ook jouw voorkeur voor het landelijke terugzie:-) Dat eekhoorntje!!
Janny

lia zei

Ook dit zal ongetwijfeld veel indruk op jullie gemaakt hebben.
America had ik nog nooit door de ogen van iemand anders gezien dan op de tv. En er is dus echt wel wat moois te zien daar.
Je zult wel moeite hebben met het kiezen van welke foto je gaat gebruiken.

Want die zijn weer erg mooi!

Anoniem zei

Wow, heel anders dan New York. Hier kom je bijna tot rust. Heel indrukwekkend om al deze bekende gebouwen van TV nu eens echt te zien, schitterend.
Liefs, Peetje

Indruk zei

Inderdaad een prachtige groene stad! Je laat ons weer heel wat moois zien. Kan me voorstellen dat je even stil stond bij dat huis met die krans. Die stadsbankjes zijn ook zo mooi, die mogen ze hier ook wel eens plaatsen, staat toch mooier. Wat zullen jullie met veel plezier terugkijken op deze reis. Pascale X

Unknown zei

Wat maak je toch heerlijke verslagen van jullie prachtige reis. Het is een genot om mogen mee te kijken en te genieten!
Fijne week, liefs, Sonja

Ger zei

Heel leuk om virtueel even met je mee te mogen wandelen langs al die mooie gebouwen en de groene parken.
Zet mij naar neer bij United States Botanic Garden....en je hebt uren geen aan me;-)prachtig die bijzondere witte geaderde bloemen en knoppen,ken jij de soort bij naam?
Ja,dat je veel museums gratis kan bezoeken is mooi meegenomen,hoorden ik laatst ook al van Londen.
Kunnen ze in Nederland nog veel van leren.

Heb genoten van je mooie foto serie,dankjewel Ingrid!!!

Liefs,Ger

het moonhuis zei

Wederom weer een genietpost!! Prachtige foto's (ik val in de herhaling ;-)) En inderdaad zo anders dan New York, het lijkt me geweldig om daar te zijn en echt fijn dat alle musea gratis te bezoeken zijn!!

Liefs Monica

Jolanda zei

O, heerlijk. Weer een Amerika post! Super, je mooie foto's. Wat bijzonder dat er zo weinig hoogbouw is in een regeringsstad. Prachtig dat groen en die botanische tuin zou ik ook zijn in gegaan. Ben benieuwd naar dag 2 en de rest...lieve groet

La Blomst-Living zei

Het lijkt me een hele mooie stad, die bekijk je niet zomaar in een dag. Zo krijgen we toch een aardige indruk. Prachtige foto's heb je er gemaakt, Ingrid!
Lieve groet, Linda

Nely zei

Image as the postcards,a beautiful city dear Ingrid..I believe that you have enjoyed!
Hugs
Nely

lien zei

Wat een mooie reportage weer, ik heb genoten! En die foto van de eekhoorn, hoe krijg je het voor elkaar zo haarscherp! Mooi!!

SOBERenSTIJL zei

Ook dit is weer een mooie post, kan me voorstellen dat het een prachtige stad is en dat jullie genoten hebben:)

Fijne week,
Liefs Dorine

Hann¥ zei

Wat een mooie post!
Je hebt het weer erg mooi op de foto's vastgelegd Ingrid :-)
Dank je wel dat we mee konden genieten....
Die foto van die eekhoorn is trouwens wel erg gaaf!
En ja de houten ballen....die je bij veel medebloggers voorbij ziet komen....

Lieve groetjes,Hanny

Ingrid zei

Wat een contrast met NY maar zeker zo bijzonder met de bekende gebouwen. En al dat groen heerlijk om door heen te wandelen zoals jullie dat gedaan hebben. Ja, die banken blijven mooi. En wat een lenige eekhoorn heb je mooi vastgelegd.
Groetjes, Ingrid.

'Inga' zei

Iedereen die er is geweest zegt steevast dat je er zeker een keer heen moet! Mooi vastgelegd!

Lieve groet!

What's in a day zei

Wat mooi om alles zo live bij jou te zien, we kennen de beelden, maar jullie hebben daar gelopen en cultuur gesnoven:) Het blijft indrukwekkend en het lijkt me ook heerlijk om zo terug te kijken en weer te genieten als je de foto's weer laat passeren.

Fijne week Ingrid en een lieve groet,
Eefie

Bizzy @ home zei

Ja, ook weer bekende plaatjes die we zo vaak op t.v. zien. Wat apart om daar dan in levende lijve te staan. Mooi om te zien.
Je vorige post ook nog even gelezen, over de plannen van je dochter. Poeh, dat lijkt me nou echt moeilijk. Nu ben ik daar ook nog niet aan toe, je zult er vast naar toe groeien zoiets. Maar het is vast niet makkelijk, sterkte ermee Ingrid.
Lieve groet, Renny

Liefde voor kransen ♡ zei

Weer zo'n prachtige vakantiepost! Echt geweldig, zoveel mooie foto's!
Ik geniet ervan! Fijne avond, liefs Lindy

Claudia Leertouwer zei

Wat hebben jullie toch een droomreis gemaakt!

Corine(THUIS) zei

Ik wil je toch even zeggen dat ik zo geniet van je Amerika-posten! Het is niet waarschijnlijk dat ik daar zelf zal gaan rondlopen, maar op deze manier kan ik door jouw fotograafogen ook meekijken ;-)

Judith zei

Ik ben eens wat terug gaan lezen, na een blogloze zomer... en natuurlijk genoten van de hele vele mooie foto's!

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt... het zal je een gezonde dosis inspiratie opgeleverd hebben;-) Dankjewel voor het delen!

Groetjes Judith

Marie-José zei

Wat een fantastische post weer Ingrid, ik kijk nu met hele andere ogen naar Washington...ziet er 'dorpser'uit afgezien van die enorme prachtige gebouwen dan, maar het komt denk ik door de relatief lage bouw.
Heel groen ook...je hebt jezelf weer overtroffen met de foto's, echt schitterend.
En die eekhoorn ging ervoor poseren denk ik ;)

Fijne week liefs MJ

Dineke@esatto zei

Jeetje Ingrid, je reis naar the USA is een onuitputtelijke bron aan foto's en herinneringen!

Mooi mooi mooi....vooral dat huis..haha

Lieve groet!


Dineke

Tussen Wal en Schip zei

Wat een mooie stad.. wat zullen jullie genoten hebben.

Lieve groet,
Alberta

Lemons and blue zei

Wat een prachtige foto's weer, leuk die eekhoorn zo te zien midden in een stad. Wat fijn dat de musea daar gratis zijn, zo krijg je inderdaad ook mensen over de vloer die anders niet snel naar binnen zouden gaan, ik heb weer genoten van je verslag.

Groetjes Joke

Hanna zei

så fina bilder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Hanna zei

så fina bilder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Madelief zei

Lieve Ingrid,

Toen ik zojuist mijn post erop zette, zag ik in mijn zijbalk 'Westervoort' staan. Dat kan maar één persoon zijn :-)!!!

Je foto's van Washington zijn prachtig! Daar zitten weer een aantal mooie kaarten bij.

Ik wens je een hele gezellige avond toe!

Liefs, Madelief x

Ingrid zei

Wat mooi weer allemaal Ingrid en de rustbanken daar vind ik ook al zo mooi!.....jullie hebben een pracht reis achter de rug hoor....liefs

La Maison zei

Lieve Ingrid wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Ik heb met bewondering naar je prachtige foto's gekeken en gesmuld van je verhaal erbij. Wat een belevenis.
En je dochter die een kamer zoekt, ik weet nog als de dag van gisteren hoe dat voelde toen mijn jongste dochter in Amsterdam op kamer ging. Zij had een geweldige tijd en ik was altijd ongeust.
Hopelijk vinden jullie een leuke plek voor haar.

Lieve groet
Hermine

Huis in de Provence zei

Prachtige stad zeg, je hebt het heel mooi vast gelegd met je camera!!
Ik las nog net even je andere post over loslaten...had ik gemist...
Maar voor mij was op kamers gaan een super tijd en heb daar echte vrienden aan overgehouden.
Iets wat ik in ieder kind zou stimuleren...gelukkig hoef ik er nog niet aan te denken hier thuis....
Maar opnieuw zitten we wel ver weg bij mijn ouders en dat blijft weleens lastig, maar het weer zien is dan veel meer genieten. Zul je straks ook zien met je dochter....

Lieve gr. Mirjam

Anita zei

Wat een prachtig verslag ... #zucht
Echt genieten!
En wat gaaf die eekhoorn in zo'n wereldstad :-)
We hebben er hier ééntje in de tuin: zó leuk!
Groetjezz lfs mij xx

Alie zei

Geweldig om dat allemaal eens in het echt te zien en niet in een film. Wat een huizen pfff.