vrijdag 27 september 2013

Grespot…

Een aantal weken geleden ging ik naar de Potstal in Valburg, door de vakantie was ik er al een tijd niet meer geweest. Aangezien ik in Amerika amper woonwinkels tegen was gekomen en ik ook niet enthousiast werd van de woonbladen daar, kon ik wel weer wat inspiratie gebruiken.

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Alhoewel ik er al een keer eerder een grèspot had gescoord, zag ik ook deze keer weer een hele mooie. Toen ik bij thuiskomst vertelde dat ik bij de Potstal iets had gekocht, riep manlief dat hij hoopte dat het niet wéér zo’n grèspot was want die potten vond hij toch écht niet mooi :-(.

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Ik zat even in een lastig pakket en bereidde hem dus maar voorzichtig een beetje voor ;-). Gelukkig gedoogt hij veel dus ook deze pot kreeg een mooi plekje. Inmiddels staan er sinds een paar weken takken van de berenklauw in, ook ik ben gezwicht. Met de nieuwe tussenringen van mijn camera heb ik ook meteen maar een close-up foto gemaakt…daar zijn de kleine takken van de berenklauw bijzonder geschikt voor.

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

51 opmerkingen:

Our photos zei

Mooie foto's!
Groetjes, RW & SK

Bizzy @ home zei

Zo herkenbaar die mannenreacties, volgens mij is het overal hetzelfde. Zolang ze het maar gedogen, is er niets aan het handje hihi.
Mooi en stoer zo met de berenklauw erin, een plaatje!
Fijn weekend,
Lieve groet, Renny

Ingrid zei

Hele mooie detailfoto's zijn het geworden. En wat een geluk voor jou dat de pot toch een plek in de woonkamer heeft gekregen.
Een fijn en zonnig weekend toegewenst, groetjes, Ingrid.

Unknown zei

haha....ja mannen...maar ja...het is geven en nemen he...
Ik vind je grespot natuurlijk wel heel mooi, gelukkig voor mij vind m'n man ze ook mooi, en ik koop ze dan toch wel hoor.
Helaas heb ik geen berenklauw meer kunnen vindem, ach ja..volgend jaar beter...bij jou staat de berenklauw super in je grespot.
Mijn buurtjes zijn terug uit New York....in een woord GEWELDIG.

Fijn Weekend Ingrid,
Inge, my choice

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

Dear Ingrid!

So beautiful you have arranged! Love the cabinet and the dried seed pods are wonderful. Very nice color on the wall too!

Wishing you a nice weekend!

Hugs
Charlotte

lien zei

Oh ik vind je pot juist heel mooi!! Haha, mannen... uiteindelijk gaan ze gelukkig toch overstag! Fijn weekend!

het moonhuis zei

Grappig, ik was gisteren in Valburg bij De Potstal en daar waren toevallig Jeannette en Arianne van huizz en zo ook, heel leuk. Ik heb een blik verf meegenomen om de kast (die boven staat) te verven.
Zo'n grespot heb ik ook, alleen staat ie bij mij in de wc met een toiletborstel erin, eigenlijk wel zonde he, maar het staat wel leuk ;-)
Mooi hoor die close-up van de Berenklauw!!

Liefs Monica

My name is Riet zei

Wat een mooie foto's Ingrid. Wat goed zo'n ring bij je lens, het ziet er prachtig uit.
Fijn weekend
lieve groet van Riet

Unknown zei

Heel erg leuk!
Ik vind je kast ook echt een plaatje!!

Bisou, Wendy
(http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)

Alie zei

Nou, ik vind het wel gave potten hoor! Hij zou misschien ook wel gaaf op het krukje staan, staat eigenlijk overal mooi. Ik had hier ook bereklauwen staan, maar ze vallen zo vreselijk uit, dus heb nu wat rozenbotteltakken besteld. Fijn weekend!

lia zei

Gelukkig hebben Jan en ik meestal dezelfde smaak, en qua inrichting en wat ik er in zet laat hij geheel aan mij over. Hij is leuk, en de close-up foto is zo mooi.
Ik moet ook nodig weer eens wat gaan fotograferen, maar mijn handen doen momenteel niet wat ik wil..

Fijn weekend
Liefs lia

Unknown zei

Haha, heel erg herkenbaar hoor, ik hoor hier ook vaak: had je dat al niet? En dan maar een uitleg geven die heel aanvaardbaar klinkt ;)
Je aankoop is prachtig!
Fijn weekend, liefs, Sonja

Marjon zei

Ja die mannen vinden niet altijd alles mooi hihi...maar ik vind de pot wel mooi en super met de afgestorven takken van de bereklauw...je foto is werkelijk geweldig....lieve groet Marjon

Pauline zei

Die mannen ook, haha. Ondertussen is de stand hier zo dat zolang het maar niet roze is kan hij er wel mee leven. Iets kleins roze mag dan nog maar laat ik maar niet over een roze smeg koelkast beginnen.....
Prachtige foto's, Ingrid en zeker die macro.
Wens je alvast een heel fijn weekend.
Liefs, Pauline

Anoniem zei

Mannen hebben altijd een gewenningsperiode nodig. Zij zien het plaatje dat wij al lang in ons hoofd hebben niet voor zich. Maar als het er eenmaal staat en zij zelf er geen plaatje meer bij hoeven denken, zijn ze overstag. Of gedulden het, wachttend op de volgende ingeving van ons...verzet is zinloos, hihi. Maar het zijn wel schatten!!
Mooie foto's weer!!
Liefs, Peetje

It Is The way of life zei

Oh die mannen ook hè , hij is prachtig zo met,haha jaja jij ook een berenklauw!
Ga toch mijn dochter eens heel lief vragen of zij met mij een keer weer naar de potstal wil !
Fijn weekend
Liefs Ida

Joke zei

Een grespot is heel leuk mannen weten daar helemaal niets van.
De potten zijn zo decoratief je kan er van alles inzetten of helemaal niets dan zijn ze nog super.

Groetjes Joke.

La Blomst-Living zei

O mooi zeg, zo'n licht kleurtje, daar hou ik wel van. Dit ziet er dan toch weer heel anders uit dan zo'n bruine grespot. Je man vindt 'm nu vast ook stiekempjes mooi, hihi.
Gezellig weekend, Linda

Els zei

Ook hier thuis staan enkele grote berenklauwen te pronken!
Ze staan mooi in je nieuwste aanwinst!!

Fijn weekend
X Els

Claudia Leertouwer zei

Haha, die mannen ook altijd. Ben ook nooit de reactie van jouw man vergeten op jouw mangeldoek, toen hij vroeg wanneer je de dweil ging opbergen.

It's me zei

Hoi hoi...ik ben er ook al een tijdje niet geweest...sinds de vakantie...ga in november weer met de open dagen....mooi hoor de pot !! staat leuk !!...liefs fijn weekend van mij...x !

Linda zei

Nou 't is wel een HELE MOOIE ! haha ;-)))))

Sorry dat ik niet meer had terug gemaild , had het een beetje druk en schoot er steeds bij in, maar erg bedankt voor je lieve mail. Enne Dam tot Dam ging heel goed ;-)

Fijn weekend , geniet er van
Lieve groetjessss, Linda

Corine(THUIS) zei

Wat is er nou niet mooi aan zo'n pot? Leuk dat we zo ook een totaalbeeld van je muur zien!
Je kunt de pot ook een ereplek op de kruk geven :-)

Indruk zei

Ach die mannen hebben soms ook wat te verduren met ons he? Je nieuwe pot heeft een mooi plekje gekregen naast de kast Ingrid. Ik zag als ik naar mijn werk reed ook steeds een berenklauw staan. Toen ik een mes had meegenomen om hem af te snijden was de hele berm was gemaaid hahaha! Fijn weekend, Pascale X

La Maison zei

Ach geef hem maar een aai over zijn bol en zeg dat je het zo fijn vind dat hij alles wat jij neerzet toch wel mooi vindt.
Ik heb een grote bos hortensia in zo'n grespot staan, ook mooi.

Een gezellig weekend en liefs
Hermine

Le Style zei

Ik vind de pot Super! Wat een mooie foto's!!

Fijn weekend!

Liefs,
yet

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Ik vind die grespotten ook zo mooi. Een tijdje geleden kocht ik er een bij Hennie, van Room 17, en die staat te pronken op het aanrecht, met alle pollepels er in... Fantastische aankoop heb je dus gedaan... Mooi ook met de gedroogde takken erin...
Ik wens je een heel fijn weekend, we krijgen heel mooi weer,
Lieve groet,
Mirjam

Marie-José zei

Wat zijn die mannen toch heerlijk zwak van vlees hè Ingrid, haha ;)
Het zijn prachtige foto's en een mooie pot (had er nog nooit van gehoord...)

Fijn weekend.
Lieve groet, MJ

'Inga' zei

Geen woonwinkels tegen gekomen en ook niet enthousiast over de woonbladen...-lol- verbaast me niet!

Ik vind de pot heel mooi en de bereklauw past er prachtig bij, een mooi geheel,ook met de kleur van de muur.

Fijn weekend!

Bij Guusje Thuis zei

Ik vind ze juist geweldig dus wees maar blij dat er (weer) eentje in je huis staat. Huisbakker en ik zitten steeds meer op één lijn, behalve dan over de muren. Daar hebben we een (tijdelijk) vastlopertje. Bij jou is het in ieder geval een sfeervol plaatje, geniet er van! Fijn weekend, groetjes Colin

Lemons and blue zei

Mooi is de pot de berenklauw erin staat prachtig!

Marjonel M zei

De pot heeft toch maar een mooi plekje gekregen in je woonkamer.

Groetjes, Marjonel

What's in a day zei

Mannen toch, dat ze zo'n mooie pot nog niet kunnen waarderen:)
Maar gelukkig heb jij hem toch maar in je kamer staan, hij is prachtig!!!


Fijn weekend Ingrid, het blijft nog even mooi, fijn even de zon opzoeken.

Lieve groet,
Eefie

Jolanda zei

Wat een lieverds he die mannen van ons:) ik vind m mooi met die berenklauw. Leuk om je hele muur te zien. Lieve groetjes

my way of living zei

Ingrid mooie grèspot .
Mooi met de berenklauwen.
Ik werd alleen gek van de zaadjes.
Heb ze er allemaal voorzichtig in container afgeschut.
Ze zijn zonder ook heel mooi.


fijn weekend.

gr. Anita

Anoniem zei

Tja, smaken verschillen, maar ik moet zeggen dat ik deze grespot heel mooi vindt!
En je closu-up is goed gelukt!
Ik denk dat een stevig en bijzonder bos bloemen erin ook heel mooi zal staan. Manlief eens aankijken?
Geniet ervan!
En een heel mooi en zonnig weekend gewenst! Jou kennende zul je er heerlijk van genieten!

Liefs, Gerry

Athomebymy zei

Ik vind het een héél mooie grespot ...

Liefs Petra

hokje zei

Gelukkig kunnen wij hier je nieuwe aankoop wel waarderen ;) Je hebt weer prachtige foto's gemaakt van dit stilleven.

Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

Room Seventeen zei

Vandaag live kunnen aanschouwen ;-)) Heel mooi! Zit nog even aan de takken van de Potstal te denken...Je kunt de hanglampen weghalen, en dan een grote stoere schemerlamp op je tafel zetten, de pot met takken ernaast...staat vast mooi!

Unknown zei

Mijn man bemoeit zich er meestal ook niet zo mee wat ik meeneem voor ons huis, hij vind het meestal wel prima. Ik vind de pot juist wel erg mooi. Hij staat daar mooi met de bereklauw erin. Groetjes, Nancy

Unknown zei

Ook hier staan ze in een aantal maten en kleuren, blijven leuk om mee te decoreren of voor een mooi boeket! Prachtig die close up.
Fijn weekend!

Barbara zei

Wauw, die tussenringen zijn fantastisch. Wat een prachtige foto's! Oh en dan je nieuwe Grespot super mooi, die van mij staat nog steeds op mijn verlanglijst :(

Fijn weekend,
B.

Nely zei

Dear Ingrid,
Beautiful home deco,very nice details,partyculary dry flower..
Have a nice weekend
Nely

Thuis bij Tjits zei

Wij hebben op de vide grenier in de Dordogne ook een paar mooie grespots gekocht en manlief liep daar vol liefde voor mij mee te sjouwen haha;)
Maar dit kleurtje had ik nog niet eerder gezien, prachtig!!
En ondertussen is jouw man ook vast weer happy nu hij ziet dat zijn vrouw hier zo blij mee is:)

fijn weekend Ingrid!
lieve groet Tjits

Janny zei

Ha, ha...wat voor- en afkeuren betreft lijken onzen mannen wel op elkaar, heb ik zo het idee. Mijn grespot (ook van de Potstal) staat, op verzoek van manlief, in de hal. Hij vroeg of die weckpot ajb weg mocht want er waren toch mooiere potten te krijgen:-)
Maar ik vind hem toppie (om maar eens een clicheetje erin te gooien).
Liefs,
Janny

A place for my home zei

Gelukkig mocht je je grespot toch een mooi plekje mocht geven ;-) Fabian en ik zijn het meestal wel eens.. Maar soms moet ook hij even wennen wat ik dan weer heb meegebracht.

Mooi ook je close-up foto! Ik ben nog flink aan het stoeien met m'n camera.. Als ik nu een foto maak, stelt 'ie zich toch op één punt het meest scherp waardoor de rest wazig wordt. Soms vind ik dat mooi.. maar als ik het geheel er gewoon scherp op wil krijgen lukt dit niet. Ik denk dat het tijd wordt het boekje erbij te pakken :-)

Groetjes, Cynthia

Willy zei

Ha ha Ingrid, die mannen ook. Jij hebt er een mooie grèspot bij. Leuk met die berenklauw. Fijne zondag, lieve groet

Anita zei

Hi lief mens, eerlijk gezegd had ik nog nooit van een grespot gehoord hahah
Vandaag toch nog iets geleerd!
Ik vind hem wel erg mooi hoor en die berenklauw zet de puntjes op de i.
Wat kun je daar dan blij van worden én ook nog de goedkeuring van manlief ;-)
Trusten voor straks en een hele fijne zondag X
Groetjezz lfs mij

Ger zei

De meeste stemmen gelden....hahaha....iedereen hier in de lange rij reacties vindt je grespot wel mooi,ik ook☺☺
Hoop voor jou dat je man niet al dagen lang met een boos gezicht zit te kijken en met zijn rug naar die hoek van de kamer zit waar de pot staat en hij inmiddels zijn zondagse gezicht opgezet heeft;-)

Alhoewel we hier wat aankopen betreft voor in huis wel aardig op een lijn zitten, wil dat nog niet zeggen dat we het altijd met elkaars keuze's en smaak eens zijn,dat hoeft ook niet,wanneer ik iets echt afschuwelijk vind wat hij gekocht of gekregen heeft, verplaats ik het steeds een beetje totdat het uit het zicht verdwenen is of helemaal weg.

Fijne Zondag en liefs,
Ger

A place for my home zei

Hoi Ingrid,

Bedankt voor je reactie! Hiermee gaat het vast lukken. Ik ga van de week eens met de diafragma en de ISO waarde spelen. Lief van je dat je het zo uitgebreid hebt toegelicht!

En over die pot.. Als je binnenkomt stond 'ie in de eerste kamer links op een salontafel. De eigenaresse gaf toe dat het geen echte oude pot is, maar dat was ook te zien aan het prijskaartje. Vandaar dat ik 'm echt niet kon laten liggen! ;-) Ze hadden er achter in ieder geval nog meer liggen mocht je interesse hebben.

Fijne zondag!

Groetjes, Cynthia

Krek wak wou zei

Wat maak je toch schitterende foto's, Ingrid! Zo mooi die berenklauw! Prachtige grespot.....gelukkig mag ie blijven van je man! ;-)
X Nicole