vrijdag 6 september 2013

Geranium Rozanne…

Zowel in de voor- als in de achtertuin staat hier de geranium Rozanne. Ik vind dit niet alleen een plant met hele mooie bloemen, de bloeitijd is ook nog eens erg lang. De eersten komen in mei al tevoorschijn en meestal tot in november blijft het paars in de tuin. Zodra het gaat vriezen, is het snel gebeurd maar dan heb je er ook al maandenlang plezier van gehad.

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Hoewel wordt aangegeven dat de geranium Rozanne maximaal 40 centimeter hoog wordt, blijkt in de praktijk dat de plant uit enthousiasme nog wel eens doorschiet. Maar dat is helemaal niet erg, de plant is makkelijk te snoeien en met de bloemen die je verwijdert, kun je vervolgens heel sfeervol een vaasje voor op de tuintafel vullen.

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

50 opmerkingen:

My name is Riet zei

Dat is zeker een mooie plant. Ik ben ook gek op die kleur. Fijn weekend!
Lieve groet van Riet

Anneke zei

Hoi Ingrid, is deze geranium een vaste plant? Of vraag ik nu iets heel doms of koop je hem elk jaar. Hij in inderdaad erg mooi en een prachtige kleur. Wat kun je dan genieten van een plant he? Zeker als ze zo lang bloeien. Mooie foto's.
Een fijn weekend.
Liefs Anneke

THE BLACK BARN zei

IK HEB DEZE GERANIUM OOK IN DE TUIN.
GLOEIT NET WAT JIJ SCHRIJFT, OOK HOGER DAN WAT ER STANDAARD OP HET LABEL STAAT.
HET IS ZEKER EEN MOOIE PLANT. ALS DE PLANT TE BREED WORD IS DE PLANT OOK MAKKELIJK TE SPLITSEN.
MOOIE FOTO'S INGRID!

FIJNE DAG,

MIRANDA

Sjonke's Kronkels zei

Heel mooi. Ik zet hem meteen op mijn wensenlijstje voor de tuin, want ik ga er een heleboel uitgooien ;-)
Groetjes en fijn weekend,
Marion

Unknown zei

Wat een mooie geranium, de kleur spetterd van het scherm.
leuk ook, dat je er zo lang plezier van hebt.
Voor jou ook een fijn weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

Berna zei

Mooie Geranium. Ik heb de roze variant.
Jij ook een fijn weekend!

Kom Achterom zei

Mooi zijn ze! Ik heb ze al heel wat jaren in de voortuin maar dit jaar vonden ze zeker dat het wel genoeg was want hier hebben ze slecht gebloeid! Mooie foto's weer zeg!
Genieten!
fijn weekend
Yolanda

All Seasons zei

Wow wat een prachtige kleur, Ingrid. Een echte blikvanger. Ik heb ze niet in de tuin, maar als ik dit zo zie is dit wel een mooi soort bloem die ook in mijn tuin hoort. Dus toch maar weer eens naar het tuincentra waar nu vele kortingen te vinden zijn op de vaste planten. Mijn geraniums in potten die blijven ook rijkelijk in bloei en vooral als zo'n dag als vandaag, het lijkt wel hartje zomer...
Geniet van deze mooie najaars dag met zomerse temperaturen.

Lieve groet,
Patricia


Lemons and blue zei

Wat een schitterende kleur heeft de bloem, heerlijk dat je er zolang plezier van hebt. Prachtige foto's!

Groetjes Joke

lien zei

Wat een mooi plantje, lekker kleurrijk! Geniet ervan (en van het weer!) Liefs Carolien

Shabby soul zei

WOW! I have a couple of them in my garden and I'm in love of their color and their endless blooming.
Your photos are marvelous, as always, my darling friend =)
Silvia

Michelle zei

Wat een mooi bloemetje, heerlijk dat je er zolang van kan genieten zeg!
Wens je alvast een heel fijn weekend..

liefs Michelle

Rozen van papier zei

Prachtige plant zo in de nazomer!

Fijn weekend,

Janny

Indruk zei

Fotogeniek bloemetje :-). Gelukkig maar dat ie door is geschoten, kun jij genieten van een mooi bosje op tafel. Dat potje heb ik ook, veel profijt van want hij doet het altijd goed met iets er in. Bij mij staan er nu oude bruine mesjes in. Fijn weekend, je kunt nog lekker in de tuin zitten! Pascale X

fleur zei

Hoi Ingid; He; Ben ik ook eens de 1e hier?? Deze geranium heb ik ook pas gekocht! Vond de kleur al zo mooi! Goed om te horen dat hij ook zo lang bloeit! Mooie fotos ervan! Groetjes en fijn weekend! Fleur

Dineke@esatto zei

Wat een bijzondere soort Geranium1 Ik kende het niet, maar deze vind ik wel heel erg mooi!

Fijn weekend he!

Dineke

Lida zei

Prachtige bloem en die verwijderde takjes in een potje grond en je hebt zo een nieuwe plant voor het volgende jaar en je kunt er weer van genieten!
Groetjes
Lida

La Blomst-Living zei

De bloemetjes staan heel mooi in die pot. En je foto´s zijn zo helder!
Fijn weekend, Linda

lia zei

Leuk Ingrid, en die vorst duurt nog wel even, dus geniet er nog maar lekker van.

Fijn weekend
Liefs

Anoniem zei

Heel mooi Ingrid!
Ze lijkt veel op de beemdooievaarsbek, die kon ook een behoorlijke stand bereiken.
De geraniumbloemen zijn zo-wie-zo allemaal mooi en teer.
Je hebt er een mooi boeketje van gemaakt!
Wens je een mooi weekend!

Lieve groet,
Gerry

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat een mooie bloemen geeft deze plant. Prachtige kleur ook. Heerlijk dat je zoveel maanden plezier hebt van deze mooie bloeier. Lijkt me toch wel heerlijk om eind oktober, begin november nog bloemen in de tuin te hebben. En het potje/vaasje vind ik ook helemaal mooi. Wat staat dat leuk zeg.
Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

It's me zei

Mooi hoor Ingrid......prachtig...zit nog steeds buiten te genieten maar het word erg donker hier hoor.....maar blijf echt zitten tot de. Druppels gaan vallen...fijn weekend geniet!...liefs Ria...x!

Ger zei

Hoi Ingrid,

Niet voor niets is deze mooie en lang bloeiende plant door de Nederlandse vasteplantenkwekers uitgeroepen tot de vaste plant van het jaar 2013.
Tijdens de Chelsea Flower Show is Geranium Rozanne ('Gerwat')zelfs uitgeroepen tot RHS plant van de eeuw!

Waw.....en daar staat jou voor en achtertuin mee vol☺☺......en ook nog in leuke pot op tafel.

Had paar jaar geleden Ooievaarsbek in de tuin en die groeiden ook uit tot grote hoge bossen,leek in de verste verte niet meer op bodembedekker,bij regen lag heel de struik plat tegen de aarde.....denk dat de plant geschrokken is van mijn gemopper,na de winter heb ik hem jammer genoeg niet meer terug gezien.

Fijn weekeind en lieve groet,
Ger

Marjon zei

Ik vind haar prachtig...de kleur..en hoe je haar op de foto heb gezet...is weer uniek...fijn weekend en lieve groet van Marjon

Nely zei

I love blue gerania,now I only have pink gerania,blue are unfortunately dried by the strong summer.
Have a nice weekend
Nely

Alie zei

Die naam ga ik onthouden, ben gek op die wilde geraniums en de kleur is prachtig! Fijn weekend

my way of living zei

Dit vind ik nog eens een mooie geranium.

gr. Anita

Huize Kip Kakel zei

Zo mooi!
Ook hier staan de geraniums nog te bloeien, witte hanggeraniums..
En daarna is het weer tijd voor de violen...
Maar nu nog even geniet, zolang ze geen plensbuien op hun koppie krijgen!
Fijn weekend!
Lieve groet.

Bonjade zei

Grappig had er niet gelijk een geranium in gezien....maar ja...nu ik het blad zie.....
Prachtige warme kleur en ha natuurlijk prachtige beelden.

Fijn weekend

Liefs

Unknown zei

Dat zijn nog eens planten. Onthouden die naam. Geraniums zijn toch al makkelijke tuinplanten. Groetjes, Annet

het moonhuis zei

Dat vind ik nou ook zo leuk aan het bloggen he, dat ik ook heel veel leer over planten bloemen.
Nooit geweten dat dit ook geraniums zijn en fijn dat je er zo lang plezier van hebt!!
Een fijn weekend!!

Liefs Monica

Anoniem zei

Prachtige foto's. De kleuren spatten van het scherm. Lief zo'n zelfgeplukt boeketje. Zoiets is altijd mooi!
Liefs, Peetje

Marie-José zei

Grappig, Ingrid, ik heb hem ook en raad het ook iedereen aan. Maar zo op de foto is het een extra plaatje!

Lieve groet en fijn weekend, MJ

Janny zei

Prachtig, die kleur is zeker opvallend. Ik heb in mijn tuin de blauwe geranium "Johnson's Blue", maar die bevalt me niet echt. De kleur is ook erg mooi maar hij wordt veel te hoog, en valt daarom steeds om. Hij ligt bijna constant op de grond. Volgend jaar ga ik proberen hem meteen bij het begin van de groei te snoeien. Ze zeggen dat hij dan kleiner en compacter blijft.
Maar ik zou liever die van jou hebben, hoor. Als het niet lukt met die van mij, weet ik in elk geval welke in dan ga kopen.
Dank.
Janny

flowersandhome zei

Wat een mooie Geranium is dat toch. Prachtige kleur. Ik heb deze ook al hier in eigen tuin geplant maar ze wou het niet doen, hier is het Endressi die het wel heel erg naar zijn zin heeft maar dat zijn dan roze bloemen, denk toch dat ik de Rosanne net wat mooier vind. Die kleur én de bloemen zijn zo mooi. Ik heb wel een Geranium die erop lijkt qua bloemen en kleur maar die heeft geen zo'n lange bloeitijd en vermeerdert zich niet zoals Endressi dat wel doet.
Lieve groet en fijn weekend,
Marian

Ingrid zei

Wat een mooie kleur geranium. En het geeft ook mooie boeketjes.
Fijn weekend verder, groetjes Ingrid.

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Ingrid..♥
Bedankt♥ voor je lieve♥ berichtje doet me goed..;)
Je maakt ook prachtige ♥ foto's ..;))
Ook de bloemen♥ zijn wondermooi van kleur dat paars♥..;))
Wens je een Fijn♫ weekend lieve♥ groetjes Gaby..♥

Roelie Steinmann Photography zei

Prachtige scherpe foto's. Mooie kleuren.

Gezellig weekend, Roelie

A place for my home zei

Hoewel ik zelf (thuis) niet van kleurrijke bloemen ben, kan ik het bij een ander altijd waarderen. Wat een prachtige kleur. En handig van die uitschieters, staan erg leuk in je vaas.

Fijn weekend!

Groetjes, Cynthia

Miriam de Vries zei

Wat een prachtig bloemetje is dit, die heb ik nog nooit gezien.. en.. weer mooi op de foto gezet! ;)

Groetjes! Miriam
't Bezige Bijtje

June zei

Your photos of Rozanne are so beautiful Ingrid!!! You have captured her beauty perfectly.
I love this beautiful geranium. The ones I have in the garden get almost hip high and flower for a such a long time. It is my favorite geranium in the garden!
hugs from here...

Claudia Leertouwer zei

Goh, had nooit gedacht dat dit een Geranium was, nooit te oud om te leren!

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Een prachtige combinatie, de kleur van de bloemen in de grijze pot.

De foto's zijn gewoon schitterend!

Nog een fijne zondag en lieve groet,

Loes

What's in a day zei

Zoals iedereen hier ben ik helemaal weg van deze mooie soort Geranium, ik kende hem ook nog niet en hij komt ook zeker op mijn lijstje te staan.
Genieten is het nu nog, fijn dat het ook vandaag na een behoorlijke hoosbuien, toch weer opgeklaard is.
Lekker nazomeren Ingrid.

Fijne week en ene lieve groet,
Eefie

Huis in de Provence zei

Wat een mooi bloemetje en wat een prachtige paarse kleur!!

Lieve gr. Mirjam

Ús hûs ús thús zei

Deze ken ik nog niet. Maar wat een mooi plantje. En een prachtige kleur!
Groetjes van Aleta

Beatriz zei

Nice flowers!!!Beatriz

Anoniem zei

Prachtige foto`s van een prachtig bloemetje,ik heb deze ook in de tuin,ik wens je een fijne week,lieve groetjes Musje.

hokje zei

Deze is nieuw voor mij, maar zeker erg mooi en wat is er nou leuker dan bloemen uit eigen tuin...

Lieve groet, Miranda

Maia zei

Goh jij was er snel bij op mijn blog!
Net geplaatst en meteen ....ja hoor leuk een reactie van jou dus dank je!
Inderdaad Amberley had mijn hart ook gestolen , het was er super rustig alsof er niemand thuis was maar prachtig met al die hoge stokrozen !
Prachtig zijn ook je geraniums en nog mooier de foto's daar van!
Heerlijk om zo lang van deze plantjes te genieten!
Jullie ook een fijne week!
Liefs Maia