woensdag 21 september 2011

Tag, you’re it!

Door Lia van de blog House of Seasons ben ik onlangs getagged! En alhoewel ik al vaker een aantal weetjes van mijzelf op verzoek heb mogen vertellen en er misschien niet veel interessant  nieuws overblijft, ga ik absoluut een poging wagen!

Lieve Lia…hier is mijn bijdrage!

TAG, you're it
1.
Mijn gezin staat op nummer 1. Als het met hen niet goed gaat, ben ik ook niet gelukkig. Ik vind het een hele eer om moeder te mógen zijn, dat is helaas niet iedereen gegeven!

2.
Ik ben gek op eieren, ik zou het liefst elke dag een paar gekookte exemplaren wegwerken, maar aangezien dat niet gezond schijnt te zijn hou ik mij in...zelfs met Pasen.

3.
Niet echt boeiend…maar ik heb geen galblaas meer. Elf jaar geleden – tijdens de vuurwerkramp in Enschede, zoiets vergeet je nooit – lag ik doodziek in het ziekenhuis met een zwaar ontstoken alvleesklier, waarvan een galsteen de oorzaak was. Ik heb het toen niet geweten, maar mij is achteraf verteld dat het kantje boord was omdat mijn alvleesklier op knappen stond. Na tweeëneenhalve week en een risicovolle operatie mocht ik het ziekenhuis verlaten, waarna het nog een paar maanden duurde voordat ik hersteld was.

4.
Het lijkt mij heerlijk om mooi te kunnen zingen of om goed piano te kunnen spelen. Maar als ik hier thuis mijn mond opentrek om een poging te wagen, krijg ik al snel het verzoek om met zingen te stoppen, dus ik vermoed dat ik weinig talent op dat vlak bezit hihiBedroefde emoticon!

5.
Ik verval nu in bekend nieuws, maar ik ben verslaafd aan bloggen en dankbaar voor alles wat het heeft gebracht. Het is zo’n positieve wereld en ik heb daardoor al zulke leuke en lieve mensen ontmoet…virtueel en in het echt!!

6.
Natuurlijk ben ik ook trots op mijn kaartenlijn en vind ik het nog steeds een hele eer dat mijn kaarten bij Lia in de winkel verkocht worden.

7.
Ik slik al jaren dagelijks medicijnen voor mijn hoge bloeddruk. De oorzaak hebben ze 17 jaar geleden niet kunnen vinden, maar 190/120 was wel erg aan de hoge kant! Van de stress kan het niet komen, want zo gestrest ben ik volgens mij niet…

8.
Mijn levensmotto: GENIET VAN ELKE DAG, zolang als het kan! En dan zit het genieten wat mij betreft vooral in hele kleine dingen, in een gezellig dagje uit met mijn vriendinnen....in het moois in de natuur en in lieve mensen om mij heen, die er daadwerkelijk voor ons zijn!

Home & Lifestyle

En dat lijkt mij een mooi motto om mijn tag mee te eindigen en deze dag mee te beginnen!

Nu zou ik de TAG door mogen geven, maar er zijn er al veel aan de beurt geweest, dus laat ik het hierbij…!

Ik wens jullie allemaal 

een hele fijne dag!!

Liefs, Ingrid

51 opmerkingen:

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Ingrid,
These are very likeable things about you.
Wish you a wonderful day,
Hugs,
Yvonne

Desirée-ScrapDees zei

leuk zo'n persoonlijk verhaal, leren we je gelijk een beetje beter kennen!

Sanne zei

Good mornring dear Ingrid,

nice to hear / read some of your " personal " details !!!!!!!!1 I do agree many things , but I hate eggs, in every shape...and of course is my family first..

Have a very nice & joyful day,
Sanne

Michelle zei

Goedemorgen Ingrid
Ook ik wil graag piano spelen! en mijn mond hou ik ook best dicht, zingen kan ik niet...en daar zijn ze hier ook heel duidelijk in haha...en heb ook een hoge bloeddruk (180/120) sinds anderhalfjaar neem ik daar medicijnen voor, die doen hun werk, bij mij zeggen ze het komt van de stress, maar zo gestresst ben ik niet...later zeggen ze het is hormonaal, ik weet het niet hoor, afin het is nu zo...gelukkig is alles goed afgelopen met jou operatie en genieten we van jou mooie blog!!

(ps: koop die blauwe eieren zoals van onze kippen, er zou minder cholesorol inzitten?:-))...)


Fijne dag!
Lieve groetjes Michelle

Mirjam zei

Hallo Ingrid,
Wat leuk dat je deze weetjes met ons deelt. Die verslaving aan bloggen deel ik inmiddels met je. Ik geniet er écht van. Ook van het lezen van ieders posts... heerlijk.
Je kaarten worden zeer gewaardeerd door iedereen die ze inmiddels heeft mogen ontvangen.
Ik wens je nog een heel fijne dag toe,
Groetjes en liefs,
Mirjam

My name is Riet zei

Goeie morgen INgrid.
Dat is een mooie post geworden en ik heb hem met plezier gelezen. Sjonge dat is een zware operatie geweest, ge3lukkig is alles goed gekomen. BLoeddruk, eieren en bloggen hebben we gemeen . hihi. Mooie herfstfoto heb je gemaakt, een kaart waardig,
Lieve groeten van Riet

Corine(THUIS) zei

Het blijft leuk om de mens achter de blog te ontdekken :) Tjonge meis wat een heftige toestand destijds, en dat terwijl je toen kleine kinderen had rondlopen..
Gelukkig is het goed gekomen en idd ik 'ken' je niet als een stresskip, je blog is altijd zo'n heerlijk rustpunt ;)
Groeten, Corine(THUIS)

Anoniem zei

Wonderful autumn decorations!
Have a nice day:)

Shabby soul zei

Darling Ingrid, it was nice to know some more about you.
The point # 8 is exactly what I'm trying to do right now in my life, after a very difficult moment in my life.
Hugs my darling friend
Silvia

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Met een lach op mijn gezicht zit ik achter de computer! Die eieren en het zingen....:-)! Bij mij thuis gaat het met zingen net zo én nu zing ik nog in een koor. Ik studeer tegenwoordig mijn partijen in de slaapkamer, met de deur stevig dicht :-)!

Jee, wat een flinke operatie heb je achter de rug. Je hebt destijds vast een goede beschermengel gehad!

Ik wens je een hele gezellige dag toe. Mijn ouders waren trouwens heel blij met de kaart. Ze vonden het een prachtige foto!

Veel liefs,

Madelief x

bijzonder-oud zei

Goedenmorgen Ingrid,
Wat leuk om iets meer over jou te lezen, prachtig verhaal heb je er van gemaakt. Ik meost erg lachen om jouw wens om te kunnen zingen (ik herken dat namenlijk, hahaha).

Fijne dag nog,
Yolanda

Lida zei

Ja zo lees je plots iets meer over iemand en dan merk je dat het niet uitmaakt wie je bent, als je moeder mag worden (en oma zoals ik) dan is dat een heel bijzondere gebeurtenis en dat blijft het je hele leven en wat betreft die verslaving, heb ik geen last van! Proest!! Zingen, alleen als ik in mijn uppie ben en de hond buiten! LOL! Groetjes en fijne dag,
Lida

It's me zei

Nou leuk dat weten we dan ook weer...geniet van een heerlijke dag !! liefs van mij...xxx...

Susan zei

Wat leuk om nog wat weetjes te lezen van jou! Vooral blijven zingen, al is het in de badkamer:))

Lieve groet van Susan.

Met Brocant Label zei

Wat een mooi, ontroerende en leuke top acht Ingrid. Ik sluit me helemaal aan bij 1, 5 en 8, nummer 2 dan weer niet haha. Heel leuk om te lezen allemaal.

Lieve groet,
Yvonne

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Heerlijke weetjes zeg en dat zingen ach je kan nog altijd pianoles nemen hahahah mijn motto over het leven delen we samen ... leuk je zo leren te kennen ben net zo verslaaft aan bloggen ....lieve groet rosita

lien zei

Hallo Ingrid,
Wat leuk om te lezen! Ik ben trouwens ook dol op eieren en we hebben ze dagelijks vers, dus de verleiding is groot!
Fijne woensdag!
Liefs Carolien

atelier nanda zei

Hoi Ingrid,
Weer gezellig dat je langskomt op mijn blog, heb het toch wel gemist. Wat maak je toch mooie kaarten ga binnenkort rondneuzen en een paar kaarten bij jou bestellen. Je weet ik ben een grote fan van jouw foto's altijd al geweest. Maar vooral je persoonlijkheid spreekt me aan, je hebt altijd belangstelling voor de ander en blijft trouw met berichtjes achterlaten.
Bij deze bedankt ik voor je trouw en het is je gegund dat het zo goed gaat met je kaarten.
Groetjes,
nanda

Sjonke's Kronkels zei

Een mooie, openhartige en op sommige punten zeer herkenbare'tag'-blog Ingrid. Ik heb je weer een beetje beter leren kennen ;-)
Lieve groetjes,
Marion

Mayflower zei

Ondanks dat wij al een poosje bloggen, leer ik je toch weer een beetje beter kennen lieve Ingrid. Leuke en minder leuke dingen, zelfs aangrijpende, zoals je ziekenhuisopname....wat een heftige periode moet dat voor jou, maar ook voor je gezin zijn geweest.
Wat een aparte verslaving heb je hihi, ik ben wel dol op een eitje, maar vindt er 2 per week wel genoeg, maarja....al met al toch een gezondere verslaving dan de mijne (zucht)
Een mooi levensmotto.....in de kleinste dingen ligt vaak het grootste geluk verscholen.

Een fijne dag en een lieve groet, Mea

Maia zei

Gezellig om weer wetenswaardigheden over je te mogen lezen!
Dat eierenverhaal haha, ze zeggen dat te veel eieren niet goed voor je is maar mijn opa is met elke dag 2 eieren toch maar lekker 93 jaar oud geworden!
En trots op je kaarten dat mag je natuurlijk zijn want ze zijn geweldig!
Fijne woensdag,
Groetjes Maia

Antonia zei

Lees ik toch nog nieuwe dingen over je Ingrid. Een ontstoken alvleesklier is inderdaad erg riskant, maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Geluk zit inderdaad in kleine dingen, zeker ook in het bezoeken van jouw blog! Dankjewel, lieve groetjes Anja

Blueberry zei

Dear Ingrid, it's nice to find out something new about you:) many hugs, Ira

Stina zei

Leuk dat we wat meer over jou weten, en eieren ja daar ben ik ook dol op,gebakken en gekookt.

heb je vorige post gemist zie ik,maar ben te druk weer op dit moment en dan ontgaat je er wel eens wat,prachtig die dennenappels,heb zelf al een krans gemaakt van beukennoten hulsels,hoort helemaal bij de Herfst.

Wens je nog een fijne dag Ingrid,
liefs Stina

La Maison zei

Lieve Ingrid wat leuk om van alles over je te lezen. Ik ga eens op mijn gemak jouw eerdere post doorlezen want vraag me niet waarom, maar je hebt een bijzonder plekje bij me.
Enne, zelf vind ik ook dat we wel erg lang weggeweest zijn, maar het was wel lekker;)

Lieve groet
Hermine

What's in a day zei

Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen zorgen heeft...punt 7 herken ik, ook al jaren medicijnen, bij mij gelukkig wel een oorzaak, maar de medicijnen blijven.
Positief denken straalt er bij jou ook wel af, je posten zijn vrolijk, mooi en waardevol.

Lieve groetjes,
Eefie

Room Seventeen zei

Leuk om te lezen Ingrid, ook al zijn er diverse tikspelen geweest, ik lees toch weer nieuwe dingen. Heftig die ziekenhuisopname...moest meteen denken aan mijn nierkoliek, ook z'on toestand.
En blogverslaafd, haha, dat wisten we nog niet ;-))

Moest wel lachen om je reactie op mijn herfstpost, ook ik kijk al weer uit naar de lente en zomer van 2012 ;-))

Thuis bij Tjits zei

wat leuk Ingrid om ook jou wat beter te leren kennen.. heftig de operatie die je hebt gehad en alles daaromheen..
nummer 1 deel ik zeker met je en zingen en piano spelen is ook één van mijn dromen, lijkt me heerlijk!
verslaafd aan bloggen.. ja ook dat komt me bekend voor haha:) en je levensmotto geniet van elke dag en dan vooral van de kleine dingen.. is iets wat ik zeker geleerd heb door diepe dalen en verdriet in mijn leven.. zo belangrijk.. alles kan morgen zomaar anders zijn!
en ik kijk uit naar je mooie kaarten:)

fijne avond,
liefs van Tjits

Bianca zei

Leuk om te lezen....zo leer je persoon achter de blog nog beter kennen.......
Groetjes Bianca

http://truutske.blogspot.com zei

Zo leuk om te lezen en te weten wie er achter home&lifestyle schuilt.
De foto met hortensia in de zinken kan....zo ontzettend mooi!!!
Fijne avond, Trudie

Le Style zei

Zo open en positief deze post.....
Terwijl ook jij je tegenslag hebt gehad, heftig.
Je kaartenlijn is om trots op te zijn.
De foto bij deze post is ook weer schitterend!
Dank je wel voor je openheid, leuk wat meer weetjes te weten.
Fijne avond,

Lieve groet

Huize Kip Kakel zei

Hé dank je voor dit toch wel andere kijkje in je leven...best lastig, wat je aan iedereen kwijt wil, hé?
Maar ja, ook mooi en goed om te lezen dat er achter mooie foto's en tijdschrift plaatjes ook gewone mensen schuil gaan!
Anders zouden we maar jaloers op elkaar worden??
Je hebt op lichamelijk gebied ook wel je zorgen....

enne wat betreft die piano, gewoon doen, het is echt leuk en iedereen kan het leren!
zelfs ik...;-))

Groetjes Hannie

Susi zei

woooow soooooooooooo nice my dear Ingrid..this picture is really beautiful..it was nice to know some more about you :o)
Kisses from Germany Susi

Anita zei

(grijns) We lijken warempel écht op elkaar !!!
Genieten van het (adoptie)moeder-zijn, het eitje, het zingen als een valse kraai hihi, de natuur en het genieten van kleine dingen. Ook ik ben meer dan eens doodziek geweest. En hoop ik elke dag dat de tijdbom die ik bij me draag niet meer dan een dreiging is en blijft. Lieve Ingrid, pluk je geluk ;-)
Groetjezz lfs mij

Linda zei

Hoi Ingrid, leuk hoor al je weetjes, zo zijn we weer even op de hoogte van alles hihi.
Ik eet ook bijna elke dag 1 gekookt eitje. Gewoon omdat ik een tijdje heel fanatiek gesport had en toen was het goed voor je eiwitten elke dag 1 ei. Maar vind het ook lekker en het schijnt toch niet zo'n kwaad te kunnen als we allemaal denken. Er is zelf sinds de afgelopen dagen een ei reclame op de radio. Iets van EI love you. Hahah, let er maar eens op.

Lieve groet, Linda

Tilly zei

Wat leuk dat je getagt bent en zo je wat beter leren kennen. Vervelend die hoge bloeddruk, vreemd dat ze oorzaak niet kunnen vinden. Je kaartlijn is zeker iets waar je trots op kan zijn, ze zijn werkelijk prachtig om te zien.
Lieve groetjes Tilly.

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

Dear Ingrid!!

Nice to get to know you a little more! Sorry about your blood pressure. Good thing there are medications!

Wonderful picture of the hydrangeas. You take beautiful pictures!
Have a wonderful day!
/Charlotte

Judith zei

Leuk om wat meer van/over je te lezen!

Groetjes Judith

Pauline zei

Hallo Ingrid, zo leren we je nog weer iets beter kennen. Je opname voor de galblaas was toch echt even een spannende tijd. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. En wat is er nog veel om van te genieten. Wat een rijkdom is dat.
Liefs, Pauline

hokje zei

Leuk om ook wat meer over jou te lezen, alhoewel ook in jouw verhaal heftige dingen aan bod komen! Fijn hoor om te kunnen genieten van de kleine dingen om je heen.

Fijne dag! Lieve groet, Miranda

House of Seasons zei

Lieve Ingrid,
Ik lees vanalles over je en denk, goh, we hebben nog veel te vertellen aan elkaar!
Dus ik hoop dat we allemaal weer eens bij elkaar gaan komen.
Ik vind het heel erg leuk je al een beetje te hebben leren kennen in het echt en nu weer een beetje beter.
Je bent een heel leuk en lief EN creatief mens!
Ik ben blij met jou in mijn (blog)leventje.
Liefs
Lia

Jolanda zei

Wat een mooi overzicht van je leven, toch wel leuk om o eens op een rijtje et zetten he? Ik had wel 20 punten kunnen vullen....misschien doe ik nog wel eens een vervolg:) En inderdaad, met veel van ons is 'iets', daarom genieten we denk ik ook zo en vinden we het fijn omdat via het blog te delen. Lieve groet

Oude lappen zei

Wat leuk om te lezen, echt verslagje van wat er allemaal rondom je gebeurt.
Bedankt hoor en groetjes Liliane

Bij Guusje Thuis zei

Als er iemand is die 'rust' op haar blog uitstraalt, ben jij het wel dus die hoge bloeddruk heeft vast een andere reden dan stress. Leuk om zo wat meer van je te weten te komen. Groetjes, Colin

butiksofie zei

Dear Ingrid, your autumnal arrangement looks very pretty, hughs Anja

Elly's kleine idylle zei

Hoi Ingrid,
Wel een beetje late reactie...maar hier wil ik toch nog even op reageren.
Zoals jij je persoonlijk verhaal hebt opgeschreven en vooral die zware operatie die je hebt ondergaan en dan nog zo'n lange herstel periode !!!!Dan heb je goed voor de kiezen gekregen !!!!
Veslaafd aan bloggen ?????? hier zit er nog een achter haar laptop, maar er zijn veel ergere verslavingen ....Ja toch.
Bedankt dat je dit met ons hebt gedeeld.
Een hele fijne weekend en een hele lieve groet van Elly.

Michaja zei

Ondanks dat we al heel veel van je weten is het altijd leuk om weer wat meer van je te weten :)
Liefs Michaja

Yvonne zei

Wat een heftige operatie, en dan nog met zulke jonge kinderen ook in huis...weet niet wat ze er van mee hebben gekregen, maar
Ik was zelf 11 toen ik afscheid heb moeten nemen van mijn moeder, ze lag toen in coma (zij was toen 50)maar door een "wonder" operatie aan haar hersenen (ze had een bloedprop in haar kleine hersenen) is ze er toch door mogen komen en heeft nog 20 jaar bij ons mogen zijn.
dat is als je zo jong bent ook heel heftig als je moeder er zo bij ligt, je weet helemaal niet wat er gaat gebeuren...
de hoge bloeddruk is ook herkenbaar, ik heb het tijdens de zwangerschappen opgelopen (zwangerschaps vergiftiging) en het is als een cadeautje blijven plakken helaas...
verder vind ik het zoooo leuk dat jouw kaartenlijn zo goed aanslaat, dat had je toch niet durven dromen he hihi, hoop dat je nog hele mooie kaarten gaat maken, en dat er maar veel van verkocht zullen worden!!
enne eieren, iekkkkkk, alleen de lucht al, voor mij alleen wel es een keer gebakken of op de sla
nou meid, breek de dag, en tik een eitje zou ik zeggen
Fijn weekend gewenst
Lieve groetjes Yvon

Bonjade zei

Leuk leuk...weetjes die ik niet van je wist...
Wat heftig, kantje boord....brrrr.......
En je gezin....nr: 1.....tja, dat snap ik zeker!
Rijkdom om te koesteren.
Fijn weekend
Liefs

House of Seasons zei

Die had ik al gelezen!
Er zijn weer enkele kaarten van je verkocht!!!
Ik zie bij de nieuwe ook weer hele mooie, dus misschien ga ik binnenkort wat bijbestellen voor de winkel.
Je hoort van me.
Nogmaals
Liefs
Lia

kralenqueen zei

Hoi Ingrid, leuk om toch weer iets anders van je te lezen. Kijk dat bloggen je hobby was wist ik, want regelmatig " mis " ik door de weeks een post van je en daar reageer ik dan in het weekend op.
Geniet lekker van de nazomerzon !! Liefs Rianne.