zondag 11 september 2011

Kasteeltuinen in Arcen…

Begin augustus brachten we een bezoek aan de Kasteeltuinen in Arcen. Arcen is een bijzonder vriendelijk ogend plaatsje, gelegen aan de Maas in het noorden van Limburg.

IMG_1784a

IMG_1785a

IMG_1790a
Voordat je de kassa gepasseerd bent, kun je al volop genieten van het kasteel en haar omgeving…het ziet er prachtig uit!

IMG_1791a

IMG_1797a
Het kasteel was open, maar eenmaal binnen bleken veel deuren gesloten, waardoor we dit minder de moeite waard vonden.

IMG_1800a

IMG_1801a

IMG_1794a
Dit was slechts het begin, er volgde nog veel meer. Wie weet kom ik daar later  – in een andere post – nog eens een keer op terug.


Ik wens je een fijne dag!

57 opmerkingen:

Bonjade zei

Altijd goed, smaakt naar meer.....
Heerlijke geniet beelden op de vroege zondag morgen.
Fijne zondag
Liefs

Thuis bij Tjits zei

prachtige fotos Ingrid! wat jammer dat er veel deuren dicht zaten.. heb je nog lekker op dat terras genoten van de mooie omgeving? lijkt me heerlijk!

lieve groet, Tjits

faire un songe zei

Ik ben er nog nooit geweest maar het ziet er prachtig uit,
Fijne zondag.
Groetjes Hetty

Sjonke's Kronkels zei

Ik zet het op mijn 'wish'-list, want het lijkt me hartstikke leuk om die kasteeltuinen eens te bezoeken. Ik kijk uit naar de rest van de foto's. Ze zijn overigens weer prachtig!!!!
Lieve groetjes,
Marion

Loveforpiemonte zei

Wie zegt dat Nederland niet mooi is moet maar even deze foto's bekijken.. (en als het zonnetje dan ook nog doorkomt zoals nu.. tja..)
Fijne zondag,
groet Madelon

kralenqueen zei

Hoi hoi, jammer zeg dat er deuren gesloten waren in het kasteel. Juist leuk om er eens te gaan kijken. Ben je al eens in kasteel haarzuilen geweest?? is ook zeker eens de moeite waard om te gaan doen. En de tuin ook,daar worden heel vaak fotoos genomen voor een bruidsreportage.
Fijne zondag !

Le Style zei

Oh, wat is dit mooi!
Wat jammer dat eenmaal binnen je geen toegang kreeg tot alles.....
Ben wel benieuwd naar de vervolg post;-)
Een hele fijne zondag!

Lieve groet

What's in a day zei

Wat een heerlijke tuinen zijn het toch, ik voelde gelijk de sfeer weer, als je daar loopt heb ik het gevoel dat je teruggaat in de tijd, rust, mooie bloemen,puur genieten.
Je foto's zijn prachtig.

Lieve groetjes,
Eefie

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Ik hou erg van dit soort uitstapjes. Kastelen & tuinen is voor mij de beste combinatie! Dit kasteel in Arcen ziet er prachtig uit. Heerlijk om je voor een dag een beetje prinses te voelen ;-)! Ik ben heel benieuwd hoe de tuinen eruit zien en verheug mij op je volgende serie foto's!

Een gezellige zondag!

Liefs van Madelief x

Unknown zei

Prachtig zeg :-)
Mooi je foto's zo kan ik lekker met je mee genieten :-)
Fijne dag hoor!

Room Seventeen zei

Mooi is het daar, ben jaren geleden ook eens in Arcen geweest. Je hebt weer fraaie foto's gemaakt, de foto met de citroen, erg mooi hoor!

Hannekie(Sisterly) zei

nou dit beloofd al heel wat. ik vind dit er al prachtig uitzien. ik vind het echt jammer dat ik niemend heb om dit soort dingen mee te doen. maar jah..je kan niet alles hebben toch. kijk ik lekker met jou mee
liefs hannie

THE BLACK BARN zei

HELE MOOIE SFEER PLAATJES!!
IK BEN GEK OP KASTELEN.

FIJNE DAG INGRID,

MIRANDA

Yvonne zei

Voor ons een 12 jaar terug geloof dat we er zijn geweest, we waren daar in de buurt op vakantie, vond het daar bijzonder mooi, maar toen had het kasteel ook al vele gesloten deuren helaas, de tuinen waren wel superrrrr
groetjes en een fijne Zon(nige)dag
Yvon

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Ingrid,
what a beautiful place and great photos from you!
Have a nice sunday,
Yvonne

lien zei

Ja... Limburg is mooi he, daar weet ik alles van :-)
Foto's zijn super!
Fijne zondag!

Tanja zei

Mooie foto's Ingrid, dat zijn weer hele mooie voor je kaarten ;-)
Ik ben er nog nooit geweest maar veel over gehoord en dan is het leuk om het zo even te zien via jouw foto's

Fijne zondag
Liefs
Tanja

lia zei

Oh, we krijgen dus een vervolg....
Leuk.

fijne dag, liefs Lia

atelier nanda zei

Wij zijn vorig jaar naar de tuinen geweest en vonden het eigenlijk tegenvallen. Maar als je jouw foto's bekijkt is het een mooi plaatje. maar wat ons tegenviel was de entree prijs en de tuinen lagen er niet verzorgt bij.
groetjes,
Nanda

Anoniem zei

Hoi,

In de kasteeltuinen in Arcen hebben wij 12 jaar geleden onze trouwfoto's laten maken! Erg mooie omgeving en we hadden mooi en warm weer.

Groetjes,

Lizet

Miss M zei

Leuk, een vervolg! Ben benieuwd, want je foto's spreken boekdelen. Het lijkt me daar mooi!

Fijn weekend Ingrid, liefs, Marjolijn.

Pierelantijntjes zei

Ik ben jaaaaren geleden wel eens in Arcen geweest, maar toen hebben we niet de kasteeltuinen bezocht. Leuk om hier foto's ervan te zien!
Fijne week,
liefs Ester

Mayflower zei

Ik ben altijd dol op kasteeltuinen en deze is ook al zo prachtig. Een mooie entree en een prachtig plekje aan het water om te genieten van een kop koffie of thee.
Ik wens je een fijne zondag Ingrid.
Lieve groet, Mea

Ger zei

Misschien is de naam *Kasteeltuinen van Arcen* daarom ook gekozen.....voor dit mooie plekje...?

Het kasteel fungeert tegenwoordig als expositieruimte. Tevens is het kasteel een trouwlocatie en kunnen zalen worden gehuurd voor feesten en recepties.
Verder kan ik nergens op hun website lezen dat het kasteel toegankelijk is voor het grote publiek of bezoekers.

Het is al weer vele jaren geleden dat wij er rond liepen.
Kan me er nauwelijks wat van herinneren,
maar jou mooie foto's laten mij weer even daar zijn:-)

Fijne zondag!!!
Liefs,Ger

Corine(THUIS) zei

Mooi is het daar, leuk om te zien dat jij blijkbaar ook altijd foto's probeert te maken zonder storende elementen als mensen, auto's en verkeersborden :)
Ik wacht op het vervolg...
Groeten, Corine(THUIS)

Berna zei

Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me er prachtig!
Fijne zondag!
Berna

Villa König zei

Beautiful! Hugs Yvonne

Mirjam zei

Hallo Ingrid,
Net terug van mijn werk en dan vind ik het heerlijk om even bij te lezen bij iedereen...
Wat een mooie foto´s weer. Ik wilde al op google gaan kijken of ik iets over openstelling kon vinden, maar ik zie dat Ger me voor is geweest. De tuinen lijken me prachtig. Deze staan al heel lang op mijn ´lijstje´ maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen om er heen te gaan. Maar dan zou ik liefst ook een en ander binnen willen bekijken, en als dat niet kan, wordt het toch een beetje minder aantrekkelijk.
De blauwe ballustrades zijn erg mooi... en die terrassen en de deur met die lamp... heel mooi.
Ik zie dat je ook je foto´s aan de zijkant van je blog hebt aangepast... heel leuk zo...
Ik wens je nog een fijne avond toe en een goeie week,
Groetjes,
Mirjam

hokje zei

De tuinen zijn in ieder geval prachtig, dus wat mij betreft komt er nog een vervolg op deze sfeervolle post.

Fijne zondag! Lieve groet, Miranda

Antonia zei

Jaren geleden waren wij er ook en toen was er een rozententoonstelling in het kasteel, echt prachtig! Jammer dat er nu zo vele deuren gesloten bleven. De foto's zijn weer super Ingrid, kijk uit naar de rest. Hele fijne zondagavond, lieve groet Anja

Unknown zei

jaren geleden was er een antiekwinkel in het kasteel, maar helaas was er weinig animo voor. In deze tuinen hebben wij onze trouwfoto's laten maken want DIT is het dorpje waar wij regelmatig naar toe fietsen he;)...lekker ijsje eten bij Clevers(heb je ook gedaan?) of koffie drinken op het pleintje. Je was héél erg in de buurt zeg! Wat grappig!

Liefs,
Lynda

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige foto's en wat is ons landje toch mooi he heerlijk genieten ...... kom maar op met de rest vind je foto's prachtig geniet ervan en proeft naar meer ... fijne week lieve groet rosita

Stina zei

Zoiets daar ben ik ook wel voor te vinden,geniet daar altijd weer van.

fijne avond
liefs Stina

My name is Riet zei

Oh Ingrid wat een prachtige foto's weer, waard om kaarten van te maken. Heerlijk om zo'n kasteel met tuinen te bekijken, we hebben ze hier in Nederland ook allemaal.
Lieve groeten van Riet nu in Valence.

It's me zei

Heel erg mooi hoor.......echt !!!..super foto's weer !!..liefs van mij...xxx..

Willy zei

Daar heb ik al veel over gehoord, weinig van gezien. Mooie foto's, dus laat de rest ook maar zien.
Fijne week, lieve groet

Desirée-ScrapDees zei

jammer dat je niet overal in mag hé, best wel een tegenvaller! Al maken deze plaatjes veel goed lijkt me!

Michelle zei

Hé jammer dat er vele deuren dicht waren...daar wil je dan net ook graag kijken, heb ik toch...maar je foto's zijn schitterend, mooie plaats en het terras heerlijk vertoeven, denk ik.

Fijne week
Lieve groetjes Michelle

alma zei

Het lijkt wel een minivakantie! Wat is het daar mooi! Je raakt niet uitgekeken!

Lieve groet
Alma

Fluitenkruid zei

Ik ben er jaren geleden geweest en vond het heel erg mooi, al die verschillende tuinen, allemaal plaatjes. In de eerste en laatste foto zie ik een mooie kaart :-)
Lieve groetjes

Muggensteekjes zei

Hoi Ingrid,
mooie sfeervolle foto's heb je gemaakt en ben nu al benieuwd naar meer foto's van deze mooie kasteeltuinen. Vind foto 2 echt heel mooi maar ik ben dan ook een grote liefhebber van lantaarns.
Fijne week, liefs Ingrid.

Blueberry zei

What a lovely place! Great pictures! hugs, Ira

Tilly zei

Prachtige post over Arcen...wat een schitterende plek. Jammer dat niet alle deuren open waren, juist dan word je zo nieuwschierig wat zich daarachter bevind.
Lieve groetjes Tilly.

Anoniem zei

Pracchtige foto`s heb je gemaakt,vaak hebben ze ook lekkere dingetjes om te eten haha,tja daar denk ik dan weer aan,ik zou best in een kasteel willen wonen,zou ik alle woon stijlen kunnen hebben haha,wens je een fijne week,lieve groet Joke.

Nicole (MLBV crafting) zei

Heerlijke foto's weer. Ik ben altijd dol op lantaarns laten zich zo mooi fotograferen.
groetjes, Nicole

Met Brocant Label zei

Mooi, ik ben er niet geweest maar lijkt me erg leuk. Wel met mooi weer dan natuurlijk haha.

Lieve Groet,
yvonne

http://truutske.blogspot.com zei

Ingrid...wat fijn dat je mew vertelde dat ik als volger "weg" was. Ik hem me snel weer aangemeld hoor.
Ik kwam er achter dat er op mijn dashboard een paar volgers niet meer werden vermeld als ze een post hadden geplaatst. Ik hoop dat ik ook van andere blogsters hoor als ik niet meer op hun volg lijst sta. Toestand elke keer weer he.

Maar.....ik heb wel jouw prachtige foto/kaarten kunnen bekijken van Arcen. Alweer een poosje geleden dat we daar waren. Ja, een bezoek meer dan ward.

Ik wens je een heerlijke avond,
Groetjes, Trudie.

cindy 'wonenmeteenhart" zei

HOI

LEUK OM BIJ JOU OOK FOTO'S TE ZIEN VAN DE KASTEELTUINEN
IK HERKEN HET METEEN EN HET IS NET OF IK ER AL WEER LOOP
WE HADDEN ONZE POSTEN WEL SAMEN KUNNEN VOEGEN HAHAHA

MOOI LANDJE HEBBEN WE HE
ZEI HET AL EERDER MAAR IS GEWOON ECHT ZO!!

LIEVE GR CINDY

Petra zei

Mooi, willen we best nog meer van zien!

Groetjes petra

Hanna zei

Find Bilder och vackra husfasader.
Kram
Hanna

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

What at lovely place you have visited!! Nice with the watersurrondings. Oh, congratulations to the event wtih your beautiful cards!!! Exciting!!!!

Here it´s busy times now. Have no or little time for the garden and blogging.... I miss it....

Wishing you a nice week!
Hugs
Charlotte

Marga zei

Hallo Ingrid.
Wat leuk dat je ons mee neemt naar deze leuke plek.
Erg mooie foto's.
Fijne avond.
Groetjes Marga

Bizzy @ home zei

Er heerst altijd zo'n fijne sfeer rond en in deze kastelen hè. Je hebt het mooi weergegeven.
Ben benieuwd naar de rest...
Lieve groet, Renny

Michaja zei

Ziet er zeker mooi uit!
Mijn webshopje heb ik al weer een aantal maanden! Dank je voor je succes wensen.
Liefs Michaja

Anita zei

Van harte meid!Ik weet wat je bedoeld ,ik ben door bloggen ook in contact gekomen met mensen met dezelfde ideeen en ook zo een shopje begonnen.Soms lastig om elke keer een postje met leuk onderwerp te maken maar als ik dan weer bezig ben en leuke reacties krijg ben ik weer helemaal blij ermee.Zeker een positief iets dat bloggen!!Ga lekker door ermee!!!!!!
Groetjes Anita

Sanne zei

Prachtige foto's!
Ik ben hier twee jaar geleden ook geweest, maar dan in de herfst. Vooral de Japanse tuin was toen prachtig!
Ben hier trouwens terecht gekomen via mijn moeder (Mirjam van HAND, Have A Nice Day), had je kaarten ook al eens bij haar gezien, ik vind je foto's en je blog geweldig!

butiksofie zei

Congratulation, your pics are again so beautiful, hughs Anja