dinsdag 15 september 2009

Haar naam was Sarah

Een paar weken geleden kreeg ik het boek "Haar naam was Sarah" (schrijfster Tatiana de Rosnay) te leen. Ik ben er 's middags om 16.00 uur in begonnen en had het dezelfde avond om 23.00 uur uit. Ik vond het een prachtig boek om te lezen!!

Het boek gaat over Sarah, een meisje van tien. Zij wordt in de nacht van 16 juli 1942 samen met haar ouders opgepakt en naar de Velodrome d’Hiver in Parijs gebracht, waar duizenden joden worden verzameld voor deportatie. Terwijl zij thuis onverwacht worden opgehaald, sluit Sarah haar kleine broertje Michel op in een kast, met de belofte zo snel mogelijk terug te komen om hem te bevrijden. Sarah wordt echter met haar ouders op transport gesteld.


Zestig jaar later krijgt Julia Jarmond, een Amerikaanse journaliste in Parijs, de opdracht een artikel te schrijven over deze razzia. Ze gaat op onderzoek uit en komt vervolgens achter een verborgen gehouden geheim van haar eigen schoonfamilie.

In het begin flits je in het boek telkens van verleden naar heden, maar uiteindelijk komt dit samen...! Een ontroerend en erg aangrijpend boek!!

5 opmerkingen:

G-STYLE zei

Hallo Ingrid ,
leuk dat je een blog bent begonnen , ziet er al leuk uit .
Dat boek lijkt me erg mooi , ga eens kijken of die in de bieb te
leen is ...........
Ik heb me trouwens ook bij jouw volgers aangesloten hoor dus tot een volgende keer.
Veel plezier met bloggen
groetjes Gea

Rumour has it zei

Dag Ingrid,
we gaan je op de voet volgen... ik heb me ook op je lijst gezet! :)
Veel schrijfplezier en tot gauw, groetjes,
Marjolijn

WEERspiegeling zei

Hoi Ingrid, welkom in blog-land! Ikzelf ben er ook nog maar kort mee bezig, maar ik vind het leuk!!! En ook ik ga je volgen. Groetjes, Anita

Anoniem zei

Oh dat lijkt mij ook wel een goed boek,vreselijk wat er gebeurd is in die tijd,brrr krijg er de rillingen van,groetjes Joke.

Anoniem zei

Hoi Ingrid,

Ja welkom in blogland en wat een gaaf blog heb je! Ik voel mij nu al thuis. hihi. Dat boek moet ik opschrijven en lezen uit de bieb. Lijkt mij heel indrukwekkend.

Een goede week gewenst. Lavender