donderdag 4 december 2014

Lichtjes in de duisternis…

Nu de dagen kort zijn en het buiten vaak koud is, trekken we ons graag terug in ons warme huis. De plaids worden volop gebruikt en de potten thee zijn niet aan te slepen. Heerlijk vind ik dat. Dat laatste slaat dan vooral op de warmte binnenshuis en niet de kou die je ervaart wanneer je naar buiten gaat, want daar kan ik maar moeilijk aan wennen ;-). 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Uiteraard gaan dan ook de kaarsjes aan. Het maakt mij niet uit of het ochtend, middag of avond is, want ook overdag geeft het sfeer wanneer de lichtjes branden. 

Hoewel ik genoeg kaarsen heb staan, zijn het toch meestal dezelfde lichtjes die aangestoken worden. Ik denk dat we allemaal wel onze favoriete plekjes in huis hebben, waar het licht het mooist wordt verspreid. De meeste foto’s heb ik nu overigens gemaakt zonder een brandend kaarsje, want kaarslicht vind ik niet altijd makkelijk te fotograferen. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Hier staan de meeste waxinelichtjes in glas. Wel vind ik het leuk om dit te combineren met een stoer schaaltje en wat mos. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

En zo maken we ons - met de warmte van deze lichtjes om ons heen - de komende weken langzaamaan op voor kerst… 

Ik wens je een hele sfeervolle dag!

Liefs, Ingrid

P.S. Ben je nog op zoek naar mooie kerstkaarten?
Klik dan hier om naar mijn kaartenwebshop te gaan!

64 opmerkingen:

Unknown zei

Gezellig allemaal met de kaarsjes aan...met deze donkere dagen gaan de kaarsjes s'middags hier ook al aan.
Je hebt mooie sfeerfoto's gemaakt!

Groetjes Anita

Things and Thoughts zei

I can imagine the atmosphere in your home and outside, in your beautiful country that I love so much!
Is there a collection of Christmas cards in your e-shop?
Wish you a happy day and a warm and cozy weekend Ingrid!
Olympia

Secondhand & Sober zei

Gezellig weer he al die kaarsjes! Vind het een leuk idee hoe je ze met mos hebt gecombineerd! Je brengt me op ideeen!

fijne dag.
Liefs,
Mandy

Unknown zei

Gezellig he met alle kaarsjes aan .
Herken wat lichtjes die ik ook zo heb staan .
Geniet ervan fijne dag hoor

Janny zei

Ja, zo gezellig.
Ik houd ook erg van de kaarsjes aan sfeer. Ik heb zelf weinig glazen kandelaars, ik vind het leuk om kaarsen te zetten op een niet voor de hand liggend iets, bv: een tinnen bord of schaal. of gewoon los in een bak (wel met onderzetter) met andere spulletjes er omheen.
Maar ik moet zeggen: dat is zo ongeveer het enige wat ik leuk aan herfst en winter vind :-)
Liefs,
Janny

Tanja zei

Mooie foto's Ingrid, sfeervol, gek is dat toch dat aangestoken je een warm en sfeervol gevoel geven maar dat niet goed weer te geven is op een foto en ook moeilijk te fotograferen.

Ik vind plaids ook zo lekker knus, ik zit er een te haken die nu hij groter is ook zo lekker op mijn benen ligt en warmte geeft.

Fijne dag!
Liefs
Tanja

Unknown zei

Hier ook weer iedere dag de kaarsjes aan...begin er s'morgens al mee...
Leuk zo dat mos erbij...mmm...ik heb weer wat ideetjes opgedaan.
Fijne Dag nog Ingrid.

Groetjes,
Inge, my choice

Kom Achterom zei

jaah heerlijk deze tijd! Maar ook buiten ben ik wel te vinden hoor! wil toch nog eens even naar het veen om de bevroren poelen te fotograferen. en dan thuis aan de warme chocomelk of zoiets! hahaha
fijne dag
Yolanda

Onder de rieten kap zei

Heerlijk inderdaad dat sfeertje met de kaarsjes aan, ziet er erg mooi uit bij je, ik ga nu ook niet graag naar buiten hoor!
Groetjes, Yvonne

Unknown zei

Gezellig he met al die kaarsjes aan. Overdag heb ik er ook altijd maar een paar aan, s avonds meestal alle kaarsjes.
Leuk gedaan zo met dat mos, eenvoudig en zo mooi....
Groetjes, Diane

Huize Kip Kakel zei

Heerlijk deze donkere dagen, lekker cocoonen♥
Zelfs de kamer poetsen is nu leuk met een muziekje en kaarsjes aan...

Fijne week

It's me zei

Mooi allemaal Ingrid...!...prachtig l je sfeerlichtjes...kijk uit met dat mos en waxinelichtjes hoor...voor je het weet vat het vlam...liefs fijne dag liefs Ria...x!

Easyliving zei

Hele mooi sfeer foto ś!

Lieve groet Dinka

Berna zei

Kaarsjes zijn in deze tijd niet aan te slepen. Ik ben weer geinspireerd maar het idee moet nog even wachten. Opnieuw flink ziek. Ooohhh dit jaar moet heel snel verdwijnen.
Geniet van de gezellige avonden.
Lieve groeten Berna

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Prachtige combinaties heb je gemaakt, van glas, stoere schalen, mos en kaarsjes... wat staat dat dan weer gezellig hè? Ik heb heel lang gedacht 'ik moet nog niet aan de kerst denken' maar nu het zo dicht bij komt vind ik het wel weer leuk... zeker met zulke mooie sfeermakers... heerlijk!
Ik wens je een heel fijne middag en avond,
liefs,
Mirjam

Bizzy @ home zei

Ja, hier branden ze ook met dit grijze weer. Het is zo'n gezellige tijd nu, geniet er van. Wat maak je toch mooie foto's, ondanks het bewolkte weer, daar ben ik jaloers op.
Lieve groet, Renny

Housebythewaterhole zei

Ingrid wat een prachtige foto's....zo gezellig !!!
Ja het is echt wennen hé die koude...hou ik niet
zo van ...maar anderzijds is het dan weer héél
gezellig binnen met de haard, de kaarsjes en hier
al de lichtjes van de Kerstboom !! Wat een mooie
schaal heb je staan op je tafel ....
héél fijne avond nog
liefs Kathy

Els zei

Mooie combi idd samen met dat mos!
Favoriete plekken voor kaarsen heb ik niet, dit jaar is het hier thuis een uitdaging om plekken te vinden waar Enora niet aankan met haar grijpgrage handjes :-)

Fijne middag
X Els

ida zei

Hoi Ingrid , heerlijk hoor dat sfeertje van kaarsjes aan , we maken het weer gezellig toch !
Liefs ida

Unknown zei

Hier branden de kaarsjes ook veelvuldig. Overdag doe ik ze niet zo vaak aan, maar tegen een uur of vier dan loop ik een rondje en verlicht het kaarslicht de ruimte. En plaids daar ben ik ook gek op. Ik heb laatst een mooie grote gekocht. Wij zijn allemaal vrij lang, dus onze voeten steken er altijd onderuit, maar bij deze dus niet.
Groetjes, Nancy

Athomebymy zei

Heerlijke sfeer met de kaarsjes aan .... hier branden ze ook ..

Liefs Petra

Indruk zei

Heel sfeervol Ingrid, mooi dat mos met dat grijs. Het past prachtig bij je interieur. Hier branden wij ook bijna de hele dag de kaarsjes, het staat zo gezellig! Prachtige foto's heb je gemaakt ook, die met de kaars aan is ook erg mooi geworden. Liefs Pascale

Anoniem zei

Ja, de kaarsen en lichtjes zijn heel gezellig op dit moment. Door de donkerte overdag net als 's avonds.
Ikzelf heb een voorkeur voor kaarsen. Ik kan niet zo goed tegen het geflakker in de glaasjes.
Maar je hebt prachtige ornamenten om je lichtjes te plaatsen.
Ja, het is wel heel koud, maar aan de andere kant denk ik dat wij toch wel gemakkelijk door de herfst/winter komen. En vanaf overmorgen wordt het weer aangenamer met zelfs een beetje zon. En over 3 maanden begint de lente al weer, Ingrid!!

Veel liefs, Gerry

My name is Riet zei

Wat een mooie foto's Ingrid. Ja ik ben ook gek op kaarsjes en die branden ook volop hier in huis. Ik heb ook massa's grote kaarsen maar die gebruik ik niet veel. Alleen met de Kerst zijn alle kandelaars echt in gebruik. En dan ook heel veel. Dat hoort er zo echt bij. Wij vieren eerst nog Sinterklaas en dan ga ik aan de kerstversieringen beginnen.Vroeger deed ik dat 3 dagen voor de Kerst maar de laatste jaren begin ik steeds wat eerder. Het brengt sfeer in die donkere dagen. En don ker zijn ze, vooral de laatste dagen met helemaal geen zonnetje te zien.
IK wens je een fijn weekend.
Liefs van Riet

Unknown zei

Gezellige sfeer geef je weer met lichtjes in mooie schaaltjes. Ik heb er hier ook een paar in het mos staan.
Kaarsen aan, onder een plaid en de handen om een warme kop thee? Zo wens ik je een fijne avond en (alvast) weekend. Groetjes, Ingrid.

What's in a day zei

Wat heb je mooie stoere potjes en schaaltjes gebruikt Ingrid, ik heb ook nog wat zinken potjes staan, een heel leuk idee van je!!!
Heerlijk toch die sfeer, ook al ben ik nooit zo vroeg met kerstdecoraties, het begint nu toch wel te kriebelen hoor.
Ik wens je een heerlijk weekend met/ zonder sint:)

Liefs, Eefie

Unknown zei

Prachtig, ik weet maar al te goed wat je bedoelt, ik vind het heerlijk, savonds binnen , lekker warm, kaarsjes aan... Zalig...
Overdag is het iets minder, ik werk van s morgens vroeg tot het donker wordt buiten samen met m'n man en geloof mij het kan zo koud zijn! Gelukkig heb ik altijd een thermos verse soep mee en een waterkoude om warme chocolademelk te maken of een kop koffie.... En dan s avonds op de bank genieten van jullie mooie plaatjes, genieten en opwarmen! Fijne avond!

Unknown zei

IK ben ook gek op kaarsjes en vooral de theelichtjes/ waxinelichtjes . Ik sleep ze met grote getallen aan :)))
Weer mooie foto's !
Lieve groetjes
Christel

Madelief zei

Gezellig al die kaarsjes bij jullie thuis Ingrid! Bij ons branden ze ook. Ik ben net als jij blij als we de donkere dagen achter de rug hebben. Verlang nu al naar de lente! Dank je wel ook voor je lieve mailtje. Verheug mij ook erg op onze afspraak in januari (met hopelijk wat warmer weer) :-)

Een hele fijne Sinterklaasavond gewenst!

Liefs, Madelief xox

Joke zei

Gezellig hoor de kaarsjes aan hier branden ze ook vaak de hele dag een en al gezelligheid.
Je hebt weer mooie en sfeervolle foto`s gemaakt.

Groetjes Joke.

La Blomst-Living zei

Je hebt allerlei moois bij elkaar gezocht om lichtjes te laten branden. Ik vind het lichtje samen met de stoere houten standaard heel fraai! Overdag steek ik vrijwel nooit lichtjes aan; dan ben ik meestal zo bezig, dat ik er niet eens erg in heb!
Fijne avond, liefs Linda

Bonjade zei

Hier branden ook verschillende kaarsjes......geniet er zo van.
Vind de kou nu ook wel heerlijk want ik heb nu net een nieuwe jas en die is zo heerlijk warm......
Dan geniet je zelfs van het koude weer ;)

Fijne avond

Liefs

lien zei

De foto met brandend kaarsje is anders wel goed gelukt! Sfeervol! En door die kou buiten geniet je juist extra van de warmte binnen. Een fijn weekend!!

Alie zei

Wij hadden het er toevallig vandaag nog over, dat we het helemaal niet meer gewend zijn die kou. Het is al een aardig tijdje terug dat het zo koud was, maar inderdaad zó gezellig in huis!

angie zei

soooo sweeeeet!!! angie

Ger zei

Kaarslicht vormt een oude en nog steeds erg geliefde bron van licht,naast sfeer brengt het ook wat licht in de donkere dagen voor kerst.
En jij weet er wel raad mee,volgens mij geen plekje in huis waar geen dansende vlammetjes hun licht laten stralen en zorgen voor warmte en gezelligheid.

Geniet ervan!!

Liefs,Ger

Claire zei

Met een paar kaarsjes aan is het opeens een stuk gezelliger en warm in huis. Mijn man en ik zijn enorm fan. In de winter in huis maar ook tijdens de zomer op het terras. Geniet ervan !
Groetjes
Claire

Anoniem zei

Hier zijn de waxinelichtjes en gewone kaarsen ook niet aan te slepen, zakken vol liggen klaar (wordt al licht paniekerig als ik aan de laatste zak begin, hihi). Tegen vieren maak ik ook een rondje door de kamer met de 'vlammenwerper', haha.
Je hebt weer prachtige sfeerfoto's gemaakt. Jij laat zien dat een kaarsje ook zonder dat ie aangestoken is, sfeer kan brengen.
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Willy zei

Hej Ingrid, gezellig en sfeervol de kaarsjes aan in huis. Een grijze dag vind ik dan ook helemaal niet erg. Kou vind ik ook niet erg, maar wel als er een koude wind bij is. Fijne dag, lieve groet

van alles wat in huis en tuin. zei

Heerlijk.....buiten koud en somber....binnen lichtjes! Dat is genieten! Mooie foto's heb je er van gemaakt.

groet Trijnie

Marjan zei

Gezellig al dat kaarslicht, ik ben er ook helemaal gek op.
Geniet lekker.

Liefs, Marjan

Hann¥ zei

Ik geniet van je waanzinnig mooie foto's Ingrid.
Hier branden nu ook de kaarsjes binnen en buiten.
Fijne avond en liefs,Hanny

die Waldfee Moni zei

Liebe Ingrid,
so gemütlich schaut jedes einzelne aus.Gerade in dieser Jahreszeit sind sie ♥ig und schön.
Liebste Grüße, Moni

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Sober en toch zo mooi en de foto's zijn weer schitterend.

Na een paar dagen kou begin ik er nu een beetje te wennen, warm gekleed op de fiets en flink doortrappen.

Ook hier branden de kaarsjes en begint zo langzamerhand de gedachten aan de kerst te komen.

Wens je een fijn weekend en lieve groet,

Loes

het moonhuis zei

Gezellig al die kaarsen, ik vind deze donkere koude dagen heerlijk, ik heb alleen een hekel aan sneeuw. Zo lekker behaaglijk binnen met kaarsjes aan, ik baal er altijd van dat ik een brandende kaars nooit goed op de foto krijg, maar dat is dus gewoon echt moeilijk begrijp ik ;-) Fijn weekend!!

Liefs Monica

Jeanette zei

Hi Ingrid,

mijn hele huis is inmiddels ondergedompeld in de kerstsfeer, heerlijk. Ik geniet altijd van deze dagen en de voorpret. Ik zette net een berichtje op fb, Sint eruit en Santa erin met daaraan toegevoegd alle objecten met lichtjes in en om mijn huis. Kerst is toch het feest van het licht, toch??

Groet,
Jeanette

SOBERenSTIJL zei

O ja gezellig kaarsen!, heerlijke sfeerfoto`s!

Liefs, Dorine

Bij Guusje Thuis zei

Het is inderdaad weer om vooral lekker binnen te blijven en daar te genieten van de knusse kneuterigheid met kaarsjes, thee, chocolademelk en wat lekkers uit de oven. Gelukkig denkt Guus er 's avonds ook zo over en zijn de lange wandelingen tijdelijk een blokje om. Fijn weekend!

faire un songe zei

Mooie lichtjes in de duisternis... Genieten van de warmte binnen nu het buiten koud is.
Fijne zondag verder.
Groetjes Hetty

G-STYLE zei

Heerlijke sfeer Ingrid, ik hou ook van kaarslicht in glas. Heb dat nu ook met in een houten schaal met mos en bellen.

Dus de kerstboom staat bij jullie ook al …. dat gaan we vast nog wel zien op je blog.

We hebben net gebruncht met de meiden. Gordijnen dicht, kerstboom erbij, kaarsjes op tafel, kerstmuziek op de radio… toch wel heel gezellig hoor !

Sharon is nu weer naar haar kamer in de stad, die zien we met 2 weken pas weer, dan gaan we kerst net pakjes vieren.

Met jullie dochter op kamers alles ook goed ?
Nou fijne zondag verder, liefs Gea

Marjonel M zei

Kaarsjes geven wel dat heerlijke sfeertje waar wij van houden.

Mooie plaatjes.
Liefs, Marjonel

Huis in de Provence zei

Mooi al die verschillende kaarsjes! Ook hier geniet ik van de lange avonden met kaarslicht.
Fijne avond.

Gr Mirjam

Thuis bij Tjits zei

Ik hou hier zo van!! Wat zou het kil en ongezellig zijn zonder sfeerlichtjes in deze donkere tijd.. het was vanmiddag tegen 4 uur al donker.. sfeerlichtjes als de jouwe doen dan wonderen!

Fijne week Ingrid!
Liefs, Tjits

Thuis bij Tjits zei

Ik hou hier zo van!! Wat zou het kil en ongezellig zijn zonder sfeerlichtjes in deze donkere tijd.. het was vanmiddag tegen 4 uur al donker.. sfeerlichtjes als de jouwe doen dan wonderen!

Fijne week Ingrid!
Liefs, Tjits

Anneke zei

Wat ziet het er gezellig bij je uit. Heerlijke tijd nu he. Ik hou van de zomer maar dit weer vind ik ook geweldig hoor.
Liefs Anneke

IS Interieur Styling zei

Lieve naamgenoot

Ik las in je vorige bericht, dat je al 500 berichten hebt gepost geweldig gefeliciteerd daarmee.
En blijf zo mooie schrijven en foto's posten. Wat een leuk verhaal over je kan.
En wat ziet het er weer sfeervol uit.
Ik heb weer even heerlijk genoten op je blog.

Lieve groet Ingrid

Petra zei

Ja hoor ik doe ze ook gewoon 's morgens al aan, gezellig. Wel in glas zodat het geen fik kan worden. Er branden de laatste tijd nogal wat huizen af, als de oorzaak een kaars is heb je levenslang spijt denk ik. Richting Kerst extra kaarsen, mooiere kerstverlichting is er eigenlijk niet..

Liefs Petra

Fuchsiaantje zei

Hallo Ingrid, nou ik doe ook graag de kaarsjes aan, het geeft een gezellige sfeer, en ja de kerst nadert al en voor je het weet is het weer voorbij. Nog een fijne week en groetjes van mij, Riet.

Jolanda zei

Heel sfeervol, echt 'Ingrid', al je kaarsen in glas. Genieten hoor deze tijd van het jaar. Al mag het van mij best wel weer wat warmer worden. Lieve groetjes

More Than Living zei

Wat gezellig allemaal, heel sfeervol!
Groetjes Cindy

Madelief zei

Een mooie sfeervolle post weer Ingrid! Hier branden de kaarsen ook volop, alhoewel het tussen de verhuisdozen is :-) De boom staat inmiddels ook, maar ik hoop dat ik volgende week, wanneer de keuken is geplaatst, ik ook de rest van het huis kan versieren.

Een gezellig avond!

Liefs, Madelief x

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Ook hier een prachtige kerstsfeer en zit ik te genieten van je prachtige foto's ... ook hier branden de kaarsjes de hele dag door gewoon gezellig geurbrander aan kerstgeurtje kerstmuziekje aan en kom de dag wel door hahaha ...Wens je een een heerlijke aanloop naar de kerst toe en fijne dagen Lieve Groet Rosita

Unknown zei

Wat kan jij dat toch goed, je verstaat echt de kunst om met een paar mooie dingen een prachtige sfeer neer te zetten :)
Fijn weekend, liefs, Sonja

Home is where the heart is zei

Sfeertje hoor en je hebt me op een idee gebracht met t mos in combi met kaarsjes :))
Fijn weekend
lieve groet Brigitte