zondag 21 december 2014

Onze nieuwe zithoek…

Zoals ik al eerder vertelde, zijn wij een tijd geleden op zoek gegaan naar een andere zithoek. Na jarenlang op leer te hebben gezeten, wilde ik graag een keer overstappen op stof. Maar onze zoektocht naar een andere bank werd uiteindelijk een lang verhaal. 

Bij Woon-land (klik hier) werd ik in september verliefd op een heel mooi exemplaar. Sprekend lijkend op Hoffz (maar voor een betere prijs) en met twee losse, ook sprekend op Hoffz lijkende stoelen erbij zag ik het thuis al helemaal voor me. De maten van de bank en de stoelen leken geen probleem, het paste allemaal prima. 

Home & Lifestyle

Maar toen half november de spullen werden bezorgd, kwamen we al snel tot de conclusie dat het wat afmetingen betreft dan wel prima paste, maar dat het thuis desondanks veel groter oogde dan in de winkel. Daardoor stond het niet mooi, vooral de bank kwam ‘erg de kamer in’. Die nacht sliep ik slecht, ik had mij er zo op verheugd maar kon er maar niet aan wennen, hoe graag ik het ook wilde want het model van de bank en de stoelen vind ik ook nu nog altijd super mooi! 

De dag erna besloot ik het bedrijf te bellen en mijn probleem voor te leggen, ondanks het feit dat bij meubelzaken een aankoop meestal niet kan worden teruggedraaid. Ik sprong een gat in de lucht toen ik hoorde dat we terug mochten komen om te kijken of we er samen uit konden komen. Ik was zó blij met dit aanbod waar ik uiteraard wel erg op had gehoopt maar totaal niet op had gerekend!   

Omdat de kans aanwezig leek dat we het mochten ruilen, werden de bank en de stoelen per direct afgedekt en elders in de kamer geplaatst. Op de grond voor de muur plaatsten we een matras en met een aantal kussens in de rug creëerden we op deze manier een oplossing voor het tijdelijke gebrek aan zitplaatsen. Toen ook de kerstboom er in kwam, stond de woonkamer om die reden dus ook aardig vol ;-).  

Home & Lifestyle

We hadden het geluk dat we voor de bank en de stoelen een stof hadden uitgekozen in een gangbare kleur en mochten in de winkel op zoek naar een bank die wat hoogte en diepte betreft beter zou aansluiten bij ons interieur. Onze vervolgkeus werd bij de leverancier vervolgens ook nog eens met spoed uitgezet, omdat Woon-land er ook nog eens graag voor wilde zorgen dat wij met de kerst niet meer op onze matras hoefden te verblijven. En met hun topservice is dat gelukt, de afgelopen week werd er zowel opgehaald als gebracht!  

Home & Lifestyle

De verliefdheid is er bij de vervolgens gekozen zithoek (nog) niet, maar het zijn heerlijke plofbanken en gestrekt een dutje doen is hier een bijzonder aangename ervaring. En dat is ook geheel niet onbelangrijk :-). Wat afmetingen betreft past het nu ook prima in onze woonkamer.  Hoewel er standaard twee hoekkussens bij elke bank werden geleverd, heb ik er zelf voor gekozen dit te combineren met de stoere kussens van Poste France. 

Home & Lifestyle

Uiteraard zijn we ontzettend blij met de service die Woon-land ons (bij uitzondering: het mogen ruilen wordt zeker niet standaard!) heeft gegeven, we mogen in onze handen knijpen dat het zo verlopen is. En om de gegeven service te belonen, is de plaatselijke bakker er als het goed is gisteren langs geweest…om het bedrijf even merkbaar in het zonnetje te zetten. Voor verkoopster Janneke: nogmaals ontzettend bedankt!! 

Omdat het door ons bij de eerste aankoop betaalde bedrag wel volledig moest worden besteed en er hierdoor een restant overbleef, hebben we er nog een andere aankoop gedaan. Maar dat bewaar ik voor een andere keer, deze post is nu al wel lang genoeg ;-).  

Home & Lifestyle

Ik sluit deze post uiteraard af met de beloofde foto van onze boom…een echte kerstboom is toch wel mooier en zeker de eerste week rook het zo lekker naar dennengeur wanneer je de kamer binnen kwam! Dus wie weet is de jarenlange traditie van een kunstboom de komende jaren wel volledig van de baan ;-)!  

Home & Lifestyle

Liefs, Ingrid

74 opmerkingen:

lia zei

Jammer dat je eerste keuze niet helemaal naar je zin was.
Maar deze zithoek staat ook heel mooi bij je.
En top dat je nog om kon ruilen naar iets anders, dat kun je echt niet overal. Nu genieten van je heerlijke plofbank en van de komende kerstdagen.

Liefs lia

Mirjam zei

Jeetje Ingrid,
Dan hebben jullie zeker gebofd, want ik heb er nog nooit van gehoord, dat gekochte meubelen konden worden geruild... De bank die er nu staat is ook heel erg mooi, en in dezelfde stof nietwaar? Dus qua kleur heb je niets hoeven inleveren. Je hebt nu alleen wat extra ruimte... en die is ook belangrijk. Als een bank(stel) te veel aanwezig is, dan krijg je daar echt spijt van hoor, lijkt me...
Jullie boom is prachtig, hier ook al jaren een echte boom, vind dat zoveel leuker...
Ik wens je een heel fijne avond, zit maar lekker op je nieuwe bank...
Liefs en fijne nieuwe week,
Mirjam

Marjonel M zei

Ik kan me voorstellen dat je het er Spaans benauwd van kreeg. Maar het is allemaal goed gekomen. Prachtig hoor daar kunnen jullie heerlijk op zitten.

Liefs, Marjonel

Judith zei

Wat een verhaal... De slapeloze nacht kan ik mij heel goed voorstellen. Wij hebben ook heel lang naar een nieuwe zithoek gezocht. Een knoop doorhakken vind ik zo moeilijk als het om zulke aanwinsten gaat. Heel jammer dat de bank, waar je verliefd op werd niet in jullie kamer pasten. Je hebt vast met pijn in je hart afscheid genomen...
Heel fijn dat de woonwinkel jullie zo tegemoet is gekomen en dat je dat hier ook schrijft! (heb je ze verteld dat je er een blogbericht aan ging wijden?)
De nieuwe banken zien er uitnodigend uit. Ik wens jou en je gezin dan ook een heel gezellig, knus en fijn kerstfeest en alle goeds voor 2015!

Nog steeds geniet ik van jouw blogberichten en de prachtige foto's die je maakt! Mijn excuses dat ik de laatste tijd minder actief was in reageren. Ik verheug mij op alle berichten hier in het komende jaar (-:

Hartelijke groeten en geniet van jullie gezellige sfeer (zeker nu met de échte kerstboom)
Judith

Unknown zei

Ooooh...wat hebben jullie geluk gehad dat je alles mocht omruilen! Nou Ingrid...het mocht dan wel niet de bank zijn waar je verliefd op was....deze staat ook heel mooi!
Dan krijgt Woon-land toch zeker "de warme douche"! Hi...hi...
Maar goed dat alles nog goed is gekomen voor de kerst! Hoef je hier niet meer aan te denken en kunnen jullie het achter je laten.

Fijne kerst
Groetjes Anita

Berna zei

Jammer dat de verliefdheid er nog niet is en misschien komt die ook niet maar ga je toch een beetje van deze zithoek houden. Ik vind hem erg mooi en je boom ook. Komend jaar toch maar weer eens opnieuw proberen een echte boom erdoor te krijgen ;).
Ben benieuwd naar je andere aankoop. De kussens zijn leuk stoer.
Fijne avond onder je boom! Lieve groeten Berna

die Waldfee Moni zei

Liebe Ingrid,
Zauberhaft schaut es aus. Wunderschön und gemütlich. Eine sehr schöne Garnitur und die Farbe ... ♥.
Dein Tannenbaum ist unbeschreiblich schön und natürlich.
Wünsche die und deiner lieben Familie eine frohe Weihnacht!
Liebe Grüße, Moni

Indruk zei

Oh Ingrid, ik geloof maar al te graag dat je daar wakker van hebt gelegen. Hoe anders kan het inderdaad uitkomen in je huis. Wat een topservice van het bedrijf dat ze de bank hebben terug genomen en dat je dat inderdaad waardeert als klant. De andere bank was natuurlijk je eerste keus dus het is logisch dat je dan weer even moet wennen. Het is een mooi tijdloos model bank vind ik en wat een mooie stof heb je er voor uitgekozen. De kleur is ook goed combineerbaar met allerlei tinten. Je hebt de kerstboom prachtig versierd, geniet ervan als je op je mooie bank zit! Liefs Pascale

La Blomst-Living zei

Ai, ik kan me heel goed in denken dat je er wakker van hebt gelegen. Maar wat fijn dat je de bank kon inruilen, zeg. Echt een super service! En zo te zien komt de nieuwe bank toch aardig in de buurt van de eerste keus...ik hoop dat je snel aan deze bank went!
Zit/lig lekker op jullie nieuwe aanwinst!
Liefs, Linda

Unknown zei

Jij hebt echt geluk gehad Ingrid...wat een service van Woonland...en dat allemaal nog voor de Kerstdagen....
Je zithoek ziet er gezellig uit...mooie kleur ook.
Lekker hé....dennengeur in huis...hier heb ik toefjes gemaakt van kersttakken...dat ruikt ook zo heerlijk.

Fijne Feestdagen....en alle goeds voor 2015
Inge, my choice

Things and Thoughts zei

Your Christmas tree is classically beautiful! Wish you and your family a wonderful,peaceful Christmas!
Olympia

crochetcookingandmore zei

Wat heb je een geluk gehad dat je kon omruilen! Ik vind het erg leuk staan. Je boom is prachtig....wax klokjes erin?
Wij voor het eerst geen boom i.v.m. de kitten. Wel een kleintje met wat kleine klei ornamentjes...en zelfs die kan ik regelmatig van de vloer ruimen....
Heel fijne dagen!

Anoniem zei

Het is altijd een enorme gok om een nieuwe zithoek uit te kiezen. Past 't allemaal wel? Toen wij onze nieuwe zithoek kregen, moest ik ook enorm wennen. Hij was behoorlijk aanwezig. Maar dat kwam ook omdat onze vorige (leren) bank een stuk ieler was. En nu ben ik enorm blij met onze plofbank. Maar als je er wakker van ligt, is dat wel wat heftiger. Een enorm compliment voor Woonland, dat ze je begrepen en deze service leverde. Top!! Hij is erg mooi en past perfect in jullie huis, ook qua kleur.
Je boom is ook prachtig. Fijn dat jullie overstag zijn gegaan om dit jaar toch weer een echte boom te plaatsen. Als het om praktische reden niet kan, prima. Maar een echte heeft toch nét iets meer...
Liefs, Peetje

Unknown zei

Je boom is prachtig. Mooi versierd en ook een mooi model. En hij staat daar ook goed zodat de lichtjes weerkaatsen in het raam.
Maar wat hebben jullie een geluk gehad met het mogen omruilen van de banken. Ik krijg er de kriebels van, want ons nieuwe bankstel wordt in januari geleverd. Natuurlijk gingen wij ook met de juiste maten naar de winkel dus ik hoop zo dat het (een twee-en driezits) goed uitkomt in de kamer. Wat we hebben gekocht was meteen onze eerste keus. Ook donkergrijs.
Ik wens je veel plezier met de nieuwe banken. En het zal je vast wel bevallen ook al is het tweede keus, want slecht slapen van een te groot bankstel is ook niets. Dat moet je dan overdag weer inhalen op de bank terwijl je er ook wel eens gewoon op wil zitten ;-) Ik wens je gezellige kerstdagen, een goede jaarwisseling. En een voorspoedig en gezond 2015. Groetjes, Ingrid.

Unknown zei

Ik kan het me voorstellen dat je er niet van kon slapen .Wat een service van de woonwinkel dat ze het eventjes geruild hebben , deze staat erg mooi hoor.
Mooie kleur en duidelijk uitnodigend om er eens in te ploffen.
Mooie boom trouwens ,na twee weken ruik ik nog steeds de dennengeur bij ons thuis , heerlijk.
Nog fijne kerstdagen( lekker op de bank.)
Groetjes
Christel

Unknown zei

Ik kan het me voorstellen dat je er niet van kon slapen .Wat een service van de woonwinkel dat ze het eventjes geruild hebben , deze staat erg mooi hoor.
Mooie kleur en duidelijk uitnodigend om er eens in te ploffen.
Mooie boom trouwens ,na twee weken ruik ik nog steeds de dennengeur bij ons thuis , heerlijk.
Nog fijne kerstdagen( lekker op de bank.)
Groetjes
Christel

Unknown zei

Wat een super service van woonland zeg. Het blijft altijd lastig inschatten hoe iets in je huis staat en past. Maar de nieuwe banken staan echt mooi. Ook je boom vind ik prachtig, vooral de cluster verlichting staat heel mooi.

Fijne dagen, Roelie

All Seasons zei

Je raad het nooit wat wij vandaag hebben gedaan...
Op zoek naar een nieuwe bank, en wel een hoekbank. Tja wat is dat moeilijk, We weten precies welke kleur en hoe deze eruit moet zien, maar het probleem bij ons is de afmeting, juist ivm met onze schouw midden in de huiskamer. We hebben vandaag iets gezien, prijsopgave gehad, maar er hangt nog een 'maar' aan. Dus...jouw post komt wel als geroepen, ik ga zo eens op je link kijken.
Maar wat hebben jullie geboft zeg, en ook ik zou daar heel slecht van hebben geslapen. Maar het ziet er nu super mooi uit, erg sfeervol en met de kerstboom erbij is de sfeer voor deze mooie warme dagen helemaal af!
Hele mooie dagen voor jullie
Lieve groet
Patricia

Enne.. geniet van jullie pracht zithoek!!

Unknown zei

Wat balen dat de maten van de vorige bank niet goed pasten! Maar super fijn dat het zo geregeld kon worden en je hebt nu ook een prachtige zithoek uitgekozen! Geniet er maar van de komende tijd!
Fijne feestdagen en een goed 2015 toegewenst! Liefs Daniëlle

Landelijk at Home zei

Ik ben verbaasd Ingrid ;)
Ik verkoop die bank ook, het is dus dezelfde die wij hebben ook zelfde leverancier. Het is idd een diepe bank maar heb nog nooit gehoord dat hii tegenviel :) wat jammer joh hij zit zo fijn! Wel fijn dat je hem mocht ruilen.

Groetjes Wilianne

G-STYLE zei

Je hebt nu een prachtige zitoek hoor en ik kan me heel goed voorstellen dat je zo erg baalde dat de eerste keus niet paste en daardoor goed voelde.
Vond ook dat een prachtige bank trouwens.

Ben benieuwd naar je andere aankoop dus niet te lang wachten met laten zien hoor;-)

Liefs van Gea

House of Seasons zei

Het resultaat is PRACHTIG!
en de rest snel vergeten.
Even eindelijk weer eens een paar woorden van mij:
(kijken doe ik regelmatig hoor)
Hele fijne sfeervolle Kerstdagen wens ik jullie en alle goeds voor het nieuwe jaar.
Tot in 2015!
heel veel liefs
Lia

van alles wat in huis en tuin. zei

Oh....wat hebben jullie geboft zeg!Een goede zaak is het: wij hebben de eettafel daar gekocht.
Wij hadden met de bank net zoiets: de bank kwam binnen en ik zei direct: dat is niet de goede! We hebben donkergrijs besteld.
De man zei: dit is donkergrijs....jullie hebben antraciet besteld!
Het leek wel donkerblauw!
u ben ik er wel aan gewend maar had er ook slapeloze nachten van hoor, dus ik snap het helemaal!
Ik hoop dat jij ook snel gewend bent want deze is errug mooi!
Fijne feestdagen op de bank en alle goeds voor 2015 toegewenst!

groet Trijnie

lien zei

Wow, wat fijn dat je de bank hebt kunnen ruilen, dat is nog eens service! Zo zie je maar... niet geschoten is altijd mis. Ik moest ook zo vreselijk wennen toen we onze hoekbank kregen, ik vond hem giga! Kon wel huilen. rara is dat he, hoe dat thuis dan weer heel anders uitpakt. Maar ik ben er inmiddels aan gewend en ik zou hem niet meer willen missen. Wat een prachtige boom heb je. Ik houd erg van echte bomen, geen nepperd voor ons! Liefs Carolien

Secondhand & Sober zei

Kijk, fijn om te lezen dat er ook nog bedrijven zijn die echt wat voor de klant wil betekenen! Mooie banken hoor, ze zijn er inderdaad uit alsof je er zo kunt inploffen ;) en ik vind je kandlaren heeeel gaaf!

Liefs,
Mandy

It's me zei

Wat heerlijk dat dit zomaar kon.....ziet er goed uit de nieuwe bank......liefs fijne dagen Ria...x!

ida zei

Wat mooi Ingrid de banken ook de kleur is top , fijn dat je kon ruilen , goeie service hoor en zo snel ook !
Fijne kerstdagen en een goed en gezond 2015!
Liefs ida

het moonhuis zei

Wat fijn dat het zo goed is afgelopen. Inderdaad verheug je je een paar weken op de bezorging en dan is het zo zuur als het toch niet DE bank is.
De bank die je nu hebt lijkt wel iets op die van mij en hij zit/ligt heerlijk!!
Als je geen blogpost meer plaatst voor de kerst wil ik je hele fijne dagen toewensen met je gezin (kan ook zijn dat ik dat al gedaan heb in je vorige post hoor, ik ben zo druk met iedereen fijne dagen toe te wensen ;-))

Heel veel liefs, Monica

Jolanda zei

Wat een verhaal, kan me helemaal voortellen dat je er niet van hebt geslapen. Het is ook geen broodje dat je koopt. Ik vind je nieuwe bank mooi maar kan me voorstellen dat je er zelf aan moet wennen als je iets anders in gedachte had....wel fijn dat je lekker zit met de kerst, Je moet er toch niet aan denken om kerst op een matrasje door te brengen:) Fijne dagen en lieve groet

IS Interieur Styling zei

Hoi Ingrid

Wat fijn zeg dat je je bank hebt kunnen ruilen. Eigenlijk jammer he dat je meubels als het tegenvalt niet kan ruilen.
Want geloof mij het is echt niet gek dat je soms iets hebt gekocht.
En dat het gewoon niet past of dat het is wat je er van geacht had. Ik heb wel eens gedacht als winkels dat concept zouden hebben.
Dan zou dat wel veel beter zijn.
Oke je zou dan iets moeten betalen voor het ruilen, maar zou het niet geweldig zijn als dat zou kunnen. Jij hebt het nu mee gemaakt. Het is een hele mooie zithoek geworden, en gezellig met een mooie boom.

Fijne feestdagen, lieve groet Ingrid

June zei

You were so lucky they would let you return the sofa and so you could get one that would be a better fit for you Ingrid. This new set is beautiful and looks amazing in your living room! I love a fabric sofa because of the snugness of it. You will really enjoy them I know!
Your tree is gorgeous all lit up my dear!!! just beautiful!
Have a wonderful Christmas and a very wonderful New Year too.
sending hugs...

My name is Riet zei

Wat een mooie banken heb je nu Ingrid. Jammer van de andere maar dat maar gauw vergeten. Geweldige service van deze meubelzaak. Je boom is ook mooi. Gezellig zo in huis hè. Ik wens je fijne Kerstdagen.
Lieve groet van Riet

Bloom in Passion zei

Wat spannend allemaal. Maar goed dat je het mocht ruilen. Ik vind het nu super staan! Heerlijk dat het goed gekomen is voor de kerst. Geniet ze van de mooie kerstsfeer, fijne dagen, liefs Pauline

Unknown zei

Fijn te horen dat alles goed gekomen is....ik kan mij het gevoel zo voorstellen, hopelijk komt de verliefdheid nog wel. Ze zien er in iedergeval mooi uit en qua kleur prachtig passend.
Mooie kerstboom hoor! Geniet van de feestdagen.
Groetjes Lida

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Wat een gezellige post, Ingrid! Prachtig bankstel is het geworden, je kunt er zo van genieten hé?! Fijne kerstdagen..

Lieve-Groetjes,
Verie

Margo van Schaick zei

Ik kan me voorstellen dat je superblij bent met de service van Woonland. Dit hebben ze heel goed opgelost voor jullie. De nieuwe bank ziet er mooi uit en lijkt op de bank die wij in de woonkamer hebben staan. Ik zag op je foto's dat we ook dezelfde kast hebben!
Fijne feestdagen en een goed 2015!
Gr, Margo

Els zei

Daar zou ik ook wakker van gelegen hebben :-(
Ontzettend leuk om te lezen dat jullie de bank nog konden omruilen!
Wat een stoer exemplaar is het geworden, helemaal mijn smaak!
Ik denk dat jullie ook nog een nieuwe lamp voor boven de eettafel gekocht hebben ;-) Ben benieuwd!

Fijne dagen gewenst
X Els

SOBERenSTIJL zei

Wat jammer dat de eerste bank tegenviel, en de slapeloze nacht kan ik me dan ook heel goed voorstellen. Maar wat heerlijk dat het opgelost is, top service zou ik zeggen.
Ik wens jullie alvast hele fijne feestdagen en alle goeds voor 2015 in jullie sfeervolle huis!
Liefs, Dorine

Linda zei

Wat een verhaal zeg ! En wat balen en jammer dat je eerste keus dan eigenlijk niet je droom bankstel blijkt te zijn in je eigen woonkamer. Tja das wel eens vertekend beeld als je dan in de winkel bent. Wij hadden het ook een paar jaar terug. Toen de bank en stoelen gebracht waren dacht ik omg heb ik zulke grote stoelen besteld, wat zijn ze groot. Maar uit eindelijk went het. Maar wauw wat een prachtig bankstel heb je uit gekozen. Mooie kleur ook. En idd een lekker plof bank zo te zien , heeeeerlijk. Dus lekker geniet van je nieuwe bankstel.
Ingrid ik wens je bij deze hele fijne feestdagen toe en een goed nieuw jaar. Dat er maar weer mooie dingen op je pad mogen komen.
Lieve groet, Linda

Unknown zei

Wat kan ik me je slapeloze nachten goed voorstellen Ingrid. Je verheugt je er al maanden op, dan wordt het bezorgd en dan is het net niet wat je voor ogen had. Wat een geluk dat jullie het om konden ruilen. Dat vind ik echt goede service van ze. Wat zullen jullie blij zijn geweest.
Wij hadden het vijf jaar geleden, hadden een bank uitgezocht in een heel andere stof dan we hadden. Beige ipv donkerbruin. De banken werden 's morgens bezorgd en ik kwam 's middags thuis van mijn werk, keek door het raam en baalde alz een stekker. Mijn huis was mijn huis niet meer. Wat lelijk! De winkel na een aantal dagen gebeld en gevraagd of we andere hoezen erom konden krijgen...Nee! Dat kon niet! Nu hadden we het geluk dat de beide banken niet gdlijk van kleur waren, er zat licht kleurverschil in. En in het midden van de ene bank zat een open plooi, terwijl die van de andere dicht was genaaid. Haha, nu had ik een mogelijkheid om andere hoezen te krijgen, foto's gemaild naar de winkel en toen mocht ik andere hoezen bestellen. Wat was ik blij en opgelucht. Nu zitten we gelukkig al weer vijf jaar met veel plezier op deze bank.mmaar wat kun je er wakker vzn liggen...
Groetjes, Nancy

Huize Kip Kakel zei

Je bank is mooi en ziet er heerlijk relax uit...super deze oplossing!

Hele fijne kerstdagen en alle goeds voor 2015!
hopelijk met nog veel mooie blogposten:)


Room Seventeen zei

Toch nog gelukt! Supermooi Ingrid!

Onder de rieten kap zei

Zo wat een top service van Woonland zeg, ja het blijft altijd spannend hoe iets werkelijk in je huis staat, ik kan me levendig voorstellen dat je daar niet van geslapen hebt hoor! Ik hoop dat je toch heel snel ook verliefd wordt op deze bank, ik vind hem harstikke mooi, de kleur, de stof, hij zit en ligt volgens mij heerlijk!
Fijne kerst!
Groetjes, Yvonne

Jeanette zei

Hi Ingrid,

wat een verhaal maar het heeft gelukkig een happy ending. Ik wil je via deze weg ook hele fijne dagen wensen en een heel goed en gezond 2015!
Helaas heb ik tot op heden geen nieuwe post gemaakt. De inspiratie kwam niet echt en een aantal vervelende omstandigheden hebben daar mede aan bijgedragen. Ik blijf wel alles lezen (waarbij ik ook merk dat andere blogsters niet meer zo veel publiceren) . Wellicht dat ik nog weer de draad oppak maar zeker niet in de frequentie zoals jij die hebt.

Groet,
Jeanette

Le Style zei

Super service! O, wat kan dit toch lastig zijn. Wij gaan kleiner wonen en de bank verhuist dan ook niet mee. Wij zijn ook al heel wat keren op zoek geweest, maar nog geen keuze kunnen maken. Jammer, dat het thuis dan ineens zo anders uitkomt. Maar fijn die ruil service! Mooi tijdloos en stoer model is het geworden. Wat een heerlijke gezellige woonsfeer met jullie echte kerstboom dit jaar!

Geniet van de feestdagen!

Liefs,
Yet

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Oh.. wat fijn dat je de bank mocht ruilen en ook nog snel geleverd ook.

De bank ziet er prachtig uit hoor.

Wens je hele fijne dagen.

Lieve groet,

Loes

Anoniem zei

Ingrid, ik weet er alles van. Wij hebben dit ook 2 keer meegemaakt. In de winkel staat het zo leuk en thuis komt het hele bankstel op je af. Wij hebben ook 1 keer mogen 'ruilen" maar wel met verlies. En de bank die we toen gekozen hebben, daar zitten we nog steeds op. Maar, oh wat begrijp ik je goed en zo jammer dat de "verliefdheid" er nu nog niet is, terwijl je er zo lang naar uitgekeken hebt. Zelf vind ik het heel mooi ogen. Hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar voor jullie Ingrid. Groetjes Wilma

Judith zei

Tjee... je hoort het inderdaad regelmatig dat de maat thuis altijd groter uitvalt dan in de winkel, maar als het je in het eggie overkomt, kan ik me voorstellen dat het je een slapeloze nacht bezorgt!

Wat een topservice van deze woonwinkel, het is volkomen terecht dat je ze op jouw blog deze positieve aandacht geeft.

En ik hoop voor jou dat het liefde op het tweede gezicht wordt wat betreft de bank die je nu zo'n heerlijke dutmomenten bezorgt;-)

Fijne kerst

Bonjade zei

Heerlijk om in te liggen zei je toch....nu dat is het aller belangrijkste.....ha lig graag 's avonds op de bank....plaid erbij.....dit wordt vast je lievelingsbank.

Mooi en tijdloos dus dat komt vast goed.

Wens je fijne dagen

Liefs

What's in a day zei

Toevallig zijn wij pas ook bij Woonland geweest, onze bank is ook aan vernieuwing toe:) als ik je verhaal zo lees, moeten we daar toch maar gaan kopen...wat een geweldige service.
Gelukkig heb je nu een bank die past en ook nog eens heerlijk ligt en zit:)
Wat kun je dan toch in paniek raken, wij hebben vandaag voor de zekerheid de maten van onze bank gemeten voordat we nog even een kijkje zijn gaan nemen bij een paar winkels:) het is tenslotte vakantie en dan is het leuk om dat even tussendoor te doen.

Ik wens je nu al heerlijke dagen, vandaag feest voor je dochter, van harte!!! Geniet samen.

Liefs, Eefie

Madelief zei

Jee Ingrid, wat een verhaal! Ik kan mij voorstellen hoe de schrik erin zat. Wij hebben op interieurgebied ook wel eens inschattingsfouten gemaakt. Wat een geweldige service van Woon-land. Zo zijn er niet veel. De nieuwe bank staat prachtig in jullie interieur. Ik hoop dat je er beetje bij beetje toch van gaat houden! Ik wens jou, Martin en de mieden fijne feestdagen toe. Geniet ervan!

Liefs, Madelief x

Athomebymy zei

Wat een geluk dat je mocht ruilen ... die was nu echt wel prachtig ook die bank maar ik vind jullie nieuwe keuze net zo mooi hoor ... dit is ook één van de eerste keren dat ik echt uw zithoek zien .. en wat woon jij mooi seg !

Liefs Petra

Joke zei

Wat een service om gewoon de bank te ruilen wel jammer dat het niet paste hij was wel erg leuk.
Maar je heb weer een goede keuze gemaakt deze bank is ook heel leuk.

Groetjes Joke.

Anita zei

Heel stiekem moest ik ook wel even lachen ;-)
Zo herkenbaar dat iets thuis heel anders uitvalt dan in de winkel.
Wát een service dat het zo kon worden opgelost!
Ik vind deze zithoek ook héél erg mooi en dat je erin kunt ploffen én ook nog eens languit kan liggen is minstens zo belangrijk #grijns
Hmm jou kennende kom je nog wel terug met een kerstblog toch!?
En anders: heb het goed en heb het fijn GENIET en relax.
Groetjezz lfs mij XX

Ger zei

.....wat een verhaal,maar gelukkig kwam het allemaal goed en kunnen jullie de Kerstdagen tegemoet zien met prachtige zitmeubels waar je vast heel veel plezier van gaat hebben.

Je echte Kerstboom is ook sfeervol en kan me voorstellen dat je onmogelijk woorden kan krijgen met zo'n mooi model;-)
Kan me nog herinneren dat toen wij onze nieuwe bank op maat lieten maken en die geplaatst werd ik de eerste dagen ook alleen maar naar die bank kon kijken met de gedachte:wat is ie GROOT,maar het wende snel.

Lieve groet,Ger

Tanja zei

Bedankt voor je mooie reactie. Ik wens jou en je familie ook hele mooie feestdagen en een gelukkig en gezond 2015.

Liefs
Tanja

Passione Helena zei

Ooh Ingrid, wat ontzettend jammer dat de droombank qua formaat een heel ander plaatje kreeg toen het bij jullie in huis stond. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar behoorlijk onrustig van hebt geslapen. Maar wat een top services zeg, dat het probleem zo goed en snel opgelost kon worden! Dat verdiend zeker een taart!

Maar kijk nou naar deze foto’s Ingrid, het is toch een plaatje! Samen met je eigen kussens geeft het een mooie landelijke sfeer. De kleur en de stof passen perfect en het is waarschijnlijk de vormgeving van de eerste keuze die nog in je hoofd speelt, waardoor je de verliefdheid van deze bank nog niet helemaal kan voelen. Maar het is wel zo belangrijk dat het in de ruimte past en lekker nonchalant zit of ligt;-), daarmee zal de vonk vanzelf wel over!

De boom is ook prachtig! Je hebt goed voorwerk gedaan om een huwelijkscrisis te voorkomen haha, dit ging wel heel soepel! Een echte boom is toch toch wel heel erg mooi. Misschien ga ik volgend jaar ook wel overstag, ik zal je tips onthouden!
Hoewel het bij ons meer in de lampjes zit die stress opleveren…Manlief kan ze er in twee minuten in hangen, maar laat mij uit voorzorg even alleen, “om het gevoel te voorkomen dat hij het niet goed kan doen" ;-) haha

Geniet samen met je gezin van de mooie warme sfeer!

Hele fijne feestdagen!

Liefs, Helena X

eigen thuis zei

Wat een pech zeg! Ik kan me indenken dat je daar slecht van hebt geslapen. Maar deze bank staat ook erg mooi bij je in huis. Hij nodigt uit om er lekker om neer te ploffen:-)
Ik wens je hele fijne feestdagen toe, geniet ervan.

Liefs Gonda

Thuis bij Tjits zei

Wat een topservice!! Super zeg!! Zo lastig om meubels in een grote ruimte uit te zoeken en je dan in gedachten voor te moeten stellen hoe het in je eigen woonkamer zal staan. Een broek mag je ruilen, maar iets ruilen waar je ook nog eens heel veel jaren mee hoopt te doen, ligt soms een stuk lastiger!
Gelukkig is dit in jullie geval heel goed opgelost en kunnen jullie de kerstdagen lekker genieten op jullie eigen bank, zitten of liggend;) De kerstboom is een plaatje!!

Hele fijne feestdagen Ingrid!
Liefs, Tjits

Lida zei

Wat gaaf,zowel je nieuwe banken als de geweldige service van woon-land! Prachtige boom en nu genieten van heerlijke kerstdagen!
Groetjes
Lida

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat fijn vooe jullie dat het zo is afgelopen en wat super van die zaak dat ze jullie die kans hebben gegeven ...nu lekker slapen en genieten van je feestdagen ... wens jullie een fijne feestdagen en een gezond 2015 ...lieve groet rosita

Unknown zei

Hey Ingrid , wat fijn voor je! Deze is ook mooi hoor, je eerste bank die je geruild hebt hebben wij ook sinds mei, wij hebben idd alleen de bank toen gekocht zonder de bijpassende stoelen omdat het dan erg vol zou komen in onze woonkamer. Wel hebben we ergens anders 2 andere stoeltjes gekocht, wat minder fors. Wat een service van Woonland om er voor te zorgen dat jullie met de kerstdagen gewoon lekker op de bank kunnen zitten :)

Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst en hele fijne dagen met degene die je lief en dierbaar zijn.
Liefs, Diane

Huys 50 zei

Ohh ik kan me voorstellen dat je slecht sliep die nacht, moet er niet aan denken.
De eerste bank was zo te zien dan ook wel heel mooi,strak ook.
Wij hebben nu een bank ook met losse zitkussen en rugkussens maar dat wil ik nooit weer.... ik ploeter de hele dag om alles wat netjes erin te krijgen..
De volgende bank moeten zeker de zitkussen vast zijn dus ;-)
De kleur van je bank is ook prachtig zeg en die postkussen ook.
Zo heb je toch nog een fijne Kerst en zit/lig je lekker.
De verliefdheid komt vast nog wel...even wennen.

Fijne dagen.

Groetjes
Dicky Marie

Marjan zei

Wat jammer dat je droombank niet helemaal stond zo als je het voor ogen had. Kan me dan ook voorstellen dat je er wakker van lag. Wat een service van Woonland. En lekker voor de kerst in huis. Super..... Dit staat ook heel mooi. Geniet er lekker van.

Fijne dagen,

Liefs, Marjan

Bizzy @ home zei

Prachtig allemaal, dat is dan een nachtje slecht slapen ook wel weer waard..
Fijne feestdagen Ingrid samen met je geliefden!
liefs, Renny

MODERN COUNTRY zei

Dear Ingrid,

Your home is filled with so much Warmth and atmosphere, interesting everywhere you look. Mature and chic.

Wish you a warm and cosy Christmas, with lovely mornings and evenings with friends and family. Enjoy the beautiful winter season.

HAPPY HOLIDAYS !

~ Aina ~

Alie zei

Wat zul je dat jammer hebben gevonden, is inderdaad zo Hoffz. Maar de nieuwe banken zijn dezelfde stof en zullen heerlijk zitten, dat zie je zo!

Petra zei

Ook heel leuk en lekker zo te zien, kom je vast wel goed de feestdagen mee door!! Fijne dagen!

Xx Petra

Home is where the heart is zei

eind goed al goed. Dat is wel een hele goeie service, top!
Dat wennen gaat goed komen. Hele fijne feest/zit dagen
lieve groet Brigitte

Corine(THUIS) zei

Zulke grote aankopen zijn altijd zo spannend! Wij hebben onze bank en trouwens laatst ook een stoel op zicht mogen hebben omdat het showroommodellen waren, ideaal want dan zie je hoe het staat ;-)
Jammer dat je droombank (die mij ook geweldig lijkt) dus niet paste in jullie woonkamerplaatje. Wel super dat het zo mooi is opgelost, wij hebben de bricks van de keukenvloer daar gekocht en de service was ook in onze ogen prima!

Blomkje en Wenje zei

Dat is idd nog eens service! Jammer dat deze het voor jou nog niet 'helemaal' is, maar wel begrijpelijk als je eerst iets anders in je huis had staan waar je verliefd op was. Misschien had je op die bank wel minder lekker een dutje gedaan ;)

Fijne dag!

Groetjes, Pietrik

June zei

Wishing you a wonderful 2015 dear Ingrid!!!!!! I hope many dreams come true in the New Year!
sending love...

lien zei

Volgens mij kun je alleen witte bladzijden bestellen bij het blogboek. Ik heb nergens een optie zien staan om de binnenzijde aan te passen. Wat dat betreft zijn er veel minder mogelijkheden dan bijvoorbeeld met een fotoboek van de Hema. Jammer he!

Bij Guusje Thuis zei

Nou ja zeg deze post heb ik dus helemaal gemist ... klik ik nu weer terug naar de vervolg-blog :)