vrijdag 12 december 2014

Christmas time…

Alhoewel de woonkamer hier thuis al een aantal weken een beetje vol staat (en de reden daarvan binnenkort in een andere post vast wel aan bod komt), hebben we toch het een en ander aan kerst in huis gebracht.  

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

We zijn deze keer van de traditie afgestapt om een kunstboom te plaatsen. Deze kunstboom hebben we jaren geleden aangeschaft om de enige maar wel jaarlijks terugkerende huwelijkscrisis in het tuincentrum te bestrijden, maar dit jaar wilde ik graag ter afwisseling een echte boom. Ik had al wat voorwerk gedaan en daarbij zoveel goed gevormde bomen zien staan, dat ik het vermoeden had dat het deze keer vlekkeloos zou verlopen. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

En zo ging het ook. Terwijl we voor het eerst in jaren geen pakjesavond vierden, benutten wij die tijd voor de aanschaf van de boom. In het tuincentrum was het heel rustig, dus in een mum van tijd waren wij weer thuis…met boom, met lichtjes en zonder dat er ook maar één verkeerd woord was gevallen ;-). 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Zaterdagmorgen hebben we de boom opgetuigd en heb ik ook op andere plekken in de kamer kerstdecoraties geplaatst. De foto van de boom houden jullie nog tegoed, eigenlijk moet ik daar bij avondlicht een foto van nemen...dan is hij op zijn mooist. 

Home & Lifestyle

De wind raast momenteel langs het huis en de regen klettert tegen de ramen. Dan is het des te gezelliger dat het binnen zo sfeervol is en de kaarsjes branden. 

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

59 opmerkingen:

La Blomst-Living zei

Zie je wel, jullie beginnen het te leren ;-)...Ben nou wel benieuwd naar je boom, maar ook wat er geklust wordt! We gaan het zien!
Fijn weekend, Ingrid! Liefs, Linda

Het witte huis met de zwarte deur zei

Heel gezellig bij je Ingrid! Lekker binnen blijven met dit weer. Kaarsjes en kacheltje aan en een goed boek :)

Fijn weekend,
groetjes Patries

Huize Kip Kakel zei

Super goed gedaan..een boom is een huwelijkscrisis niet waard..haha..

Heerlijk om nu binnen te zijn, toch ga ik zo nog even naar de fair bij de oude kerk, even een gezellige sfeer op snuiven bij de brandende houtton met erwtensoep...

Morgen ga ik wat sfeer in mijn eigen huis brengen, ik had er tot nu toe de rust nog niet voor:)

Geniet van een mooi weekend, Ingrid

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Heel mooi, Ingrid! Vooral de schaal met nootjes en kerstballetjes..dit ga ik van je overnemen als je het goed vind! Prachtig die warme kleuren bij elkaar. Geniet van de dagen,..

Lieve-Groetjes,
Verie

Janny zei

Ha, ha, herkenbaar, die discussies over dé juiste boom.
Fijn dat het dit jaar anders ging.
Hier geen boom, reden daarvoor vind je op mijn blog.
Ik vind je "huisje" toch altijd zo gezellig staan.
Geniet er van, hoor.
Liefs,
Janny

Mijn Stijl zei

Gezellig...ook wij gaan na jaren een kunstboom te hebben gehad nu ook voor een echte boom.
Moet nog beginnen om alles in kerstsfeer te brengen maar ga morgen in ieder geval weer ouderwets op pad voor een mooie echte kerstboom.

Fijn weekend,
Anita

Berna zei

Het ziet er al heel sfeervol uit bij je thuis.
Fijn dat je een boom zonder al teveel gedoe kon kopen. Ik ben benieuwd.
Fijn weekend en geniet van de knusse gezelligheid.
Lieven groeten
Berna

Bizzy @ home zei

Wat een mooie kerstsfeer bij jullie, heerlijk genieten is het nu binnen. Ben benieuwd naar de boom, grappig dat je het een zij noemt, ik vind een boom nou echt mannelijk haha..maar weet niet wat het officieel is...
Fijn weekend,
lieve groet, Renny

Dinah zei

Je weet de spanning wel op te bouwen hoor Ingrid. Ik dacht toch echt je mooie boom te zien, hahahaha. Nog maar even geduld hebben...

Lieve groet,dinah

Anoniem zei

Fijn dat het gelukt is om zonder 'strijd' een boom uit te zoeken. Toch een opsteker voor jullie twee! Je hebt een heerlijke sfeer gemaakt, waarbij ik vooral val voor je schaal met walnoten en kerstballen, mooi hoor.
Ben benieuwd naar je boom...
Liefs, Peetje

Bizzy @ home zei

Hihi, is er toch nog iets blijven hangen van grammatica....dus toch. Nou ja, ik vind zij eigenlijk ook wel gepast...zo'n mooi versierde boom. x Renny

Unknown zei

Ja...die boom ook altijd. Deze keer is het ook eens vlekkeloos verlopen hier! De boom stond in een half uurtje in de pot en met de lichtjes en al!
Je hebt wel hele mooie kerstdecoratie's gemaakt!
Gezellig! Ben nu wel nog benieuwd naar je boom.

Groetjes Anita

Unknown zei

Uitnodigend bij jouw binnenshuis terwijl het buiten giet en tiert.
Ben benieuwd naar je boom maar die zal vast mooi zijn.
Hier komt ie volgende week wel.
Fijn weekend, groetjes, Ingrid.

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Ja een echte boom is toch wel veel mooier hè? Maar ik snap ook waarom jullie telkens een kunstboom hadden haha...
En als dan alle versieringen gedaan zijn, dan genieten we toch allemaal van deze heerlijke sfeer...
Hier ook alle versieringen op hun plekje... en met de kaarsjes aan is het helemaal heerlijk...
Ik wens jou en je gezin ook een heel fijn weekend,
Liefs,
Mirjam

Ineke Pluim zei

Heel gezellig en sfeervol!!!

lia zei

ik denk te weten wat de rede is dat het vol staat.
Hopelijk valt het niet tegen.....
En ondanks de regen, het is wel gezellig binnen.

Fijn weekend
Liefs lia

Unknown zei

Haha...leuk je verhaal over je boom...heel herkenbaar...
Je hebt het al heel gezellig binnen, maar naar je boom ben ik wel benieuwd.
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

Athomebymy zei

Oh Ingrid , je hebt het héél gezellig gemaakt !!!!

Liefs Petra

eigen thuis zei

Nou, ik ben wel heel benieuwd naar je echte boom:-) en ook ben ik wel benieuwd waarom jullie kamer zo vol staat. Het ziet er al wel heel gezellig uit bij jullie. En met al die regen en wind is het heerlijk om lekker warm binnen te zijn met de kaarsjes gezellig aan. Geniet van het weekend.

Liefs Gonda

het moonhuis zei

Nou zeg Ingrid, zit ik lekker naar beneden te scrollen in volle afwachting naar je boom, zeg je dat we het nog te goed houden, nou moe ;-) hihi
Wel super dat jullie het snel eens waren over de meest geschikte boom, ruikt toch wel weer lekker hè, een echte.
Een heerlijk weekend!!

Liefs Monica

Unknown zei

Hier ook discussies hoor , kunstboom of niet .
Het is weer een echte geworden , mijn man wil absoluut GEEN nepboom .
Nu ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig naar jouw boom , de mijne staat nog even in wachtstand :)))
Groetjes en een fijn weekend
Christel

Huys 50 zei

Hhaha heel herkenbaar van het boom kopen ;-)
Ik ben ook zo'n pietlut wat bomen betreft....te veel takken, kale plekken, te weinig takken, te breed te.....ja te wat al niet meer hihi
We hebben er wel een takken uit geknipt om ze op een andere kale plek er weer in de te timmeren....ohhh kun je nagaan.
Maar zo'n kunstboom is ook niet alles,al die takken er in hangen om de vervolgens in de plooi te buigen,bahhhh weg Kerst idee ;-) ja toch
Hoe dan ook bij jou is het al supergezellig.
Geniet er maar fijn van.

Groetjes
Dicky Marie

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Tot zover ik kan zien, ziet je kerstdecoratie er sober en mooi uit.

Oei...ruzie om een kerstboom, te groot, te klein, scheef enz..., kan me er wel wat bij voorstellen hoor. Heel goed dat je eerst voorwerk heb gedaan en zeker op een rustig moment naar het tuincentrum bent gegaan.

Ben benieuwd hoe de kerstboom eruit ziet.

Fijn weekend en lieve groet,

Loes

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige sfeerhoekjes , geniet lekker van deze dagen ...lieve groet rosita

Inge R. zei

nou dat beloofd dus een vredevolle liefdevolle kerst te worden voor jullie:) haha
maar je hebt het weer erg leuk weten te maken, vooral dat zink, en die huisjes,mooi!
groetjes, inge

Els zei

Het ziet er gezellig en erg sfeervol uit! Benieuwd naar je boom, er gaat niks boven een echte ;-)

Fijn weekend
X Els

Secondhand & Sober zei

Mooi en sfeervol, en toch sober!

Mooie combinatie

Liefs,
Mandy

Ger zei

Hahaha,jullie onenigheid over 'n boom was bijna net zo traditioneel geworden als Kerstmis;-)
Maar het huis ziet er in elk geval al sfeervol uit zonder schreeuwerige kerst versierselen.
Hier gaat het volgende week van start,heb al wat kransen en maretak gekocht gisteren en die liggen geduldig in het schuurtje te wachten tot ik mijn ideetjes ten uitvoer ga brengen.
Ga het rustig houden met decoraties maar in mijn keukentje ga ik helemaal los om al de gasten te verwennen.

Fijn weekeind en lieve groet,
Ger

Bij Guusje Thuis zei

Hier komt toch weer het nep exemplaar tevoorschijn. Boom staat in looproute van Guus van mand naar bank en twee jaar geleden zaten er meer naalden op Guus en op de grond dan in de boom. Een roadblock en onder de naalden zitten, is teveel voor onze kleine vriend :)

Fijn weekend!

SOBERenSTIJL zei

Nou ben ik wel heel benieuwd naar de boom hoor! het is al heel gezellig en sfeervol, dus kom maar op met die boom haha..

Liefs, Dorine

Fuchsiaantje zei

Hallo Ingrid, wat fijn dat jullie de boom gevonden hebben. en met al die sfeer lichtjes ziet het er al gezellig uit. Nog een fijn weekend toegewenst en groetjes van mij, Riet.

Lida zei

Wat ziet het er weer mooi uit, zo gezellig als jij het maakt, daar geniet ik echt van! Groetjes
Lida

Onder de rieten kap zei

Ja...dat van die boom; heel herkenbaar haha! Het ziet er supergezellig en warm uit bij je, hele mooie kerstdecoraties!
Groetjes, Yvonne

Bloom in Passion zei

Dat ziet er al heel mooi uit allemaal. Ben nu wel benieuwd naar de boom! Geniet van het weekend, lieve groet Pauline

Room Seventeen zei

Echte boom of een kunstboom, ik vind ze allebei mooi. Voordeel van een echte boom is de lekkere dennengeur en na afloop hoef je hem niet uit elkaar te halen en weer op te ruimen. Ben benieuwd Ingrid, de boom staat vast heel chique in combinatie met de andere nieuwe aanwinst !

My name is Riet zei

Het ziet er beeldschoon uit bij je Ingrid. Ja een boom is inderdaad het mooist in de avond als alle lichtjes branden.
Dat zal er vast ook prachtig uitzien. Wij hebben nog steeds geen boom door drukte en dat vreselijk slechte weer. We moeten nu toch gauw aan de slag.
Ik wens je een fijn weekend.
Lieve groet van Riet

It's me zei

Ja het zijn echt de donkere dagen voor kerstmis hoor...!....ben heel benieuwd naar jullie boom!...fijn weekend liefs Ria...x!

Le Style zei

Gezellige sfeerhoekjes. Ben nu wel heeeeel benieuwd naar jullie kerstboom ;-) Fijn weekend!

Liefs,
Yet

Unknown zei

Wat een gezellige plaatjes heb je weer! Maar nog geen foto van je boom? 😉
Wij hebben dit jaar geen boom, gewoon eens een keertje zonder en ik mis m nog niet.
Fijn weekend verder.
Liefs, Diane

What's in a day zei

Wat zal het gezellig zijn in huis Ingrid, alle sfeerlichtjes aan, een heerlijk geurende boom!!
Hier komt ook langzaam de sfeer erin, ik ben alleen heel druk privé en met school en heb bijna geen tijd om posten te plaatsten of bij te lezen.
Daarom nu even de belangrijkste posten lezen en dan naar bed, hi, hi.

Lieve groetjes, Eefie

lien zei

Wat mooi die ingetogen sfeer bij jou! Ik ben met kerst van de kitsch & meer, maar als ik dit zo zie denk ik: ook wel erg mooi! Geniet van alle voorbereidingen!

Marjon zei


Dit is toch al het begin van een heerlijke kerstsfeer die precies bij jou past...hele mooie foto's en wat zijn de huisjes toch leuk...prachtig sfeerlicht...ben natuurlijk benieuwd naar je kerstboom (gaat bij ons gelukkig altijd goed hihi) en ik denk dat jullie in januari veel werk krijgen...of niet?? tot gauw...fijne 3e Advent en lieve groet Marjon

Hann¥ zei

De gezelligheid spat van je foto's af Ingrid.
Ik wil ook nog foto's maken van het sfeertje hier maar wat je zegt even het goede licht afwachten.

Liefs,Hanny

Dineke@esatto zei

Wat heb je het weer ooi en stijlvol ingericht Ingrid! Heel gaaf gedaan!

Liefs Dineke

Corine(THUIS) zei

Juist nu je plek moet maken voor dé kerstboom staat je kamer al voller dan normaal?? Ik ben benieuwd wat je bedacht hebt..
Enne.. goed voorwerk dat is het halve werk hè?! Top dat jullie nu samen ook de boomhindernis hebben genomen ;-)

Indruk zei

Wat ziet het er gezellig bij je uit Ingrid! Ik ben heel benieuwd naar de boom maar ik weet eigenlijk al dat ie prachtig zal zijn en gelukkig voor jullie geen strijd dit jaar :-). Liefs Pascale

Judith zei

Er gaat niets boven een echte boom, maar ook wij hebben alweer zo'n jaar of 9 een kunstboom... en om dezelfde reden als jullie haha

Maar ik heb me voorgenomen om in het nieuwe huis straks... toch weer proberen terug te keren naar het zetten van een echte boom!

En jouw kersthuis... in één woord: PRACHTIG!!!

Fijne avond nog X

Roelie Steinmann Photography zei

Heerlijke mooie kerstsfeer. Het ziet er heel gezellig uit. Zelf heb ik dit jaar wel weer minder versiering in huis gebracht. En meer hout en sobere spulletjes neergezet. Genieten he, kaarsje, kopje koffie, heerlijk op de bank, hmmm.

Fijne feestdagen, Roelie

Marie-José zei

Je hebt al mooie decoraties Ingrid dus ik ben benieuwd naar je boom ;-)
Hier hebben we ook al een paar jaar een nepboom en ook ik vind het verschrikkelijk. Ik ben ermee akkoord maar onder één voorwaarde: Ik zet em nooit op en breek em nooit af. Ik kleed de boom alleen aan en dat vind ik dan toch wel weer heel leuk om te doen.
Al met al (bij ons staat ie sinds vandaag) ben ik toch weer blij met het resultaat. En dan bedenk ik ook altijd weer dat mijn lief eigenlijk wel gelijk heeft als ie zegt dat ie het zonde vindt van al die verse bomen die gekapt worden. Maar elk jaar weer vind ik het zonde van die nepperd ;-)
Daarom maar echte takken op de haard :-)

Geniet van je echte boom Ingrid.

Fijne week en lieve groet, MJ

Alie zei

Het begin is er en ik vind het er nu al heerlijk kerstig bij jullie uitzien, hahaha. Hier is de boom ook elk jaar een drama, man en kids willen een grote, rijkgekleurde boom en ik heb helemaal niets met kerstbomen. Ach, het is maar voor een paar weken.

Unknown zei

Heerlijk ingetogen maar sfeervol sfeertje!! Ben benieuwd naar je boom Geniet ervan.

Fijne dagen alvast,
liefs Marieke

van alles wat in huis en tuin. zei

Je houd ons wel in spanning met die boom hoor.....want dit moet toch wel DE ultieme boom zijn: één die een huwelijkscrisis kan doorstaan ...tja, dat moet wel een hele mooie zijn!
Mooie kerstsfeer heb je gemaakt!

groet Trijnie

Unknown zei

Het is altijd wat met DE boom, herkenbaar. Wij hebben dit jaar een kunstboom gekocht. Maar wat een werk om hem in elkaar te zetten. Pfft.,mooie kerstdecoraties heb je in huis, heel,sfeervol. En je hebt mij nieuwsgierig gemaakt hoor.
Groetjes, Nancy

het moonhuis zei

Hai Ingrid, ik was op zondag op de fair. Ik had kaartjes gekregen en voor mij was het de eerste keer in Haarzuilens op de kerstfair (gek eigenlijk, want ik woon vlakbij)Ik ga meestal naar Mariënwaerdt naar de kerstfair, maar dit jaar niet omdat ik al in Haarzuilens geweest ben.
Ik vond het een leuke fair, maar ja, het was dan ook de eerste keer he (wel vaker naar de lentefair geweest daar trouwens)We hebben vooral heel veel gegeten daar mmmmm ;-)Ik was met Carlo.
Ik heb alleen de kandelaar daar gekocht.

Liefs Monica

Shabby soul zei

Hello my darling friend! Love your home's Christmas atmosphere =)
Hugs Silvia

La Maison zei

Mijn man heeft het allang opgegeven om met mij in discussie te gaan over een kerstboom. Het regende vorige week toen we op bomenjacht gingen. Ik had mijn oog laten vallen op een in mijn ogen mooi boompje. De verkoper ging zijn zaag halen en had tegen mijn lief gezegd, ik denk niet dat ik deze boom verkocht zou hebben dit jaar, als zij er haar oog niet op had laten vallen.
ik ben benieuwd naar die van jou. En Ingrid wat een sfeervolle foto's weer.
Lieve groet, Hermine

Pierelantijntjes zei

Hoi Ingrid,
Oh wat is dat lang geleden zeg! Gezellig weer hoor, heb jullie gemist! Haha geukkig geen crisis bij jullie met de kerst....wel veel gezelligheid zie ik. Dat huisje is ook schattig zeg! Ook hier branden de kaarsjes weer, kerstboom ook weer ingetuigd, en eindelijk weer eens tijd voor mijn medeblogsters. Fijn weekend. liefs Ester

Huis in de Provence zei

oh geweldig! Ik ben heel benieuwd naar je boom! Die moet nu prachtig zijn ;-)

Geniet van de feestdagen. Lieve gr. Mirjam

It Is The way of life zei

Ziet er gezellig Ingrid
Wens jullie fijne kerstdagen en een goed 2015 !
Liefs Ida.