zondag 14 oktober 2012

Kostbare momenten…

Home & Lifestyle
Deze post onder de titel Kostbare momenten stond al een tijd klaar om gepubliceerd te worden. Ik vertelde er in dat ik zo kan genieten van die stille momenten thuis, die momenten dat je alleen bent, de kaarsjes aan hebt gestoken en met een kop thee en een woonblad plaats neemt op de bank...kostbare momenten voor jezelf. Toch heb ik de behoefte om de inhoud van deze post te veranderen, maar niet de titel...deze blijft staan.

Home & Lifestyle
In blogland zijn we erg geschrokken van het overlijden van Anne van de blog Ambrozijn en oude kant. Ik vind het mooi om te zien hoe iedereen er op haar eigen manier bij stil staat, ik weet zeker dat Anne dat bijzonder gewaardeerd zou hebben. Het doet goed te merken dat we niet achteloos een reactie bij elkaar achter laten, maar dat er een onderlinge band is, dat vriendschappen ontstaan en lief en leed met elkaar wordt gedeeld, dat je hier écht iemand bent.

Home & Lifestyle
Deze week hoorden we om ons heen meer nare en verdrietige berichten, soms via via maar ook dicht(er)bij. Berichten over ernstige ziekte en berichten over ontslag, waardoor het leven ineens helemaal op zijn kop komt te staan.

Daarom draag ik deze post niet alleen op aan Anne, maar aan iedereen die met narigheid te maken heeft, die een onzekere toekomst tegemoet gaan en hele spannende tijden door moeten maken.

Home & Lifestyle
Kostbare momenten...dagen gaan soms ongemerkt aan ons voorbij, maar in onzekere tijden besef je pas dat elke dag er één en elke dag bijzonder is! Ik wil iedereen die het nodig heeft heel veel sterkte toewensen...

Liefs, Ingrid

77 opmerkingen:

What's in a day zei

Een mooie post Ingrid, vooral ook dat er aan elkaar gedacht wordt, dat maakt het toch wel heel bijzonder, hoe en op welke manier, ieder doet het vanuit zijn eigen gedachte, beleving of gevoel..delen met elkaar, ook dat zijn kostbare momenten.
Voor ieder die het nodig heeft een hart onder de riem steken...
Voor jou een mooie zondag en bedankt voor deze post!!!


Liefs,
♥Eefie

It's me zei

Oh Ingrid....wat een bijzonder mooie post.....ik werd vanmorgen wakker.....en het eerste waar ik aan dacht was Anne.....en kreeg gelijk een blij gevoel.....dat ik deze nieuwe dag wel mag meemaken...en tegelijk dacht ik wat bijzonder......ik ga proberen er een gezellige dag van te maken......bedankt voor deze mooie opbeurende post...je bent een lieverd....xxx...

fleur zei

Ha Ingrid,
Mooi dat je het zo beschrijft; ik was ook erg geschrokken van het bericht over Anne;
Het is waar; je houdt elkaar toch een soort in de gaten en als je een tijd niets hoort en leest van iemand, maak je je toch soms zorgen...We weten allemaal dat ons leven gaat van dag tot dag en dat het plots zomaar kan veranderen.
Goed om stil te staan bij dit soort berichten!
liefs Fleur

Anna Marie zei

Hele mooie persoonlijke post Ingrid. Jij ook sterkte met het overlijden van een blogvriendin. Ze zal alle berichten inderdaad op prijs hebben gesteld. Een goed weekeinde nog! Anna Marie.

my way of living zei

Heel mooi geschreven.
Ja het valt soms niet mee .....

Anita

My name is Riet zei

Wat een mooie post Ingrid. Je hebt het prachtig verwoord.
In het leven is niets zeker, dat komt nu in deze akelige crisistijd ook weer naar voren. Het is soms beangstigend.
Lieve groet van Riet

saskia zei

hele mooie post ingrid en helemaal waar pluk de dag en geniet van het leven en van de dierbare om je heen .

een hele mooie zondag geniet ervan .
grtjs saskia

Jolanda zei

Wat een mooie, ware en lieve post Ingrid, dank je. Jij ook sterkte.
Ik wens je een mooie zondag en lieve groetjes

lien zei

Lieve Ingrid,
Je hebt er een mooie post van gemaakt! Wat rot om te lezen dat zich in je omgeving nare dingen afspelen. Ik wens je heel veel sterkte toe!
Veel liefs, Carolien

Huys 50 zei

Ik lag hier op bed gisteravond nog aan te denken,iedere dag zijn bijzondere momenten,elke dag is een bijzonder moment...die dag maak je immer nooit weer mee....elke seconde...
Daar hoef je niet bij stil te staan,elke seconde maar elke dag een positief moment opschrijven zou geen kwaad kunnen...........zo,n fijn geniet moment want die zijn er echt elke dag wel....
Zo geniet ik iedere dag van de vogeltjes die hier voor het raam het hele jaar door potten pindakaas leeg eten,ja echt het hele jaar door heb ik die hangen en waardeer het elke dag weer dat de vogeltjes weer voor mijn raam komen eten.......ik hou van vogels..
Van die momentjes dus hé....heerlijk.

Fijne zondag nog

Groetjes
Dicky Marie

Peet zei

Mooi gezegd Ingrid. Elke dag is bijzonder en ook elk mens is bijzonder en uniek.
Ik wens je een hele fijne zondag.
Lieve groetjes, Peet.

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Dag Ingrid,

Het is altijd weer ingrijpend om iemand te verliezen, dichtbij, of verderweg, het blijft verliezen.

Lief van je dat je stilstaat bij de ander, en hun eigen verliezen op wat voor manier dan ook.
Sommige verliezen gaan voorbij en zijn tijdelijk heel moeilijk, verliezen van degene die je lief zijn gaan niet voorbij en draag je met je mee. Dat is goed en mag er zijn, hoe groot je heimwee vaak ook is.

Leegtes zijn er, leegtes kunnen soms ook weer gevuld worden in een andere vorm, maar altijd fijn de mensen om je heen, die met de gedachte of dat ene kaarsje ook datzelfde heimwee hebben en het delen.

lieve groet Pauline

Tanja zei

Heel mooi Ingrid, een stille en bijzondere post, ontroerend en ja je hebt zo gelijk, we moeten eens meer stilstaan bij de momenten en ze zelf bijzonder maken.

Ik wens je een mooie zondagmiddag en natuurlijk ook een mooie week.

Liefs
Tanja

Stella zei

Hele mooie woorden Inge en ik sluit mij hier volledig bij aan !!
Lieve groet,Stella

Mirjam zei

Heel mooie woorden voor de mooie vrouw die Anne was...
En wat lief dat je ook even denkt aan al die anderen die het niet altijd even makkelijk hebben..
Liefs,
Mirjam

Pauline zei

Mooi gezegd Ingrid. Het leven is soms zo kwetsbaar en helaas doet dat verdriet. Niet voor niets is jouw titel ook mijn website. Om te beseffen dat juist die schijnbaar onbelangrijke dagen juist heel kostbaar zijn.
Liefs, Pauline

Anoniem zei

Wat heb je dat mooi gezegd, Ingrid. Heel waar: geniet van de kleine dingen in het leven.

Anoniem zei

Ik heb echt tranen van je post,ongeveer wat je nu zo verteld,tikte ik net bij een andere blog,dat ondanks we niet iedereen in het echt hebben gezien,delen we een band en de saamhorigheid die ik nu op alle blogs zie voor Anne,bewijst dat maar,er is idd zat om bij te stil te staan,hele mooie woorden Ingrid,liefs Musje.

Sonja zei

Mooie post..!! even goed om er weer even bij stil te staan: elke dag bijzonder..

Groetjes, Sonja

Alie zei

Helemaal mee eens Ingrid! We worden hier even stilgezet. Fijne week, Alie

lia zei

Een mooie post Ingrid.
En wij blogdames hebben toch wel iets speciaals met elkaar.
Genieten doe ik iedere dag, en dat moet je zeker doen. Vanmorgen was daar hier een huis verder weer het bewijs van. Man staat kaas te snijden voor de verjaardag, krijgt een hartstilstand en is overleden.
Dan besef je weer extra hoe je moet genieten van elkaar, want het kan zo voorbij zijn.

Fijne dag
Liefs Lia

Carla zei

Tja..dan word je weer even met beide benen op de grond gezet.
Reden te meer om van elk moment optimaal te genieten.
Mooie post heb je ervan gemaakt.

fijne zondag...liefs Carla.

Judith zei

Iedereen is er denk ik van geschrokken... Alsnog toch behoorlijk snel en onverwacht is het gegaan.

Mooie post!

Liefs X

Sabine zei

Wat heb je een mooie en bijzondere post gemaakt. Ik ben er stil van. Geniet van je eigen kleine momenten.LIefs Sabine

Hannekie(Sisterly) zei

hoi ingrid
wat een prachtige post...ik ben erg ontroerd
liefs hannie

La Blomst-Living zei

Wat heb je dit mooi verwoord, Ingrid. Mooi ook, dat velen in Blogland met elkaar meeleven.
Liefs Linda

Dinah zei

Wat lief van je, we kunnen allemaal soms wel een steuntje in de rug gebruiken.

Lieve gret,dinah

Unknown zei

Goregous images
A prayer for Anne
hugs
Mari

Room Seventeen zei

Mooie post. Heb er ook al iets over geschreven. Sommige dingen kunnen je zo raken.......

Mayflower zei

Een post vanuit je hart lieve Ingrid.
Kostbare momenten, de dag zit er vol mee, maar pas op het moment van verlies en verdriet besef je des temeer hoe kostbaar deze momenten zijn of zijn geweest. Je wordt door zo'n verdrietig bericht over Anne weer even met beide benen op de grond gezet.

Liefs, Mea

Yvonne zei

Wat bijzonder mooi geschreven Ingrid
Anne had bijna dezelfde soort kanker als mijn broer destijds, dus veel wat ze schreef beleefde ik een beetje opnieuw, vond het zo fijn voor haar dat ze ook mooie momenten nog heeft gehad, de lange wandelingen, de stadjes die ze nog heeft bezocht enz.. een bijzondere sterke vrouw die ik bewonderde om haar wilskracht, door zo met haar ziekte om te gaan...
het raakt me allemaal diep, mede doordat de zoon (nu 21) van mijn overleden broer nu voor de 2e keer kanker heeft, en deze week een scan heeft of al die zware chemo's wat hebben uitgehaald...
Daarom vind ik elke dag kostbaar en bijzonder, elke dag gezond opstaan...niet iedereen heeft dat...
wens jou een fijne Zondag !
Lieve groetjes Yvon

Mirna Photography zei

Mooie sfeerfoto's, gezellig! Inderdaad we moeten meer stil staan bij die momenten en genieten van ieder klein eenvoudig dingetje in ons leven! Wat erg dat slechte nieuws, ik volgde Anne haar blog niet echt, maar ze heeft wel eens een keertje een lieve reactie op mijn blog achter gelaten. Dat is zo mooi aan blogland, ook al ken je niemand persoonlijk, maar door de verhalen, foto's mee te volgen heb je precies echt wel het gevoel van iemand echt beter te kennen, zo zie je maar dat er mooie banden ontstaan in blogland. Lieve groet, Ilse

Linda zei

Een bijzonder post met hele lieve warme woorden. Het doet je meteen weer bij een heleboel dingen stil staan. Helaas ken ik de blog van Anne niet maar heb haar naam wel eens voorbij zien komen. Vreselijk voor haar gezin en familie.Kostbare momenten je moet ze koesteren.Bedankt voor je mooie post.

Liefs, Linda

Berna zei

Wat een akelig bericht Ingrid. Desondanks heb je er een mooi en passend logje van gemaakt.
Allen die Anne kenden, wil ik veel sterkte toewensen.

Jessica zei

Bijzonder mooi geschreven. Zelf ben ik nog niet zo lang in blogland, wel een paar keer op de blog van Anne geweest en ondanks dat ik haar weinig gesproken heb komt het behoorlijk hard aan.

Wat prachtig dat mensen die elkaar in "real life" soms niet eens kennen, toch zo met elkaar meeleven.
Bijzonder!

Liefs Jessica

G-STYLE zei

Het is wat je zegt in je reactie op mijn blog .... zelf zo ziek maar toch aandacht voor een ander, dat heeft me toen ook erg geraakt .

Mooie post heb je eraan gewijd en inderdaad , er zijn meer mensen die het moeilijk hebben, mooi dat je er aandacht aan schenkt.

liefs Gea

ilona zei

Mooie verwoord Ingrid. Fijn ook om te zien hoe mensen in 'Blogland' met elkaar meeleven.Lieve groet, Ilona.

Carine zei

Mooie post Ingrid, woorden schieten te kort ...

Lieve groetjes
Carine

La Maison zei

Wat schrik ik van je post lieve Ingrid, ik wist het niet van Anne.
Dank je wel voor de mooie woorden,ik hoor ook bij de moeilijke groep de laatste maanden.

Liefs
Hermine

Krek wak wou zei

Prachtig, Ingrid! Wat heb je het mooi verwoord! Ik schrok ook erg van het bericht over Anne. Ik kende ze alleen via het bloggen maar ze zal altijd herinnerd blijven! Ik brand een kaarsje voor haar en haar dierbaren!
Liefs van Nicole

Marjonel M zei

Mooie post Ingrid, Laten we genieten van elke dag...En elkaar steunen waar we kunnen.

Groet, Marjonel

Merlie zei

Mooie woorden Ingrid! Bedankt daarvoor,
liefs Anke

Michelle zei

Wat een mooie post, je hebt gelijk, je moet eigenlijk iedere dag genieten. Van grote en van kleine dingen, hoe klein ook.

Bizzy @ home zei

Wat zullen we Anne gaan missen met haar mooie berichten en inspiratie.
Wat een warme woorden Ingrid, dat moet iedereen die het kan gebruiken goed doen. Ik neem ze ook mee in mijn rugzak, voor een beetje verlichting. Wat is het in blogland toch fijn en vredig, eigenlijk zou ik er ook wel meer gebruik van moeten of mogen maken, maar ik vind het zo moeilijk om me bloot te geven op mijn blog. Ik weet dat er mensen meelezen die ik liever niet deel wil maken van mijn privésituatie. Dus blijf ik oppervlakkig.
Geniet van de mooie momenten, Ingrid, koester ze en probeer ze elke dag te pakken.
lieve groet, Renny

Bonjade zei

Ik sluit me graag bij je mooie woorden aan......

Liefs

XX

Madelief zei

Lieve Ingrid,

Wat een prachtige post! We zullen Anne zeker missen. Ik weet nog dat ze vorig jaar rond dezelfde tijd het ziekenhuis in ging als ik....Het leven kan soms vreemd lopen.

Dank je wel ook voor je lieve mailtje. Het doet mij goed!

Veel liefs & een fijne nieuwe week.

Madelief x

Blomkje en Wenje zei

Wat een prachtige post....

Nog een fijne avond

Knuffel van Pietrik

Pierelantijntjes zei

Mooie post Ingrid.
Ik las het net van Anne. Wat erg toch!
We moeten idd meer genieten van de dagen dat alles goed gaat.
liefs Ester

When-D zei

Lieve Ingrid,

je woorden, ze zijn zo waar en voor iedereen is het wel eens goed om hierbij stil te staan.

liefs, When-D

MARIANNE zei

Prachtig Ingrid, hoe jij ook even stil staat bij het overlijden van Anne...en hoe gelijk heb je ook!
Allemaal staan we daardoor weer even stil van het betrekkelijke van het leven...zo denk je dat het allemaal niet op kan...en in één seconde kan het allemaal over zijn!
Ook hier dichtbij os, zijn we daar weer even, met de neus boven op gedrukt!
En ja...laten we ons maar meer dan ooit eens gaan beseffen...dat elke dag er één is...en elke dag is byzonder!!!
En zoals ik zelf altijd zeg "elke dag is een kadootje" maak er wat moois van!
Leef elke dag, of het de laatste is...weg met alle "no nonsens dingen"...en maak er een hele mooie, waardevolle dag van!
Want morgen...is vandaag! en niemand van ons weet of morgen...er nog komt!

Groetjes Marianne.


Thuis bij Tjits zei

het leven is zo kostbaar en zo kwetsbaar.. daar werden we allemaal weer van doordrongen door het overlijden van Anne.. bijzonder en mooi om te ervaren hoe ook dit verdriet gedeeld wordt in blogland..
mooie en lieve post Ingrid.. er zijn inderdaad velen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.. dankjewel!

lieve groet, Tjits

Bij Guusje Thuis zei

Mooie blog! Alles is al zo'n beetje gezegd, ik ben er gewoon vooral even stil van.

Unknown zei

Ik ben er stil van,van deze prachtige post,net zoals ik de laatste dagen al vaker stilstond bij alles wat er rondom ons gebeurt. Soms is het nodig om even stil te staan anders zouden we veel kostbare momenten misschien wel overzien.
Hele dikke knuffel,Sonja

Loraine Living zei

Een lieve post met een mooie tekst. We moeten genieten van iedere dag, positief zijn en aandacht hebben voor elkaar.
Liefs Diana

Ger zei

Ook bij jou lieve Ingrid een post met verdrietige woorden van medeleven en troost voor mensen die het moeilijk hebben.

Er gaat geen dag voorbij of velen van ons hebben of krijgen ermee te maken....
maar niet iedereen maakt er blogposten over.
Hier in huize hoorn des overvloeds was het een zorgelijke week en hoe het gaat aflopen is nog maar de vraag....
Hopelijk gaan deskundige mensen ons daar 'n handje bij helpen en komt alles weer goed.
Want er gaat niets boven gezondheid.

Om wat afleiding te zoeken leefde ik me vanmiddag uit in mijn keukentje met potten en pannen en mijn hobby koken.
En zaten we vanavond samen aan tafel en genoten van het lekkers.

Dankjewel voor je mooie woorden!!
Liefs,
Ger



kienkele zei

En zo is het maar! Mooi gesproken Ingrid, lieve groet, Tineke

hanneke zei

Hoi Ingrid,

Zojuist las ik het bericht van Anne haar overlijden pas. Ik schrok ervan en dacht terug aan de kaartjes die we naar haar gestuurd hebben, ook naar aanleiding van een post van jou. Wat waardeerde ze dat toen. Zoveel waardering ik had, en houd, voor de manier waarop zij in het leven stond en hoe zij omging met haar ziekzijn.
Een voorbeeld van een sterk en moedig mens!!
Jij bedankt voor deze warme post, en sterkte met hetgeen er speelt in je eigen omgeving!

Lieve groet van mij,
Hanneke

Liefde voor kransen ♡ zei

wat een mooie post Ingrid, ik ben er stil van..
Kippenvel. Veel liefs Lindy xx

Anoniem zei

Lieve Ingrid,
Wat een mooie post heb je gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je de inhoud van je log hebt veranderd.
Ik vond het mooi hoeveel en gemeend er gerageerd is op het overlijden van Anne.
Ik heb dit weekend ook veel nagedacht. En soms maakt het ene verdriet het andere los.
Fijn dat je je log hebt opgedragen aan alle mensen die wat extra's nodig hebben.
Dank je wel voor je vriendschap en aandacht van de afgelopen dagen!

Heel veel liefs,
Gerry

Judith zei

Lieve Ingrid,
Blogland kent vriendschappen.
Vriendschappen die zijn ontstaan door een aardig woord.
Je hebt een mooie blogpost geschreven met mooie woorden, Ingrid!
Laten we genieten van elk kostbaar moment en aan anderen denken, die het moeilijk hebben.
Judith

flowersandhome zei

Heel mooie post Ingrid.

helen tilston zei

Hello Ingrid
Thank you for this timely and beautiful wish. This week has been difficult for us also, with a sick family member. Your tribute to Anne is beautiful, and may she rest in peace

Helen xx

Claudia Leertouwer zei

Lieve Ingrid, wat een mooi eerbetoon voor deze mooie lieve vrouw...

Willy zei

Mooie post Ingrid. Sterkte met het verlies van je blogvriendin.
Lieve groet,

Beatriz zei

Wonderful Autumn Pictures! Greetings! Beatriz

MODERN COUNTRY zei

Lieve Ingrid,

Het spijt me om te horen over je blog vriendin Anne, ik kende haar blog niet. Maar ik begrijp dat haar beelden en verhalen hebben velen van jullie veel vreugde gegeven.

Het is altijd zo ongelooflijk moeilijk om te gaan met vreselijke ziekten, kan zelf nooit vergeten toen de moeder van mijn man overleed in 2004. Wij woonden nog steeds bij hun toen zij ziek werd, dus het kwam heel dichtbij. Ik vind het nog steeds moeilijk om over te praten. I hoop Anne voelt zich nu beter, ze hoef zeker niet meer te lijden. Het leven is broos, zeer broos.


Zeer mooie foto's Ingrid, sfeervol

~ Aina ~

Anita zei

Verlies is er in vele vormen ... !!!
Heel bijzonder HOE er hier in blogland maar ook door andere bloglezers wordt meegeleefd. Wij ervaren dat ook dagelijks.
Je lieve woorden neem ik (zoals altijd) mee. Ik kan ze best wel gebruiken ;-)

Anne in liefdevolle herinnering.
Mijn kaarsje brandt ...

Een hele dikke knuf voor jou ZOMAAR komtie XXX

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

mooie woorden ....heel veel sterkte xxx lieve groet rosita

Aankleedpopje zei

Wat heb je dit prachtig geschreven en geïllustreerd. En het is waar: soms blijkt blogland een warm bad te zijn. Heel fijn.

Het witte huis met de zwarte deur zei

Hallo Ingrid,


Mooie post voor Anne. Je hebt het heel mooi verwoord.

Ik wil nog even zeggen dat ik het hartstikke leuk vindt dat je mij
gaat volgen, ik heb de volgers gadget op mijn blog geplaatst.
Dank je wel!

Groetjes Patries

koralee zei

Such pretty images...they make me want to get very cozy with a book and a cup of tea...your photos are the BEST! Happy new week to you.

Nely zei

Hallo Ingrid,
Your tribute for Annie is beautiful,
I am so sorry for lost:)

Unknown zei

Je hebt het prachtig verwoord en ik kan er niets aan toevoegen...mooi!Zo si het gewoon, laten we blij zijn met elke dag en de mooie dingen waar we van kunnen genieten...
Jacqueline

Huis in de Provence zei

Je hebt gelijk Ingrid, soms word je echt wakker geschud door gebeurtenissen om je heen en besef je wat echt belangrijk is.
Je hebt er een mooie post van gemaakt...
Lieve gr. Mirjam

bijzonder-oud zei

Wat een mooie post Ingrid, ik vind het ook heel bijzonder hoe zo velen stil staan bij het overlijden van Anne.

Zelf ben ik er ook enorm van geschrokken, er brandt een kaarsje voor Anne bij mijn mariabeeld.

Wat lief dat je ook aan andere mensen denkt, er zijn zoveel mensen die af en toe extra steun kunnen gebruiken.

Lieve groet,
Yolanda

hokje zei

Ingrid wat het je er een mooie post van gemaakt met warme en lieve woorden! Geniet van elke dag, elk moment en juist van de kleine dingen...

Liefs, Miranda

House of Seasons zei

Mooie post Ingrid!
Het is idd een bijzonder blogland waar we bijhoren.
Ook ik heb veel mooie en troostende woorden gekregen die echt helpen om je verdriet wat zachter te maken.
Liefs
Lia