woensdag 17 oktober 2012

Dadeltakken…

Een paar weken terug reed ik naar Nouveau Vivre in Valburg, de woonwinkel waar ik vorig jaar ook mijn dadeltak kocht (en waar ze ook via de website te bestellen zijn). Ik wilde er graag een exemplaar bij, maar helaas zijn ze alleen in de herfst verkrijgbaar...ik moest dus nu mijn slag wel slaan :).

Home & Lifestyle

Eenmaal thuis legde ik een takje bij de eierdopjes in de keuken en kwam een ander deel in de etagère terecht.

Home & Lifestyle

Hier op de foto’s zijn de dadeltakken nog groen, maar inmiddels zijn ze al diep paars van kleur.

Home & Lifestyle

En hoewel ik dat dieppaarse ook heel mooi vind, zouden ze van mij best wel wat langer deze groene kleur mogen behouden

Home & Lifestyle

Hoe dan ook, nu we overdag steeds meer binnen zijn, het  ‘s avonds buiten steeds eerder donker is en de kaarsjes al vroeg worden aangestoken, dragen ook de dadeltakken bij aan een sfeervol interieur...

Een fijne dag!

Liefs, Ingrid

58 opmerkingen:

Brabbels en Kiekjes zei

Ieder jaar weer is het het kado van de herfst, al die bessen, takken, en vruchten waar je zo heerlijk een sfeertje mee kunt maken.
Dit jaar zijn de grote rozenbottel takken mijn favoriet.
Nu nog opzoek naar de juiste robuuste pot/vaas om ze in te zetten.

Jij hebt in ieder geval een mooi exemplaar gescoord!

Liefs,

Unknown zei

Hier komt er ook elk jaar een nieuw exemplaar, ik vind ze zalig om mee te decoreren. Die van vorig jaar verknip ik met de kerst en bind er een zilveren denneappeltje en wat kant ofzo aan , gewoon om zomaar ergens neer te leggen. Zo schuiven de dadeltakken elk jaar door hier in huis :)
Fijne dag vandaag, hier valt de regen met bakken uit de lucht maar de kaarsjes branden en een gezellig muziekje staat op :)
Liefs, Sonja xxx

Rozmeen zei

Wat kun je daar toch weer heerlijk mee decoreren he..

Liefs,
Rozmeen

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Hi Ingrid..♥
Dankjewel voor je lieve berichtje..;))♥
Ik vind de dadeltakken ook zo geweldig ze zijn ook prachtig om mee te decoreren vooral met kransjes en zo..;))
Vind ze ook mooi als ze gaan verkleuren Prachtig..♥
Fijne dag Liefs Gaby..♥

Dineke@esatto zei

Mooi Ingrid!
Ik ben ook dol op dadeltakken en ze gaan zo lekker lang mee..;-))

Fijne dag,

Dineke

saskia zei

ja jammer dat ze niet wat langer groen blijven he ,dan vind ik ze ook erg mooi.

ik heb laatst een paar trosjes vlierbesjes gedroogd en dat is ook aardig gelukt de besjes zijn wat kleiner maar het ziet er ook erg leuk uit .
je foto's zijn natuurlijk weer prachtig.

nog een hele fijne dag grtjs saskia

Linda zei

Ik hou ook van deze mooie dadeltakken en heb er ook een paar liggen. De kleur is mooi om in deze herfst periode mee te decoreren. En ... je hebt er lekker lang plezier van.

Fijne dag nog.
Lieve groet, Linda

Mayflower zei

Mooie Dadeltakken Ingrid, ik vind de donkere kleur ook heel erg mooi.
Koop jij ieder jaar nieuwe? Ik heb vorig jaar Dadeltakken gekocht en deze zijn nog steeds heel mooi.
Je heb weer prachtige foto's gemaakt.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Pierelantijntjes zei

Ze zijn echt prachtig Ingrid! wat is het toch gezellig bij je!
fijne dag, liefs Ester

flowersandhome zei

Sedert vorig jaar zie ik op vele blogs dadeltakken voorbijkomen en wat zijn ze mooi om mee te decoreren. In het 'echt' heb ik ze nog nergens gezien. Ik hou van een 'natuurlijke' touch bij het decoreren binnenshuis. Heel mooie foto's weer Ingrid.
Groetjes,
Marian

lia zei

Zo heb je dus weer een kadootje van de HERFST... En wat voor een, ik vind ze ook prachtig als ze net gaan verkleuren.

Fijne dag,
Liefs Lia

ilona zei

Wat een mooie decoratie zo op de etagere. Mooi foto's ook weer. Fijne dag, Ilona.

Thuis bij Tjits zei

en sfeervol zijn ze zeker, erg mooi!!

lieve groet, Tjits

Berna zei

Staat erg gezellig. Het is even wennen de herfst maar zo 's avonds met een kaarsje aan...... lekker knus.
Groetjes
Berna

ida zei

Hoi Ingrid ,hier ligt een dadeltak al een jaar of drie diep paarsblauw ,maar zoals hij nu bij jou ligt vind ik hem ook echt mooi. Leuk sfeertje heb je er weer van gemaakt .
Fijn week nog !
Liefs Ida

Alie zei

Ben ook helemaal weg van dadeltakken. Kon ze nergens vinden en heb toen eens op MP gekeken. Daar vond ik een hele partij (volgens mij wel 8 grote takken) voor 40 euro! Heb er een paar weggegeven en de rest ligt hier door het hele huis. Hou ervan. Groetjes Alie

Bizzy @ home zei

Prachtig om mee te decoreren, mooi gedaan zo met de etagere. Alvast een fijn weekend en/of herfstvakantie.
Lieve groet, Renny

Krek wak wou zei

Ik vind ze prachtig....ik ga op zoek!
Fijne dag en groetjes van Nicole

Anita zei

Halloo-hoo, hier liggen ze nog van vorig jaar :-)
Nu weer iets prominenter aanwezig hihi
Ik moet ook nog op zoek naar een nieuw, vers exemplaar.
Helemaal met je eens dat zo'n tak best wat langer die groene kleur mag behouden.
Dat heeft ook wel wat.
Intussen ben ik al helemaal gewend aan de herfst. Jij ook ?! ;-)
Wens je een hele fijne dag !!! Groetjezz lfs mij

lien zei

Wat een gezelligheid weer bij jou! Mooi zijn ze die dadeltakken! Fijne herfstdag(vakantie?)
Liefs Carolien

Anoniem zei

Ja, het is fijn om het binnen weer gezellig te maken.
En je dadeltak is heel decoratief. Het mooie verse groen steekt mooi af tegen het vergrijsde.
Gezellige sfeer!

Lieve groet,
Gerry

MARIANNE zei

Ja mooi hé dadeltakken...hier in de buurt zijn ze (nog?) nergens te bekennen, m'n vriendin is er al voor ons naar op zoek gegaan...wel ergens in een (dure) bloemenzaak gezien...maar echt zo duur...dat was totaal niet in verhouding...dus helaas!
Maar ik heb gelukkig nog een grote tak, die is wel...durf het bijna niet te zeggen...7 jaar oud...even rgelmatig voorzichtig de plumeau er over...en is nog steeds mooi!!!
Je hebt ze trouwens prachtig gedécoreerd...en ja in het groen vind ik ze stiekem ook eigenlijk het mooist hoor!

Groetjes, en een fijne dag!
Marianne.

Willy zei

Dat zijn mooie takjes om mee te decoreren. Leuk om daar zo mee bezig te zijn. Lieve groet,

my way of living zei

Dank je wel voor de web adres waar ze dadeltakken vekopen.
Ga er gelijk een paar bestellen.

gr. Anita

Room Seventeen zei

Ooooh, ik lig hier in een deuk om je opmerking over dat hobbelpaard. Haha,mocht je ooit nog eens een brocante paard kopen dan zeg je gewoon tegen hubbie dat het je nieuwe home trainer is , hahaha.

Unknown zei

I love your photos and your color palette
Enjoy a beautiful day
xoxo
Mari

Judith zei

Ik koop ze al jaren niet meer, omdat ik al zoveel dadeltakken heb in huis... Maar het kriebelt wel weer als ik de verse exemplaren zie liggen, omdat ze groen nog zo mooi zijn! Helaas duurt dat maar eventjes, dus weet ik de verleiding te weerstaan om zo'n nieuwe tak te kopen.

Groetjes X

Ger zei

Hoi Ingrid,

Ken de dadeltakken het beste van de keren dat ik ze met eigen ogen in de dadelpalmen zag hangen in warme landen, alhoewel ik ze nog nooit in dit stadium zag:
kimr = onrijp,
wel khalal = volle grote en knapperig,
rutab = rijp en zacht,
het liefste eet ik ze tamr = rijp en door de zon gedroogd.

Was vorig jaar op uitnodiging in Ouwehands Dierenpark,nou ben ik niet zó van de dierentuinen en al helemaal niet van al die luchtjes die daar hangen;-)maar plotseling kwam er een geur voorbij die heerlijk rook,ging even opzoek en al snel had ik het gevonden.....een palmboom soort in volle bloei,nou van dat geurtje wil ik wel 'n flesje vol!!!

Jij hebt weer een mooie dadeltak die eventjes groen is en zeer decoratief, maar in later stadium vast ook wel mag blijven liggen bij jou....
en bij veel andere bloggers,grappig om dadeltakken als zoekwoord in Google te zetten,dan komen de hits van al die blogspots netjes op een rijtje;-)

Fijne dag en liefs,Ger
die je ook nog wil bedanken voor je hartelijke woorden in mijn blogpost.







What's in a day zei

Prachtig Ingrid, hier liggen ze ook en ik geniet van de kleur, de verkleuring en van het feit dat dit wel echt bij de herfst hoort.
Zo zie je maar dat herfst zo leuk kan zijn:) maar de overgang van zomer naar herfst is altijd zo wennen...
Geniet van de kaarsjes en van je mooie sfeerhoekjes.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Sabine zei

Het is een schitterende tak om mee te decoreren. Je hebt ook de sfeer mooi weergegeven in je foto's. Liefs Sabine

My name is Riet zei

Wat mooi en smaakvol INgrid, het past overal zo mooi bij,
Live groet van Riet

La Blomst-Living zei

Mooi zijn ze, Ingrid. Super gedecoreerd ook en weer prachtige foto's! Petje af!
Liefs Linda

La Blomst-Living zei

O ja, Ingrid, ik keek nog even terug naar het bericht over House of Seasons met High Tea. Wat ziet dat er super gezellig uit zeg, heerlijk weertje natuurlijk ook, maar ook de tafel zo mooi gedekt (ik had ook wel aan willen schuiven).
Doeiii, Linda

Bij Guusje Thuis zei

Mooi zeg en wat past het toch goed in de herfstsfeer!

THE BLACK BARN zei

GEZELLIG ETAGÈRE!
MOOIE DADEL TAK.
ONZE TUINCENTRUM HAD ZE NOG NIET.
VAN DE WEEK MAAR WEER EENS KIJK.

FIJNE DAG,

MIRANDA

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Ik stond er vorig jaar, toen ik ook een dadeltak kocht, van te kijken hoe ontzettend snel dat verkleuren ging, binnen een week van groen naar diep paars-blauw...
En nog steeds ben ik er weg van.
Zo leuk, dat zinken sjabloon met het alfabet heb ik hier ook staan, in de kast... Heel leuk vond ik die...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Jeanette zei

Bij mij ligt de tak in de soepterrine. Geen moment spijt gehad van mijn aankoop.

Groet,
Jeanette

Marjon zei

Ze zijn prachtig Ingrid, ik heb ze nog van vorig jaar en ze hebben nu een donkergrijze tint maar verder houden ze zich heel goed....fijne week en lieve groet van Marjon

It's me zei

Ze zijn mooi he??!!...en niet aan te slepen hoor...ze gaan zo hard bij ons.....liefs fijne avond ...xxx...

Madelief zei

Het ziet er gezellig bij je uit Ingrid! De takjes zijn erg mooi. Volgens mij zijn de dadeltakken hier ook verkrijgbaar op de markt, maar ze zijn flink aan de prijs.

Genieten de meisjes een beetje van hun vakantie? Nog een paar dagen en dan zijn ze hier ook vrij :-)

Dank je wel ook voor je lieve antwoord op mijn mailtje. Het doet mij goed.

Fijne avond & liefs,

Madelief x

Marian zei

Ja, ze zijn mooi, en gaan jaaaaren mee, al moet ik eens nieuwe gaan halen, want op de duur...vallen ze er toch een beetje af.
Je hebt wel gelijk...groen is ook mooi..

Huize Kip Kakel zei

Hoi Ingrid,
ik heb verleden jaar een nep dadeltak gekocht en dacht dat 'tie er wel mee door kon..qua uitstraling..
Maar nu ik bij jou de echte zie....
wat een pracht tak..hier kan je eindeloos mee decoreren:)
Genieten hé, de kaarsjes weer aan, de kids vinden het ook zoooo gezellig binnen deze vakantie!
Gisteren lag dochterlief languit voor de houtkachel op een kleed te lezen..heerlijk..dat zijn genietmomenten!
Lieve groetjes Hannie

Huis in de Provence zei

Erg mooi, zeker ook die groene kleur.
Fijne week.
Lieve gr.
Mirjam

Hannekie(Sisterly) zei

zeker heel mooi ingrid...ik vind ze ook prachtig...staat erg leuk zo
liefs hannie

Nely zei

Beautiful autmn dekoration,and so nice pictures:)
Many hugs,
Nely!

Shabby soul zei

The last photo is so gorgeous!
I love your zinc letters and the palette you choose my darling friend.
Have nice days and hugs
Silvia

Het witte huis met de zwarte deur zei

Hoi Ingrid,

Wat een mooie foto's weer!!
(zie bekende spulletjes: die etagere, het zinken abc'tje ... :-)

Groetjes Patries

Anneke zei

wat een prachtige post is dit.
en ja de dadeltakken zijn altijd zo mooi en prachtig om mee te decoreren.
het is er nu weer de tijd voor om ze te kopen.
ik heb ze alleen nog niet in het groen gezien, wat ik heel mooi vind.
fijn weekend en groetjes van an

Liefde voor kransen ♡ zei

Hoi Ingrid,
erg mooi de groene kleur van de takken. Tot voor kort had ik ze alleen nog maar in de donkere kleur gezien. Je hebt er leuk me gedecoreerd! En er prachtige foto's van gemaakt.
Fijn weekend! liefs Lindy

amy zei

De meeste vinden ze het mooist als ze paars zijn maar ik vindt dat groene juist zo mooi ,ik heb ze alweer een aantal jaar hangen ,het blijft een mooi deco item

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Ingrid,
I´m always sooo glad about your comments
And I'm sad that I did not have so much time at the moment. Both daughters in school, that's stressful ;-))!
But I love your posts and your style is a great inspiration!!!
Hugs
Yvonne

hokje zei

Groen of dieppaars, ik vind het beide erg mooi en ze zijn erg geschikt om mee te decoreren; geniet ervan!

Fijn weekend. Liefs, Miranda

Abacaxi & Hortelã zei

Hoi Ingrid,

De dadeltakken zijn prachtig... ik vind het juist mooi dat ze zo dieppaars worden, écht mijn kleur :)
Heb ze zojuist bij 'mijn' bloemist besteld, want ze waren alweer uitverkocht (en hij had vergeten dat ik er graag ook minstens eentje wilde...).
Ik wens je een heerlijk, zonnig (beloofd toch?) weekend!!

Liefs uit het zuiden,
Chantal

P.S. Even n.a.v. jouw reactie op mijn Rome-post: ik heb maar één zoon... het cadeautje was uiteraard bedacht door zoonlief (13 jaar en nog niet écht een bron van inkomsten behalve z'n zakgeld en de toestoppingen van oma & opa), gefinancierd door paps... :) En met z'n 3-en hebben we er natuurlijk wél volop van genoten!

Lemons and blue zei

Ja mooi zijn ze in het groen , maar ook in het paars zijn ze altijd zo mooi en decoratief.Het zijn weer sferrvolle fotos.

Groetjes Joke

Maia zei

Prachtig je foto's met groene dadeltak, ik wist niet dat ze in eerste instantie groen waren maar ik ben er ook niet zo in thuis al vind ik ze prachtig staan.
Ik las net ook pas je vorige post, wat een verlies ja, die Anne...volgens mij kan ze zeker de liefde die voor haar op blogs te zien is ,zoals o.a. dat van jou , zeer waarderen en door een gaatje in de hemel mee beleven....lief van je!
Inderdaad genieten van elke dag dat het gewoon normaal z'n gangetje gaat.
Helaas weten wij hier ook wat het niet kunnen vinden van werk ( door je hogere leeftijd) zeer frustrerend is.
We roeien maar met de riemen die we hebben en zitten gezellig met de kaarsjes aan te genieten van kleine dingen.
Dank voor je lieve reaktie op mijn blog, heel speciaal zoals je zegt , dat mensen die je niet in real life kent toch altijd zo mee leven.
Fijne zondag
Lieve groet Maia

Bloemerig Bloemen Blog / Marieke Nolsen zei

De takken zijn inderdaad geweldig, ik verwerk ze ook veel in bloemwerk.

Groet,

Marieke.

Jolanda zei

Je foto's van de takken zijn prachtig! Ik heb ze nog nooit gehad maar staan wel op mijn lijstje. Misschien dat ik deze vakantieweek eens op zoek ga:) Lieve groet

My name is Riet zei

Hi Ingrid. Die smiley op mijn blog dat doet blogger en ik kan het niet veranderen. Een paar dagen geleden was het ook zo. Ik heb geen idee hoe het komt, misschien omdat ik begon met een collage maar dat doe ik al zo lang. Bedankt voor het vertellen.
Lieve groet van Riet