dinsdag 23 oktober 2012

Buitentafel…

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
Werden we afgelopen weekend nog getrakteerd op een paar mooie herfstdagen, aan het eind van de week schijnt een koufront ons te naderen en kunnen de warme jassen écht van zolder worden gehaald. Een mooie nazomer lijkt er dan niet meer in te zitten, de temperatuur daalt zelfs naar waarden beneden normaal.

Op de buitentafel staat een bolchrysant in een zinken gieter. Als ik in augustus de bolchrysanten al bij tuincentra zie verschijnen, negeer ik ze het liefst maar nu – richting eind oktober – mag het. De appeltjes krijg ik jaarlijks van mijn schoonzus, ik vind het elke keer weer leuk om er mee te decoreren.

Ik hoop dat er niet al te veel regen gaat vallen in de komende weken, anders vrees ik dat de appeltjes niet zo lang mooi zullen blijven. In de zinken gieter bleken al gaatjes in de bodem te zijn geboord, dus de kans dat de chrysant door regen zal 'verzuipen' is gelukkig minder groot.

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
Ik wens je een fijne week!

Liefs, Ingrid

56 opmerkingen:

Lida zei

Mooie foto's en ik hou ook van Chrysanten in de herfst, er bloeit nu een gele in de pot voor het raam!
Fijne week, groetjes
lida

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Het stylen zit gewoon in jouw vingers! Wat staat dat weer mooi. Een stukje hier om de hoek staan wat van die boompjes met zulke malusappeltjes. Vorig jaar gingen Ben en ik 's avonds daar naar toe en ritsten een zak vol appeltjes van die bomen. Wil ik dit jaar weer doen. Ze zijn echt zo leuk.
Ik vind die close-up van die rose bloem heel mooi....
Ik wens je een heel mooie dag,
Lieve groet,
Mirjam

Marjonel M zei

Mooie herfst tafel Ingrid, vandaag en morgen kunnen we nog genieten van het mooie weer maar dan is het inderdaad gebeurt, als het maar een beetje droog blijft.

Fijne dag groetjes, marjonel

lia zei

Ik heb het ook gezien, dus als het kan moeten we vandaag nog maar genieten. Gisteren heb ik in de tuin gewerkt, en het zweet liep over de rug. En of dat normale temperaturen waren ????
Maar goed, jij hebt weer een vrolijke bol in je tuin staan.

Fijne dag
Liefs Lia

ilona zei

Gezellig met die appeltjes. Nog maar even genieten van de paar mooie dagen die nog komen. Gisteren nog even in de tuin gezeten in de zon, heerlijk!! Fijne dag, Ilona.

saskia zei

ik negeer die bolchrysanten normaal ook zo lang mogelijk maar dit jaar heb ik witte gekocht die waren toch wel erg leuk .
ze zijn inmiddels wel aan vervanging toe dus ik ga ook opzoek naar een paar mooie in herfsttinten.

het ziet er gezellig uit op je tuintafel zo met die rode appeltjes dat doet het altijd goed he .
en wat een leuke gieter heb je ,daar past een hele plant in .

groetjes saskia

Sabine zei

Mooie plaatjes weer Ingrid, de appeltjes staan heel mooi zo bij je chrysant. Ik hoop dat het nog iets langer mooi weer blijft maar ik vrees voor het ergste. Liefs Sabine

Michelle zei

Prachtige foto's weer, die appeltjes staan erg leuk in combinatie met het mandje. Hopelijk kan je er nog een tijdje van genieten..

flowersandhome zei

Mooi hoor, de Chrysant in de zinken gieter. Prachtige foto's weer. Vandaag is hier één en al mist en dan is het opbeurend toch nog iets in bloei te zien zoals Chrysanten. Ze horen helemaal bij deze periode van het jaar en gelukkig worden ze hier bij ons eindelijk niet meer alleen gezien als planten voor op het kerkhof op 1 november maar zetten meer en meer mensen een pot van deze bloemen op terras of bij de voordeur. Mijn grootmoeder blijft het wel gek vinden.... Tja....
Groetjes,
Marian

Krek wak wou zei

Wat maakt je toch prachtige foto's, Ingrid! Het ziet er geweldig mooi uit! De rode appeltjes springen eruit! Ook hier staan er volop bolchrysanten....ze brengen lekker kleur in de tuin!
Fijne dag en liefs van Nicole

ria zei

Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet zo van de bolchrysanten.Maar zoals jij t weer stylt en op de foto zet...prachtig!!!!
Lieve groet Ria

My name is Riet zei

Mooi zo je buitentafel Ingrid, ik ben gek op die bolchrysanthen in deze tijd van het jaar en de herfstkleuren zijn er zo mooi in. Leuk zo met de appeltjes. lieve groet van Riet

MARIANNE zei

Oh zo jammer hé...ze voorspellen ook nachtvorst!
En net nu ik na 6 weken, weer sinds een paar dagen zelf met m'n rollatortje op pad mag/kan, om van de Herfstpracht te gaan genieten.
Heb gisteren met m'n cameraatje, een rondje door het park pal over de sloot voor ons huis gedaan sinds de 30 jaar dat we hier wonen!
Wel altijd door het park heen gefietst of gelopen, en met de kleinkids geschommeld, of eendjes gevoerd...maar nooit zo bewust van al het moois "en ook nog zo dichtbij" genoten...als deze keer...erg hé!
Je tuintafel ziet er heel vrolijk uit...en wat een mooie close up van de bolcrysant...en die appeltjes zijn om zo in te bijten...ha,ha!

Geniet vandaag nogmaar even fijn van het mooie weer!
Groetjes van Marianne.

Beatriz zei

Dear Ingrid, I have the same flowers in my garden! They ´re beautiful!Hav a nice day! Beatriz

Jolanda zei

Inderdaad, ik negeer de bolchrysant ook lange tijd maar nu mag het. Prachtige foto's weer en wat was het gisteren nog lekker weer he. Tot s avonds laat nog op een terras gezeten met een vriendin. Genieten! Fijne week en lieve groet

Unknown zei

Dear Ingrid,

that looks lovely! I like it very much!

Hugs

Amalie

Corine(THUIS) zei

O ja die laatste close-up is prachtig! Hier nog steeds geen bolchrysant.. maar ze mogen er nu wel komen hoor, maar dan wel die in herfstkleur, mooi bruinoranje ;)
Toch gaat dat vandaag nog niet lukken, ik kan nauwelijks op m'n benen staan..
Maar ik heb zo wel tijd om weer eens lekker blogland in te duiken!!

Hannekie(Sisterly) zei

heel erg mooi hoor..ik hou er ook van..ik heb ze gisteren bij de appie zien staan en ga er zo ook even een ophalen. prachtige fotos heb je gemaakt..geweldig met die appeltjes erbij
liefs hannie

Wunderbares Zuhause zei

Ingrid, your outdoor decoration with lovely colours is SO beatiful. Love it!
Hughs,
Lucia

http://www.pattern-addiction-and-more.blogspot.com zei

Lovely, lovely! Hug, Barbara

Judith zei

Ik ben eigenlijk helemaal geen liefhebber van chrysanten, maar in de herfst staan ze bijna ieder jaar toch weer op de tuintafel... Het is ook zo'n handige plant he en eigenlijk hoort ie wel echt bij deze tijd van het jaar!

Die appeltjes zijn inderdaad erg leuk, wat voor appeltjes zijn het eigenlijk? Voor binnen decoreren ze ook erg mooi, dus als het echt veel regent kun je ze altijd nog naar binnen verhuizen;-)

Groetjes X

Yvonne zei

wat heb je ze mooi vastgelegd Ingrid, ik houd niet zo van chrysanten, maar zoals ze hier vooral op de laatste foto staan, vind ik ze toch erg mooi !
gezellig met de appeltjes erbij
een mooie Herfstdag gewenst, geniet er nog even van!
liefs Yvon

Willy zei

Hier is de bolchrysant inmiddels aan zijn einde. Hopelijk lijdt die van jou niet onder de lage temperatuur als het weer omslaat. Geniet er nog maar even van, hij is nu nog prachtig. De appeltjes herinneren mij eraan dat ik nog appelmoes moet maken, straks meteen maar schillen.
Fijne dag, lieve groet

Anoniem zei

Je hebt een mooie herfsttafel gestyled. De chrysanten zijn in deze tijd heel mooi. Deze heeft een mooi kleurtje. En zo met de appeltjes erbij.
Ja, nog een paar dagen mooi weer, en dan houdt het op. En de tijd gaat terug. Maar ja, kun je eind oktober/begin november nog van een nazomer spreken. Voor mij is het herfst met mooi weer. Maar ik ben een herfstmens.
Een mooie dag Ingrid!

Lieve groet,
Gerry

Tanja zei

Schitterende foto's heb je weer gemaakt en de kleuren Ingrid, zo mooi ook die appeltjes.

Fijne dag verder
Liefs
Tanja

Unknown zei

Prachtig je chrysant!!
(ik heb die van mij laten verdrogen haha jammer ja..maar ja.
Geniet ik nu ff met jou mee :-)
fijne dag groetjes karin

Nely zei

Dear Ingrid so lovely pictures,really autmn atmosphere:)
Have a nice day:)
Nely!

Paintings by Louise, Maison Louise zei

De combinatie van Chrysant en de appeltjes staat echt heel mooi!

Kleurrijk schouwspel.

Fijne week en lieve groet,

Loes

Els zei

Die appeltjes blijven inderdaad leuk om mee te decoreren! Je tafel ziet er erg sfeervol uit!

Fijne week
Liefs Els

my way of living zei

Mooie bolchrysant
heb je staan. En gezellig met die appeltjes erbij.

gr. Anita

Tussen Wal en Schip zei

Herfst herfst.. heerlijk toch! Ben weg van je appeltjes, wat een mooi kleurtje, zo heerlijk echt puur appeltjeskleur :D Hoop voor je dat het lang droog blijft!

lieve groet,
Alberta

Abacaxi & Hortelã zei

Weet je, ik loop nog steeds met een grote boog om de chrysantenbollen heen... hoe lang nog?
Maar wat hebben we toch een mooie nazomer gehad, niet?
Koud vid ik niet erg... zo lang het maar droog is...
Ik ga nu nog even naar buiten, genieten van het zonnetje!!

Fijne week Ingrid!
Lieve groet,
Chantal

La Blomst-Living zei

Mooie plaatjes! Zo heeft elke seizoen weer wat. Dat is ook wel weer het leuke ervan! Ik hoop dat je er lang plezier van zult hebben!
Liefs
Linda

Loraine Living zei

We hadden zeker een fijne week, een kadootje ;)
Mooi toch de chrysant, en de appeltjes zijn zo leuk !
Lieve groet Diana

What's in a day zei

Hij is werkelijk heel mooi en het past toch wel bij de Herfst, ik vind het vooral nu heel mooi, als het september is dan loop ik er altijd aan voorbij.
Heerlijke dagen hebben we gehad, nu dus op naar de wollen jas en de wanten.

Lieve groetjes,
♥Eefie

La Maison zei

Mooie foto's van een leuke sfeer.
De rode appeltjes zien eruit om in te bijten. En de kou die eraan komt? ach dat zal best meevallen.

lieve groeten
Hermine

Room Seventeen zei

Ja, het gaat nu echt kouder worden, jammer hé? Ik vond het heerlijk hoor die zachte temperaturen.
Mooi die appeltjes!

lien zei

Een mooi tafereel Ingrid! Ik heb hier ook de appeltjes in een zinken emmertje buiten staan. Ziet zo gezellig uit. Eigenlijk zou ik er appeltaart van moeten maken, straks zijn ze weggerot...Liefs Carolien

It's me zei

Heerlijk je herfst tafel....moet ook nog steeds foto's maken van buiten.....pfff.....dagen gaan zo snel......vanavond weer een condoleance......zo heftig weer.....yakkes.....maar we gaan......verstand op nul......liefs van mij...xxx...

Marchien van Home24 zei

Wat mooi! Ik vind het typisch het huidige weer afspiegelen: de appels ogen erg herfstig, de chrysant straalt juist iets heel zomers uit :)

Unknown zei

Mooi kleurtje chrysanten. Het draadmandje met de appeltjes is helemaal mijn smaak. Mooie close-ups.
Groetjes, Annet

fleur zei

Ha Ingrid! Normaal hou ik niet van chrysanten in een bosje; MAAR wel in de HERFST! Van die hele grote bruin/oranje in een vaas en ook buiten heb ik 2 paarse bollen staan.
Wat zijn jouw appeltjes leuk!
groetjes Fleur

Huize Kip Kakel zei

WOW, mooie laatste foto..ik vind chrysanten binnen nooit zo geweldig, maar die bollen buiten zijn wel erg mooi!
Dit jaar heb ik zelfs gen chrysant en pompoenen gekocht, komt denk omdat onze tuin nog een puinhoop is :)
Volgende week komt er verandering in, de aannemer komt de veranda/ overkapping maken..*BLIJ*
Jij hebt in ieder geval een sfeertje in je tuin en hopelijk kun je er een poos van genieten..
brr... kou??
Weer even omschakelen dan!

PS: ik heb een "echte" dadeltak gekocht, die neppers vallen nu wel erg in het niet :)
Zie vorige post...

Lieve groetjes,
Hannie

Thuis bij Tjits zei

wat zijn ze mooi hè die mini-chrysantjes.. grappig hier staan 2 precies dezelfde op de tuintafel in een zinken emmer:)
ik hoop niet dat je appeltjes komend weekend gaan bevriezen.. de winter gaat z'n eerste tik uitdelen hoorde ik.. gaat wel een beetje te snel vind je niet;)

lieve groet, Tjits

Greet Lefèvre zei

Goedemorgen Ingrid,
Je hebt me inspiratie gegeven met de foto's van je buitentafel! Prachtig hoor! Dit weekend ga ik ook het een en ander proberen met onze buitentafel!!
Lieve groeten,
Greet

Unknown zei

What beautiful pictures and beautiful arrangements!
Thanks for visiting my blog!
Enjoy a sweet day
xoxo
Mari

Homemade Home zei

Prachtige foto's van een zeer mooi gedecoreerde tafel.
Fijne dag groetjes Nelly

Le Style zei

Super kleurrijk en de appeltjes zo sfeervol!!

Fijne dag!

Lieve groet

Lemons and blue zei

Wat een mooie foto's weer, de appeltjes zijn erg mooi van kleur, hopelijk kan je er nog lang van genieten.

Groetjes Joke

Maison Beldecor zei

Thanks so much for your kind words...
Groetjes, Bine
Wonderful pictures, Ingrid!

Alie zei

Wat zijn ze mooi hè die chrysanten. Ik heb er ook 2 buiten staan en die staan er al een week of 6 en ze blijven zo mooi. Groetjes Alie

Madelief zei

Mooie sfeervolle foto's van je buitentafel Ingrid!

Fijne avond & liefs,

Madelief x

Le Patiné zei

Hoe mooi simpel kan zijn.

groetjes Natasja

Mayflower zei

Beetje laat, maar ik kom ook nog even je tuintafel bewonderen. Wat een mooie Herfstsfeer. Ik vind het mandje met de appeltjes er zo mooi staan.
Fijne avond Ingrid.
Lieve groet, Mea

Linnie's kaartjes zei

Mooie foto's weer, ik vind die appeltjes altijd zo leuk, dat hoort voor mijn gevoel zo bij de herfst, die nu duidelijk te voelen en te zien is.

lieve groet,
Linda
(www.lindagboek.nl)

Pauline zei

Leuk, zo'n mand met appels !
Liefs, Pauline