vrijdag 26 oktober 2012

Eenvoud in de herfst…

Alhoewel dit potje ook vaak zonder bloemen op de salontafel staat, vond ik het nu ook mooi om het een beetje in herfstsfeer te brengen. Eenvoudig met een hortensiabloem uit eigen tuin

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
De kleur van de bloem heeft zich aanpast aan de tijd van het jaar met een mooie mengeling van herfsttinten.

Home & Lifestyle
Gecombineerd met ingedroogde dadeltakken van vorig jaar vind ik het een mooi geheel, uiteraard mag ook een dennenappel niet ontbreken.

Home & Lifestyle
Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

56 opmerkingen:

Mayflower zei

Een mooi stilleven op de tafel Ingrid.
Staat mooi die éne Hortensiabloem in de stoere pot en je kaarsen vind ik ook prachtig.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Marjonel M zei

Prachtig Ingrid,je hortensia's hebben een mooie kleur.

Ik wens jou ook een heel fijn weekend
Liefs, Marjonel

Blueberry zei

Beautiful autumn at your home, Ingrid!
Happy weekend!:)
Ira

Sabine zei

Mooie sfeerplaatjes weer. Je hortensia staat schitterend. Fijn weekend Liefs Sabine

Wunderbares Zuhause zei

Dear Ingrid, it's so beautiful! I also have this dried "dadeltakken" (I don't know how it's called in German :) ) I have bought fresh one in your home country for two weeks. Slowly but surely it will be dry and become grey now. I love it!
Have a nice weekend.
Hughs,
Lucia

Ger zei

Staat mooi bij jou op de salon tafel,lieve Ingrid......in combinatie met kandelaars en kaarsen.

Hier in de tuin en pot nog struiken van inmiddels deze kleur hortensia en donkerder......die in de zomermaanden blauw zijn,dan staan er altijd wel ergens binnen hortensia bloemen,maar zodra de kleur gaat veranderen vind ik het hier in huis niet meer kleuren.

Ik weet niet of het een rare kronkel in m'n hoofd is....want als ik nu naar buiten kijk en mijn ogen over de kleuren van bloemen laat gaan zie ik dat het bijna exact de kleur is van stoffering op oude opastoel en zittingen van antieke Biedermeierstoelen die met vieren al jaren gezellig staan(voor de sier) om spinpoottafel.
Zal ik het toch eens proberen.....???
Wie weet zie je het nog eens op mijn blog verschijnen.
Nou op dit ogenblik hou ik het maar bij een van mijn laatste bont gekleurde boeketje uit eigen tuin, wat 'n beetje nonchalant in emaille koffiepotje staat.

En die grijze stenen potten bewaar ik altijd van de moutarde de meaux (Pommery)het is een typisch Franse mosterd, twee keer plezier....eerst de lekkere mosterd en dan blijven de leuke potten over om voor andere doeleinden te gebruiken.

Fijn weekeind en lieve groeten!!
Ger



Corine(THUIS) zei

Wat is dat nou voor mooie onderzetter?? Ik heb je foto's heel goed bekeken, maar ik zie het niet ;)
Mooi sfeertje zo!

All Seasons zei

De hortensia's geven nu precies de mooie kleuren om mee te decoreren in huis. Ik heb ze ook buiten in een zinken kan staan, ook zo mooi.

Ik wens je een mooi weekend, Ingrid
Lieve groet,
Patricia

ida zei

Mooie hortensia in de pot je hebt er zolang plezier van zelfs ingedroogt.
En de dadeltak zo mooi ook het diepe blauw/grijs !
Ook jij een fijn weekend !
Liefs Ida

Jolanda zei

Een mooi vleugje herfst naar binnen. Ziet er sfeervol uit. Heel fijn weekend en lieve groet

Stella zei

Gezellige combi met mooie tinten!
Lieve groet,Stella

Anoniem zei

Mooi de hortensia, staat heel mooi!
Ik ben op dit moment hortensia aan het drogen en dat gaat heel goed. Komt binnenkort ook wel een logje van.
Je hebt zo een mooi stilleven op je tafel staan.
Om van te genieten!

Lieve groet,
Gerry

Els zei

Je hebt een oud wasbord als onderzetter gebruikt of niet?
Prachtige combinatie!!!

Fijn weekend
Liefs Els

Alie zei

Prachtige kleuren hè? Ik kreeg voor m'n verjaardag ook zo'n prachtig stuk op een stuk hout met dezelfde kleuren. Laat het nog wel even zien. Fijn weekend alvast! Alie

Thuis bij Tjits zei

eenvoud is vaak het mooist.. dat maken jouw foto's ook weer duidelijk!
oudroze was vroeger mijn lievelingskleur en met dat vleugje groen in de hortentsia is het een prachtige kleurencombinatie!

fijn weekend Ingrid!
lieve groet, Tjits

Shabby soul zei

I love fall beauties and faded hydrangeas. I have to cut some of them in my garden-to-be...
Hugs darling, and thank you for your comment!
Silvia

flowersandhome zei

Prachtige eenvoud Ingrid! Ook hier een hortensiabloem, een
dennenappel, een mooi verkleurd blad.... We halen de natuur gewoon naar binnen eens de herfst ons ook meer tijd binnenshuis laat doorbrengen.
Fijn weekend,
marian

Lida zei

Prachtig, wat een mooie kleuren en wat een rust straalt het uit!
Hier en vaas met een boeket met drie Hortensia's en rode rozen, weet niet of ik het zal laten drogen, ziet er zo gaaf uit bij jou! Groetjes
Lida

Unknown zei

Love this autumnal atmosphere!
Beautiful faded hydrangea.
Have a nice weekend
Mari

Huize Kip Kakel zei

Haha..ik moet even grijnzen :)
ik bedacht juist gisteren dat mijn hele huis vol staat met hortensia bollen, ik mocht de struik van pa leeg knippen :)
Ik heb geen groen in huis, alleen wat nepbollen en verder hortensia's..veeeel...
Maar ik vind ze prachtig en jouw subtiele knipoog ook heel mooi in combi met de dadeltakken..
Fijn weekend, lieve groetjes Hannie

It's me zei

Heel mooi allemaal bij elkaar Ingrid.....fijn weekend...liefs Ria...xxx...

Mirjam zei

Hallo Ingrid,
Wat zijn de bloemen van de hortensia mooi verkleurd hè? Inderdaad heel mooie herfsttinten. En de dadeltakken en dennenappels maken het plaatje compleet. Ik heb van vorig jaar nog een hele mand vol dennenappels hier in huis staan, die blijven zo mooi..
Ik wens jou ook een heel mooi weekend,
Liefs,
Mirjam

Room Seventeen zei

Prachtig, vooral de tweede foto. Vandaag zag ik tijdens een autorit een veld met frisgele zonnebloemen, een weiland met koolzaad, en bermen vol met roze bloemen ( Malva?). Best gek hoor, het leek helemaal geen herfst ;-))
Fijn weekend!

Tussen Wal en Schip zei

Mooi zo die hortensia erop.. zal niet meer lang meer duren dat we er van kunnen genieten.. Maar Nu nog wel :d Leuk!

Fijn weekend,

Lieve groet,
Alberta

Blomkje en Wenje zei

Wat heb je het weer mooi gedecoreerd....

Fijn weekend

Groetjes, Pietrik

Beatriz zei

Lovely Autumn! Lovely pictures! A nice Weekend! Beatriz

my way of living zei

Jij ok een fijn weekend Ingrid.

gr. anita

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Ingrid,
your decoration is always wonderful!
Have a great weekend
Yvonne

Berna zei

Het ziet er weer gezellig uit bij je. Zijn dit de dadeltakken die je twee logjes eerder liet zien? Gaat dat zo snel?
Jullie ookeen fijn weekend!

La Blomst-Living zei

Heel eenvoudig, maar o zo mooi!
Die hortensia's zijn ideaal om mee te decoreren, vult lekker!
Een gezellig weekend,
liefs Linda

Oude lappen zei

Wat zijn het allemaal mooie kleuren, zo subtiel.
Liefs Liliane

Pierelantijntjes zei

Echt prachtig Ingrid!
fijn weekend, liefs Ester

Nely zei

Wonderful autmn dekoration dear Ingrid,
lovely hydrangea:)

Hanna zei

så fina bilder.
Ha en fin helg.
kram
Hanna

MARIANNE zei

Mooie plaatjes hoor...de hortensia heeft zeker hele mooie (herfst kleuren gekregen...en ja mooi hé ingedroogde dadeltak!

Geniet van het weekend!
Groetjes Marianne.

What's in a day zei

Mooie stoere beelden en heerlijk in zijn eenvoud!!!
Prachtige stillevens die de sfeer aangeven!!!

Geniet van je weekend Ingrid!!!

Een lieve groet,
♥Eefie

Bij Guusje Thuis zei

Moest gelijk even aan een liedje van 'het goede doel' denken; alles draait om de eenvoud ... jouw foto's geven dat precies weer, zo mooi!

Rozmeen zei

Natuur op zijn mooist.. Die kleuren,prachtig!

Ik wens je een heel fijn weekend.
Liefs,
Rozmeen

My name is Riet zei

Prachtig en smaakvol Ingrid, de kleur is zo mooi.
Lieve groet van Riet

Unknown zei

Wat staat de hortensia mooi op die pot. Heel subtiel gedaan. Enne, ik word nu toch ook wel een beetje benieuwd naar de onderzetter. Had Els gelijk met het wasbord?
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

Anneke zei

Je hebt een mooi stilleven zo. Prachtig die kleur van de hortensia.En dan die dadeltak. Ik heb vanmiddag nog 2 hele grote takken gekocht. Het blijft mooi he
groeten Anneke

Unknown zei

Mooi vind ik het met de hortensia erbij, je hebt ze ook weer heel erg mooi voor de camera gevangen :)
Ik wens je een heel fijn weekend toe,
liefs, Sonja

Linda zei

Heel gezellig sfeertje daar bij jou op de salon tafel. Mooi hoor.
Je hebt het weer mooi in beeld gebracht.

Fijn weekend.
Lieve groeten, Linda

Lemons and blue zei

Mooie rustige foto's, jij ook een heel fijn weekend gewenst!

Groetjes Joke

Judith zei

Mooie herfstpost Ingrid... genieten!

Fijn weekend X

Michelle zei

Soms zijn de eenvoudigste dingen het mooiste, een heerlijk herfst gevoel krijg je ervan :)

Jeanette zei

Ik ben weer helemaal in de herfstsfeer. Mooi vastgelegd.

Groet,
Jeanette

Liefde voor kransen ♡ zei

Prachtige foto's! Mooi herfstsfeertje!
En zo mooi die kleuren van de Hortensia.
Ik probeer er een paar te drogen, ze zijn zo leuk om te decoreren!
Fijn weekend! Liefs Lindy

ilona zei

Mooie warme kleur heeft die hortensia, mooi plaatje zo. Groetjes, Ilona

Nanna zei

Wat een prachtige foto's heb je weer geplaatst. Ik krijg direct zin om morgen alles weer om te gooien hier in huis, op naar een herfstsfeer. Past ook wel bij de kou buiten...

Loraine Living zei

Ik heb al heel wat hortensia's verzameld, ik vind ze zo mooi!!
Het verbaasde mij dat de dadeltakken zo lang mooi blijven, ik had weer nieuwe gehaald en ook deze kleuren weer mooi donker. Mooie foto's Ingrid!
Fijne zondag, lieve groet Diana

die Waldfee Moni zei

Hello Ingrid,

your Blog is fantastic with wonderful pictures.
I love this flowers and a nice decoration with flowers and beers.

Best wishes,
Moni

Homemade Home zei

Heel mooi die hortensia in je pot Ingrid. Prachtig gedecoreerd.
Hartelijke groet Nelly

Krek wak wou zei

Hortensia' s en dadeltakken...zooo mooi! Een heerlijk herfststilleven, Ingrid!
Liefs van Nicole

Anita zei

Wát een mooie combi HERFST bij Home and Lifestyle :-)
Groetjezz lfs mij

Linnie's kaartjes zei

Wat een mooie foto's zijn dit.......dit is genieten met een hoofdletter

Liefs,
Linda
( www.lindagboek.nl)