dinsdag 1 december 2009

Country & Christmas fair

Afgelopen zaterdag ben ik met twee vriendinnen naar de Country & Christmas fair te Haarzuilens geweest. Inmiddels wordt het een traditie waar we alle drie altijd erg naar uitkijken. Het weer leek niet mee te werken, maar uiteindelijk hebben we alleen een flinke bui gehad toen we binnen aan de warme appelbol (met vanillesaus….mmmmm) en appeltaart zaten. Er is altijd veel moois, dit zijn mijn aankopen.

Home & Lifestyle

Dit hart vond ik meteen al leuk, maar we doen altijd meerdere rondes! In de eerste ronde kijken we wat we mooi vinden, in de tweede ronde wordt er al het één en ander gekocht (dit hart dus ook…) en bij twijfelgevallen moet in de derde ronde de knoop worden doorgehakt! Tussen de rondes door zorgen we er voor dat de catering aan het eind van de dag niet met teveel restanten blijft zitten hi hi!
 Home & Lifestyle
Home & Lifestyle

Deze rol jute is altijd handig voor kransen die opgehangen moeten worden of voor andere decoraties.

Home & Lifestyle
Ik vond dit mini-lantaarntje ook erg leuk…

Home & Lifestyle

… en voor bij de voordeur kocht ik het bordje “MERRY X-MAS”.

Ik wens je een fijne avond!

zondag 29 november 2009

Kerstboom…anders dan anders!

Het leuke van de workshops die ik een paar jaar geleden volgde is dat je heel lang plezier hebt van je creaties.  Een voorbeeld daarvan is dit kerstboompje, dat ik elk jaar van zolder haal. Soms vervang ik de eucalyptus als het blad niet mooi meer is, maar dat is dit jaar niet nodig. De kralenketting heb ik dit jaar toegevoegd, ik vond dat het boompje iets extra’s geven.

En ja, dit kerstboompje staat sinds vrijdag in de woonkamer…ik kon niet langer wachten!

Home & Lifestyle

Het boompje bestaat uit een ijzeren mal, waarbij twee kerstboomvormen dwars op elkaar staan. Het ijzer is helemaal met mos bekleed, waarna de eucalyptus en de lampjes er in vast gezet zijn. Vervolgens is het lint er om heen gewikkeld en konden er kerstballetjes in vast gestoken worden.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Inmiddels heb ik het al weer een beetje veranderd...!

Ik wens je een hele fijne week!

vrijdag 27 november 2009

"Kerstplank"

Het begint langzaam toch een beetje toe te slaan...hier en daar verschijnen kerstversieringen in huis en dat zal zich de komende week nog wel verder uitbreiden. Meestal kan ik mij inhouden tot Sinterklaas het land verlaten heeft, maar dit keer is dat niet gelukt.

Geïnspireerd door Jeanette van Just Jeanette ben ik met mijn stokbroodplank aan de slag gegaan. Op de broodplank heb ik een lichtslinger met dennenappels (die er aan vast zaten) gelegd en met tillandsia en kleine glanzende en matgrijze kerstballetjes het geheel afgemaakt. De stokbroodplank staat normaal gesproken voor de sier tegen mijn vitrinekast, maar heeft nu in sfeervolle kerstuitvoering een mooi plekje in de vensterbank gekregen.

Home & Lifestyle
     Home & Lifestyle
Home & Lifestyle
Home & Lifestyle    
Ik wens je een sfeervolle dag
(dus niet naar buiten gaan maar lekker
op de bank kruipen en heel veel kaarsjes aan doen!)

woensdag 25 november 2009

Wijze woorden

Deze prachtige wijze woorden vond ik op internet...op de foto na hoef ik er naar mijn gevoel niets aan toe te voegen…

IMG_1728a

Ik wens je een hele fijne dag!

Lieve groet, Ingrid

zondag 22 november 2009

Roze is helemaal fout!

Als je bijna twaalf bent en naar de middelbare school gaat, is een kamer in roze helemaal fout, aldus dochter Marcella. En al helemaal als je roze sterren op de muur hebt zitten!! Dus zou in de zomer haar kamer worden gedaan. Dat lukte allemaal niet… ze heeft tot dit weekend geduld moeten hebben, maar nu zijn we dan toch echt begonnen. Eerst moest de kamer leeg en aangezien we bij onze meiden eerder spreken van zwijnenstallen dan van meidenslaapkamers, was dat op zich al een klus.

Toen de kamer nagenoeg leeg was, was het een genot om er foto’s van te maken. Ik denk dat ik er nog heel vaak naar kijk als straks alles klaar is en na verloop van tijd de zwijnenstal weer terug keert! Haar halve hoogslaper hadden we al verkocht, ze ligt tijdelijk met haar matras op de grond.

Zo was Marcella's kamer...

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Home & Lifestyle

… met (hele foute) sterren op de muur ;-)!

Home & Lifestyle

Dit is Makker, haar knuffel die altijd gelijk met haar naar bed gaat en die altijd mee mag als we op vakantie gaan!

Home & Lifestyle
En dit komt er op…! Wordt vervolgd!!