woensdag 13 januari 2010

Salontafel…

Bij een eerder bericht waarin ik vertelde over de aanschaf van onze vitrinekast vroeg Wil van Casa Nostra in haar reactie zich af of de aankoop van de salontafel  - in eerste instantie was dat tenslotte de reden waarom we naar Rio Stores waren gegaan – eigenlijk wel was doorgegaan…?!
     Home & Lifestyle

Home & Lifestyle 

We hebben toen inderdaad de salontafel ook gekocht, dus het werden twee vliegen in één klap!! De kleur van de salontafel past mooi bij de vitrinekast en de broodkast.

Je ziet op de foto mijn liefde voor kaarsen en olielampen, vandaar dat ik ook zo blij ben met het formaat van de tafel…ik kan er lekker veel op kwijt!
   
Onder de salontafel liggen mijn woonbladen. Aan de voorzijde zie je links een eerdere jaargang van de Ariadne at Home en rechts de Seasons liggen.

Home & Lifestyle

In de grote mand daarachter liggen de meest recente nummers van Ariadne at Home, Jeanne d’Arc Living en Wonen Landelijke Stijl.  De rest van het jaar kan ik telkens de nieuwe uitgave van één van de bladen bijvoegen, zodat ik aan het eind van het jaar de mand helemaal vol heb liggen en de bladen naar boven verhuizen (en bij al die andere jaargangen worden gevoegd, die ik ook allemaal bewaard heb).

Ja, ik geef het volmondig toe…gewoon volledig uit de hand gelopen verslaafd aan woonbladen, maar ik voel mij er zó gelukkig bij hi hi!!


Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Natuurlijk kan ik het niet laten om weer in te zoomen op de hyacint, die ook dit keer zoveel prachtige bloemen geeft. Het blijft telkens een wonder!

Ik wens je een hele fijne dag!! 

Lieve groet, Ingrid

zondag 10 januari 2010

Blauw druifje…

Laatst was ik bij het tuincentrum (die zin kan ik bijna wekelijks wel gebruiken want ik ben er redelijk vaste klant hi hi), waar ik deze  krans haalde. Lekker in de opruiming, dat vind ik altijd leuk…! Ook drie potjes met blauwe druifjes gekocht en er thuis heerlijk mee aan de slag gegaan!

Ik heb de krans van mos op een platte schaal gelegd, twee potjes leeggehaald en de bolletjes in de krans geplaatst. De bolletjes in het derde potje heb ik gedeeld, zodat ik de lege ruimte aan de linker- en rechterzijde van de andere bolletjes in de krans op kon vullen.

Home & Lifestyle
 

Home & Lifestyle

De sneeuw heb ik er daarna over heen gestrooid, om de winter nog een tijdje in ere te houden. Je bent er zo mee klaar...langer dan tien minuten ben je er niet mee bezig!!

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Een ideale manier om heel eenvoudig maar toch met een leuk resultaat ook al een beetje het voorjaar in huis te halen!

Ik wens je een hele fijne zondag!


donderdag 7 januari 2010

Mijn vitrinekast…

In mijn vorige post vertelde ik over het woordenboekje van mijn opa. Dit boekje staat in onze vitrinekast en ik realiseerde mij dat ik deze kast helemaal nog niet op mijn blog heb laten zien! Het leuke is dat we de kast onverwacht hebben gekocht op het moment dat we op zoek waren naar een salontafel...

We waren bij Rio Stores in Zutphen, eerlijk gezegd weet ik niet of die winkel nog bestaat, maar het was een zaak waar je stoere meubels en hele mooie woonaccessoires kon scoren.  Terwijl ons oog was gevallen op een houten maar roomwit gelakte salontafel, wees Martin mij op een vitrinekast….of ik die ook niet mooi vond voor in de kamer?? Ik heb hem allicht de vraag  nog eens laten herhalen, want al vind ie een heleboel aan mijn woon-afwijking goed en ook wel leuk…dat hij mij vraagt of ik een kast mooi vind en vervolgens ook nog voorstelt om de kast te kopen…heel bijzonder!!!

Ik was er helemaal blij mee en je snapt dat ik die kans met twee handen en tien vingers aangreep, dus om een lang verhaal kort te houden hi hi…zo is deze vitrinekast in onze kamer terecht gekomen. En ik ben er nu nog steeds heel blij mee, want er staan een aantal bezittingen in (alleen van emotionele waarde, maar dat is juist zo waardevol)  die hier fraai maar toch veilig achter glas getoond kunnen worden.

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Mijn liefde voor kransen blijkt geloof ik ook wel uit de foto’s, aan beide kanten van de kast hangt er één.

Home & Lifestyle
Nu we het toch over mijn kasten in de woonkamer hebben…er staat er  nog één.

Home & Lifestyle
Deze broodkast heeft voor mij ook een emotionele waarde, aangezien de kast van mijn overleden moeder is geweest. De kast was voorzien van een grenen laklaag…ik vond de kleur niet mooi, maar het model van de kast geweldig, dus ik wilde deze herinnering heel graag mee naar huis. Mijn vriendin Helga en ik hebben de kast geschilderd, nadat manlief eerst uren heeft geschuurd. Dat vind ik nog steeds super van hem, want het was een megaklus terwijl hij helemaal geen klusser is. En dat Helga mij hielp, vond ik natuurlijk ook heel lief én gezellig!!

Home & Lifestyle

Mocht je mijn blog al langer volgen, dan komt het verhaal over de broodkast je misschien wel bekend voor. Dat kan kloppen, want daar heb ik in een eerdere post al eens aandacht aan besteed. Mocht je het hele verhaal willen lezen, klik dan hier op “Een bijzondere kast”.

Ik wens je een fijne dag!

maandag 4 januari 2010

Honderd jaar oud…

In onze vitrinekast in de woonkamer staan mooie voorwerpen... niet altijd mooi van uiterlijk, maar mooi door herinneringen die ze bij mij oproepen. Toen mijn moeder bijna twee jaar geleden overleed, zijn de spullen van mijn ouders tussen de kinderen verdeeld en kwamen we ook dit boekje tegen. De anderen wilden dit woordenboekje niet en ik twijfelde eerst ook, maar toen ik er even in bladerde en voorin de naam van mijn lieve opa (de vader van mijn vader) en de datum 25 Dec ‘15  zag staan, waren mijn twijfels weg.

Home & Lifestyle
De rug van het woordenboekje heeft de tijd niet geheel doorstaan, maar dat heeft ook wel wat en gezien de leeftijd is dat ook wel begrijpelijk
   Home & Lifestyle
 
Home & Lifestyle 
 Mijn opa zal dit woordenboekje op zijn verjaardag hebben gekregen toen hij 18 jaar werd - hij is geboren op 25 december 1897 - en ik vermoed dat bij zijn overlijden in 1984 mijn vader het gekregen heeft.

Home & Lifestyle

Voor in Kramers’ woordentolk staat het jaartal 1910, het woordenboekje is dit jaar dus precies honderd jaar oud. Dat realiseerde ik mij eigenlijk pas tijdens het schrijven van deze post.

IMG_2967a

Het is nu één van mijn pronkstukken in de vitrinekast! Ik ben blij dat ik het woordenboekje uiteindelijk toch meegenomen heb.... !

Ik wens je een fijne week!!

vrijdag 1 januari 2010

Voorjaarskriebels…??

Allereerst hoop ik dat jullie een hele fijne en gezellige jaarwisseling hebben gehad en wil ik jullie voor het nieuwe jaar 2010 heel veel goeds en gezondheid toewensen!! Bij ons thuis is de jaarwisseling gezellig verlopen, vannacht hebben we met z'n dertienen geproost op het nieuwe jaar!! Een nieuw jaar waarin ik weer veel van jullie blogs hoop te genieten en waarin ik hoop ook mijn eigen blog met mooie posten te gaan vullen....!! Ik ben er klaar voor....!!


Voorjaarskriebels gaf ik al aan ....ik geef toe...we zijn het nieuwe jaar nog amper gestart en ik kijk al uit naar het voorjaar…! En ik weet het...dat is vroeg, maar als ik een voorkeur uit mag spreken, dan zijn zowel de lente als de zomer bij mij echt favoriet!!
In de lente kan ik zó genieten van alles wat uitloopt in de natuur en de temperatuur die al telkens een stapje omhoog gaat. Zodra het kan, ga ik in de tuin in het zonnetje zitten en mij met een glimlach op mijn gezicht verheugen op wat komen gaat.  In de zomer geniet ik van onze tuin, het buiten zijn, het mooie weer, de vakantie…ook dat vind ik een heerlijk seizoen!!

Maar nu is het nog winter…dat geeft niets, maar dat weerhoudt mij er niet van om alvast een beetje voorjaar in huis te halen. Je hoeft eigenlijk maar heel weinig te doen om ook binnen te genieten…zoom maar eens in op een hyacint of een andere mooie voorjaarsbloem die bij je op de salontafel staat!!

Home & Lifestyle 
Home & Lifestyle
Home & Lifestyle

Als ik deze foto’s en vooral onderstaande foto aandachtig bekijk, is het toch heerlijk dat ik ook in deze koude tijd al kan genieten van de voorjaarspracht van de natuur! Ik wacht geduldig af, maar als het zover is... zal ik het voorjaar met open armen ontvangen!!!


Home & Lifestyle

Ik wens je een hele goede start van het nieuwe jaar…!

Lieve groet, Ingrid