zondag 11 oktober 2009

Een bijzondere kast…

Deze kast staat in onze woonkamer en is voor mij heel bijzonder. Ik heb de kast geërfd van mijn moeder, die vorig jaar op 77-jarige leeftijd plotseling overleed. Dat was een heftige periode, niet alleen het afscheid nemen, maar daarna ook het leeg maken van haar woning. Bovendien was voor dezelfde periode ook gepland dat onze woonkamer aangepakt zou worden (schilderen, nieuwe vloer, gedeeltelijk nieuwe meubels waarvoor de afspraken en levertijden allemaal al vast stonden) en moest er ook gewoon gewerkt worden: ik weet nog wel dat ik een aantal weken mijn neus maar achterna gelopen ben, maar het loodzwaar vond.

Eigenlijk had ik  geen ruimte voor haar kast, maar ik vond het zó mooi van model en vanwege de emotionele waarde, kon ik het sowieso niet over mijn hart verkrijgen om de kast naar de kringloop te brengen of te verkopen. In originele staat was de kast van gelakt grenen, maar nadat mijn man eerst uren heeft staan schuren heb ik samen met een vriendin de kast wit geverfd….eerst in de grondverf en toen nog eens twee lagen er over heen.

IMG_1843

Nu staat het prachtig in de kamer. De eerst witte achterwand hebben we een klei-kleur gegeven, waardoor de kast nog mooier uitkomt.
 
IMG_1845
IMG_1847
IMG_1404

Dit beslag is het originele beslag.

IMG_1849  
Een prachtige kast ter herinnering aan mijn moeder!!

IMG_1704

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Wow ben even stil van je verhaal,ik ben echt een emotioneel typetje en als ik zoiets lees,moet ik echt slikken,je hebt zoveel verdriet en dan staan ook die werkzaamheden op je te wachten en dat je het huis moet leeghalen,vreselijk moet dat zijn,als je al die spulletjes ziet staan,je kast is prachtig,gewoon omdat het een prachtige kast is en omdat het zoveel waarde voor je heeft,je moet er toch niet aan denken dat het bij de kringloop had gestaan,nee de kast hoort gewoon daar te staan,het beslag is zoo mooi en het hart eraan staat heel lief,liefs en groetjes,Joke.

Unknown zei

Wat een mooie herrinnering zo aan je moeder.
En de metamorfose is prachtig een hele mooie aanwinst zo!
fijne zondag

M. zei

een mooi plaatje met een nog mooier verhaal,dit zijn dingen die je moet koesteren.....

fijne zondag!
groetjes

Mayflower zei

Hoi Ingrid, wat een mooie herinnering aan je moeder. Een prachtige kast en deze staat mooi tegen de donkere muur.
Fijne zondag.
Groetjes Mea

lia zei

Hoi Ingrid, weet helaas uit ervaring wat je meegemaakt hebt. Wij moesten het huis van onze moeder leeghalen omdat ze na een ernstig herseninfarct niet meer naar huis kon. Ze leefde nog wel, maar was eigenlijk niet meer de moeder van toen. Intussen is ze ook overleden en dan is het extra fijn om iets van haar in huis te hebben.
En die kast staat super mooi tegen die donkere muur. Geniet er maar lekker van.
fijne zondag.

groetjes Lia

Antonia zei

Hoi Ingrid,
ik zit hier ook met een brok in mijn keel. Heel bijzonder, je verhaal en je kast. Een prachtige herinnering aan je moeder!
Hele fijne zondag gewenst, groetjes Anja

greet's foto's zei

lieve Ingrid
fijn dat je de kast bewaard heb,later zou je misschien spijt gehad hebben.en hij is heel mooi geworden, en heeft een fijne plek in je woning.Een woning leeg halen is nooit leuk,maar je hebt er wel fijne herinneringen aan,daar moet je op terug kijken.

groetjes Oma Nijn

Petra zei

Wel fijn dat je de kast bewaard hebt, hij is prachtig geworden. Hij heeft nu een speciale plek, van een speciale persoon.

Groeten van Petra

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Wat een mooie herinnering aan je moeder. Ik kan mij voorstellen dat je geen afstand van de kast kon doen. Hij staat prachtig tegen de grijze muur.

Lieve groet,

Madelief

Les Cotrions zei

Hello Ingrid! Why don't you plan to come to Italy??? I'd like to meet you!!! Your cabinet is really very beautiful...and it's a so sweet memory of your mother!
Happy Monday!
Hugs
Vale

Yvonne zei

Hoi Ingrid,
wat een prachtige kast!! mooie herinnering aan je moeder...
daar zou ik ook zeker geen afstand van kunnen doen,het lijkt me zo vreselijk als je het (ouderlijk ?)huis leeg moet halen, mijn moeder is ook overleden en mijn vader gaat op het moment heel hard achteruit, dus mijn gedachten gaan ook wel eens over dit soort dingen, maar als ik er over na denk, vind ik het al zo moeilijk, laat staan als het werkelijk zover is, brr...
De kast staat werkelijk prachtig tegen de donkere muur !!
Groetjes Yvonne

ps. ik heb me nu wel als volger aangemeld, ik had al wel een keer op jouw berichtjes gereageerd (28 sept.,maar ben me toen vergeten aan te melden, ik dacht gisteren al, van uhh ik ken jouw site wel, maar het kwartje is nu gevallen hoor :-)

G-STYLE zei

Hallo Ingrid,
meid wat een mooie kast en hij staat daar echt prachtig zo in het wit tegen die donkere muur !
Lijkt me erg moeilijk om na het overlijden van een dierbaar iemand alles te moeten opruimen en net als je zegt .......alle andere dingen gaan ook door en dan leef je even op de automatische piloot denk ik en komt het verwerken later.
Maar je hebt een prachtig aandenken , fijn dat de kast toch nog in je kamer paste .....
lieve groetjes Gea

Gwennie zei

Wat is die kast mooi geworden!! Het is echt een pronkstuk met schitterende herinneringen... Iedere dag genieten, lijkt mij!