maandag 30 mei 2016

Carte Colori en mooie bloemen…

Een paar maanden terug kreeg ik van Monica van het Moonhuis de uitnodiging om mee te doen aan een proefworkshop van Carte Colori. Super gaaf natuurlijk, want ik wil heel graag met kalkverf aan de slag en dan is het een uitkomst dat je daar van Monica uitleg over krijgt…zij is immers heel goed thuis in de toepassing hiervan. Lia (I found my home), Judith (Judith & Co) en Marjan (Eenvoud & Simplicity) zouden er ook bij aanwezig zijn. 

Home & Lifestyle

Dus reed ik een paar dagen later naar Lia en reisden we bij haar vandaan richting Carte Colori, nadat we onderweg ook Marjan hadden opgepikt bij het station. Bij Carte Colori werden we verwelkomd door Meta, Ellen (beiden van Carte Colori), de al aanwezige Judith en natuurlijk door Monica. 

Het was een hele leerzame workshop. Eerst maakten we allemaal een ammoniet, zoals te zien op onderstaande foto. Ik ga er verder niets over vertellen, want voor degenen van jullie die deze workshop nog gaan volgen, moet het natuurlijk wel een verrassing blijven. Als je weet hoe we dit in elkaar hebben gezet, zakt je mond open van verbazing, maar jullie weten hoe creatief Monica is…zij verzint de meest bijzondere creaties op een manier waarop je het niet verwacht. 

Home & Lifestyle
De ammoniet heeft thuis een mooi plekje gekregen!

Zet een paar blogdames bij elkaar en er wordt natuurlijk flink gebabbeld ;-). Ook tijdens de lunch, waarbij we de heerlijkste hapjes voorgeschoteld kregen. Wat catering betreft was het ook heel goed verzorgd. ‘s Middags kregen Judith en ik afgewisseld de kwast in de hand en kregen we uitleg over het verdunnen van kalkverf en het aanbrengen ervan. Ik vond het heerlijk om met deze kalkverf te werken, een muurtje is eigenlijk best snel gedaan. Maar om het goed aan te brengen, moet je je wel aan een aantal regels houden en daar werd ik door Monica tijdens het verven goed op gewezen. En dan baart oefening in de toekomst hoop ik kunst ;-)! 

Home & Lifestyle
Links op de foto de rechte banen van Judith, rechts mijn kris kras met de kwast acties om een wolkerig effect te verkrijgen



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle
Een originele kleurenkaart



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Al met al was het een leerzame maar ook een heerlijke dag! Nadat we nog een kijkje in de keuken van Carte Colori mochten nemen en konden zien hoe de verf blik voor blik met de hand en met machines wordt samengesteld, vertrokken we weer richting huis. Monica, Meta en Ellen wil ik heel hartelijk bedanken voor het mogen bijwonen van deze workshop, ik heb het met heel veel plezier gedaan. Het was een dag om blij van te worden! 

Onlangs werd ik ook heel blij van de give-away, die ik bij Ria van de blog It’s me had gewonnen. Er werd een grote doos bezorgd met daarin een mooie bos pioenrozen. Ze stonden zo mooi hier voor de spiegel! Lieve Ria, heel erg bedankt voor dit geschenk…super lief dat ik dit zomaar van jullie kreeg. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

En dan nog iets…het gaat mij wel aan het hart dat er dagelijks steeds minder blogposten in mijn leeslijst staan. Deze post bereidde ik ruim een week terug al voor en terwijl deze in concept klaar stond om geplubliceerd te worden, bleek dat ik niet de enige was die zich er zorgen over maakt, want in de afgelopen week schreven Lia van I found my home en Hennie van Room 17 er ook over. 

Ik beken dat ik zelf ook minder actief ben, maar ik zou het zo ontzettend jammer vinden als blogland helemaal leegloopt! Ik weet dat Instragram sneller is, dat we allemaal druk zijn en uiteraard moet iedereen voor zich weten of zij wel of niet blogt, maar toch zou ik bij deze een oproep willen doen om er weer energie in te willen steken, zowel met het posten als met het reageren. Als dat zou lukken, zou dat voor mij een derde reden in deze post zijn om blij van te worden en ik weet zeker dat ik daarin dan ook echt niet de enige ben :-)! 

Ik wens jullie allemaal een fijne week!

Liefs, Ingrid

45 opmerkingen:

Roelie Steinmann Photography zei

Mooie post Ingrid, jullie hebben een heerlijke dag gehad bij Monica en carte colori. Ook ik ben de laatste tijd meer op IG, maar bloggen vind ik ook leuk hoor. Dus ik blijf verder gaan. Maar ik merk dat er minder en minder reacties komen op de posten. Maar ja eigenlijk blog ik niet zo zeer voor de reacties, maar omdat ik het leuk vind een verhaal te schrijven met mijn foto's . Dus meer voor mijzelf en dat mensen het dan weer lezen vind ik wel leuk natuurlijk. Het blijft voor mij in ieder geval leuk om te doen en om te lezen. Dus ik hoop dat meer mensen blijven bloggen

Groetjes Roelie

Unknown zei

Een leuke dag hebben jullie bij Carte Colori gehad...Monica is de aangewezen persoon om deze workshops te geven...zij weet er zoveel van...en een leuke herinnering mee naar huis genomen.
Tja...het bloggen...ik ben er zelf ook debet aan...maar ik ga mijn blog nieuw leven inblazen...ga meer posten de komende tijd...en ook geen Zomerpauze inlassen...die heb ik al gehad zeg maar...

Leuke give away heb je gewonnen...
Fijne Week Ingrid,
Inge

Unknown zei

Wat een leuke workshop was dit , zo'n dagje te mogen beleven .
Kalkverf is echt super om mee te werken .
Wat het bloggen betreft , ik ga nog lekker door hoor , vind het veel te leuk .
Alleen wat minder vaak dan in het begin .
Een fijne dag ,
Lieve groetjes
Christel , Garcya's place

Marian zei

Wat moet dat een leuke ervaring geweest zijn....
Het ziet er zo gaaf uit die kalkverf, ga deze zomer dit eens toepassen in mijn hobbykamer denk ik. die mag toch ook best 'mooi' zijn al is het een hobbykamer, de rest in huis is allemaal nog goed, dus vandaar..

En ja, dat bloggen, ik vind het ook zo jammer, dat Instagram vind ik veel onpersoonlijker, huppatee, foto me telefoon en op internet, sneller en sneller, en jammer voor personen net als ik, want ik heb ( hoe bestaat het he? ) geen telefoon, dit is een bewuste keuze, en dan kun je dus niets met Instagram...ja via weer een omweg, maar dan kan ik net zo goed bloggen...

Corine(THUIS) zei

Een gezellige workshopdag en een prachtige bos pioenen, dát zijn zeker redenen om blij te worden.
Over de leeglopende bloglijst kan ik niet veel zeggen, zelf blog ik door omstandigheden ook veel minder dan voorheen en door diezelfde omstandigheden zijn er ook veel minder reacties van mij te lezen. Ik lees de blogs wel, maar (soms pas dagen nadat ze geplaatst zijn) maar een reactie in elkaar zetten kost me dan teveel energie.
Ik vind het ook jammer dat blogland 'leegloopt', toch krijg ik nog regelmatig mail van mensen die stil meelezen en nooit reageren, dus wat dat betreft is het niet helemaal wat het lijkt.

Fijne dag! Ik heb weer genoten van je mooie foto's Ingrid!

Adeux zei

Hoi Ingrid, hartelijk dank voor je heerlijk post met het verslag van de workshop. Zoals ik ook al bij je "collega-bloggers" heb aangegeven, vind ik een blog (persoonlijk verhaal) veel leuker dan alleen Instragram! Ik ben je fan en zo lang jij en mijn andere favorieten blijven bloggen, blijf ik dat! Hartelijke groet, Annemarie

Marjan zei

Wat was het een gezellige dag..... kijk er met heel veel plezier op terug. En wat ben je verwend met die mooie pioenen!!! Ze staan daar heel mooi.
Ik blijf gewoon lekker posten hoor. En natuurlijk reageren;)

liefs, Marjan

Mayflower zei

Wat ontzettend leuk zo'n workshop Ingrid en de kris-krastechniek om een wolk-effect te krijgen vind ik persoonlijk mooier dan de strepen.
Wat leuk dat je zo'n prachtig boeket heb gewonnen bij Ria, het staat prachtig zo bij de spiegel....dubbel plezier.
En dan even over je oproep....ook de reden dat ik bij je reageer...
Ik ben na lang twijfelen ook overstag gegaan en zit nu ook op Instagram, ook vanwege het steeds stiller worden op Blog.
Ik post ook een stuk minder dan voorheen en heb er ook weleens aan gedacht om te stoppen, maar na al die jaren doe je dit ook niet 1-2-3, dus blijf ik gewoon bloggen.....op mijn manier zonder reactiegedeelte....dat dan weer wel, maar op IG kan wel gereageerd worden.
Ik hoop dat door jouw oproep veel bloggers het bloggen weer oppakken.

Lieve groet, Mea

kienkele zei

Ha Ingrid, ik wil graag degene zijn die jou een glimlach op je gezicht doet toveren, dus bij deze een reactie op weer een prachtige blogpost. Dat moet een vreselijk leuke dag zijn geweest! Hartelijke groeten, Tineke

Unknown zei

Heerlijk lijkt me die workshop, daar kan je wel wat mee :)
Die pioenen zijn ook een heel mooi cadeau, je gaf ze een prachtig plekje.
Hopelijk bloed blogland niet dood maar ik vrees er wel voor , in deze tijd waarin alles steeds sneller lijkt te gaan :(
Ook ik hou vol hoor ;)
Liefs, Sonja

Huize Kip Kakel zei

Ach..natuurlijk wil ik je heel graag blij maken, Ingrid..
Ook bij mij staat bloggen op een heel laag pitje, ook het reageren bij anderen lukt me niet meer zo trouw en dat komt idd door IG.
Het is zoveel makkelijker om te plaatsen en het leuke ervan is dat je wederzijds contact hebt..
Maar je hebt gelijk dat het jammer zou zijn als blogland leeg loopt, ik weet dat er nog dagelijks volgers op een post wachten dus deze week zal ik er ook weer zijn!
Heel mooi je bos pioenen van die lieve Ria!

En natuurlijk je workshop van Monica, leuk.
Al ben ik geen kalkverf type, ik hou toch meer van wit en licht!

Fijne week ♥

La Blomst-Living zei

Je bent een hoop wijzer geworden tijdens zo'n gezellige dag. Er zal inderdaad heel wat afgepraat worden. Tenslotte hebben jullie allemaal eenzelfde passie!
Wees gerust ;-). Ik heb weer aardig wat bij gelezen en ik ga zo aan een post werken!
Liefs, Linda

It's me zei

Wowww staat mooi hoor je pioenen zo prachtig!!!....heerlijk genieten wat leuk die dag met de blogdames....en ja het is rustig in blogland....maar blijf doorgaan hoor voor mij geen instagram....maar lekker ontspannen bloggen hier vind ik mijn rust moment ....even weg uit die drukke histerische wereld....hihihihihi...liefs Ria x

Things and Thoughts zei

Dear Ingrid, how much I envy the fact that a blogger team is meeting for a great workshop!That sounds so exciting and funny as well. Great photos you took as usual. I barely post for my case...it becomes more and more difficult...I continue to pop over my favorite blogs and I mostly know what happens in blogland but I am not anymore able to react in all comments I receive.Anyway, I try to carry on.
Lucky girl with Ria's giveaway!
Hope everything is in order now and you doing fine.
Olympia

Bij Sandra Thuis zei

Hoi Ingrid,
Ook even een reactie van mijn kant ! Ben ook geen kalkverf fanaat, maar wel leuk dat jullie een gezellige dag hebben gehad, en er wat van hebben opgestoken!
Wat je zegt over Bloggen herken ik zeker, het viel mij al langer op .Dus met jouw oproep ben ik ook blij!

Ik ben na een hele tijd twijfelen ook op IG te vinden, maar ik reageer nog steeds op posten,en ben ook niet van plan om te stoppen hoor! Ga er zelfs zo eentje plaatsen!

Lieve groet,Sandra

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat heerlijk om bij jou hierover te lezen. Temeer omdat ik morgen deze workshop ga doen bij Carte Colori. Ik heb er heel erg veel zin in en het lijkt me echt super om mee te maken. Ook leuk om Monica dan te ontmoeten natuurlijk en wie weet nog wel meer blogdames. Ik ben er heel erg benieuwd naar.
Je pioenrozen zijn echt super mooi, wat leuk dat je die bij Ria en Rein hebt gewonnen. Daar heb je altijd veel plezier van, van pioenen.
En dan het bloggen. Ik merk het ook, veel minder reacties zie ik verschijnen en het is echt veel minder druk. Gelukkig zijn er nog altijd genoeg mensen die blijven bloggen, waaronder ikzelf ook. Al komt het wel eens voor dat ik een heel drukke week heb en dan even oversla. Maar ik blijf het bloggen heel leuk vinden en zal er dus echt niet mee stoppen. Ik had me zelfs juist weer voorgenomen weer iets vaker te bloggen. Ik ben blij dat jij er ook gewoon mee doorgaat, altijd heel fijn om bij je te lezen.
Ik wens je een heerlijke avond,
liefs,
Mirjam

Bizzy @ home zei

Supergaaf zeg.. Wat een heerlijke dag was dat. Dik verdiend ook. Tja bloggen.. Ik merk dat ig en fb het een beetje gaat vervangen. Maar ik beloof dat ik deze zomer nog een blogje plaats... Bij deze. X Renny

lia zei

Het was echt een hele leuke dag om op terug te kijken.
En ik blijf voorlopig gewoon doorgaan, want ik kijk regelmatig bij mezelf terug. Zo zag ik pas dat het alweer een jaar geleden is dat de badkamer klaar was.
Het is alweer zo gewoon!
En probeer ook zoveel mogelijk te reageren, en soms met een kleine tekst. Maar het is toch die kers hé.

Unknown zei

Hallo Ingrid,
Leuk zeg, zo'n workshop! Zelf heb ik inmiddels vorige week de allereerste muur in de kalkverf gezet (zal binnenkort een blog daarover schrijven, beloofd!) en het is inderdaad wel even wennen maar niet moeilijk. Alleen had ik natuurlijk niet zo'n goede leermeesteres als jij. Ik moest het zelf uitvogelen. Geen punt; de eerste muur gewoon overgedaan, haha.
Ik heb inderdaad de afgelopen week al heel veel gelezen over het al dan niet stoppen met bloggen. Gelukkig blijkt dat de meeste blogsters toch graag blijven bloggen; FIJN! Dat geeft mij ook weer een stimulans om door te gaan.

groetjes Marry

Hillary'sHome zei

Super leuk om die workshop bij te mogen wonen en zo de kneepjes goed te leren. En wat een bofkont ben je met je gewonnen give-away! Pioenrozen zijn echt prachtig!
Ik deel ook je mening dat het rustiger wordt in blogland. Ben daar zelf ook schuldig aan. Ben te druk in het huis met verven en kalken en weet niet waar ik de tijd haast vandaan moet halen om te reageren of een blog te posten. Maar wil er absoluut niet mee stoppen. Ook al zal ik wat stiller zijn de komende maanden.

Een fijne week gewenst.
Lieve groet, Hilgonda

Margo van Schaick zei

Hoi Ingrid,
Via de andere bloggers had ik al het een en ander gelezen over de workshop bij CC. Jullie hebben een gezellige doe-en kletsdag gehad en een mooi item mee naar huis kunnen nemen.
Helaas moet ik bekennen dat ik de laatste tijd geen post heb geschreven voor mijn blog. Het vergt best wel wat tijd om een post te schrijven en deze is een beetje schaars de laatste tijd. Nieuwe plannen staan in de startblokken en tzt zal ik hier zeker via mijn blog over in de lucht komen.
Hopelijk blijf je nog lang doorgaan met je blog. Ik geniet elke keer weer van je verhalen en foto's en zal ook blijven reageren op je berichten.
Gr, Margo

Room Seventeen zei

Leuke workshop heb je gevolgd en wat een mooie inspiratiefoto's!
Wat het bloggen betreft we blijven lekker doorgaan hoor Ingrid!
Misschien iets minder vaak, maar ach dat is niet erg. In de hoogtijdagen was het een gekkenhuis op blogger, nu is het wat rustiger en dat heeft ook zijn voordelen.
Lieve groet,
Hennie

Thuis bij Tjits zei

Wat leuk Ingrid zo'n workshop met leuke blogdames, wat zal dat supergezellig zijn geweest! Het lijkt me nog best moeilijk om te werken met kalkverf, maar jij hebt een mooi resultaat!
Wat lief die mooie bos pioenen van Ria en ze staan zo mooi in je vaas.
Tja het bloggen.. ik vind het ook jammer dat er duidelijk een terugloop te merken is, er verschijnen zoveel minder blogposten en het reageren is ook een stuk minder. Toch blijf ik het leuk vinden, het lezen van nieuwe posten en ook het zelf plaatsen van een nieuwe post. Ik blijf doorgaan hoor en ik hoop dat je met deze post veel bloggers hebt wakkergeschud en nieuwe inspiratie hebt gegeven:)

Liefs, Tjits

Coby Breitner zei

Nee niet stoppen hoor, dat schreef ik ook al bij de anderen. Er zijn nog zoveel mensen die bv geen IG of FB hebben en alleen lezen. Wat ik heb gemerkt is dat als men je kent, je ook sneller durft te reageren. Zelf reageer ik ook pas sinds ik IG heb, daarvoor ben je toch een beetje anoniem.
Super workshop lijkt mij.
Hoop dat het goed verder met je gaat, liefs Coby

Anneke zei

Wat een gezellige post. Zelf overweeg ik ook om zo'n cursus te volgen. Het lijkt me zo leerzaam en gezellig. Weer heerlijk sfeerfoto's laat je ons zien. En wat het bloggen betreft.... Ja het valt me ook op dat het een stuk minder is. Zelf post ik ook een stuk minder. Ik probeer altijd bij iedereen te reageren omdat het zo leuk is om reäkties te ontvangen. Maar ik merk dat dat steeds minder wordt en dat is echt jammer. Maar we blijven doorgaan hoor, veels te leuk.
Liefs Anneke

flowersandhome zei

Prachtig Ingrid! En heerlijk zo'n workshop! Fijn vooral om je medeblogsters te leren kennen en gezellig bij te babbelen. Dat lijkt me zo leuk en dat stimuleert natuurlijk om te blijven bloggen. Als je een 'succesvolle' blog hebt die veel reacties uitlokt, dan ga je door natuurlijk. Bij mij was het net andersom en dan ga je je wel vragen stellen. Waarom doe ik dit nog? Dat is uiteraard maar één van de redenen dat bloggen bij mij op een heel laag pitje kwam te staan. Bovendien wil het op IG ook niet echt lukken om veel reacties te krijgen. Geen idee wat ik verkeerd doe, het zal wel aan mij liggen. Social media zal aan mij niet echt besteed zijn zeker? Maar IG is wel veel makkelijker en gaat vlugger. Dat zal ook wel een reden zijn dat daar velen naartoe trekken en blogland zoals je zo treffend schrijft 'leegloopt'.
Lieve groet,
Marian

Rozen van papier zei

Wat een fijne workshop en zo mooi! Ja ik heb het zeker ook gemerkt van dat bloggen. Dat is wereldwijd. Maar al heel lang vind ik. Ik denk dat facebook de boosdoener is voor blogland.Ik kom veel mensen tegen daar die op blogspot zaten. En ook hebben veel mensen misschien geen fantasie meer. Ik lees niet graag over wat ze eten huishouding en dergelijke of over het showen van dode bloemen of gestolen bloemen langs de waterkant. Maar dat is op facebook ook zo. Dat mijd ik. Nu ga ik in dezelfde fout haha.Prachtige foto's!Lekker voor je deze afleiding.....groeten Janny

Unknown zei

Wat leuk dat jij ook uitgenodigd was, bij de andere dames had ik het verslag ook al gelezen en jullie zijn allemaal even enthousiast.
Erg leuk om te lezen.
Ik zou het ook erg jammer vinden als het bloggen stopt, dit is zo leuk.
Gelukkig blijf jij er wel energie in steken.
Groetjes Gea

My name is Riet zei

Wat een leuke workshop , er is steeds weer wat nieuws, zo leuk.
Over het bloggen, ja jammer dat er steeds minder meedoen. Ikzelf ook. Min excuus is mijn knie en dat ik bijna niet meer kon lopen dus kwamen we bijna nergens meer en zeker ook niet met een fototoestel. Zes weken geleden heb ik een nieuwe knie gekregen en ik ben dus nog aan het revalideren. Nog nergens naartoe of het moet de dokter of het ziekenhuis zijn. Ook niks om over naar huis te schrijven ;)))
Maar..... We beginnen weer plannen te maken en daar heb ik lang geen zin meer in gehad. Zo gauw we weer op stap gaan ga ik ook weer bloggen( denk,ik)
Lieve groet van Riet

Anoniem zei

Dat zal wel heel gezellig zijn geweest, al die blogdames met dezelfde interesses bij elkaar. Leuk dat je zo meer te weten komt over kalkverf en de handigheid leert om het aan te brengen. Helaas is het aan mij niet besteed. Ik sluit me wat dat betreft dan aan bij Huize Kip Kakel. Waarschijnlijk is dat ook een van de redenen waarom ik met IG ben begonnen. Ik miste iets. Op IG kwam ik frisse witte interieurs tegen. Soms té wit, maar toch ook met een mooie mix van brocante, rotan en oosters (daar heb ik nu eenmaal toch een zwak voor). Hier in blogland werd het me letterlijk té donker (hoe mooi ik het ook bij anderen vind staan en daar ook van kan genieten, maar niet voor mij). Want wat er nog wit was in huis moest veranderd. Tja, en ik hou nu eenmaal van fris wit... Toen ik zo'n drie jaar geleden begon met bloggen zat er nog meer variatie in. Maar er zijn al velen niet meer actief...jammer. Maar ik blijf wel bloggen hoor! Ik heb er nog steeds plezier in om een post te maken. En ik probeer ook vaak te reageren, maar soms schiet het erbij in door tijdgebrek. Ach, het zal de tijdgeest zijn...Als we ons hart weer in het bloggen stoppen met prachtige foto's en mooie verhalen, een lezend oog hebben voor de ander en dat blijven waarderen met een reactie zal bloggen een soort verrijking blijven. Want zo zie ik het wel. Een verrijking om weer even te genieten van elkaar, in alle rust, ook al kennen we elkaar niet, maar toch zo vertrouwd...
En je bos pioenen zijn om te zoenen! Lief van Ria...
Liefs, Peetje

Ger zei

Ja,Ingrid zo af en toe heb je dat als mens wel nodig, dingen doen waar je blij van wordt.
En dus kwam deze uitnodiging om deel te nemen aan proefworkshop op het juiste moment op jou pad.
Zeker omdat jij de laatste tijd al aardig bezig was met eigengemaakte creatieve ontwerpen in huis.
Je hebt er weer een nieuw creatief ontwerp bij zie ik.
Kan me wel een beetje voorstellen dat jullie als blogdames bij wie het ''woonbloggersbloed'' door d'aderen stroomt een leerzame en gezellige dag gehad hebben en het graag wilt delen op jullie blogs met vaak een enorme belangstelling van mede bloggers en geen gebrek aan reacties voor alles wat jullie ondernemen en doen.

Ben er in de loop der jaren wel achter gekomen dat men voor mijn blogposten over van alles en nog wat niet in de rij staat om te reageren maar lezen dat dan weer wel.
Het zij zo en ik zal er niet van wakker liggen en vraag me ook niet af wat ik fout doe, net als in IRL denk ik,graag en anders maar niet.
Ben trouwens nooit het type geweest en nog niet dat ik persé overal bij wil horen of aan mee wil doen.
Zolang bloggen,foto's maken en reageren mij plezier geeft zal ik er mee door gaan,op andere sociale media ben ik niet actief want heb nog genoeg andere bezigheden waar ik mijn tijd mee kan vullen.

Lieve groet en fijne dag,Ger


Madelief zei

Lieve Ingrid,

Je had mij er al over verteld, maar leuk om nu ook de foto's op je blog te zien. Wat een prachtige ruimte waar de workshop werd gegeven. Helemaal jouw stijl ook :-)

Fijn dat je er een mooie herinnering aan hebt overgehouden. Het is een kunstwerk geworden.

Fijne week verder!

Liefs, Madelief x

Marijke zei

Wat een leerzame en zo te lezen gezellige workshop heb je gehad.
Ja bloggen ik vind het nog steeds leuk ook al vind ik het erg jammer dat ik vaak nog geen 10 reacties krijg maar... zelf blog ik ook zeker voor mijn moeder die het leuk vind om bij mij binnen te kijken omdat het komen als je ouder bent niet meer vanzelfsprekend is... maar denk weleens... als ze er niet meer zou zijn zou ik dan nog wel blijven bloggen... en niet dat ik dan overstap naar iets anders... voor wie doe ik het dan nog...
fijne dag,
groetjes van Marijke

het moonhuis zei

Hai Ingrid, wat was het leuk he die dag en wat heb je er een leuke post over gemaakt. Je foto's zijn weer zo geweldig mooi. Ik reageer voor mijn doen heel laat, ook vandaag heb ik weer een leuke workshop mogen geven aan 7 enthousiaste dames, het was weer zo gezellig. Nogmaals bedankt dat ik met jullie heb mogen oefenen de eerste keer, het was echt gezellig met elkaar. Ik ben momenteel ook niet zo actief op mijn blog, maar dat komt wel weer hoor. Ik loop zelfs behoorlijk achter met lezen momenteel, maar wilde voor het slapengaan na deze intensieve dag wel graag nog even reageren op jouw leuke post. Bedankt en ik hoop dat het goed met je gaat ;-)

Liefs Monica

lien zei

Dat klinkt als een gezellige en hele creatieve dag! Goed van je dat je lekker bezigt blijft en leuke dingen oppakt!!!

Marjon zei


Jullie hebben wel een hele leuke workshop gedeeld, super leuk wat jullie gemaakt hebben en ja met zo een crea bea in de buurt kun je nog veel leren. De muren zien ook schitterend uit met deze verf. Lief van Ria om de bloemen te verschenken en ze staan schitterend in de stoere vaas. Gelijk heb je wat betreft blogland, nog maar weinig reacties op een post waar je vaak veel werk aan hebt gehad. Ik ben zelf ook al actief op Instagram maar vind het bloggen eigenlijk weer leuker...het is moeilijk, misschien moeten we even afwachten. Ik wens jou een fijne week en een lieve groet van Marjon

Janny zei

Ja, vind het nog steeds jammer dat ik die dag niet kon. Niet dat ik verdere plannen voor kalkverf heb. Ik weet zeker dat ik op andere plekken voor een andere verf ga kiezen.
Ja, het bloggen.....
Ik doe het ook steeds minder. En ik lees ook minder andere blogs.
Ik moet zeggen dat de pit er beetje uit is. Ik heb mijn hoofd vol met andere dingen, andere emoties, andere belevingen.
Dan is het moeilijk om weer naar een woonblog te gaan, zeker als je niet veel nieuws te melden heb.
Maar ook ik zou het jammer vinden als het helemaal stop.
Liefs,
Janny

Jolanda zei

Gezellige post en wat hebben jullie een leerzame fijne middag gehad. Altijd fijn om bij te kletsen tussen het workshoppen door. En lief dat je bent verwend met pioenen, ik ben er dol op. Net als op bloggen, ik blijf het gewoon doen op 2 blogs:) Maar reageren kost mij soms ook teveel tijd, dat merk je wel aan mn reactie om half 1 s nachts...lieve groetjes

Unknown zei

Fijn voor jou dat je mee kon naar de workshop, leerzaam en een gezellige dag, die heb je verdient! Heb hier ook al gekeken om de muren met kalkverf te doen, maar er zit zo een rare laag verf op, volgens mij lakverf want je kan alles er gewoon afwassen en de moed ontbreekt me momenteel een beetje om alles te verven...maar wie weet in de toekomst :-)

Tja blogland is stilletjes geworden, er komen nieuwe dingen, instagram, facebook doet het nog steeds goed, eyeEm enz...bij mij gaat het soms niet doordat ik het te druk heb en te weinig tijd, maar ik blijf in blogland!

Liefs Michelle

Lida zei

Wat geweldig zo'n workshop! Zou ik ook best willen volgen! Gaaf al die mooie voorbeelden! En ja zeker jammer dat er zo weinig wordt geblogd, maar moet bekennen dat door dat DH al zolang thuis is er minder uit mijn handen komt en dat ik met moeite drie logjes in de week schrijf en vroeger vrijwel iedere dag één, maar zal proberen mijn leven te beteren! LOL!
Fijn weekend, knuffel
Lida

van alles wat in huis en tuin. zei

Een beetje late reactie maar wat een leuke post! Wat fijn dat je zo'n leuke dag gehad hebt! En wat een lieve bloemen....die heb je verdient hoor!

groetjes Trijnie

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Wat een geweldig bericht met prachtige foto,s. Amsterdam gezien door jouw ogen, leuk is dat en heel bijzonder. Leuk om zo,n dagje te beleven met een medeblogster. groetjes Pauline

Marie-José zei

Prachtige workshop lijkt me Ingrid!
Daar leer je veel van hè?
Wat bloggen betreft...ik blijf het lekker doen ondanks dat ik heel actief ben op instagram.
Ik vind dat je met bloggen veel meer kwijt kunt dan in zo'n kort stukje op IG.
Ook qua foto's komt alles toch net even wat mooier over op een pc dan op je mobiel...
Dus al post ik wat minder dan voorheen...ik kan het zeker niet missen!

Fijne week Ingrid!
Lieve groet, MJ

mollymell zei

Hello!

I don't understand a bit of what you wrote, but I am delighted with your photos, the light, the details.

Glad I found your blog.

Cheers

mijn home zei

hallo ik zou het erg vinden als de blog weg gaat ik ben ook een (stille) lezer en geniet er elke keer van het zou echt jammer zijn vele groetjes anita