woensdag 15 mei 2013

Strooiers en vaatjes…

Bloggen is niet alleen erg leuk, maar geeft ook heel veel inspiratie, waardoor er dingen gebeuren die anders absoluut niet hadden plaatsgevonden. Zo ging het ook met het verzamelen van strooiers en vaatjes…enthousiast geworden door medeblogsters sloeg ik bij menig kringloopwinkel toe ;-).

Home & Lifestyle
Bestond mijn verzameling strooiers en vaatjes ruim een jaar geleden uit vijf exemplaren (klik), inmiddels heeft het zich bijna verdubbeld. Voorwaarde voor het binnenhalen van een nieuwe aanwinst is dat het van glas moet zijn en dat het een andere variant is dan hetgeen ik hier al heb staan.

Home & Lifestyle
Dit is het enige vierkante exemplaar, deze kom ik zelden tegen…een mooie aanvulling dus.

Home & Lifestyle
Wie weet of de verzameling het komende jaar verder kan worden uitgebreid. Het zal vermoedelijk wel steeds lastiger worden een ander model te vinden.

Een fijne dag allemaal!

Liefs, Ingrid

58 opmerkingen:

Krek wak wou zei

Prachtige verzameling, Ingrid! Ik ben ook een strooierverzamelaar...ik heb er inmiddels 12 verschilledende gevonden.
Fijne dag!
x Nicole

Sjonke's Kronkels zei

Jij hebt wel juweeltjes gevonden hoor Ingrid. Die ik gespaard heb (ben er al weer mee gestopt, ze zitten nu in een doos) zijn een beetje dof aan het strooistukje.
Groetjes,
Marion

Unknown zei

Wat leuk al die strooiers bij elkaar, glas, daar hou ik ook zo van.
Het zal inderdaad moeilijker worden om andere exemplaren te vinden, want je hebt er al behoorlijk wat, maar dat is juist leuk, blijven zoeken naar steeds een andere.
Mooi hoor!

Fijne Dag,
Inge, my choice

Els zei

Mooie verzameling! Het vierkante exemplaar vind ik geweldig!!

Fijne dag
Liefs Els

Corine(THUIS) zei

Dit komt me zo bekend voor ;-))
leuk hè hoe zo'n verzameling dan groeit!! Enne.. ik stond vandeweek nog met één in m'n vingers.. maar hij had geen ster op de bodem.. iets voor jou dus??

Anoniem zei

Ingrid, je hebt echt een hele mooie verzameling. Wat kan je daar van genieten! Ook hiermee is het leuk om een groepje te maken.
Groetjes Monique
www.moniques-style.nl

crochetcookingandmore zei

Erg leuk! Ik spaar ze sinds kort ook!. Heb nu 3 kleintjes.

Unknown zei

Leuke verzameling. Kan me voorstellen dat het steeds meer een sport en uitdaging word om een te vinden die je dan nog niet hebt. Hopelijk mag je er dit jaar weer wat strooiers bij vinden.
Lieve groet,
Henny

lien zei

Leuk zo al die vaatjes bij elkaar, mooi stilleven! Liefs Carolien

Dineke@esatto zei

Geweldig zo'n verzameling!
Ik heb dat met oude servetringen...;-))

Lieve groet!

Dineke

Bij Guusje Thuis zei

Geweldig zo al die strooiertjes bij elkaar. Een uitdaging om elke keer weer even te neuzen of je een exemplaar tegen komt die nog niet in je collectie zit.

It Is The way of life zei

Mooie verzameling ,ik had ze ook verzameld maar ben er mee gestopt ,de verzameling liep een beetje uit de hand haha net als met tin ook dat werd teveel dus even de rem erop !Ook bij vroeger&toen is er zoveel te koop en ik wil niet mijn hele huis vol zetten met oh zo leuke spullentjes !
Liefs Ida

Ingrid zei

Wat staat dat prachtig bij elkaar. Mooi glaswerk vooral de exemplaren van geslepen glas zijn mooi. Bijna aanstekelijk om ook te gaan sparen. Ik heb een glazen zoutvaatje maar die staat verstopt in het keukenkastje omdat hij in gebruik is.
Succes voor de examenkandidate!
Groetjes, Ingrid.

Marjonel M zei

Mooie verzameling, ik heb er ook een aantal en er komt er elk jaar wel weer 1 bij.

Liefs, Marjonel

Bizzy @ home zei

Leuk hé, verzamelen! Het maakt hebberig, maar ook gelukkig als je weer een nieuwe vondst hebt.
Lieve groet, Renny

Anoniem zei

Wat is dat leuk en ook jij brengt mensen weer op ideeën. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

Ús hûs ús thús zei

Wat een mooie verzameling heb je al! Zelf heb ik er ook een paar op het aanrecht staan. Het zijn van die voorwerpen waar je maar niet genoeg van krijgt.
Groetjes van Aleta

La Blomst-Living zei

Mooie verzameling heb je inmiddels, nog niet te gek. Moet ook niet zo snel gaan, maar het is wel een sport om steeds een andere te vinden!
Lieve groet, Linda

Alie zei

Prachtige verzameling! Ik zal hier eerst eens wat op moeten ruimen, want ik vind veel dingen te leuk. Groetjes

Anoniem zei

Oh, er zijn nog meer varianten hoor Ingrid! Ik spaar ze ook en ik zat net vanmorgen te denken dat ik ze een nieuw plekje wil geven. En dan krijg ik die van jouw onder de ogen. Mooie verzameling. Ik vind het ook heel leuk om ze te te sparen.
Geniet ervan!

Liefs, Gerry

Indruk zei

Wat staan ze mooi bij elkaar! Ik hou er ook zo van en heb er inmiddels ook wat verzameld. Ik heb er ook een paar in gebruik met bv poedersuiker. Dat staat met pannenkoeken eten altijd net wat gezelliger dat zo'n bont gekleurde poederbus. Die vierkante is heel erg apart, die heb ik ook nog niet eerder gezien. Liefs Pascale

Bonjade zei

Prachtige verzameling.......
Ben benieuwd welke modellen je nog meer kunt bemachtigen...

Fijne dag

Liefs

my way of living zei

Wat een leuke verzameling.
Ik vind het eigenlijk ook wel wat.
Heb al 1 suikerstrooier ;-)

gr. Anita

Rozen van papier zei

Ze zijn erg leuk, met dat geslepen glas vind ik nog altijd de mooiste. Ja het zal wel steeds moeilijker worden om de strooiertjes te vinden, misschien loop je er gewoon eens teganaan.

Groetjes Janny

hokje zei

Wat een leuke verzameling heb je inmiddels! Af en toe vind ik er wel eens een die ik via de webwinkel verkoop, dus wie weet...

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

Hann¥ zei

Oh wat een hoop mooie heb je verzameld Ingrid.....wat zijn ze stuk voor stuk prachtig en wat apart een vierkanten....
Lieve groetjes,Hanny

Carla zei

Dat is al een mooie verzameling hoor!!
Enne...je vind vast nog wel een leuk modelletje '-))

lieve groetjes Carla.

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat een heerlijke verzameling heb je al. De mijn bestaat al ruim een jaar uit slechts 5 strooiertjes. Ik ben ook niet echt op zoek moet ik bekennen. Maar als ik er zomaar zo'n mooie tegenkom dan gaat-ie wel mee naar huis hoor... Ik hou echt van dit soort kleine verzamelingen...
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

ilona zei

Altijd leuk, dat glaswerk zo bij elkaar. En het leuken van dingen sparen is dat je altijd wat te scheumen hebt. Ik hou ervan. Groetjes, Ilona.

Jeanette zei

Leuk idee die strooiers, een mooi idee voor mijn nieuwe wandconsle.

Groet,
Jeanette

Nely zei

Dear Ingrid,
what a beautiful collection,so praktic and nice detail for home:)
Nely

My name is Riet zei

Leuk al je potjes en flesjes bij elkaar INgrid. Verzamelen is z o leuk maar erg verslavend denk ik.
Lieve groet van Riet

What's in a day zei

Het leuke van deze verzameling is dat hij niet zo snel groeit...hier moet je echt moeite voor doen en dan is het puur genieten, mooi je verzameling zo bij elkaar.

Lieve groetjes,
Eefie

MARIANNE zei

Ze zijn allemaal prachtig hoor Ingrid...en nu je ze zo goed hebt laten zien, en schrijft dat je er graag nog wel wat uitbreiding van zou willen...wie weet???

Groetjes van Marianne.

Unknown zei

Mooi is je verzameling, er zitten er een paar tussen die ik hier nog niet gezien had ;)
Fijne avond, liefs, Sonja

Things and Thoughts zei

Yes Ingrid, blogging help us to open our mind and enrich our stylish points of view, to share with fellows our experiences. This can be very important or less but we become more multifaceted. That's nice as your glass collection !
Sweet hugs
Olympia

Huize Kip Kakel zei

Ja..gaaf, hier ook een kleine verzameling!
Zo leuk: op de koninginedagmarkt liep dochtertje(10) van mijn vriendin te speuren naar suikerstrooiers voor ons, je kunt ze maar jong instrueren, hé? haha..
maar je hebt er super mooie bij!
Lieve groet,
Hannie

lia zei

Leuke verzameling Ingrid.
Ik denk dat er nog wel eens een bij zal komen.
Was het trouwens leuk vandaag?

Liefs Lia

het moonhuis zei

Mooi hoor en ze blinken allemaal zo mooi, je hebt inderdaad wel heel veel soorten, maar speuren naar andere modellen blijft zo ook leuk!

Liefs Monica

Jolanda zei

Wat een leuke verzameling en allemaal zo verschillend. Mooi zo bij elkaar! Lieve groet

little sweet things zei

Leuk he die strooiertjes!
Heb er zelf nu 11,ik spaar zelf alleen de strooiers met gaatjes in het dopje niet die met die schenktuit of hoe dat ook heet.
Via een suikerstrooier aankoop op MP heb ik een vrouw leren kennen die heel veel weet over de herkomst van een strooier en hoe oud deze ongeveer zal zijn, echt heel leuk.
Groetjes, Sas

fleur zei

Leuke verzameling hoor....
Tja waar dat Bloggen je al niet toe brengt!
Bijzondere ontmoeting heb je ook gehad Met Hennie. Ik las haar blog ook wel eens en schrok van het verdrietige bericht...Fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad!
ik kijk ook weer uit naar de hightea bij madelief! Groetjes Fleur

It's me zei

Wat een mooie verzameling...prachtig !!...liefs van mij...xxx...

flowersandhome zei

Een heel bijzondere verzameling is dit en zo mooi allemaal samen. Ik wens je nog veel succes op je speurtocht naar meer originele strooivaatjes!
Lieve groet,
Marian

kelly zei

Prachtig! Die geruitte vind ik ook erg mooi.

monique zei

mooie verzameling.
een lekkere frisse foto!
leuk dat glas met dat zilver

groetjes monique

Anoniem zei

Het speuren ernaar lijkt me net zo leuk, als het vinden. Ze zijn leuk zo, als groepje. Een echte aanwinst. En weer een reden om al die markten af te struinen, haha!
Liefs, Peetje

Thuis bij Tjits zei

Een hele mooie verzameling heb je ondertussen bij elkaar gespaard! Altijd leuk hé om iets te verzamelen, toch iedere keer weer een wow gevoel als je een mooie aanvulling op je verzameling vindt!

liefs, Tjits

Blomkje en Wenje zei

Mooie verzameling, hoor! Leuk om op onverwachte plekken 'schatten' voor je verzameling te vinden!

Fijne avond

Groetjes, Pietrik

Anita zei

Wat een prachtige verzameling strooiers!
Ik kan me voorstellen dat je daar hebberig van wordt hihi
Daar heb ik geen last van: ik ben alleen maar verstrooid ;-)
Een fijne avond! Groetjezz lfs mij

Marjon zei

Wat een prachtige verzameling en ja van dat bloggen krijg je inspiratie....maar je wordt er ook een beetje hebberig van....tenminste ik...hihi...en dan denk ik, zo nu is het genoeg....voorlopig...fijn weekend en lieve groet Marjon

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Ah....het virus heeft bij jou ook toegeslagen :-). Je hebt inmiddels wel een hele mooie verzameling opgebouwd! Het staat ook prachtig al dat heldere glas.

Wat een vies weer is het he? Heerlijk om in huis te rommelen!

Fijne avond & liefs,

Madelief x

Gerreke zei

Ohhh Ingrid wat leuk die strooiers. Wat gaaf zeg. Ik vind ze echt prachtig hoor!!!

House of Seasons zei

Lieve Ingrid,
Hier ben ik weer eens even bij jou!
Leuk die strooiers!
Mooie foto's bij je gezien.
Snap waarom die stoel in dat hoekje jou favoriete plekje is!
Ga jij ook binnenkort naar New York?????
Fijn weekend
liefs
Lia

June zei

I love all your lovely shakers Ingrid. I can't wait to see how your collections grows in another year of thrifting. I love how blogging inspires us to do things we wouldn't have normally done.
sending hugs...

Mayflower zei

Wat is het toch steeds weer leuk al die inspiratie die we hier opdoen. Ik kan er na al die jaren ook nog steeds geen genoeg van krijgen.
Je heb al een mooie verzameling Ingrid.
Ik hoop voor je dat je nog veel mooie vaatjes en strooiers zal tegenkomen.
Fijne Pinksterdagen en een lieve groet, Mea

Haikey love of living zei

Leuk zo die vaatjes bij elkaar!!

groetjes, Haikey

Pascale zei

Wat een leuke verzameling. Zou bijna in de verleiding komen....neee, moet ik niet doen. Ik zou het niet meer kwijt kunnen. Ben benieuwd of je nog veel verschillende tegenkomt. Groet, Pascale