donderdag 30 oktober 2014

Kandelaar…


Home & Lifestyle
Een aantal maanden geleden vond ik bovenstaande kandelaar in een toen nog andere uitvoering bij de kringloop. Leuk van prijs, leuk van model, maar de kleur was niet helemaal naar mijn zin. 

Een poging om de kandelaar een andere look te geven, werd zoals je hier kunt zien geen geslaagd project. Ik verfde de kandelaar grijs en deed er wat bakpoeder op, maar doordat de verf blijkbaar nog te nat was, werd het een beetje zilverachtig en kreeg het glans…dat was nu niet bepaald wat ik in gedachte had ;-). 

Ik moffelde de kandelaar een beetje weg, maar toen ik laatst in dat hoekje aan het poetsen was, vond ik dat het acuut anders moest. Inmiddels had ik al meerdere keren met muurvuller gewerkt, dus ging ik daar mee aan de slag. Niet te dik erop gesmeerd, want ik wilde uiteraard wel dat de kandelaar haar vorm zou houden. 

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
De werkwijze is nagenoeg gelijk zoals beschreven bij de pot die ik laatst bewerkte (klik). Met het verschil dat ik bij de kandelaar behalve tuinaarde ook koffieprut heb aangebracht. Missie geslaagd! 

Liefs, Ingrid

67 opmerkingen:

Anoniem zei

Hij is heel mooi geworden. Dit bewijst dat je muurvuller ook heel subtiel kunt aanbrengen. Deze fijne afwerking vind ik een echte aanrader. Heb je de muurvuller verdund aangebracht of daarna nog geschuurd? De afwerking vind ik prachtig geworden met de tuinaarde en koffieprut. Inderdaad: missie zéér geslaagd!
Liefs, Peetje

Linda zei

Ingrid, I actually like both "versions" of your candlestick. Thanks for sharing. Linda@Wetcreek Blog

Unknown zei

Wat een verschil Ingrid. Wat kun je toch leuke dingen met muurvuller doen. Nu heb je weer een mooi item erbij in je kamer. Groetjes, Nancy

Tanja zei

Je kandelaar is super geworden Ingrid,echt heel gaaf. Zo zie je maar dat het leukste is om zelf uit te vinden welk materiaal het beste werkt of uitpakt.

Fijne dag
Liefs
Tanja


Unknown zei

Je missie is inderdaad geslaagd!
De kandelaar is heel mooi geworden.

Fijne dag.

Groetjes Anita

La Blomst-Living zei

Je hebt allerlei middelen in de strijd gegooid, Ingrid! Maar het resultaat is prachtig, de kandelaar heeft een landelijke en stoere uitstraling gekregen!
Liefs, Linda

Anneke zei

Wat een verschil. Hij is mooi geworden en past nu veel beter bij je interieur. Wat heb je dan eer van je werk he?
Liefs Anneke

THE BLACK BARN zei

PRACHTIG GEDAAN INGRID!
STAAT HEEL MOOI OP JE TAFEL!
DE HOUTEN BAL IS OOK ERG LEUK..

FIJNE DAG,

MIRANDA

Unknown zei

Erg mooi geworden Ingrid! Altijd leuk hè zulke projectjes.
Fijne dag vandaag.
Lieve groet, Michelle
www.wonendromen.blogspot.nl

Unknown zei

Goed dat je de kandelaar nog een kans gegeven hebt, want nu is hij super gaaf.
Fijne Dag nog,

Groetjes,
Inge, my choice

Berna zei

Erg mooi geworden je kandelaar. Mijn dochter is dankzij jou ook aan het omtoveren van gebruiksvoorwerpen. Leuk!

MARIANNE zei

Lijkt me wel een beetje geklieder met die koffie prut...maar het resultaat mag er zeker zijn hoor, en past ook vast goed bij de eerder gedan pot!

Groetjes van Marianne.

Hann¥ zei

Zeker je missie geslaagd, lang leve de muurvuller hihi.
Mooie sfeerplaatjes Ingrid.
Liefs,Hanny

angie zei

danke für die super bilder und inspirationen, alles liebe und einen schönen donnerstag wünscht angie aus deutschland

Ger zei

Het past helemaal in jou interieur en het heeft een Hoffz uitstraling,leuk dat je met wat inspiratie opdoen en creatief bezig zijn een kandelaar om kan toveren tot die helemaal naar je zin is en nu niet meer in hoekje staat maar op tafel mooi staat te wezen,sober en natuurlijke decoratie erbij en meer heeft de robuuste kandelaar niet nodig.
Als je mij 2 jaar geleden gevraagd had wat Hoffz is had ik mijn schouders opgehaald maar doordat ik die stijl bij veel woonblogs tegen kom ken ik inmiddels de grove,robuuste,stoere en landelijke stijl.
Al laat ik maar zelden in mijn eigen huis kijken maar meer in mijn potten en pannen wil dat niet zeggen dat ik me niet interesseer voor stijlen in meubels en woonaccessoires.
Wanneer ik op de dag van vandaag mijn huis in moest richten met nieuwe spullen zou ik het wel weten waar mijn voorkeur naar uit zou gaan,gek genoeg ken ik niet een blog in mijn leeslijst met die woonstijl door heel het huis.

Fijn weekeind en lieve groet,
Ger

Hanna zei

fina bilder
Ha en fin torsdag
Hanna

Passione Helena zei

Lieve Ingrid…Ik heb je echt een beetje verwaarloosd, jeetje wat een mooie posten heb ik gemist! Wat heb je schitterende foto’s gemaakt in Spanje, zoveel details en schoonheid, geweldig! Het is een veelzijdig land van barok tot moderne kunst. Ik heb ze allemaal nagelezen en bekeken, prachtige reisverslagen waar je zelf ook met heel veel plezier op terug kunt kijken.

Gelukkig heeft de kandelaar ook z’n gewenste uitstraling gekregen, al vond ik de eerste poging helemaal niet slecht hoor?! Geweldig toch, dat je door het toepassen van verschillende technieken een geheel andere look kunt creëren. Tevens een mooie leerproces om cameratechnieken te oefenen ;-) Wat leuk zeg, dat je iemand hebt die samen met je op pad gaat en je een aantal handleidingen kan geven om nog meer resultaat uit je camera te halen. Aanleg heb je al, dat betekent dat je foto’s nog verbluffender worden als dat ze al zijn!

Het was fijn om weer eens lekker op je blog te kijken, ik heb er van genoten! Dankjewel!

Ik wens je nog een hele fijne dag!

Liefs, Helena X

Unknown zei

Wat een mooie kandelaar is het zo geworden. Echt heel sfeervol.
Mag ik vragen hoe je de muurvuller erop hebt gesmeerd? Met een kwast of zo? Ik heb ook zo'n pot muurvuller staan, en een schaaltje om te behandelen, maar vraag me af hoe je het erop smeert.

Groetjes,
Corina

Home and Lifestyle zei

Hoi Corina,

Omdat er geen e-mail adres aan jouw naam gekoppeld is, reageer ik op deze manier...in de hoop dat je nog even op mijn blog komt, om te kijken of ik een reactie heb achtergelaten.

De muurvuller heb ik heel eenvoudig aangebracht met een stuk keukenrol. Het is wel een geklieder met de verf, de tuinaarde en de koffieprut maar toch is het super leuk om te doen. Ik wens je veel succes.

Liefs, Ingrid

Marjonel M zei

Je Kandelaar is is een plaatje geworden ingrid, altijd leuk om iets te vinden voor een klein prijsje en het helemaal naar je zin te maken.

Liefs, marjonel

Unknown zei

Mooi geworden, heerlijk spul om mee te werken die muurvuller.

Room Seventeen zei

Mooi geworden Ingrid!
Zie dat ik een robottekst in moet vullen als ik een reactie wil plaatsen, is dat een nieuwe optie bij jou?

Anoniem zei

Al was de eerste versie niet naar je zin, je tweede poging is wel mooi geslaagd!
Je hebt nu echt een mooie kandelaar en zo'n toefje dadeltak maakt het dan mooi af.
Een mooie kaars erop zou in deze donkerheid ook vast staan!

Liefs, Gerry

My name is Riet zei

Wat een mooie kandelaar Ingrid en wat inventief van je om hem zo op te knappen. Het is een plaatje geworden.
Lieve groet van Riet

Rozen van papier zei

Heel mooi gedaan, dat vind ik het leukst, een persoonlijk tintje eraan geven.

Groetjes Janny

Unknown zei

Ingrid, dit is zeker geslaagd, mooi dat hij niet onwijs veranderd is door de muurvuller. Liefs Nathalie

Unknown zei

Ingrid, dit is zeker geslaagd, mooi dat hij niet onwijs veranderd is door de muurvuller. Liefs Nathalie

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Heel mooi gelukt, Ingrid! Een prachtige kandelaar heb je ervoor terug gekregen, alhoewel ik de (zilveren) versie ook niet lelijk vond! Fijne avond nog..

Lieve-Groetjes,
Verie

What's in a day zei

Het blijft leuk om de resultaten met muurvuller te zien, je kandelaar is ook weer zo mooi geworden, je krijgt echt een heel stoere uitstraling met deze methode.
Heerlijk toch om zo te genieten van die kleine dingen die je zelf creëert!


Liefs, Eefie

Athomebymy zei

Die is héél mooi geworden !!! Gelukkig heb je hem niet weg gedaan !

Liefs Petra

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

hoi hoi super mooi is hij geworden soms heb je dat gewoon lukt het je de eerste keer niet dan maar weer wat anders uitproberen de kleuren bepaal je door het toevoegen van iets met een andere kleur aarden is donker en koffieprut dus weer wat andere effect wat ik nog wel eens doet als ik iets veranderd in zo geval gebruik ik kruiden laatste pot bewerkt met aarden en kaneelpoeder twee bruine pigmenten wat daar gaat het tenslotte om de kleurpigment die je erop doet in wat voor vorm dan ook en ik zag dat kruiden verschillende natuurlijke kleurpigmenten hebben ... kaneel licht bruin nootmuskaat donkerbruin, kerrie geel en paprika rood ... zo kan je op het gene wat je wil in de kleur een beetje zelf bepalen .... maar oke jou kandelaar is prachtig geworden . wens je een fijne week ..lieve groet rosita

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Hij is heel erg mooi geworden, veel mooier dan na de eerste poging. Ook omdat er een vleugje bruin in zit nu. En dat is toch onderdeel van jouw kleurenschema in je huis, als ik me niet vergis... Super mooie kandelaar heb je nu, die beslist niet weggemoffeld dient te worden... Een blikvanger...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

eigen thuis zei

Mooi is je kandelaar geworden Ingrid. Leuk toch hè, om door zoiets simpels en geklieder:-), iets moois te creëren. Fijne avond nog.

Liefs Gonda

Unknown zei

Missie zeker geslaagd.
Met de muurvuller er subtiel over te smeren heb je er een mooie kandelaar bij. Ik heb bij blokker weer kandelaars zien staan, misschien dat ik dat ook eens probeer.
Niks weggooien ,zo zie je maar weer.
Fijn weekend
Liefs Christel

Things and Thoughts zei

You know well how to treat materials, you are an expert I think and your eye helps you to find the perfect issue.Candle light creates such a cozy atmosphere, I like it so much!
Enjoy a beautiful weekend, we will have sunny weather here.
Olympia

Inge R. zei

nou hij is je heel goed gelukt! gaaf zeg.
ik heb het ook eens geprobeerd met muurvuller op 4! kandelaren en dat werden stuk voor stuk gedrochten:(
ik had het veels te dik gedaan, grrr
geniet van de jouwe!
groetjes, Inge

Madelief zei

Een prachtig resultaat Ingrid! Ik moet zeggen dat ik de kandelaar hoe hij daarvoor was ook niet eens zo lelijk vind. De vernieuwde versie past echter beter in je interieur.

Alvast een fijn weekend toegewenst! Geniet van het kaarslicht!

Liefs, Madelief x

Unknown zei

Met een kaars er in staat je mooie kaarsenstandaard misschien al te branden vanavond. Het is een mooi model en super goed gelukt zoals je hem bewerkt hebt.
Alvast een fijn weekend, groetjes, Ingrid.

It's me zei

Hij is gaaf hoor!...goed gedaan ...fijn weekend liefs Ria....x!

Onder de rieten kap zei

Prachtig geworden deze kandelaar, en heel herkenbaar, ik had 2 kandelaars die ook niet naar mijn zin waren, ik heb ze toen in de pastewax gezet maar het werd er niet beter op, toen inderdaad ook weggemoffeld in een hoekje haha! Later heb ik ze gewoon kaalgeschuurd en bleken ze prachtig, zo zie je maar! Groetjes, yvonne

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Ingrid, je missie is zeker geslaagd, de kandelaar is prachtig geworden.

Ik heb eens een beeld met krijtverf en tuinaarde gedaan, was ook erg mooi geworden.

Alvast een fijn weekend!

Lieve groet, Loes

lia zei

Vind hem nu ook mooier dan eerst.
Dus missie geslaagd;-))

het moonhuis zei

Heel mooi geworden Ingrid, goed gelukt hoor!!

Liefs Monica

Blomkje en Wenje zei

Ik heb me nog niet aan de muurvuller gewaagd...ben bang dat ik er dan weer een verslaving bij krijg :)

Als ik je prachtige kandelaar zie, begint het toch wel te jeuken hoor! Hij is supermooi geworden.

Fijne dag

Groetjes, Pietrik

crochetcookingandmore zei

Ha Ingrid, hij is supergoed geslaagd. In deze tijd van het jaar kun je niet fenoeg gezelligheid in huis halen en hebben. Ik wens je een fijn weekend!

Anoniem zei

Dit is ECHT mooi gelukt. Groetjes Wilma

Judith zei

Inderdaad, missie geslaagd! Leuk

Alie zei

Leuk om te doen hè en als het dan ook nog zo goed lukt.

Bonjade zei

Hihi....koffieprut op de kandelaar.
Je moet er maar op komen......

Maar wat is ie prachtig geworden!

Ga ook maar eens rondkijken hier waar ik wat koffieprut op kan smeren ;)

Fijn weekend

Liefs

Thuis bij Tjits zei

Wow wat een verschil Ingrid van weggemoffelde kandelaar tot pronkstuk op tafel, heel mooi!! Ik heb al maandenlang een pot muurvuller in de kast staan, het komt er maar niet van om er ook iets leuks mee te doen.. toch maar eens rondkijken voor een geschikte pot of kandelaar..

Fijn weekend!!
Liefs Tjits

Ús hûs ús thús zei

Missie is zeker geslaagd! Je kandelaar is heel erg mooi geworden. Je hebt er ook weer prachtige sfeerfoto's van gemaakt!
Fijn weekend. Groetjes van Aleta

lien zei

Je missie is zeker geslaagd, wat ziet het er mooi uit! Knap als je dat zelf kunt, gaat een wereld voor je open als je door de kringloop loopt of niet? Fijn weekend!

Janny zei

Leuk geworden!
Ik heb hier ook nog een aantal dingen staan die ik eigenlijk wil behandelen op een of andere manier, maar ik kan er momenteel niet toe komen!
Komt nog wel eens, hoop ik :-(
Liefs,
Janny

Huis in de Provence zei

Wow, die is leuk geworden! Voor een prikje heb je zo een super kandelaar!
We zijn trouwens in Barcelona geweest prachtige stad, ook nu in okt was t erg druk, maar wel mooi.
Maak er binnenkort een post van!
Fijn weekend. Lieve gr. Mirjam

Marjan zei

Ziet er veel beter uit.
Nu kan je er van genieten ipv ergens te verstoppen.

Liefs, Marjan

Bij Guusje Thuis zei

Missie overduidelijk geslaagd Ingrid. Eyecatcher op tafel!

A place for my home zei

Wat is het toch heerlijk om items zelf een andere look te geven. Ik vind m nu ook veel mooier hoor, dus missie geslaagd!

Geniet van je zondag!

Liefs, Cynthia

Willy zei

Prachtig resultaat.
Lang leve de muurvuller.
Fijne zondag, lieve groet

Petra zei

Echt goed geworden Ingrid, toch maar eens aan mijn lamp beginnen, heb lang geleden al wel zoiets gedaan maar had nu steeds de moed/zin niet.

Fijne zondag!
xx

Margo van Schaick zei

Goed geslaagd! Ziet er gaaf uit. Ook een mooie kaars op de kandelaar.

IS Interieur Styling zei

Hoi Ingrid

Wat is het toch leuk om van iets wat niet zo bij je interieur past, zoiets moois te maken.
Erg goed gelukt.

Lieve groet Ingrid

van alles wat in huis en tuin. zei

Zo....die zijn goed gelukt! Prachtig!
Je hebt eer van je werk.

groet Trijnie

June zei

You worked such magic on this piece dear Ingrid and now it is perfection!!!
It is a lovely addition for sure. I love when we find a piece that we know we can make work in our own homes...something someone else could not.

I really loved your previous post of photos that you took while in Spain. You have such an eye for taking the most beautiful shots of any city you are in and while Valencia wasn't what you thought, you certainly were able to take the lovely parts of it and make them even lovelier.
sending hugs to you dear friend...

Marjon zei


Wat een prachtige kandelaar is het geworden Ingrid...precies die bij jou past en ik vind het zo leuk als mensen zelf dingen creëren en niet altijd nieuw kopen. De kandelaar heeft een prachtige kleur en ik heb nog even gespiekt bij de super mooie pot die je ook gemaakt had. Mijn experiment met muurvuller was ook gelukt maar alleen had ik poeder gekocht en dat was minder...de potjes verf zijn ideaal ik woon niet ver van de winkel die ze verkoopt dus ik gebruik ze ook best veel....een lieve groet van Marjon

Home is where the heart is zei

echt DE uitvinding van de eeuw en hulde voor wie het t eerst ermee kwam :))
Fijne dag
lieve groet Brigitte

Marie-José zei

Supergoed gelukt die kandelaar!
Ik heb ook nog enkele projecten onder handen maar tijd...dat ontbreekt me even nu, met alle voorbereidingen voor workshop en fairs...
Daarom wel extra genieten van voorbijkomende ideetjes.

Lieve groet, MJ

Indruk zei

Ik had het even druk dus ben nu lekker alle blogs aan het lezen vandaar een wat late reactie van mij. Wat is de kandelaar mooi geworden, ongelooflijk wat een beetje muurvuller voor resultaat geeft. Zo kun je nog eens iets meenemen van de kringloop om dit op toe te passen. Ik neem aan dat je het op alle materialen kunt aanbrengen. Fijne zondag nog Ingrid, Pascale X