maandag 9 januari 2012

Strooiers en vaatjes…

Bloggen is erg leuk, maar het  kent ook een (over het algemeen ongevaarlijke) besmettelijke kant. Je krijgt zoveel inspiratie, dat een bezoek aan de kringloop dus ook meer aankopen oplevert dan het normaal gesproken zou hebben gedaan.
 
Home & Lifestyle

Neem de categorie suikerstrooiers en peper- en zoutvaatjes. Aangestoken door medeblogsters staat er in de keuken inmiddels een kleine verzameling
 
Home & Lifestyle
Een vereiste voor mij is dat het van glas moet zijn en dat ieder exemplaar hier thuis enig in zijn soort is. Of iets oud of vrij nieuw is, is aan mij niet zo besteed…ik heb er te weinig verstand van om dat goed te kunnen beoordelen.

Home & Lifestyle

Dit is de kleinste van het stel en mijn laatste aanwinst... het is de vraag voor hoelang :).


Een fijne week!

Lieve groet, Ingrid

72 opmerkingen:

Pierelantijntjes zei

Dat is zeker Ingrid. Ook ik kijk nu met andere (blogger) ogen rond op rommelmarkten haha, wel leuk om te lezen dat het toch vaak bij iedereen hetzelfde is. Je hebt in ieder geval prachtige peper en zout vaatjes en suikerstrooiers. Kan niet wachten tot het volgende rommelmarktseizoen....
FIjne dag, liefs Ester

Karna zei

Nice pictures....

Claudia Leertouwer zei

Ach zolang het bij suikerstrooiers blijft? Er zijn ergere dingen om verslaafd aan te raken. Het is een investering voor je kaartenshop. Je hebt ze gewoon nodig om mooie nieuwe kaarten te kunnen maken.

G-STYLE zei

Tja dat kan ee 'nadeel' zijn van bloggen , het is besmettelijk en tch ook wel lichtelijk verslavend ..

Maar zoals je al noemde , het is ongevaarlijk en daarom gaan we gewoon door en genieten we van elkaars mooie aanwinsten en verzamelingen.

Ik vind je vaatjes heel erg mooi en ben benieuw wanneer er weer eentje bijkomt ;-)

Fijne dag !

liefs Gea

Lida zei

Dus jij houdt ook zo van glas! Ik vind het schitterend materiaal en glas en kristal zijn dan ook mijn favoriete verzameldingen, heb er echter ook graag iets van zilver aan, dus dat vind je niet snel bij de kringloop, leuke verzameling!
Fijne dag
Lida

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

What a fine collection of glass! Popping in to wish you a nice week! Has just started working again after the wonderful time off.

hugs
Charlotte

Unknown zei

Dit is al een heel mooie collectie die je daar hebt enne...ik heb dat virus ook hoor ;))
Fijne week, liefs, Sonja

ria zei

Ze zijn leuk!!En heerlijk he:kringlopen!Zoals je op mn blog regelmatig leest kom ik oom met (in mijn ogen) de mooiste dingen thuis.Hoop dat je nog veel strooiers mag vinden en ons er van laat meegenieten.Lieve groet Ria

Michelle zei

Tis toh leuk zo'n verzameling te hebben! en ze zijn mooi!

Fijne week
Liefs Michelle

Bizzy @ home zei

Wat een schatjes zijn het toch, je kunt ze ook niet laten staan toch, als je ze zo tussen de rommel ziet staan. Hier zie ik ze helaas niet zo vaak net als andere brocante, het lijkt alsof ze hier in de gaten krijgen wat voor moois ze eigenlijk hebben..jammer.
happy monday
Lieve groet, Renny

My name is Riet zei

Goeie morgen Ingrid. Schattig al dat glaswerk, vind ik ook wel leuk.
Ja dat virus heb ik ook ontdekt.hihi. Ga vaak naar de kringloop om spullen weg te brengen omdat mijn huis vol is maar kom toch altijd weer terug met wat anders, bij mij zijn het meestal boeken en mooie kop en schotels. Daar heb ik er zoveel van dat ik niet meer weet waar ik ze moet laten. MIsschien eens een give away houden. haha.
Fijne dag!
Lieve groet van Riet

Fluitenkruid zei

Jouw mooie verzameling deed me even denken aan een meisje dat ik van school kende; zij pikte in elke eetgelegenheid waar ze kwam peper en zoutvaatjes mee. Wie weet doet ze het nog?
Spannend gevoel vind ik het altijd in de kringloop of je weer wat aparts gaat vinden.
Lieve groetjes Jannet

Petra zei

Je hebt al een mooie verzameling aan suiker-,peper-, en zoutstrooiers gevonden. Het blijft heerlijk om rond te neuzen en een nieuwe vondst te vinden.

Groeten van Petra

Yvonne zei

van strooiertjes is het toch ook het leukste als je er een paar bij elkaar hebt staan ?? :-)

alleen is maar alleen haha, ik vind ze mooi Ingrid
Fijne dag
groetjes Yvon

Joke zei

Ik heb zon tik met zout eh peperstel!!!
Maar je hebt wel erg mooie.
Een fijne week
liefs Joke

Thuis bij Tjits zei

je hebt helemaal gelijk Ingrid! ik heb nu door het bloggen het haakvirus te pakken hihi:) maar zolang het maar leuke virussen of besmettingen zijn is het alleen maar leuk en die van jou is daar ook eentje van, erg mooi zo bij elkaar!
nog heel even geduld en dan kun je weer lekker los op de rommelmarkten!

fijne week,
lieve groet van Tjits

Willy zei

Help! Dit is leuk Ingrid. Gelukkig is er geen kringloopwinkel hier in de woonplaats, anders zou ik elke dag even kijken. Op Marktplaats ga ik sowieso maar niet kijken, veel te verleidelijk.
Fijne dag, lieve groet

Nicole (MLBV crafting) zei

Het is ook wel super leuk om "nieuwe" dingen zo te ontdekken. Toch weer een mooie verzameling.
Fijne week en groetjes, Nicole

Mayflower zei

Goeiemorgen Ingrid,
Wat een mooie verzameling aan strooiers en vaatjes heb je al.
Ik denk dat oud en/of nieuw niet zoveel uitmaakt, het gaat erom dat je iets aan je verzameling toevoegd wat je zelf heel mooi vindt.
Ik wens je een fijne dag toe.
Lieve groet, Mea

Peet zei

Wat een mooie strooiertjes! Heb er ook nog een paar in de aanbieding op mijn verkoopblog.....
Fijne week gewenst!
Lieve groetjes, Peet.

Theemuts Rommelhoekje. zei

Dat is idd het leuke en tevens het 'vervelende'aan bloggen.
Al die leuke ideetjes !!
Het werkt heel aanstekkelijk ,maar ik ga nog steeds voor mijn vooornemen.
Minderen............enne ik heb al een kleine verzameling strooiers hahaha.

Fijne week ,lieve groet Romkje.

Krek wak wou zei

Heel herkenbaar! Ik kom altijd wel met iets thuis! Leuke verzameling!
Groetjes van Nicole

Le Patiné zei

Mooie strooiers hoor. En ja die rommelmarkten en kringlopen he. VERSLAVEND!

gr Natasja

Margot zei

Daar raak je helemaal verstrooid van....haha....

Huize Kip Kakel zei

Heel herkenbaar, Ingrid!
Wel kijk ik veel secuurder en rommel neem ik echt niet meer mee!
Ik ga nu vaak met een idee in mijn hoofd, op zoek naar...en de laatste keren ben ik zelfs met lege handen naar buiten gekomen...
Je strooiers zijn prachtig en idd het verzamelen waard..idee ;-))
Fijne dag, groetjes Hannie

House of Seasons zei

Hoi Ingrid, er zijn veeeeel ergere dingen hoor dan mooie spullen verzamelen!!!
Ik ben benieuwd naar een kaart hiervan!
Liefs
Lia

Mirjam zei

Hallo Ingrid,
Hier ben ik gek op, op dit soort prachtige spullen...
Ik heb inmiddels ook een begin van een kleine verzameling. Er staan al drie strooiertjes in de kast en ik heb er onlangs nog twee kleintjes bijgekocht. Die heb ik nog niet binnen, maar zodra ze er zijn, zal ik ook eens een post wagen aan deze kleine schatten...
Doen we even een vergelijkend schoonheden-onderzoek... haha...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Het is waar dat bloggen een inspirerend karakter heeft. Ik kan heel erg genieten van wat anderen hebben of vinden, maar waarvan ik weet dat het niet in mijn huis past. Maar natuurlijk doe ik ook dingen op die ik bij anderen leer.
Die strooiers en vaatjes heb ik ook. Ze zijn erg leuk!

Lieve groet,
Gerry

kralenqueen zei

haha...Ingrid.... heerlijk om te lezen dat je gewoon word aangestoken door andere blogsters Zo herkenbaar dus. En ik vind je aanwinsten echt prachtig zo bij elkaar staan.

Liefs Rianne

Barnyard Country Gifts zei

Ik herken de verslaving lol. Zelf ben ik al even niet meer in de kringloop geweest, maar krijg er nu toch wel zin in om er even langs te gaan.
Lieve groet, Annemieke

It's me zei

Wat leuk zo bijelkaar neer gezet.....tja je huis word alleen voller en voller...hihih!!...liefs fijne week...xxx..

Room Seventeen zei

O ja, van bloggen krijg je zeker inspiratie !
Helemaal leuk deze verzameling.
Bedankt voor het plaaten van de link Ingrid!

faire un songe zei

Risico van het vak.. ;-)
Je vaatjes en strooiers zijn mooi.. als het hier bij blijft gewoon verder zoeken...
Groetjes Hetty

All Seasons zei

En weet je dat je die suiker strooiers ook heel leuk kan gebruiken. Ik heb er nm hagelslag in zitten, ik heb een hekel aan al die pakken op tafel tijdens een brood maaltijd. Misschien een leuk idee om er alsnog iets mee te doen. Maar hoe jij ze in je keuken hebt staan vind ik ook wel erg mooi, het straalt rust uit. Dus..verzamel maar lekker verder...

Fijne week, Ingrid
Liefs,
Patricia

Anoniem zei

Wat een mooie vaatjes en strooiers! Je hebt gelijk, je doet hier zo veel inspiratie op dat je toch vaak bewust op zoektocht gaat. Ik kan dan zo blij zijn als ik het dan heb gevonden!

Nog een fijne dag!

Groetjes,
Esther

Unknown zei

mooie plaatjes zeg!! kan zo in een tijdschrift!!
ik spaar ze niet maar ik vind je middelste exemplaar wel heel erg mooi, hmmmm.. ik zal er eens op letten in de kringloop hahaha...
ik ervaar ook dat je met andere ogen in de kringloop loopt dan voorheen... wat dat bloggen toch allemaal teweeg brengt ;-)

Fijne week!

Loraine Living zei

Het staat zo leuk bij elkaar, op deze manier maakt het ook weer rustig...zo kan er gerust weer meer bij. Het kleintje is wel erg leuk! Fijne week, groetjes Diana

Martine zei

wat een mooie strooiers en vaatjes. Ik moet deze week ook nodig weer eens naar de kringloop, want bij andere blogsters zie ik elke keer van die leuke kringloopvondsten. Het leuke is, dat je voor een prikkie iets leuks hebt.

fijne week, lieve groet, Martine

lien zei

oh wat staat dat mooi zo bij elkaar, prachtige plaatjes! Liefs Carolien

Elly's kleine idylle zei

Dit is inderdaad al een hele mooie collectie die jij daar laat zien...Ik vind ze ook heel leuk en heb ze ook al her en der bij andere blogs voorbij zien gaan...Ik herken die veslaving wel hoor !!!Al breng ik op dit moment meer weg dan dat er in komt...Eens kijken hoelang ik dit vol hou !!!!
N og een fijne dag en lieve groet...ELLY.

THE BLACK BARN zei

MOOI STEL STROOIERS HEB JIJ!
IK HOU ER WEL VAN.

FIJNE WEEK,

MIRANDA

Hannekie(Sisterly) zei

hoi ingrid
nog de allerbeste wenesn voor het nieuwe jaar...een beetje laat maat joh...moet kunnne toch
heb net even heerlijk je bloggie zitten bijlezen..prachtig allemaal weer. knap hoe je de hele rustige sfeer overal weet vast te houden.
ik hoop ook van de week weer eens een berichtje te plaatsen, maar tegen de tijd dat ik thuis ben is het al vaak donker dus ik heb geen fotos...
fijne avond
liefs hannie

Corine(THUIS) zei

Eénmaal verzamelen is vóórtaan verzamelen ;)
Zoiets is (bijna) niet te stoppen! Heel leuk deze nieuwe aanwinst..ik ben zelf niet zo gek op kringloopwinkels, vind het er vaak zo stinken en durf bijna niks aan te raken.. maar zulke strooiers was je gewoon goed af en dát is dan wel weer een topaankoop!!
Groeten, Corine(THUIS)

http://truutske.blogspot.com zei

Ja, erg leuk hoor deze strooiers.
Inderdaad....van glas zijn ze het mooist en oud of nieuw....geen idee ze staan gewoon als collectie erg mooi bij elkaar.
Fijne avond, Trudie

Berna zei

Leuke strooiers!
Ik heb er vorig jaar 1 voor poedersuiker gekocht in Frankrijk. Hij kostte bijna niks en thuis bleek er een zilveren dop op te zitten!
Dat zijn leuke dingen voor de mensen.
Fijne avond!
Berna

La Maison zei

Je hebt al een aardige collectie, mooi hoor.
Ik heb er ook wel een paar, meestal komen ze met de kerst tevoorschijn, alleen dit jaar niet want ik had zo'n rare kerst.

Lieve groet
Hermine

Jeanette zei

Het is zeer besmettelijk en als je een tekort hebt aan inspiratie dan moet je gewoon een kijkje nemen in blogland.

Groet,
Jeanette

What's in a day zei

Hoe lang moet je bloggen om met dat virus besmet te raken???? Ik vind ze prachtig, maar bedwing me wel steeds om dingen te kopen die ik niet direct nodig heb...blijft moeilijk.

Fijne avond Ingrid,
Lieve groetjes,
♥Eefie

Bonjade zei

Tja maar wie kan nu ook deze lieverdjes weerstaan....die moeten toch gewoon mee naar huis?
Leuk en stijlvol mooi klassiek en toch rustig.
Ik houd er van ;0)

Tja...dat is dan vast ook tegelijkertijd mijn gebrek ;)

Fijne avond
Liefs

Antonia zei

Heel herkenbaar dit virus Ingrid, heb er ook een beetje last van :-) Mooie strooiertjes hoor en het maakt toch niet uit of iets oud is. Mooi is mooi! Hele fijne week gewenst, groetjes Anja

theeleuten zei

Geweldig zijn ze strooiers...............ik heb er enkele maar nog steeds zoekende......

Groetjes Evelien

Bij Guusje Thuis zei

Dat blijft vast niet de laatste. Het is dat het hier zo klein, dus snel te vol is, anders zou ik ook van alles verzamelen. Puberdame is zo'n (strand)jutter ... duidelijk van wie ze dat heeft hoor:-)

Petra zei

Schattig zijn ze Ingrid, hele leuke sfeer krijg je er mee. Ik zou zeggen blijven kijken ;-)

Liefs Petra

Linda zei

Dat bloggen is mega besmettelijk. Ik heb het laatste jaar ook veel meer spulletjes aangeschaft omdat ik dan zo iets zag op een blog en dat ook een leuk idee vond. Beetje jammer voor de knip ;-)
Mooie verzameling strooiers heb je al Ingrid. Ze staan ook nog op mijn wensen lijst. Zag laatst een hele mooie maar die was toch net even iets te duur.Geniet van je mooie verzameling die vast nog wel een beetje zal uitbreiden.

Fijne week nog.
Groetjes, Linda

Unknown zei

mooie verzamelingen zijn altijd fijn in huis!!! Lekker schooien op jacht naar een nieuwe "strooiert"!:)

Liefs,
Lynda

In den Uylenbal zei

Wederom een mooie "vangst" , de kringloopwinkels liggen vol met verborgen schatten. Je moet er wel wat voor doen, maar dan je krijg je zulke schatten :-) liefs Lejo

Shabby soul zei

Darling Ingrid, I understand you so much! I'm addicted with little glass bottle, especially when they are old.
Thank you for partecipate to my little game!
Hugs form me
Silvia

love lives in the kitchen zei

dear ingrid, happy new year! it's great to come back to your blog and see all these beautiful pictures, i love especially the amarillis from the post below! i had a lovely christmas and new year at home. finally some time just for myself and for my family. now i'm back and hope that this new year will will be good. sending you lot's of hugs!
justyna

Judith zei

Ik vind ze hartstikke mooi en handig zijn ze ook nog (zei ze uit ervaring...), dus totaal ongevaarlijk en gewoon genieten van je verzameling!!! Groetjes Judith

hokje zei

En zo heb je weer een goede reden voor een kringloop- of rommelmarktbezoekje ;) Je hebt inmiddels al een mooie verzameling.

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

Tilly zei

Een mooie aanwinst voor je verzameling. Zelf heb ik ook een paar maar vind het zonde om ze te gebruiken. Bij mij staan ze dan ook voor sier in keuken.

Vær våken zei

I really understand. Wishing you a lovely winter evening!

Kristin♥

Het stokpaardje zei

Oud glas helemaal fouteboel. Ik kan er geen weerstand aan bieden. Gelukkig ben ik dus niet de enige.
Groetjes Iris

Desirée-ScrapDees zei

oh leuk zo allemaal bij elkaar, hoog hebgehalte! En ja ben ook een beetje besmet door het bloggen, vond het eerste maar allemaal een ouwe zooi, maar langszaam maar zeker komt die ouwe zooi ook mijn huis binnen hihi

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

ziet er heel leuk uit hoor oud of nieuw ze zijn mooi en je geniet ervan dat is het belangrijkste ...fijne dag lieve groet rosita

Sjonke's Kronkels zei

Grappig....ik verzamel ook suikerstrooiers en ik heb allemaal andere. Kunnen we nog wel even door met verzamelen......
Groetjes,
Marion

It's me zei

Hoi...ja hoor.....Het zit erop voor vandaag...het viel wel mee hoor....nu over twee weken de hechtingen eruit en de uitslag...spannend...maar komt goed ik voel het !!...liefs van mij...xxx...

Ingrid zei

Ik geniet weer van je mooie foto's Ingrid....al zijn het zoutvatjes ik vind het een mooie nieuwe verzameling van je hoor......liefs....

joke zei

Leuk zo'n verzameling, er zullen er vast nog meer volgen :)

Groetjes Joke

Pauline zei

Ze zijn leuk Ingrid. En zo op het oog ook vrij onschuldig om te verzamelen, als je begrijpt wat ik bedoel *smile*
Liefs, Pauline

Huisje Mila zei

Goedemorgen Ingrid, net je blog gevonden.. die strooiers en vaatjes zijn erg leuk! Bij ons hebben ze hier een weggeefwinkel waarbij je gratis 5 dingen mag meenemen. Veel servies en vaasjes.. erg verleidelijk! Kast staat vol! ;-)

The Art of Vintique zei

Just found your blog through Paper Mulberry and I love it!
The photos are fabulous and everything is so inspiring.
Will follow from now on.
Thanks for sharing.
Joasia x