woensdag 18 januari 2012

Mooie details…

Close-ups van bijvoorbeeld ruw hout, een mooie bloem of een dik verweerd stuk touw vind ik altijd mooi om te bekijken…soms verbaas je je erover hoe bijzonder iets in elkaar zit.

Home & Lifestyle

Eigenlijk weet je dat vaak al wel, maar door iets van zo dichtbij waar te nemen, word je nog eens extra met je neus op hele mooie feiten en details gedrukt.

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Een aantal weken terug kocht ik een amaryllisbol, die ik (zonder water) in een schaaltje legde. Na een tijd kwamen er langzaam een paar knoppen te voorschijn.

Home & Lifestyle
 
De bol alleen vind ik al erg mooi, maar de bloem hiervan vind ik nog mooier: de amaryllis haal ik met liefde in huis.


Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Over details gesproken! De structuur alleen al…!

Met deze post doe ik mee met de challenge “It’s all about the details” van Renny van de blog Bizzy at Home.  Wil je zien hoe anderen mooie details hebben vastgelegd, klik dan hier.


Home & Lifestyle

Een fijne dag allemaal!

Lieve groet, Ingrid

80 opmerkingen:

Hulda zei

It looks like spring! :) Lovely photos! -Husfruas Memoarer-

Kom Achterom zei

Ze zijn echt prachtig!
Ik heb je woonkamer ook nog even bewonderd had ik gemist. Wat een heerlijk rustig interieur heb je zeg met heel veel gezelligheid.
Fijne dag
Yolanda

Passione Helena zei

Super mooie details, Ingrid! O..en als straks de bloem uit komt, ik vind ze zo mooi. Misschien dan ook weer een paar close-ups;-)
Je hebt een prachtige bijdrage geleverd aan de Challenge!

Nu ben ik net als jij ook dol op close-up beelden, maar deze details maken je eigenlijk nog veel meer bewust van het structuur en vormgeving. Wat fijn hé, als je die schoonheid kan waarnemen..

Prachtige foto's!!

Een hele fijne dag!
Veel liefs Xx

Bizzy @ home zei

Prachtige detailfoto's van de amarylisbol, straks mooie foto's van de schoonheid van de bloem maken! Leuk dat je meedoet aan de challenge. Zo leuk om te zien hoe ieder zijn eigen invulling geeft.
Fijne woensdag,
Lieve groetjes, Renny

lien zei

Wat een mooie foto's Ingrid! Ik voel al echt het voorjaar bij jou. Fijne dag! Liefs Carolien

Vosje zei

ik heb met open mond naar je prachtige foto's zitten kijken en genoten van de detail's
Fijne dag!
groetjes Truus

Sjonke's Kronkels zei

Schitterend Ingrid, hoe jij deze details op de foto hebt gezet. Zo kijk je hel ander tegen de bol van de amaryllis aan...
Groetjes,
Marion

Claudia Leertouwer zei

Wat een prachtige foto's. Je bent een topfotograaf!

Nicole (MLBV crafting) zei

Prachtige foto's heb je weer gemaakt. Zo is de amaryllisbol nog mooier.
Fijne dag en groetjes, Nicole

Blueberry zei

Beautiful photos, Ingrid!:)
many hugs,
Ira

http://truutske.blogspot.com zei

Wat een schoonheid eigenlijk de amaryllis bol.
Prachtige foto's.
Fijne dag, Trudie

Sanne zei

Dear Ingrid,

so nice !!! I bought one , too, but it didn´t bloom...have to buy another one...

Have a nice and sunny day,
Sanne

G-STYLE zei

Prachtige details en inderdaad als je even verder kijkt, beter kijkt, zie je zoveel details.

Dat geldt niet alleen voor dingen maar ook voor mensen.
Als je verder kijkt dan wat je op het eerste gezicht ziet (uiterlijke schijn) dan pas 'zie' je echt mooie dingen(eigenschappen)

Mooie post weer Ingrid!

xxxGea

Astrid zei

Mooie detailfoto's! En zo'n bol blijft prachtig.
Groet Kiki

Karin zei

Dan kijk je toch net even anders naar de dingen die je dagelijks om je heen ziet en waar je niet altijd oog voor hebt. Nog even en dan is daar de bloem...

Krek wak wou zei

Prachtige bol! Je foto's zijn geweldig!
Groetjes van Nicole

Huize Kip Kakel zei

Prachtig!
Wat een mooie scherpe detais!
Ik zag deze week nog een leuk idee met amarylusstelen.
De losse stelen op de kop langs een hoge vaas of voor een spiegel hangen.
De stelen vullen met water en ze blijven prachtig!
Geniet van je mooie bloem...hij groeit wel scheef ;-))
Lieve groetjes Hannie

Willy zei

Mooie details Ingrid, misschien een volgende keer al foto's van de bloemen.
Fijne woensdag, lieve groet

My name is Riet zei

Prachtige detailfoto's Ingrid. Goed kijken naar de details verheldert soms zoveel.
Fijne dag nog.
liefs van Riet

Anoniem zei

Het is zo leuk hoe iedereen haar heel eigen interpretatie geeft aan de details.
Deze amaryllusbol is ook weer prachtig. Je ziet nog weer eens hoe planten allemaal zo helemaal hun eigen structuur hebben. Ik hoop alleen voor je dat de stelen niet omvallen.
Een hele mooie bijdrage, Ingrid!

Lieve groet,
Gerry

Pierelantijntjes zei

Amarylissen geven prachtige bloemen. Maar de bol is ook prachtig! Zeker in zo'n close up foto!
fijne dag Ingrid, liefs Ester

faire un songe zei

Gewoon mooi............!!!!
Prachtige foto.

theeleuten zei

Zo zie je de amarilis nog beter,met jou foto's....supermooi.
En je vorige post is ook leuk, ik houd van overzichtsfoto's....heerlijk eethoek....mooie kleur achter je kast!!

Fijne week, groetjes EVelien

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige mooie collage heb je gemaakt ....ik vind de bol zo mooiiii alleen zonder bloem raar maar waar ...fijne week lieve groet rosita

rommy moosie68 zei

hoi wat een mooie foto`s ik kan niet zo inzoomen als ij echt mooi mijn iso warde van het toestel kan niet hoger maar sparen voor een ander groetjes rommy

Lida zei

Hier bloeit er een in een glazen pot, ook die heeft zo'n lange steel en vier prachtige witte bloemen komen eruit, maar op de details van de bol had ik nog niet gelet! Ja vaak zien we alleen het hele plaatje, maar dat is soms dus een betere blik waard! Bedankt dat je dit liet zien! Succes bij de challenge!! Groetjes
Lida

ria zei

Zo mooi!!
Lieve groet Ria

Corine(THUIS) zei

O jij bofkont! Ik kocht er weken geleden ook een paar, maar ik heb er een hard hoofd in of het nog wat wordt...
Hoewel..ik zie bij de één nu wel 'iets' gebeuren.. ik wacht nog even af :)
En tot die tijd geniet ik van de mooie detailfoto's van jouw amaryllis!
Groeten, Corine

hokje zei

Prachtige detail-foto's heb je gemaakt van de mooie amaryllus!

Liefs, Miranda

Shabby soul zei

I should take photography lessons from you, my darling friend!
They are incredibly clear and artistic!
Hugs from me
Silvia

Antonia zei

Mooie bijdrage Ingrid, prachtige foto's van je (witte?) Amaryllisbol! Fijne avond, lieve groet Anja

'Inga' zei

Mooie foto's!
De amaryllis is in zoveel stadia te bewonderen...
Leuk is die challenge van Renny, ze krijgt er veel reakties op!

Fijne dag verder!

Bonjade zei

Heb je nu half die bol af zitten pellen...of was ie al zo....?
Hoe dan ook het levert weer heerlijke beelden bij je op.
Mooi dat jonge frisse groen...

Enne...welke kleur wordt ie straks?

Liefs

natuurlijk groen en doen zei

Prachtige foto's van een prachtige bol.
Weinig bloemen waar je zo lang plezier van hebt .Mooi van het begin (bol) tot het eind (bloem)

fijne dag
groetjes Bep

Michelle zei

Ooo, Ingrid als ik jou foto's zie, voel ik het voorjaar! mooi zijn ze!

Liefs Michelle

Bij Guusje Thuis zei

Mooi hè, zo'n stoere bol en daar komen dan prachtige bloemen uit. Groetjes Colin

Michelle zei

Dat is jammer Ingrid, want het is eigenlijk beter dan het originele nummer...

Liefs Michelle

Jolanda zei

Prachtig zijn ze he, ik heb er hier ook een staan alleen nu er blad uitkomt gat het hangen.....afwachten wat er verder gaat gebeuren! Lieve groet

Elly's kleine idylle zei

Sjonge, jonge,wat zijn dit werkelijk prachtige foto's.En prachtig van detail Ingrid....Ik vind ze ook zo mooi als straks de bloem uit komt, daar kun je straks weer hele mooie close-ups van maken toch. ben wel benieuwd naar de kleur van deze beauty.
Lieve groet...ELLY.

In den Uylenbal zei

Schitterende foto's !! Zo scherp en gedetailleerd. Mooi mooi mooi . . . greetz Lejo

Thuis bij Tjits zei

zo mooi deze details!! en vaak zie je ze nog beter als je er close ups van maakt, zoals je voorlaatste foto!!

dank je voor felicitatie!

lieve groet van Tjits

Mayflower zei

Wat een prachtige bijdrage Ingrid.
Je heb de Amaralylis weer zo mooi op de foto gezet.
Mooie close-ups van de bol en straks genieten van de prachtige bloemen, da's dubbel plezier.
Ik wens je een fijne avond.
Lieve groet, Mea

Maia zei

Een schitterende reportage Ingrid!
Eigenlijk zouden we alles zo goed moeten kunnen bekijken prachtig!
Groetjes Maia

What's in a day zei

Jouw details zijn erg mooi, de bast van de bol, de stengel hoe mooi is het om naar te kijken...eenvoudig, maar ondertussen, een heel mooie bijdrage voor de challenge.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Susi zei

Wooooooooooooooooonderful my dear.. I love this flowers so much..
Kisses and many hugs.. Susi from germany

Home fourteen zei

Prachtige fotos heb je gemaakt.Ik volg je sinds kort en ben daardoor ook aan het bloggen geslagen Mijn complimenten. Gr jacqueline

It's me zei

Superrr je foto's !! prachtig gedaan...liefs van mij...xxx..

Michelle zei

Prachtig om te zien. Zo zie ik bloemen en planten ook het liefst. Lekker simpel zodat hun mooie kanten nog zichtbaarder worden.

Unknown zei

mooie foto's!!!
ik ga ook eens proberen van die detailfoto's te maken, het lijken potdorie wel ansichtkaarten zeg!!

je luik op de achtergrond is ook erg mooi, mooie kleur...

fijne week!
Liefs, Debby

Room Seventeen zei

Mooi zeg! Zullke scherpe foto's kan ik niet maken met m'n camera.
Heb een simpele Canon zonder toeters en bellen. Dus ik zit echt van je foto's te genieten :-)

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Ontzettend leuk om al die mooie detailfoto's op de verschillende blogs te zien. Die van jou zijn ook prachtig!

Ik heb ook een zwak voor Amarylissen. Op het moment heb ik een vaas met prachtige warmrode amarylissen staan en een pot met een witte amayrilis. Je hebt gelijk, niet alleen de bloem, maar ook de bol zelf is al mooi.

Een gezellige avond!

Liefs van Madelief x

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Ik ben gek op detailfoto´s, en de jouwe zijn echt heel mooi. Heb je echt deze amaryllis gewoon in een schaal gezet, zonder aarde en zonder water? Ik heb wel eens gelezen dat dat kan en ik heb nu een amaryllisbol in een hoge weckpot gezet om te zien wat er gebeurt... ben heel benieuwd of deze nog gaat uitgroeien ook. Ik hoop van wel natuurlijk.
Heel mooie bijdrage heb je gemaakt voor de details van Renny...
Mijn bijdrage komt morgen, heb het nog niet helemaal klaar...
Ik wens je een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Splashes of Pink and Mint zei

Wauw, wat weer een prachtige foto's!!! En de amaryllis is een prachtige bloem, maar ook de bol is een plaatje, je hebt het helemaal goed gevangen met je camera!
Lieve groetjes Elly

Marjon zei

Prachtig of foto gezet en het is ook een prachtige bloem.....groetjes Marjon

Joke zei

En elke dag een beetje
meer plant of bloem!
Mooi he en nu het voorjaar nog.
Liefs Joke

Loraine Living zei

Erg mooi en in een prachtig mantje! Ik heb ze ook staan en één komt er bijna uit ... Wat een mooie detail foto's heb je gemaakt. Een lieve groet, Diana

Stina zei

wat heb jij dat weer geweldig gedaan meid!!
mijn complimenten ervoor.

liefs stina

Jeanette zei

Wat is dat toch een leuke kant van het bloggen, het fotograferen. En die challenge van Renny is weer een schot in de roos.

Groet,
Jeanette

Anita zei

Prachtig vastgelegd lieve Ingrid !!!!
De amarylisbol is inderdaad ook héél bijzonder zonder bloem.
Ze liggen hier ook in een schaal.
De details (leren) zien van alles en iedereen om je heen
dat is stille verwondering telkens weer !!!!
Groetjezz lfs mij

Linda zei

Gewoon prachtig !
Wat heb je dat super mooi op de foto gezet, alles is zo mooi te bewonderen. Heb genoten!

Lieve groetjes, Linda

THE BLACK BARN zei

IK VIND JE POST ERG MOOI!
WIJ HOUDEN VAN DE ZELFDE BLOEMBOL!

FIJNE WEEK,

MIRANDA

Pauline zei

Je krijgt wel 2 bloemen uit de bol. Geweldig.
En je macro foto's zijn schitterend.
Ja, zo kijk je nog beter naar de details en verwonder je je over prachtige structuren.
Liefs, Pauline

M. zei

prachtige foto's...

zo zie je maar hoe heerlijk het is als je het kleine kan waarderen...

fijne dag!
groetjes manuela

Fluitenkruid zei

Wat een leuke post, mooi al die lagen.
Mijn schoonvader heeft elk jaar een amaryllis bol die hij weken lang vertroeteld tot hij uitgebloeid is.
Lieve groetjes

Anoniem zei

Wat mooi hoe je de bol zo van dichtbij hebt vastgelegd. En wat je dan allemaal ziet,...! prachtig!

Groetjes,
Esther

Wonen aan boord zei

Prachtig he die amaryllis. Toch zo in knop vind k m prachtig hoor! Mooie plaatjes heb je er weer van gemaakt.

Even nog bij je vorige post gekeken, leuk hoor je woonkamer zo. Gezellig!

Lieve groet,
Alberta

Vær våken zei

How beautiful! Can't wait to see what it looks like grown! Have a very lovely day!!

Kristin ♥

lia zei

Mooi Ingrid.
De bloem, de details, en de foto's.

Liefs Lia

Pieternel zei

Prachtig gewoon. Ga er ook maar eens voor kijken, heb zo'n bloem nog nooit gehad.

Koop groetjes Pieternel

Linnie's kaartjes zei

De Amaryllis is een geweldige bloenm, ik heb ze ook altijd in huis voor de kerst en het liefst ook daarna nog...Zoals jij deze foto's maakt zo heb ik er nog niet naar gekeken en die zie je dat ook de bol van deze bloem geweldig is..leuk dat je dat zo laat zien.

Lieve groet,
Linda
(www.lindagboek.nl)

Een sneller kloppend hart zei

Jeetje wat een ongelofelijk heldere foto's, niet normaal!

Ik ben dol op close-ups!

Veel groetjes, Veronique

Elian zei

Hallo Ingrid
Wat een geweldig mooie foto's maak je, en een goed idee om daar die prachtige kaarten mee te maken. Ik heb me ook bij jou aangemeld als volger, kan ik nog wat van je leren... die close-ups... wauw!
groet, Elian

joke zei

Mooi hoe je de Amaryllis met al zijn prachtige details hebt vastgelegd, een prachtige plant die best wel eens wat aandacht verdiend!

Groetjes Joke

Tilly zei

Prachtig hoe je de bloembol in detail hebt gefotografeerd. Leuk hoe je opeens dingen ziet aan zo'n bol die nog niet eerder opgevallen zijn.
Lieve groetjes Tilly.

Unknown zei

Wat zijn dit mooie detailfoto's zeg, dit is aan jou wel besteed hoor! Eigenlijk een prachtcreatie van de natuur maar zoals je al schrijft, we moeten het willen zien ;))
fijn weekend, liefs, Sonja

Antonia zei

Kom even langs om je een heel fijn weekend toe te wensen Ingrid. Doe het even rustig aan, heb nogal last van mijn arm. Eigenlijk maar goed dat je lichaam zelf de grenzen aangeeft. Kruip denk ik maar eens met een boek op de bank, dat lijkt ook al weer een eeuwigheid geleden. Met jou alles goed? Lieve groet, Anja

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Ingrid,
I love amaryllis!
Wish you a wonderful weekend,
Big Hugs
Yvonne

Alie zei

Hoi Ingrid,

Leuk dat je mijn blogje hebt gevonden. Ik heb jou toevallig ook als één van m'n favorieten. Bekijk heel vaak je mooie foto's. Daar kan ik nog veel van leren (heb nog nooit foto's genomen). Ik hou echt van je smaak!
Gr. Alie

Maaike zei

Toevallig klikte ik door naar je mooie blog. Wat een prachtige detail foto's heb je gemaakt.

Ik ga je graag volgen!

Fijn weekend verder! Groeten Maaike

tanja zei

Schitterend , hoe jij deze details op de foto hebt gezet. Zo kijk je hel ander tegen de bol die net zo mooi is als de uitkomende bloem toch doeiiii tanja