woensdag 1 februari 2017

Inspiratie…

Het is inmiddels een maand geleden dat ik met vriendin H. richting het zuiden van het land reed. Allebei besmet met het woonvirus wilden we heel graag een bezoek aan Het Achterhuis in Udenhout brengen. Voor ons niet om de hoek, dus we hoopten dat we niet teleurgesteld zouden worden. Na ons bezoek aan Het Achterhuis was het de bedoeling door te rijden richting Etten-Leur, naar Het Markthuys.  

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Het Achterhuis handelt in antieke bouwmaterialen en die zijn er inderdaad in overvloed. Maar naast deze bouwmaterialen heeft Het Achterhuis ook prachtige stijlkamers, waar we beiden zwaar van onder de indruk waren. Het is ook behoorlijk groot, wat tot gevolg heeft dat je van de ene verrassing naar de andere verrassing wandelt. 

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Aan de overkant van het pand is ook nog een groot terrein. Aangezien we al veel gelopen hadden, twijfelden we even of we die kant ook nog zouden gaan bekijken, maar wat was het een goed besluit om dat toch te doen!! Ook hier troffen we prachtige stijlkamers aan, die absoluut de moeite waard waren. Ik vermoed dat het inmiddels voor jullie wel duidelijk is dat wij er mega enthousiast over waren. 

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Na ons bezoek aan Het Achterhuis reden we door naar Het Markthuys. Ook al zo mooi en ook al zo inspirerend. Niet zo groot als Het Achterhuis, maar je moet een woonwinkel uiteraard ook niet met een bedrijf vergelijken dat in bouwmaterialen handelt.  
 
Home & Lifestyle

Home & Lifestyle

Home & Lifestyle
Mocht je een keer die richting uitgaan, dan kan ik je maar een ding adviseren…laat je inspireren op deze twee prachtige lokaties. Wij gaan over een paar maanden absoluut nog een keer terug! 

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag!

Liefs, Ingrid

Op beide lokaties heb ik toestemming gevraagd voor het maken van foto’s. 
De laatste drie foto's zijn gemaakt bij Het Markthuys, de overige foto's zijn bij Het Achterhuis gemaakt.

28 opmerkingen:

Crea-roosje zei

Dit was zeker de moeite waard om daar naar toe te rijden!
Ziet er prachtig uit zeg!
Mooie foto's gemaakt!
Ga het ook onthouden om een keer te gaan kijken!
groetjes Esther

My name is Riet zei

Wat een geweldige woonwinkels Ingrid. Kan me voorstellen dat je hebt genoten. Ik kan ook uren in dit soort winkels doorbrengen. En inspiratie opdoen. Wij zijn meer dan tien keer verhuisd dus ik kon me altijd heerlijk uitleven maar ik heb er nou niet meer echt zin in.
Ga je nog verder veranderen in je huis?
Lieve groet van Riet

Villa Zeezicht zei

Ohh.. wat zullen jullie gesmuld hebben van al dit moois! Heel leuk dat we mee mogen kijken, want deze winkels bezoek je niet zomaar, daar moet je wel een dag voor op pad. Een paar van je foto's heb ik opgeslagen, die bieden zoveel inspiratie..!! Dank je wel :)

Kom Achterom zei

Wauw wat een winkel! mooi hoor! Als ik dit zie zou ik zo weer het rood uit de keuken halen! Toch had ik nu wel weer zin in wat felle kleuren in huis.
Wat heb je weer een prachtige foto's gemaakt zeg!!

Huize Kip Kakel zei

Wow, eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo'n winkel bezocht:) maar je post haalt me over om toch eens zo'n uitstapje te maken! Prachtig en net wat je zegt, zoveel inspiratie..♥

Ger zei

't Achterhuis....
zal zeker zo'n 35 jaar geleden zijn dat ik daar rond struinde voor oude schouw en terracotta vloer voor in serre.
Maar aan de prijzen te zien dacht ik eerder goud in handen te hebben dan oude plavuizen.
We zochten het op kleinschaliger adresje wat beter paste bij onze beurs.
We hebben wel half jaar nodig gehad om de antieke plavuizen die uit nonnenklooster kwamen van vieze lagen zeil etc. te ontdoen maar dat hadden we er wel voor over.En de hoge Hollandse schouw ontwierpen we zelf en bestelde de Witjes met en zonder afbeeldingen rechtstreeks bij Koninklijke Tichelaar in Makkum.

Zie wel dat er nou ook meubels en allerlei accessoires te koop worden aangeboden die ik op meerdere plaatsen tegen kom.
De ruimtes lenen zich daar ook perfect voor om alles goed uit te laten komen.

Lieve groet,Ger








Marijke zei

Wat geweldig allemaal, ja dat is inspiratie opdoen, fijn dat je zulke mooie foto's maakt en hier laat zien, want er naar toe gaan... helaas dat zal niet gebeuren.
Fijne dag,
groetjes van Marijke

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Lijkt wel luilekkerland. Binnenkort ga ik daar ook heen omdat onze oude estriken ongeglazuurd zijn. Zij hebben materiaal om de estrikken te impregneren en dan schijnt het nog een matte uitstraling te hebben. Leuk inspiratieadres, alhoewel ik graag mag mixen. Het zijn prachtige sfeerfoto's en ook kan mij voorstellen dat het een leuke dag is geweest. groet, Pauline

Margo van Schaick zei

Prachtige inspirerende foto's van het Achterhuis. Daar moet ik binnenkort toch ook eens heen gaan. Bij het Markthuys ben ik al diverse keren geweest. Mooie woonwinkel met Brabantse vriendelijkheid. Altijd leuk om weer een keer te bezoeken. Ik ben wel benieuwd of al deze mooie sfeerplaatjes geleid hebben tot nieuwe interieur plannen?
Groet, Margo

Mirjam zei

Oh wat prachtig allemaal Ingrid, nou ik kan me goed voorstellen dat jullie hier genoten hebben. Ik ben wel heel benieuwd of je nog wat moois gekocht hebt? Maar dat zullen we dan later vast nog wel een keer voorbij zien komen.
Heel fijne avond,
liefs,
Mirjam

Room Seventeen zei

Mooie inspiratie! De leukste woonwinkels zitten in het Zuiden, ik moet er hoognodig eens naar toe.

It's me zei

Wat een geweldige winkels....heerlijke sfeer......heel fijn weekend lieve Ingrid.....x ❤️

Janny zei

Ja, ik ben bij allebei wel meerdere malen geweest. Onze haard is ook van Het Achterhuis.
Vond het prachtig allebei. Vind ik dat bij het Achterhuis de spullen wat origineler zijn dan bij het Markthuys. Maar ik heb toch al het gevoel dat het in veel woonwinkels veel van hetzelfde is.
Leuk zo'n vriendinnendag. Jammer genoeg houden al mijn vriendinnen niet van "onze" stijl.
Liefs,
Janny

Onder de rieten kap zei

Geweldig daar he! Wij hebben daar nagenoeg al onze bouwmaterialen vandaan, bourgondische dallen, de eikenhouten vloeren, onze schouw, zo prachtig en nog steeds superblij mee! Je foto's zijn prachtig,krijg meteen weer zin om daar heen te rijden haha!

lien zei

Je foto's lijken zo uit een woonblad te komen, mooi! Ik kan me goed voorstellen dat je veel inspiratie hebt opgedaan!

La Blomst-Living zei

Jullie hebben er ontzettend veel inspiratie opgedaan, dat kan niet anders. Wat is daar veel moois te zien!
Leuk is dat hè. Je kan er thuis hoe dan ook altijd wat mee!
Liefs, Linda

Unknown zei

Het Markthuys en Het Achterhuis zijn ook mijn favorieten. Gauw weer eens doen; je het me weer geïnspireerd! Mooie foto's!

quilting Jeannet zei

Wat leuk om deze foto,s te zien zeg, wij hebben zo,n 25 jaar geleden veel gekocht bij het achterhuis, schouw, bad op pootjes, wat toen nog in Engeland voorzien werd van een nieuwe emailleerlaag,tegels, toen waren ze nog lang niet zo bekend als nu, wat een verschil, maar zeker een reden om er nog weer eens heen te gaan!

Lida zei

Oh wat gaaf, ik zag de stoelen die ik eerder op de tv zag in een Amerikaans huizenverbouwprogramma en waar ik helemaal weg van ben, ik weet niet of zij ze verkopen, maar oh wat vind ik ze mooi! Je bent weer een fantastische inspiratie voor mij! Knuffel
Lida

van alles wat in huis en tuin. zei

Prachtige foto's heb je er van gemaakt! Je zou zo zin er in krijgen om er eens langs te gaan maar ik denk dat mijn portemonnee dat niet trekt en wordt het "kijken en niet kopen". Hoewel....kijken is natuurlijk ook leuk!
Maar naar jouw plaatjes kijken is ook heerlijk!

groetjes Trijnie

Rozen van papier zei

Prachtig om te zien! Daar krijg je zeker inspiratie van!

Groeten Janny

Maia zei

Zeker schitterende woonwinkels en wat een pracht van een foto's!
Dat dit hier in Brabant te zien is wist ik niet, zeker de moeite waard om eens te gaan kijken ook al kan er hier in huis beter iets uit dan meer in haha.
Wat een mooie robuuste dingen om te zien daar kun je alleen al zo van genieten.
Ik vind ook zo'n aga coocker altijd zo'n heerlijk sfeertje geven.
Ik heb genoten.
Fijne week
Groetjes Maia

Roelie Steinmann Photography zei

Wat een prachtige winkels he? Heerlijk om daar een dagje te kunnen rond struinen. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt.

groetjes Roelie

Fuchsiaantje zei

Hallo Ingrid, ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben wat een mooie spullen allemaal ik hou daar ook wel van je hebt met je foto`s dat duidelijk laten zien. nog een fijne week verder en groetjes van mij, Riet.

A Casa Madeira zei


Beautiful pictures.
I loved meeting you.
Janicce Brazil / RS

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Ingrid..♥
Wauw wat een prachtige sfeer foto's♥..ik kijk mijn ogen uit van al dat moois♥..Ik zou er uren in rondhangen ha ha ..;))
Al heb ik een suikerzoete smaak dit vind ik ook geweldig om te zien..dat warme hout robuuste stijl ook duur in de portemonnee ha ha ..♥
het was genieten♥ en bedank je ook speciaal♥ voor je lieve♥ woorden..wens je fijn weekend Liefs♥ Gaby..♥xxx♥

Hanna zei

Åh så fina bilder!

Marian zei

Ja,, het Markthuys is bij mij zowat om de hoek,( 7 km) ze hebben ook nog een dependance in Zundert ( 6 km)..

En het Achterhuis is inderdaad 'om van te kwijlen" onze brievenbus komt er vandaan, was een oude stortbak uit een gevangenis, heb er ooit eens een blogpost van gemaakt..