dinsdag 28 maart 2017

Intens verdriet…



Vandaag precies drie weken geleden leek het een hele normale dag,
een dag zoals je ze wel vaker beleeft,
een dag heel alledaags.

Maar ineens maakte dat alledaagse plaats voor uren vol zorgen en onzekerheid en later voor intens verdriet,
toen bleek dat drie mooie jongens - intens genietend van hun grote passie - door natuurgeweld compleet
waren overrompeld en de grote liefde van mijn oudste dochter een van de slachtoffers was.

IMG_1202a

Uren maakten plaats voor dagen die zich vulden met rouw, met verbinding en vragen, 
met gebed en geloof, met vertrouwen en onzekerheid.
Met bijzondere ontmoetingen, met warme gesprekken en met steun en met troost.

Maar vooral met herinneringen aan een bijzondere jongen, die mijn dochter liet zien wat echte liefde was, 
die begaan was met de mensen om hem heen
en die zo graag anderen enthousiast deelgenoot maakte van het geluk dat hij vond in zijn geloof, 
in de hoop dat ook anderen dit geluk zouden mogen ervaren.

Na een indrukwekkende en bijzondere dankdienst, waarin veel mensen diep werden geraakt,
onder andere door de wijze waarop mijn dochter vol liefde vertelde 
hoe belangrijk hij voor haar (en voor velen) was
en hoe zij samen het geloof intens deelden, 
is het vooral voor mijn dochter, maar ook voor zijn ouders, voor zijn familie,
voor zijn vrienden en voor ons moeilijk om zonder hem verder te gaan.

Het alledaagse is zijn glans verloren
en lijkt plaats te hebben gemaakt voor een onwerkelijke werkelijkheid…

47 opmerkingen:

Anoniem zei

Onee, wat erg.

Daar zijn geen woorden voor.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte om dit grote verdriet te dragen.

Dikke knuffel, Thea♥

Linda zei

My deepest condolences on the loss of your daughter's friend. Hugs Linda@Wetcreek Blog

Huize Kip Kakel zei

Lieve Ingrid,
Ik denk dagelijks aan jullie nadat ik dit vreselijke bericht twee weken geleden hoorde! Hoop voor je dat het geloof van je schoonzoon ook jou mag troosten! Heel mooi hoe je je gevoel weet te omschrijven, je bent bijzonder! Een arm om je heen❤

Miranda | Taxx Life Blog zei

Vreselijk! Toevallig komen deze jongens ook bij mij uit de buurt en en een van hen is de zoon van een oud-leraar van mij. Wat een vreselijk nieuws, als ik jouw verhaal lees springen de tranen wee rin mijn ogen, terwijl ik ze niet eens [persoonlijk kenden. Ik wens jou, je familie en vooral je dochter alles sterkte en kracht van de weereld.

korte verhalen zei

Och Ingrid, wat vreselijk. Wat een enorme slag voor je dochter en voor allen die van hem hielden. Zo'n jong leven...vol plannen en verwachtingen...zo maar weg. Ik wens jullie en in het bijzonder je dochter heel veel sterkte.

Stella zei

Afschuwelijk en wat kan je leven dan ineens op z'n kop staan......heel veel sterkte voor jullie allen !!!!
Lieve groet,
Stella

Ger zei

De berichten met beelden kwamen voorbij op mijn TV scherm,sta er even bij stil en denk aan wat die jonge mensen in de bloei van hun leven overkomt,dagen die een sportieve invulling hadden moeten hebben veranderen in een groot drama.
Ik denk krijg het maar weer thuis als nabestaanden,vrienden en bekenden......

En dan lees ik hier bij jou Ingrid dat een van de slachtoffers de geliefde van je dochter is,het bericht krijgt plotseling een ''gezicht'' en ik ben in gedachten bij jullie.

Dat jullie samen de kracht vinden om dit intense verdriet te dragen.

Sterkte en liefs,
Ger

Mirjam zei

Oh Ingrid,
Wat een verschrikkelijk nieuws is dat. Wat in en in treurig voor je dochter en natuurlijk ook voor zijn familie. Wat zal hij een gat achterlaten...
Woorden schieten tekort, altijd bij dit soort berichten...
Met dikke keel kan ik alleen maar zeggen; ik denk aan jullie xx
Heel veel sterkte,
liefs,
Mirjam

Unknown zei

Wat een verdrietig bericht lieve Ingrid. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke verlies. Dikke knuffel, Sonja

Dinah zei

Wat verdietig Ingrid. Ik wens je en jou familie maar vooral jouw dochter en schoonfamilie heel veel sterkte en kracht toe om dit verdriet te dragen..

Lieve groet, dinah

Marjon zei

Mijn god Ingrid wat zullen jullie intens en veel verdriet te verwerken hebben. Ik wil jullie allen heel veel kracht toewensen en dat de vele mooie herinneringen aan deze bijzondere jongen een troost voor jullie mogen zijn.....heel veel liefs Marjon

La Blomst-Living zei

Wat goed dat je dochter ook het woord genomen heeft, je moet het maar kunnen.
Jullie wereld staat op z'n kop. Ik hoop uiteraard van harte dat jullie dit verlies een plek kunnen geven en dat mooie herinneringen aan hem komen boven drijven. Heel veel liefs en nogmaals heel veel sterkte gewenst!
Linda

What's in a day zei

Lieve Ingrid, ook nu grijpt het me aan, zo intens verdrietig, zo onwerkelijk! Wat beschrijf je dit vol liefde, diezelde liefde die jullie nu met elkaar verbindt. Mogen jullie gesterkt worden door Zijn liefde en troost! Heel veel liefs, Eefie

Margo van Schaick zei

Wens je dochter heel veel sterkte. Weer stil van dit verschrikkelijke nieuws.
Gr, Margo

Villa Zeezicht zei

Ohhh nee toch... hier zijn geen woorden voor.. om heel erg stil van te worden. Alleen heel veel medeleven en sterkte kan ik je hier, vanaf dit kleine plekje, geven. Bij deze xxx

Marijke zei

Mijn hemwl lieve Ingrid wat een verdriet. Het moet een grote nachtmerrie zijn om dit te moeten meemaken. Ik wens jou en je dochter heel veel sterkte bij de verwerking.
Dikke knuffels marijke

Jolanda zei

Lieve Ingrid, wat een heftig bericht. Jullie maken moeilijke dagen door en wat een enorm groot verdriet voor je dochter. Niet voor te stellen hoe het voelt. Ik wens jullie alle sterkte en kracht, en ik hoop dat jullie steun kunnen vinden bij elkaar en bij jullie geloof. Lieve groet Jolanda

Coby Breitner zei

Och wat een verlies en hoe ga je hiermee om. Allemaal niet makkelijk voor jou Ingrid en je dochters. Jullie hebben heel wat te verduren de laatste jaren en dan dit, iets waar je geen rekening mee houdt in de bloei van je leven. Voor jullie allen heel veel liefde, denk aan jullie, groetjes Coby (cbcosycot IG).

My name is Riet zei

Lieve Ingrid .Wat een vreselijke gebeurtenis en wat een verdriet voor jullie allen.Mijn oprechte condoleances '
Lieve groet van Riet.

Greet Lefèvre zei

Oh Ingrid, het spijt me zo dit te moeten lezen! Ik leef met jullie , en vooral met je dochter mee! Zo droevig, zoals je zegt, momenteel leven jullie in een onwerkelijke werkelijkheid. Ik wens je dochter en alle naasten heel veel moed toe in deze verschrikkelijk moeilijke periode.
Veel liefs,
Greet

Dineke@esatto zei

Ach Ingrid, wat afschuwelijk dat je dit drama van zo dichtbij hebt meegemaakt! Wat een verdriet ook voor je dochter, en uiteraard voor de ouders en familie van de slachtoffers. Mooi om te horen hoe de dankdienst voor zijn leven anderen bemoedigt heeft. In tijden waarin liefde plaats lijkt te maken voor haat zijn dit soort voorbeelden als een licht in de duisternis! Liefs, Dineke

Sanny zei

Ik ben er stil van! Wat vreselijk!!!
Heel veel sterkte voor jullie allemaal, en je dochter in het bijzonder!!

🙏🏻Sandra (sanny's life)

lien zei

Kippenvel! Ik las het gisteren op IG en moet er steeds aan denken. Wat afschuwelijk om je dochter met zoveel verdriet te zien. Ik kan niks anders zeggen dan heel erg veel sterkte voor jullie allemaal!!!

Brenda zei

Wat een zware tijd. Heel veel sterkte. Groetjes Brenda

Unknown zei

Dearest Ingrid and family

I can only say, you are in my thoughts and prayers....

From Ingrid in ����

It's me zei

Jeetje Ingrid....wat vreselijk...en wat moeilijk voor je dochter....heel veel sterkte voor jullie allemaal...dikke knuffel liefs Ria x ❤️

faire un songe zei

Live Ingrid, vol ongeloof lees ik je post.
Ik heb het gevolgd.. geschrokken van het nieuws bleef het me bezig houden.. beseffende dat dit voor de mensen die hen lief hadden afschuwelijk moet zijn.
En nu ik lees dat jouw dochter een vreselijke boodschap heeft gekregen...haar liefde ..heel veel sterkte.!!
Afschuwelijk..!! Gecondoleerd met dit grote verlies.
In gedachten bij jullie.
Knuffel Hetty

Maaike zei

Beste Ingrid,
Wat een verdriet, er zijn geen woorden voor.
Heel veel sterkte.
Gr.
Maaike

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Altijd heel verdrietig en intens om iemand te verliezen waar je van houdt, moeilijk om je weg weer te vinden. Dat kost veel tranen en veel tijd. Levend op de mooie herinneringen. En troost bieden is vaak zo moeilijk want eigenlijk ben je ontroostbaar. Goed om zoveel steun te hebben rondom je van de mensen die je lief zijn, ervoor je zijn. Wat zal het een verschrikkelijk leed zijn, veel te jong en ook voor jouw dochter, moeilijk om je eerste liefde op deze manier te verliezen. Als moeder sta je machteloos naast haar en kun je er zijn, maar wat had je het graag anders gewild. Veel sterkte, houvast en steun in de komende tijd. liefs Pauline

Ans van Ispelen zei

Jeetje ! wat erg.
Ik wens jullie alle kracht toe.

Liefs Ans

Berna zei

Woorden heb ik niet. Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst voor jullie allen.
Lieve groeten
Berna

Onder de rieten kap zei

Gecondoleerd...
Heel, heel erg veel sterkte toegewenst met dit grote verdriet
Veel liefs, Yvon

Home is where the heart is zei

Verschrikkelijk, heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte voor jullie allemaal
Dikke virtuele knuffel X

G-STYLE zei

Oh Ingrid, wat een vreselijk nieuws is dit, daar zijn toch geen woorden voor ...
Ik wens je dochter maar jullie allemaal heel veel sterkte toe om te verwerken.

Lieve groet Gea

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Wat is dat altijd moeilijk en zo ingrijpend om iemand die je zo dierbaar is te verliezen. Verschrikkelijk voor je dochter om zo haar eerste grote liefde te verliezen. dat zal als moeder pijn doen en wat zal je je machteloos voelen. Moeilijk om weer je weg te vinden, heel veel sterkte en ik hoop dat jullie dan ook veel steun bij elkaar vinden. groet, Pauline

Lida zei

Wat erg. Natuurlijk zag ik het op tv, maar als het zo dichtbij komt is het zo aangrijpend! Ik wens iedereen die van hem hield sterkte met dit verlies en hoop dat jouw dochter gesterkt zal worden door haar geloof in het dragen van dit grote verlies.
Lida

carool61 zei

Wat een verdriet....ik wens jullie veel kracht.

Willy zei

Vreselijk Ingrid. Een brok in mijn keel en kippenvel nu ik dit lees. Heel veel sterkte voor allemaal! Lieve groet!

Marian zei

Oh wat erg...gecondoleerd, en heel veel sterkte voor je dochter, zo jong nog en dan dit meemaken.....

Als een bloem zo is het leven,
Sommigen bloeien lang...
En weer anderen maar even...
Vraag je niet af tot welke groep je hoort...
Dat is het geheim van het leven...

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Even is het stil......Wens jullie♥ heel veel sterkte!..♥

Ervaringen rondom spina bifida zei

Heel veel sterkte toegewenst!

Maia zei

Oooooo wat vind ik het erg dat ik de laatste tijd zo weinig blogs lees, zeker nu met dit bericht.... dan kom ik dus als mosterd na de maaltijd sorry!
Wat vreselijk maar ook wat knap van je dochter om er zo mee om te gaan!
Ik weet ,ze heeft geen keus maar dan nog hoe sterk ben je dan!
Fijn dat het geloof jullie zo steunt.
Veel sterkte allemaal.
Dikke knuffel Maia

Rozen van papier zei

Zo triest. Hoe gaat het inmddels met jullie?
Liefs Janny

Unknown zei

Heel veel sterkte de komende tijd
Gr monique

Claudia Leertouwer zei

Zomaar opeens weer even in mijn gedachten wil ik jullie heel veel liefs toewensen meis.

Sandra zei

Linda imagem. Feliz semana! Cumprimentos

HWIT BLOGG zei

Lovely picture! Always so nice visiting your blog :)
Have a happy weekend...
Titti