donderdag 28 april 2016

Lente…

Hoewel ik het moeilijk vond om mijn vorige post te schrijven, is er achteraf gezien geen moment geweest dat ik er spijt van heb gehad dat ik mijn verdriet met jullie heb gedeeld. Want wat heb ik enorm veel lieve reacties van jullie gekregen, echt onvoorstelbaar! Warme en opbeurende woorden, ook veel per e-mail, van trouwe en mij bekende volgers maar ook van stille volgers die mij graag een hart onder de riem wilden steken…het heeft mij echt enorm goed gedaan! 

Home & Lifestyle

Nog steeds krijg ik lieve mailtjes met de vraag hoe het nu met mij gaat, of het me lukt om de draad op te pakken nu ik doordeweeks alleen woon, dus het leek mij tijd worden om jullie te informeren. Maar niet voordat ik jullie allemaal heb bedankt voor alles…het ontroerde mij zodanig, dat de tranen mij regelmatig over de wangen liepen. In een tijd waarin je je afvraagt waar de wereld naar toe gaat, heb ik ervaren dat er gelukkig nog steeds heel veel lieve mensen zijn, die iets voor anderen willen betekenen, die door het sturen van een lief kaartje laten weten dat ze aan je denken…hier in blogland zijn ze in ieder geval absoluut te vinden ;-)!

IMG_7670a


IMG_7678a

Met mij gaat het naar omstandigheden heel aardig. Ik vind dat ik het best stoer doe als ik het zo mag formuleren. Natuurlijk is het veel meer alleen zijn wennen (soms ook best erg wennen), maar ook dit heeft zijn positieve kanten, doordat ik wel alle vrijheid heb om te gaan en te staan waar ik wil. Ik heb regelmatig aanloop en dat helpt mij er ook absoluut doorheen. Mijn dochters komen ook graag naar huis, dus de weekenden zijn altijd iets om naar uit te kijken. Dan spreek ik niet al te veel af, omdat ik het zelf ook heel gezellig vind dat ze er zijn. Al met al hoor je mij dus niet klagen, al heb ik geen idee of de ‘klap’ misschien alsnog komt. Maar dat zie ik dan wel weer, ik laat wat dat betreft alles nog steeds maar gewoon op mij af komen. 

IMG_7672a

Ik ben er nog steeds blij mee dat we nu de lente als seizoen hebben, al was daar de afgelopen dagen heel weinig van te merken. Zat ik vorige week heerlijk in de tuin te genieten van de zon, nu kunnen we de winterjas weer aan en waren delen van Nederland de afgelopen dagen zelfs bedekt met een laagje sneeuw.

Home & Lifestyle

Tijdens een zonnige dag heb ik in de tuin een paar mooie hoekjes vastgelegd. Een totaalplaatje van de tuin volgt nog, ik had er een gemaakt op een te zonnig moment waardoor de kleurstellingen in de tuin heel onrustig overkwamen. Die foto houden jullie dus nog tegoed. Voor nu duimen dat de lente snel terugkeert, want die uurtjes in de zon zijn mij laatst uitstekend bevallen.  

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag!

Liefs, Ingrid

47 opmerkingen:

lia zei

Je klinkt heel positief, en dat is denk een hele goede start. Je bent een stoere vrouw, en over een jaar sta je weer heel anders in het leven. Het word wel tijd dat die zon nu eens echt gaat schijnen en we lekker buiten kunnen gaan leven.
Liefs lia xxx

Mayflower zei

Wat fijn om te horen dat het naar alle omstandigheden goed met je gaat Ingrid, ik lees zoveel positiviteit in je post.
Wat fijn dat er zoveel lieve mensen om je heen zijn. Dat heb je zeker in deze moeilijke tijd heel hard nodig.
Je prachtige foto's doen mij ook verlangen naar een Lente met veel zonneschijn en hogere temperaturen.
Lieve groet, Mea

Huiz&zo zei

Wat fijn te horen dat het goed met je gaat, al zullen er zat momenten zijn die zwaar vallen. En ook al heb je je ups en downs, het belangrijkste is dat je kan genieten van de kleine dingen. En dat komt best goed volgens mij. En ik vind het ook wel eens tijd worden voor het echte voorjaar, ben die kou echt zat!!

Liefs!

Kom Achterom zei

Jeetje lees net je verhaal, meid heel veel sterkte de komende tijd en wat ben je toch een sterke vrouw.
Herkenbaar hoor jou manier van bloggen, ook voor mij een plek voor leuke dingen dus ik begrijp heel goed de moeite die het moet hebben gekost om dit te schrijven.
Een dikke knuffel van mij en natuurlijk ook voor je meiden.
liefs Yolanda

Marjonel M zei

Fijn dat het naar omstandigheden goed met je gaat, het zal inderdaad flink wennen zijn maar als ik dat zo lees ben je een sterke vrouw en kom jij hier wel doorheen... Fijn ook dat wij via deze weg iets voor jou kunnen betekenen.


Knuffel, Marjonel

Things and Thoughts zei

Good morning Ingrid! Your pictures so happy, so bright and sunshiny make me think that life carries on in the positive way. I'm so glad about it.
I'm thinking of you...Life opens new chapters and we must seize their beauty.
Happy weekend dear friend,
Olympia

Inge R. zei

goed om te lezen dat je het tot nu toe "goed doet"! hou je taai, en tranen mogen rollen! grtjes, Inge R

My name is Riet zei

Lieve Ingrid.
Fijn weer wat van je te horen en dat het je lukt om je leven weer op te pakken. Erg goed hoor!
Ik ben nog even niet bezig in bloggersland want ik ben aan het revalideren van mijn knie operatie van vorige week.
Liefs van Riet

Unknown zei

Je klinkt inderdaad positief en dat is bewonderenswaardig. Sterkte hoor meid en laten we hopen op zonnige dagen, daar wordt ieder mens blij van!
Groeten van Marion

Unknown zei

Wat fijn dat je zoveel steun en lieve berichtjes krijgt.
Gelukkig voel je je sterk en goed, en komen je dochters graag naar huis.
volgens de berichten wordt het weer wat beter en kunnen we snel weer buiten genieten!
Groetjes Gea

Unknown zei

Fijn dat je zo positief bent; dat scheelt al een heleboel. Nu de zon nog, maar dat komt vast goed!

liefs Marry

What's in a day zei

Wat moedig om nu ook weer te schrijven hoe het gaat, zo flink van je! Je positieve houding en je kijk op het leven zullen je zeker helpen om door te gaan, ook al zal het zwaar zijn op momenten dat je het niet verwacht.
Geniet van alle kleine en mooie momenten, je dochters, de tuin, lieve vrienden....
Voor jou alle goeds lieve Ingrid!!

Liefs Eefie

Huize Kip Kakel zei

Mooi om dit te lezen, Ingrid!
Ik hoop dat de positieve momenten de overhand gaan krijgen.
Heerlijk weer buiten genieten, voelt nu wel anders aan:(
Van mij mag de zon er ook weer snel bij komen!

Janny zei

Ik vind ook dat je je positief opstelt. En dat zal best niet altijd makkelijk zijn, denk ik. Fijn dat je zoveel steun ondervindt van de bloggerswereld. Dat is toch een mooi gegeven, hoor.
Ja, gelijk heb je: er is weinig te merken van de lente. Terwijl ik dit tik, komt er net een enorme hagelbui naar beneden met hagelstenen die echt heel groot zijn!
Maar gelukkig komt er beter weer aan, heb ik begrepen.
Hopelijk is dat letterlijk en figuurlijk zo voor jou!
Liefs,
Janny

It Is The way of life zei

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat ,ik wens heel veel sterkte ook al gaat het soms wat minder maar heb vertrouwen in jezelf het komt goed ook voor jou !
Liefs Ida

'Inga' zei

Positief...moed...dapper hoor! Heel veel sterkte!

Villa Zeezicht zei

Klinkt krachtig, stoere vrouwe!! Pluk gewoon de dag... neem het zoals het komt. Elke dag opnieuw.. daarmee kom je het verst! Fijn om te lezen hoe je geniet van de lente. En heel veel liefs hoor :)) XX

Coby Breitner zei

Ha fijn te horen dat het goed met je gaat. De dagen doordeweeks gaan vanzelf hun invulling krijgen.
Geniet maar lekker van de lente en de zomer die komen gaat.
Liefs en groetjes Coby

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat heerlijk om te horen dat het goed met je gaat en dat je zelf vind dat je het 'wel stoer doet'. Mooi gezegd. Misschien komt er helemaal geen klap meer achteraf, maar realiseer je je op een moment dat het eigenlijk alleen maar opluchting geeft. Fijn dat je zoveel steun in je omgeving treft. Dat is heel belangrijk. Ik had destijds een heel goede uitlaatklep aan mijn zusje, met wie ik heel goed en veel kon praten. Dat was duidelijk een heel verschil met de eerste keer dat ik ging scheiden... ja, twee keer meegemaakt! Die eerste keer had ik niemand in mijn omgeving, alleen mijn ouders bij wie ik weer ging wonen met een kleine baby en die ik niet teveel wilde belasten. Maar ook dat is goed gekomen hoor.
Evengoed zeg ik sterkte meis, voor de komende tijd. We gaan wel een keer wat afspreken Ingrid. Komt wel...
Liefs,
Mirjam

Marie-José zei

Hallo Ingrid, wat heerlijk om te lezen dat je zoveel lieve reacties hebt gehad!
Eigenlijk had ik het wel verwacht want jij bent zelf altijd heel attent in je reacties op andere bloggers en blogs.
Wie goed doet goed ontmoet is dus hier ook weer van toepassing.
Ik ben blij dat je positief klinkt om de draad weer op te pakken en dat dat niet altijd even makkelijk zal zijn is vanzelfsprekend, maar de wil is er in ieder geval.
Heerlijk om weer vrolijke bloemen bij je te zien ;-)
Nu nog die temperatuur weer omhoog zodat we daadwerkelijk weer lekker buiten kunnen zijn in de tuin.
Bedankt ook voor je lieve reactie op mijn post.

Lieve groet, MJ

van alles wat in huis en tuin. zei

Hoi Ingrid.
Wat een hoopvolle post heb je geschreven en moedig van je dat je dat hebt gedaan!
Je ziet gelukkig nog de goede kant in de mensen door de reacties die je gekregen hebt: een mooie ervaring!
Fijn dat je je positiviteit haalt uit de kleine dingen:bezoek van je dochters, de tuin, je vrienden.....geniet er van.
En natuurlijk veel sterkte want moeilijke momenten zullen er ook genoeg zijn!

groetjes Trijnie

Unknown zei

Lieve Ingrid , fijn om te lezen dat je de draad in je leven weer een beetje opneemt .
Of je nu stoer of af en toe wat verdrietig bent , je slaat er je wel door .
Ik vind je een sterke dame , en ben blij dat je zoveel steun krijgt uit alle hoeken .
Ik hoop mee met jou op mooie zonnige dagen , de natuur die weer tot leven komt is als een balsem op onze ziel ....
Vele lieve groetjes ,
Christel , Garcya's place

Ger zei

Fijn om te lezen Ingrid dat je in deze vast ook hele moeilijke periode in je leven de draad weer op pakt en je er niet onder laat krijgen.
Het heeft allemaal zijn tijd nodig om alles te verwerken maar gelukkig sta je er niet alleen voor en heb je aan alle kanten goede steun.

Jou lievelingsjaargetijde zit er aan te komen en wat is er dan fijner dan te gaan en te staan waar jij wil,probeer er daarom ook zo veel mogelijk van te genieten,lekker uitwaaien op de fiets en je door zonnestralen laten strelen;-)
En met de camera in je hand kan je ook de nodige afleiding zoeken,je zinnen verzetten,je uren vermaken,maar dat hoef ik jou als hobby-fotograaf natuurlijk niet te vertellen.

Lieve groet,Ger

Margo van Schaick zei

Hoi Ingrid,
De woorden die bij me naar boven komen als ik je post lees zijn (veer)kracht, positief en lief. Wat een respect heb ik voor jou. Je zit in een moeilijke periode van je leven maar je probeert er toch iets van te maken. Je foto's laten zien dat je nog steeds oog hebt voor de mooie kleine dingen in je naaste omgeving.

Een andere lezer schreef het al Wie goed doet goed ontmoet en dat is zeker op jou van toepassing. Als lezer van vele blogs zie ik regelmatig je lieve en positieve reacties. Nu is het jouw beurt om deze te onvangen. Sterkte voor alle zwakke momenten, die zullen er zeker ook zijn.
Gr, Margo

het moonhuis zei

Fijn om weer een post van je te lezen en fijn dat het goed met je gaat. Ik kan me voorstellen dat de reacties, die je hebt gehad, je goed hebben gedaan. Mooie foto's weer zeg, ik geniet altijd van jouw mooie foto's!!

Liefs Monica

Marjan zei

Wat goed om te lezen dat het "naar omstandigheden" goed met je gaat. Tuurlijk zijn er goede en slechte dagen. Maar het is wat je zegt laat maar komen.... Je zult er nog sterker dan je al bent uitkomen.
Wat betreft het zonnetje, ja die mag nu wel wat vaker komen ben helemaal klaar met dit weer. En met mij iedereen zo te horen. ;)

Heel veel liefs, Marjan

Bij Sandra Thuis zei

Dat doe je goed Ingrid. ..je moet het maar op je af laten komen. Iets anders
kun je niet doen. ! En proberen te genieten van elke dag.
En dat die je al ! ;)...fijn dat je in het weekend gezellig met je dochters bent....
ik wens je alvast leuke dagen toe !
Liefs Sandra

Corine(THUIS) zei

Je doet het zeker stoer! Alleen al het feit dat je durft te delen vind ik supersterk. Natuurlijk zul je best je zwakkere dagen hebben maar als je zo positief blijft als je schrijft kom je daar best doorheen.
Laat de lente je er maar doorheen slepen ;-)
Lieve groet!

Onder de rieten kap zei

Heel veel respect voor je dat je je er zo doorheen slaat, ga er maar aan staan als alles wat vertrouwd was is weggevallen, ik geef je hierbij een hele dikke virtuele knuffel xxx
Veel liefs, Yvonne

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Fijn dat je kan genieten van de kleine dingen, Ingrid. :)

Lieve-Groetjes,
Verie

faire un songe zei

Lieve Ingrid, Zoals je wet ben ik niet zoveel meer op de Blogs te vinden.
Ik had je vorige post dus ook niet gelezen ( nu dus wel).
Jemig wat heftig allemaal en wat een verdriet. Zeker geen beslissing die je makkelijk neemt dus ik kan me heel goed voorstellen dat de waterlanders behoorlijk gevloeid hebben.
Respect Ingrid, als alle fundamenten onder je voeten weggeslagen worden dan is het heel moeilijk om overeind te blijven.
Ik hoop voor je dat de zon zich wat vaker weer zal laten zien en dat je inderdaad blijft genieten van de mooie kleine dingetjes om je heen.
Heel veel sterke meis.
Dikke knuffel van mij.
XX

Marijke zei

Je positieve blik kijkt vol vertrouwen naar een nieuwe toekomst!
fijne dag,
lieve groetjes van Marijke

June zei

Dearest Ingrid, I am so happy to read this post (with translation :)and am glad that you have felt some measure of joy in your days. I feel so much better after reading here today. You are such a dear and optimistic person and I love you for it! I so agree too, about the wonderful people in the world who make our days so much brighter and give us hope in this blogging community. In our world of confusion we need people who want to have joy and peace in their lives like us.
Your garden photos are absolutely stunning my dear. I was wondering if you could tell my what lens for your camera you used for these? They are amazing.
much love to you dear one...

Marian zei

Fijn dat het je tot nu toe 'redelijk goed ' af gaat...dat je een stoere vrouw bent.....petje af dat je dit allemaal zo deelt, lijkt me erg moeilijk....jij komt er wel...fijn weekend samen met je dochters..

Lida zei

Ja je bent stoer en sterk, maar laat het verdriet ook toe zodat je het kunt verwerken en je zult er zeker sterker uitkomen! Ik geniet zoals altijd va je foto's en jouw creativiteit, heel fijn weekend met je meiden, groetjes
Lida

It's me zei

Fijn om te horen dat je eruit krabbelt.....moeilijk maar knap hoor!.....liefs fijn weekend mooie foto's hoor !...liefs Ria x

Thuis bij Tjits zei

Lieve Ingrid, ik vind je ook stoer, dapper en positief! Met deze eigenschappen ga je het redden misschien wel zonder klap achteraf.. een goede instelling om het maar gewoon op je af te laten komen.. go with the flow dat geeft de minste weerstand..
En met het lenteweer gaat het de goede kant op gelukkig, volgende week 20 graden of meer las ik, heerlijk hè! Dat nodigt ook weer uit tot fotograferen, een heerlijke manier om je te ontspannen.

Ik wens je een heel fijn weekend,
liefs Tjits

dewittelanteern. blogspot.nl zei

Wat kan bloggen dan een fijne warme deken zijn. Fijn dat we daar een draadje aan mee konden weven. Het moet natuurlijk allemaal een plaats en een eigen ritme krijgen. Maar zo te lezen 'kabbel' je daar sterk doorheen. Je zult zeker je mindere dagen hebben, maar je positieve kijk overheerst toch. Soms is het gewoon beter om los te laten, dan krampachtig vast te houden aan iets dat toch niet meer werkt. Gelukkig vangen je dochters en vrienden je goed op. En dat zonnetje gaat heus weer schijnen, ook voor jou! Ik geniet van je prachtige foto's en straks zit je heerlijk te genieten van je tuin aan het water. In alle rust, weer plannen te maken voor de toekomst. Dit heb je afgesloten en een nieuwe deur gaat open en laten we hopen dat hier al je dromen mogen uitkomen...Je mag trots op je zijn, meis!!
Liefs, Peetje

Maia zei

HEerlijk om te lezen hoe positief je er mee om gaat en hoe je geniet van de kleine dingen want ook dat moet je kunnen.
Fijn dat je dochters nog gezellig thuis komen in het weekend daar kun je heerlijk van genieten!
Wat een prachtige foto's heb je in de tuin gemaakt!
Ik geniet altijd van de eenvoud van jouw foto's dat zegt ook veel over de vrouw achter de camera denk ik...jij komt er wel zeker weten!
Geniet van een fijne zondag!
Lieve groet Maia

Anneke zei

Lieve Ingrid ik loop door omstandigheden wat achter met de blogs, toen ik je berichtje las schrok ik enorm. Maar wat heb ik een bewondering voor je hoe je je hier door heen slaat. Wat fijn dat je zo'n steun van je dochters krijgt. Maar ook de reacties die je hebt mogen ontvangen. Dan weet je dat je er niet alleen voor staat. Je krijgt een dikke knuffel van me. Liefs Anneke

Mijn Stijl zei

Heb ook net je vorige post gelezen...Wat heftig allemaal!
Heel moedig van je om dit met ons te delen.
Kan me voorstellen dat dit niet makkelijk is geweest. Fijn dan te horen dat al die lieve reacties je goed heeft gedaan.
Ben ook blij te lezen dat het naar omstandigheden "goed" met je gaat en dat je je lieve dochters en andere lieve mensen om je heen hebt. Zij kunnen je zo veel steun en kracht geven in deze verdrietige tijd.
Blijf zo sterk en positief...de zon gaat zeker weer schijnen!
Heel veel sterkte voor jou en ook voor je dochters!

Je foto's zijn weer prachtig!

Liefs,
Anita

La Blomst-Living zei

Oh gelukkig Ingrid, je schrijft dat je je er behoorlijk goed doorheen slaat.
Met een positieve instelling kom je een heel eind! Fijn dat je dochters vaak langskomen, daar haal je ook weer je kracht uit. Goed dat je kan genieten van de lente in je tuin; het zonnetje is ook niet te versmaden! Weer veel sterkte gewenst hoor, liefs Linda

lien zei

Lieve Ingrid, stoer ben je zeker! Je doet het hartstikke goed. Een ander zou misschien denken, waar moet ik over bloggen in zo'n periode, maar je blijft ons di mooie momenten van het leven laten zien die er zeker zijn. En dat trekt je er misschien ook wel doorheen. En nu een extra lang bonusweekend met mooi weer. Geniet!!

Rozen van papier zei

Flink hoor dat je je er doorheen slaat. Ja gezellig naar het weekeinde uitkijken als je dochters komen.Veel sterkte voor de toekomst,
Groeten Janny

Madelief zei

Lieve Ingrid,

Het is fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je de positiviteit erin weet te houden. Hoe moeilijk dat het soms ook zal zijn. Moedig dat jullie de stap hebben gezet.

Volgende week gaan wij elkaar weer zien. Ik verheug mij erop! We komen vast weer tijd tekort.... :-)

Veel liefs en een grote knuffel van mij. See you soon!

Madelief xoxo

Hanna zei

vackert

Secondhand & Sober zei

Soms is het wel even fijn om je hart te luchten! Kan zoveel last van de schouders afnemen. Hopelijk heb je een beetje genoten afgelopen paar dagen! Sterkte! je slaat jezelf er wel doorheen! :)

Liefs
Mandy