maandag 23 november 2015

Alvast een beetje kerstinspiratie…

Afgelopen zaterdag was ik een dagje op pad, waarbij ik ook een bezoek bracht aan de E.speterhoeve in Barneveld. De hoeve was in kerstsfeer gehuld en is het altijd al leuk om er te zijn, rond de kerst is het extra de moeite waard. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Wanneer je er bent, is een warm drankje gecombineerd met een overheerlijk stuk appeltaart een echte aanrader. 

De E.speterhoeve bestaat uit de Schenkerij, de Plantage (voor boeketten, kransen, planten, potten etc.) en de E.speterhoeve zelf. In dit laatste deel kun je terecht voor meubels, woonaccessoires en verf van C.arte Colori. Bij de woonaccessoires was een zichtbare verschuiving: verkocht men daar voorheen vooral accessoires van R.ivièra Maison, deze keer zag ik daar nog maar weinig van en stonden er veel spullen van H.offz. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Mocht je in de buurt zijn en (kerst)inspiratie op willen doen, dan ben je hier aan het goede adres. Uiteraard heb ik ook enkele aankopen gedaan, maar dat laat ik een andere keer aan jullie zien. 

Ik wens iedereen een hele fijne week!

Liefs, Ingrid

P.S. Indien je op zoek bent naar mooie kerstkaarten, klik dan hier. Uiteraard kun je in mijn webshop ook prima terecht voor kaarten voor een andere gelegenheid. 

54 opmerkingen:

Roelie Steinmann Photography zei

Leuk om even mee te kijken in de elspeterhoeve. Ik ken de winkel nog niet en het ziet er prachtig uit. Vooral bolletjes mos krans, meer zou ik dit jaar met kerst niet nodig hebben. Nou ja een paar kaarsen dan.

Groetjes Roelie

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Leuk, Ingrid! Ik kom hier voorheen regelmatig voor de RM artikelen, helaas zijn deze inderdaad uit de verkoop gehaald voor een ander merk artikelen. Ze hebben (toen) alleen nog koopjes van RM. Mooie foto`s en zeker de moeite waard om eens heen te gaan. :)

Lieve-Groetjes,
Verie

Ivy zei

Dat lijkt me inderdaad een echte aanrader. Ik ben er nog nooit geweest, maar de foto's werken inspirerend. (Kerst)bloemstukken met skimmia en klimop erin doen het altijd goed, prachtig ook met dadeltakken en mos. Mooi ook, die bloemstukken met het Serena-beeld erbij. Nu weet ik gelijk wat ik bij het mijne ga zetten:-)

Dank je voor de winkeltip. Wij kijken niet op een kilometertje meer of minder, dus zullen er binnenkort zeker eens naartoe gaan.
Warme groet, Gerda

lia zei

Het kerstgroet begint hier ook een beetje op gang te komen. Helemaal nu het kouder begint te worden.
Ben daar nog nooit geweest, wie weet........

Fijne week
Liefs lia

It Is The way of life zei

Leuk uitje Ingrid en veel moois om te zien, nu gaan We zelf aan de gang om het weer gezellig in huis te maken !
Fijne week !
Liefs Ida

Ger zei

Sfeervolle ambiance en dat zal zeker nu ook in de aanloop naar Kerstmis zijn.
Voor elk wat wils zo te zien,zelfs voor mij;-)met kussentjes mos is het mooi en natuurlijk stijlen en die van dennengroen gevormde boompjes kocht ik twee jaar geleden 2 stuks in bloemenhal in mijn woonplaats voor een prikkie.

Ben wel benieuwd waar jou keuze op gevallen is.

Fijne week en lieve groet,Ger

Berna zei

Altijd leuk om daar even te kijen en rond te lopen. Heerlijke sfeer.
Jij ook een dijne week.

Huize Kip Kakel zei

Altijd heerlijk een dag woonwinkelen en vooral in kerstsferen!
Mooie inspiratieplaatjes, basic decoratie ..bolletjes mos, mooie takken, prachtig!
Fijne week, Ingrid

Unknown zei

Wat een gezellige sfeer!!
Leuk deze tijd met al die kerst sferen overal.
zo geniet ik even met je mee dankzij de foto's :-)

Fijne dag groetjes Karin

Hillary'sHome zei

Deze hoeve ligt dicht bij ons in de buurt en ik stap daar af en toe wel eens naar binnen. Zeker de moeite waard, ook voor de appeltaart!!
Die is daar heerlijk!!

Mooie foto's heb je genomen.

Fijne week gewenst.

Lieve groet, Hilgonda

Bloemerig Bloemen Blog / Marieke Nolsen zei

Mooie post. Leuk om mee te kijken.

Marijke zei

Wat sfeervol groen, ik hou ervan...
fijne dag,
groetjes van Marijke

Anoniem zei

Mooie kerstsfeer laat je ons zien. Mooi met al dat mos, hou ik wel van. Altijd heerlijk om in deze tijd zo'n bloemenwinkels te bekijken om ideetjes op te doen. Probeer het elk jaar rustiger te krijgen qua decoratie, maar de kinderen vinden dat maar 'saai'...Dus ik vergaap me dan wel aan de 'rust' bij zo'n winkels, en kunnen zij genieten van alle bling-bling bij de I.tuin....
Liefs, Peetje

het moonhuis zei

Lijkt mij erg mooi door, ik ben er nog nooit geweest, toch maar eens doen!

Liefs Monica

Anoniem zei

Wat een prachtige winkel, echt de mooiere dingen.
Prachtig om iets mee te maken of kant en klaar mee te nemen.
Kerstversiering ben ik niet zo van, maar dit vind ik wel mooi. Dat komt omdat het natuurlijke materialen zijn.
Prachtige sfeerfoto's heb je gemaakt. Ingrid!

Liefs, Gerry

G-STYLE zei

Prachtige plaatjes heb je geschoten daar, helaas woon ik er niet in de buurt want
wat een leuk adres is het.
Ben nu wel benieuwd naar je aankopen hoor ….
Dus niet te lang wachten met de volgende post ;-)

Dank in elk geval voor deze mooie inspiratie en fijne dag verder.
Lieve groet van Gea

My name is Riet zei

Dat ziet er prachtig en Kerstachtig uit Ingrid. Je foto's zijn ook erg mooi. Ik krijg er gelijk zin in maar wacht toch nog maar even tot na de Sint.
Lieve groet van Riet

van alles wat in huis en tuin. zei

Ha, twee weken geleden was ik er ook voor een high tea, samen met 3 vriendinnen omdat we diegene die 65 was geworden daarop getrakteerd hebben. Heerlijke hapjes!!
Maar ook leuk om er rond te lopen: er is veel mijn smaak dus is het echt genieten!
Ik heb toen groen materiaal meegenomen om zelf iets te maken: zo handig dat je per tak kunt kopen ipv een heel boeket!

groet Trijnie

Marjonel M zei

Dat ziet er prachtig en sfeervol uit. Mooi de krans met bolletjesmos.

Hier begint de kerst ook een beetje binnen te druppelen.

Liefs, Marjonel

What's in a day zei

Even sfeer proeven is gewoon heerlijk, bij ons zie je veel sfeerdagen in de omgeving!
Volgende week bij seizoen&stijl, ook altijd leuk om langs te gaan, het ligt op mijn route naar mijn werk!
Nu het kouder is heb je behoefte aan sfeer, dus heerlijk om zo rond te kijken!

Liefs Eefie



Unknown zei

Ik ben er nog nooit geweest...lijkt me erg mooi.
Mooie foto's heb je gemaakt.
Fijne Week nog.

Groetjes,
Inge, my choice

Joke zei

Dat ziet er wel heel gezellig en sfeervol uit.


Groetjes Joke.

Brenda zei

Het is inderdaad een aanrader om naar toe tegaan.
Leuke winkel en heel lekker gebak:)
Mooie foto's hoor.
Groetjes Brenda

Madelief zei

De winkel ziet er prachtig uit Ingrid! Ik kan mij voorstellen dat je daar veel inspiratie hebt opgedaan. Wat gaat de tijd snel he?! Zo'n gek idee dat het over een maand alweer kerst is. Doordat de nazomer zo langd duurde hebben we voor mijn gevoel nog even te gaan. Ik moet zo langzamerhand ook maar eens na gaan denken wat ik dit jaar aan decoratie doe. Meestal weet ik het eind oktober al :-)

Een fijne week toegewenst!

Liefs, Madelief x

Bij Sandra Thuis zei

Je hebt groot gelijk, Ingrid.Kerstsfeer proeven is heerlijk!
Zit ook al te popelen om ermee aan de slag te gaan ! De winkel ziet er geweldig uit, mooi sfeertje.
Is een beetje ver voor mij, maar ik geniet van je foto's !

Liefs,Sandra

WEERspiegeling zei

Wat mooi!! Lijkt met een prima idee, om daar eens naar toe te gaan!

It's me zei

Wowww mooi daar he!?..wij waren er twee weken geleden...zo'n mooie winkel...kom er graag !...liefs Ria fijne week x

Unknown zei

Het is daar inderdaad heel erg mooi. Dankjewel om ons te laten meegenieten. Fijne week verder, liefs, Sonja

Marjan zei

Zo dichtbij en nog nooit geweest.....Erg hè. We rijden zo richting de Beter maar vergeten dat er dichtbij ook leuke winkels zijn.
Hij staat al een tijdje op het wensenlijstje maar ik ga nu zeker Rob lief aankijken om daar snel naar toe te gaan.;)

liefs, Marjan


Jolanda zei

Wat een mooie plek en al die kerstversiering zijn echt mooi. Ik heb nog helemaal geen kerstgevoel, over een maand is het al kerstavond.....
Lieve groetjes

Unknown zei

Het lijkt me inderdaad een héél leuk adresje , ik wou dat er hier zo iets gelijksaardig was.
Ik ben zondag nog naar een " kerstmarkt " in een bloemenzaak geweest , maar dit is echt niet te vergelijken met wat jij laat zien .
Hier is het onmiddellijk zo kitscherig, overbeladen .
Gelukkig heb ik weer een paar inspiratieplaatjes .
Groetjes
Christel , Garcya's place

Lida zei

Schitterend, wat zou ik daar graag wat mooie spulletjes inslaan! Die prachtige potten, de takken en ook heel inspirerend! Bedankt, groetjes
Lida

Thuis bij Tjits zei

Heerlijk om daar eens lekker rond te struinen, zo mooi die natuurlijke tinten.
En die lekkere appeltaart lokt ook wel hihi..

Liefs, Tjits

Anita zei

Hi lief mens,'k zou alleen al voor de appeltaart gaan ;-)) Prachtige sfeerfoto's en voor mijn gevoel moet het niet eens zo heel ver vanaf hier zijn. Straks even googlen. Nog weinig sfeer geproefd. Als het lijf nou eens mee wil werken wordt het hoog tijd anders is kerst voor ik het in de gaten heb voorbij. Ik heb je al zo vaak een berichtje willen sturen maar 'k denk dat je zo langzamerhand wel weet dat - blogstilte - meestal geen goed teken is. Probeer gauw even bij te kletsen. Immers, jij bent niet iedereen. Warme groet en veel liefs van mij XXX

Unknown zei

gisteren liep ik bij de bloemist tegen ene bosje geweldige eucalyptus aan! Had ze nog niet eerder, met van dat hele grote zeisvormige blad. De geur was lekker sterk en meteen begon het te dagen...kerstmis komt er weer aan! Tijd om af te remmen en bewuster te genieten van die laatste weken!\



groet
lynda

Janny zei

Ja, ik ben er een paar maal geweest, maar dat is wel lang geleden.
Ik vond het wat klein, je bent er wel snel uitgekeken. Maar idd leuk om daar een koffietje te drinken!
De groenafdeling vond ik het leukst toen.
Wellicht tijd om weer eens te gaan kijken, is niet al ver uit de buurt.
Liefs,
Janny

Room Seventeen zei

Lijkt me een superleuk adres! Zou er best een kijkje willen nemen.
Thanks voor je reactie op mijn blog! We blijven bloggen hé ......en reacties plaatsen :-))

Secondhand & Sober zei

Jaaa, heerlijke winkel!! Ben er vorige week nog geweest met mijn moeder. Ben benieuwd naar je aankopen :):)

Liefs
Mandy

Bonjade zei

Kom maar door hoor met kerst.......Kerst, kerst......kan er niet genoeg van krijgen......dus heerlijk beetje voorproeven....
Nu maak je het wel spannend hoor....wil natuurlijk je aankopen zien.

Fijne avond

Liefs

La Blomst-Living zei

Oh wat een mooie hoeve en schuur! De kerststukken vind ik prachtig met deze sobere kleuren, hier kan je absoluut goede inspiratie opdoen! Ik kijk uit naar je aankopen, Ingrid!
Lieve groeten en een fijne dag! Linda

Judith zei

Fijn om mee te genieten via je foto's.
Er zijn in deze tijd zoveel extra sfeerdagen... We kunnen onmogelijk overal een bezoekje aan brengen, maar gelukkig kunnen we via blogger toch nog regelmatig een klein beetje meegenieten vanaf de zijlijn (al is dat nooit zo leuk als in het eggie)

Groetjes Judith

lien zei

Wat een sfeervolle foto's Ingrid! Mooi zon grote bokaal! Ik heb dit weekend mn eigen kerstfair, ook spannend! Alvast fijn weekend!!

Things and Thoughts zei

Dearest Ingrid, this first photo is breathtaking! What a wonderful place to discover nice things! Natural supplies are the best. I particularly love moss and ivy, with a little inspiration there could be miracles!
Wishing you a peaceful weekend
Olympia

MARIANNE zei

Hallo Ingrid!

Wat een prachtige sfeervolle Winter/Kerst decoraties hebben ze in die mooie Hoeve...lijkt me ook heel gezellig om in die geur van dennentakken en ander mooi groen...daar te genieten van koffie of thee met een heerlijk stuk appeltaart!

Eet smakelijk en een fijne avond!
Lieve groet, Marianne.

Marjon zei


Hier krijg je echt inspiratie van Ingrid, wat een prachtige kerststukken en lijkt me heerlijk om hier te vertoeven....voor mij dit jaar weinig kerstfairs, zo druk...pff....fijn weekend en lieve groet Marjon

Indruk zei

Wat een sfeervolle locatie, kan me voorstellen dat je het daar naar je zin hebt gehad Ingrid. Ook altijd leuk als je er wat lekkers kunt eten en drinken, dat maakt zo'n uitstapje helemaal compleet. Liefs Pascale

Tussen Wal en Schip zei

Er zijn van die plekken Ingrid. waar je niet te vaak moet komen!
Niet goed voor je portomonee, haha! Althans niet voor de mijne ;-)
Maar wat heb je een heerlijke foto's geschoten.. Echt een mooi sfeertje.

Fijne avond,
Lieve groet Alberta

SOBERenSTIJL zei

Dat ziet er even gezellig uit, misschien ga ik er ook nog naar toe als ik daar in de buurt ben, ik vind de groene kleine boompjes zo leuk! Ik ben benieuwd wat jij hebt mee genomen!

Liefs Dorine

Rust en tiek zei

Prachtige winkel hè. Je hebt ook wel heel mooie foto's gemaakt maar dat is jou specialiteit las ik. Ik wilde dat ik zo handig was met een camera.

Die binten zijn inderdaad loodzwaar. Wij hebben er in de woonkamer ook 1 overdwars over het plafond. Die dachten we samen wel naar boven te krijgen maar daar moest toch echt de buurman aan te pas komen. Maar wat je zegt, daar is vast wel een oplossing voor. Het is wel een goed idee om zo de scheur weg te werken.

Liefs, Mariska

Le Style zei

Wat mooi! Heerlijke kerst inspiratie. Dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog post, doet goed. Gezien ik toch 'moet' wandelen ;-) lijkt het me ineens leuk om de stad in te gaan, markt op te gaan voor wat kerst groen. Wie weet ;-)

Een fijne dag!

Liefs,
Yet

Onder de rieten kap zei

Inderdaad een prachtige winkel, wat ziet het er allemaal mooi uit daar!
Liefs, Yvonne

Huis in de Provence zei

Prachtige winkel!! Ik ben benieuwd wat je gekocht hebt. Zag mooie dingen op de foto's! Ga deze onthouden je weet nooit...
Fijn weekend alvast.
Gr. Mirjam

Hanna zei

Åh så fin bilder!

decorayadora zei

Hi. Ingrid..I love your blog .. you have a new follower
angelica