vrijdag 27 februari 2015

Een heerlijk dagje uit…

Degenen die mijn blog al langer volgen weten dat ik eens in de zoveel tijd ergens in het land afspreek met mijn blogvriendin Madelief. Hoewel we binnen Nederland ver van elkaar vandaan wonen, hebben we het geluk gehad dat we elkaar via het bloggen hebben gevonden. Zo’n dagje samen is elke keer weer zó leuk en zó bijzonder. 

Home & Lifestyle

Deze keer spraken we af in de stad Den Bosch. De afspraak was al een keer verzet vanwege hevige sneeuwval en de daarop volgende uitval van treinen, maar deze keer leek het weer goed mee te werken. De zon scheen en de lucht was strak blauw. 

Bij een bezoek aan Den Bosch kun je niet om de Sint Janskathedraal heen. We waren beiden erg onder de indruk van deze prachtige basiliek. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

De kathedraal imponeert door zijn omvang en enorme rijkdom aan beeldhouwwerk. Uniek in Nederland zijn de dubbele luchtbogen en uniek in de wereld zijn de 96 luchtboogfiguren. De kathedraal kreeg op 22 juni 1929 de eretitel basiliek. Het is qua vorm een kruiskerk, meer specifiek een kruisbasiliek. De kerk behoort tot de Top 100 van de Rijksdienst voor de Monumentenzorg en geldt als zogenaamd kanjermonument, een kwalificatie die sinds het jaar 2000 bij de rijksoverheid in gebruik is bij de verdeling van ten behoeve van restauraties geoormerkte financiële middelen (bron: Wikipedia). 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

* * * 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Aan de voet van de Sint Janskathedraal, midden in het historische centrum van Den Bosch, hebben we bij Pilkington’s genoten van een heerlijke lunch. 

Het sfeervolle restaurant is gevestigd in een oud klooster en heeft een mooie binnentuin, die nu helaas niet geopend was. 

Pilkington’s serveert als enige restaurant in Den Bosch de echte Engelse High Tea zoals de beste Engelse restaurants deze serveren. Een sfeervolle lokatie en een echte aanrader, mocht je deze stad zelf een keer bezoeken.  

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Toen we het pand verlieten, bleek het weer helaas helemaal te zijn omgeslagen. De blauwe lucht was verdwenen, de lucht was grauw en de regen kwam met bakken uit de lucht. De zon van de ochtend maakte in de middag plaats voor een onaangename kou. 

Home & Lifestyle

Maar dat maakte het gevoel over deze dag gelukkig niet anders. Natuurlijk werden onze passies voor fotografie en de tuin weer met elkaar gedeeld, maar ook de lachspieren kwamen volop aan hun trekken. Het was (weer) een heerlijk dagje uit om met veel plezier op terug te kijken 

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

60 opmerkingen:

Unknown zei

Wat leuk dat jullie elkaar via het bloggen hebben leren kennen!
Als je zoveel passies deelt kan het bijna niet anders dan gezellig worden op zo'n dag!:)
Prachtige foto's heb je er ook weer gemaakt!
Fijn weekend!

Liefs Daniëlle
( thofhuisje.blogspot.nl )

La Blomst-Living zei

Dank je wel voor het meegenieten d.m.v. deze prachtige foto's, Ingrid! Leuk om deze traditie in ere te houden; dan kunnen jullie weer heerlijk bijpraten.
Gezellig weekend! Liefs, Linda

All Seasons zei

Den Bosch is zo'n mooie stad en je vind er de heerlijkste eethuisjes. Wel jammer dat het in de middag minder mooi weer werd, maar ach, als echte vriendinnen heb je ook dan de grootste lol.
Leuk en bijzonder hoe jullie elkaar hebben weten te vinden via bloggen, een mooie vriendschap!
Een blogpost zal hierover ook wel bij Madelief voorbij komen :-)

Ik wens je een heerlijke weekend toe
Liefs
Patricia


lien zei

Wat leuk, ik was laatst ook in Den Bosch met een vriendin die ik via het bloggen ken! Zo'n dagjes uit gaan veel te snel om he! Fijn weekend!

angie zei

I love their pictures !!!!! many greetings and a nice Friday of angie from Germany

Secondhand & Sober zei

Wat een mooie foto's. Snap heel goed dat jullie genoten hebben!

Liefs,
Mandy

Secondhand & Sober zei

Wat een mooie foto's. Snap heel goed dat jullie genoten hebben!

Liefs,
Mandy

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat leuk om zo een blogvriendin te hebben: waar bloggen al niet goed voor is!
En Den Bosch is idd een geweldige stad om de vriendschap te vieren: genoeg te doen!
Prachtige foto's heb je er van gemaakt.

groet Trijnie

Huize Kip Kakel zei

Wat laat je een prachtige kant van Den Bosch zien.
Ik spreek er ook wel eens af met een vriendin om te shoppen en de kinderen waren er deze week ook, in het keigave zwembad, volgens dochterlief: Sportiom....Ze hebben van 13.00 tot 20.00 gezwommen...helemaal geweekt!

Heerlijk om zo bij te kletsen, te lachen en samen te fotograferen!

Room Seventeen zei

Wat gezellig zo' n dagje samen op stap. Heb ik eergisteren ook gedaan, naar de Potstal en nog een paar adresjes. Mooie foto' s heb je gemaakt!

Anoniem zei

Het lijkt me een bijzondere vriendschap, omdat jullie qua kleur en stijl zo uit elkaar liggen. En daarom misschien nét zo leuk! Mijn beste vriendin is ook totaal anders dan mij en toch zijn we al meer dan 35 jaar vriendinnen. Altijd een gezellige boel, maar ook een luisterend oor bij minder leuke zaken. Dat maakt het zo bijzonder...
Jullie hebben in ieder geval genoten van een heerlijk dagje Den Bosch (én Bosche Bol?) Prachtige sfeerfoto's! Altijd leuk om aan terug te denken...Fijn weekend!
Liefs, Peetje

lia zei

Wat leuk dat je weer een geslaagde dag hebt gehad met madelief.
En den Bosch is een prachtige stad, en tijdens de regen genoeg leuke plekjes om een Bossche bol te eten, en lekker bij te kletsen.

Fijn weekend
Liefs lia

Anoniem zei

Mooi Ingrid, zo'n dag met Madelief samen uit! En ik haal nu bij jou in wat ik vorig jaar gemist heb.
Ik stond ook in de kathedraal, maar er was een mis bezig zodat ik het niet gepast vond om er rond te gaan lopen en foto's te maken.
Heerlijk zo'n dag en kennelijk past dat heel goed: Madelief altijd zo vol kleur en jij veel soberder. Maar misschien heb je dan juist elkaar wel veel te vertellen.
Mooi om op terug te kijken!

Liefs, Gerry

Brenda zei

Wat gezellig zo een dagje weg met je blogvriendin.
Genoeg om over te praten met allebei dezelfde hobby's.
Mooie stad den Bosch
Groetjes Brenda

Marjan zei

Altijd gezellig een vriendinnendagje! Mooie foto's van Den Bosch. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar bij het zien van je foto's staat ie zeker op het lijstje.

Liefs, Marjan

My name is Riet zei

Wat zal dat gezellig geweest zijn , je uitje met madelief. Lekker bijpraten en lachen, heerlijk toch.
Wij gaan over een paar weken een paar dagen naar Den Bosch en omstreken, ik kijk er erg naar uit en zeker nou ik je prachtige foto's heb gezien.
Lieve groet van Riet

Alie zei

Weer genoten van je verhaal en van je foto's!

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat leuk dat je een dagje op pad was met Madelief. En Den Bosch is een heerlijke stad om een dagje rond te lopen. Alleen jammer dat het weer zo slecht werd in de middag. Ik kan me zelf nog mijn bezoek (van jaren terug) herinneren. Vooral het tochtje dat ik in de fluisterboot maakte door de grachten van Den Bosch... dat moet je echt ook een keer doen hoor, als je er nog eens komt... zo leuk!
Je hebt het interieur en de sfeer van de St.Janskathedraal prachtig weergegeven...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs,
Mirjam

Indruk zei

Gezellig Ingrid. Toevallig had ik vorige week zondag in Den Bosch met een blogvriendin afgesproken! Ook zij woont in het Zuiden van het land dus is Den Bosch een goed afspreekpunt. Dat van die high tea wist ik niet, ik zal het in gedachte houden, lijkt me erg lekker. Mooie foto's weer. Het is en blijft ook een leuke stad. Fijn weekend, Pascale X

Unknown zei

Prachtige foto's laat je ons zien.
Leuk om met een blogvriendin een gezellig dagje in Den Bosch door te brengen.
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

Unknown zei

Wat ontzettend leuk om dat in ere te houden. Ik ben nog nooit in den Bosch geweest. Kun je daar mooi winkelen? Fijn weekend. Groetjes, Nancy

What's in a day zei

Gelukkig was Oeteldonk niet meer in feeststemming en kon je ongestoord genieten van alle mooie kanten van de stad:) Onze dochters hebben beiden in Den Bosch gestudeerd en op kamers gezeten, heerlijk was het om daar regelmatig een kijkje te nemen.Fijn om zo samen met Madelief te genieten van de stad en jullie passie.
De Sint Jan blijft heel mooi om te zien.

Mooi weekend en liefs,
Eefie

Berna zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad. Den Bosch is een leuke stad om elkaar te ontmoeten.
Dank voor het delen van je mooie foto's. Ik denk dat jullie je al kunnen verheugen op de volgende ontmoeting.
Fijn weekend!
Liefs
Berna

Marian zei

Je hebt de kathedraal heel mooi gefotografeerd...prachtig, en je bent ook in het museumpje geweest? Jammer dat het weer zo slecht was, want Den Bosch is echt een prachtige stad...

Marijke zei

Wat een mooie foto's van een heerlijk dagje uit! Fijn zo'n vriendschap ook ik heb een fijne vriendin door het bloggen gekregen we komen al jaren elke maand bij elkaar lachen en delen van hobbies heerlijk!
Fijn weekend,
groetjes van Marijke

Dinah zei

Oh wat een prachtige kerk. Erg mooie foto's weer.

Lieve groet,dinah

It's me zei

Fijn dat het zo kan heel gezellig liefs fijn weekend van mij...x!

Joke zei

Gezellig zo`n dagje samen op pad en wat een prachtige foto`s.

Groetjes Joke.

Bij Guusje Thuis zei

Gezellig zo een dagje Den Bosch, heb je de rondvaart over de Binnendieze niet gedaan? Staat bij ons nog steeds op de planning. Dorpje-dorp, toch ook Brabant, genoot de hele dag van een zonnetje en dat vond ik helemaal niet erg. Fijn weekend!

het moonhuis zei

Echt bijzonder hoor Ingrid, dat zijn toch dagen waar je echt naar uit kunt kijken. Prachtige foto's heb je weer gemaakt en super dat jullie de passie voor fotografie met elkaar delen, kunnen jullie ook weer tips uitwisselen. Heb je nog Bosche bollen mee naar huis genomen? Als ik in Den Bosch ben mag ik niet thuiskomen als ik ze niet meeneem haha, mmm zooo lekker!!
Fijn weekend!!

Liefs Monica

Judith zei

Toevallig ben ik woensdagochtend en gisterenavond nog in Den Bosch geweest en toen ik gisterenavond langs de mooi verlichte St. Jan liep... het blijft een adembenemend gebouw!

Fijn weekend X

Anneke zei

Wat hebben jullie een gezellige dagje samen gehad en wat heb ik genoten vän de mooie. Foto's.
Een fijn weekend, liefs Anneke

Unknown zei

Wat leuk dat jullie via bloggen vriendinnen zijn geworden! En wat heb je weer prachtige foto's gemaakt!

Fijn weekend!
Liefs, Diane

quilting Jeannet zei

Wat leuk om dit te lezen en die mooie foto,s te zien, het brengt bij mij weer het warme gevoel teweeg toen ik van de zomer met zoonlief samen een mama en zoon reisje naar Den Bosch had, en inderdaad, natuurlijk de St. Jan en Pilkington, wat hebben we genoten van de stad. Dank voor de mooie foto,s.

Margo van Schaick zei

Wat heb je weer mooie foto's gemaakt en een leuk verslag van Den Bosch. Je kan zo bij een reismagazine gaan werken! Jammer dat het weer omsloeg tijdens deze gezellige dag.
Groet, Margo

Thuis bij Tjits zei

Wat heerlijk zo'n dag samen op stap, fijn dat jullie zo genoten hebben!
Prachtige foto's Ingrid, ik smul ervan!! Ook van die high tea trouwens, lijkt me heerlijk:)

Fijn weekend,
liefs, Tjits

Kunterbunt zei

Wat prachtige foto's van de basiliek van s'Hertogenbosch. Ik kann niet alles van de text verstaan omdat ik eerst enkele maanden geleden begonnen heb, Nederlands te lieren (leeren?).
Hartelijke groeten uit Keulen (Köln),
Ingrid :-)
http://frankafrei.wordpress.com

eigen thuis zei

Gezellig om een dag op stap te gaan met zo'n bijzondere vriendin! Dat zijn toch wel de dagen waar je erg van kunt genieten. Den Bosch is en blijft toch wel een erg mooie stad, ik kom er ook graag. Er hangt altijd zo'n lekker sfeertje. Fijn weekend nog Ingrid.

Liefs Gonda

Lida zei

Heerlijk wat laat je ons meegenieten met je mooie foto's en sfeerbeelden, heb het gevoel dat ik even over je schouder mee kon kijken! Fijne weekend, groetjes
Lida

La Maison zei

Heel leuk Ingrid zo samen met Madelief in 's Hertogenbosch.
Ik ken de stad goed en vind het altijd een heerlijk uitje.
Mooie foto's heb je gemaakt. Gisteren heb ik op de markt staan twijfelen bij een grote witte Helleborus. Nu heb ik spijt dat ik hem niet gekocht heb. Zo leuk in die mand op jouw foto.
Een fijn weekend en liefs,
Hermine

Unknown zei

Dat vind ik nu eens leuk , een vriendin door het bloggen
En als jullie dan dezelfde passie delen , kan jouw dag echt niet meer stuk , zelfs niet door het slechte weer.
Prachtige helleborus en mooie foto's .
Groetjes
Christel

Fuchsiaantje zei

Hallo Ingrid,fijn dat je zo genoten heb en wat een mooie foto`s heb je gemaakt. Ik ben jaren geleden ook in die basiliek geweest, en vond het ook prachtig. Nog een fijn weekend en groetjes van mij, Riet.

Huis in de Provence zei

Oh wat heerlijk zo'n dag erop uit met een vriendin...en dan maakt t weer niet uit!
Fijn weekend. Lieve gr. Mirjam

Pierelantijntjes zei

Hoi INgrid,
Wat is dat toch genieten zo'n dagje uit met je blogvriendin! Echt schitterende foto's heb je gemaakt!
liefs Ester

Ús hûs ús thús zei

Wat ontzettend leuk dat door het bloggen deze vriendschap met Madelief is ontstaan. Zo te zien en te lezen hebben jullie een heerlijke dag gehad.
Je hebt weer prachtige foto's gemaakt! Je weet alles altijd zo mooi in beeld te brengen.
Fijn weekend nog. Groetjes van Aleta

Ger zei

'dat ging naar Den Bosch toe....zoete lieve Gerritje.....

En zo te lezen was het weer een gezellig uitje samen met je blogvriendin Madelief.
Den Bosch een historische stad waar voor iedereen wel wat te beleven valt en legio plekjes om de camera ter had te nemen zoals jij deed,mooie foto's met nog mooiere herinneringen om op terug te kijken.

Fijne zondag en lieve groet,Ger

Housebythewaterhole zei

Ingrid wat een prachtige foto's...wat een mooie basiliek is dat .. héél blij voor jouw dat het een leuke dag werd wat fijn om zo af en toe af te spreken met een blogvriendin !
héél fijne zondag
Liefs Kathy

Marjon zei


Heerlijk om te lezen Ingrid, hoe jij elk jaar hier weer volop van geniet en je weer de mooiste foto's aan ons laat zien...prachtig allemaal...ik heb mee genoten....fijne zondag en lieve groet Marjon

Willy zei

Hej Ingrid, heerlijk zo'n dagje samen uit. Mooie foto's heb je gemaakt. Indrukwekkend zo'n grote kerk.
Fijne zondag, lieve groet

Marie-José zei

Allereerst wil ik je even bedanken voor je altijd trouwe reacties op mijn posten.
Ik ben niet zo trouw op dit moment door alle drukte maar vergeet je zeker niet hoor Ingrid ;-)

Wat een heerlijke Brabantse stad is dit toch!
Ik heb er op school gezeten en een paar jaar gewerkt.
De gezelligheid van de vele restaurantjes en leuke cafeetjes bezorgd me dan wel eens een gevoel van heimwee...
Pilkingtons is wel een hele goeie keuze geweest idd!
En hebben jullie ook nog Bossche Bollen van Jan de Groot meegenomen voor het thuisfront?
Als dat niet zo is moeten jullie beslist nog eens terug ;-)
Leuk dat jullie zo'n gezellige dag gehad hebben samen.

Lieve groet, MJ

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat een prachtige foto's kan zo en zo zien hoe jullie hebben genoten van de dingen om je heen ... heerlijk om samen jullie passie te delen niets is mooier en dan samen zo dag met elkaar door brengen is super .... Mooie plaatjes en een mooie dag om op terug te kijken ... geniet van je week lieve groet rosita

Unknown zei

Heerlijk dat je ons altijd laat meegenieten door prachtige foto's.
Fijne avond,liefs, Sonja

It Is The way of life zei

Wat fijn dat jullie zo, n leuke dag hebben gehad , en prachtig die foto's en een bossche bol moet je gegeten hebben in Den bosch !
Liefs ida

fleur zei

Hoi ingrid! Wat leuk dat je samen een dagje met madelief 😊 was..mooi gebouw, ben er nog nooit in geweest! Heb meteen even verder bij je gelezen, daar ik niet vaak meer in blogland was..ik merk dat ik instagram nu makkelijker vind om hup even snel 1 foto te plaatsen zonder al teveel tekst..ook zit ik vooral met mn tablet en daar blog je lastiger op...groetjes fleur 💚💛💜

Madelief zei

Lieve Ingrid,

Het heeft even geduurd, maar nu eindelijk even de tijd om een berichtje achter te laten op jouw blog :-)

Je hebt prachtige foto's gemaakt van onze uitstap! Bij mij waren het jammer genoeg te weinig om een mooie post van te kunnen maken. Vandaar dat ik iedereen door verwijs naar jou :-)

Ik vond ons dagje uit heel gezellig! Gezellig bijgepraat en gelachen! Gaan we gauw weer doen!

Veel liefs uit Rotterdam,

Madelief x

Mariette VandenMunckhof-Vedder zei

Beste Ingrid,
Via Madelief kom ik weer een keer hier terecht en daar heb ik géén spijt van. Prachtige raportage van de Sint Janskathedraal heb je gemaakt; gewéldige foto's!
Wat een benaming; kanjermonument. Grappig om zoiets te lezen in de oude moedertaal (na 32 jaar weg te zijn).
Lieve groetjes uit Georgia/USA,
Mariette

Roelie Steinmann Photography zei

Ik heb een beetje kunnen meegenieten van jullie gezellige dag, heel leuk.

Groetjes Roelie

House of Seasons zei

Wat is het toch altijd fijn om elkaar in het echt te ontmoeten.
En dat het een leuke dag was, dat begrijp ik als geen ander!
liefs van mij
Lia

Judith zei

Ik geniet helemaal van jouw mooie foto's!!!

Maia zei

Hoi, hoi,
Ik was weer eens achter hier op je blog en heb net genoten van de mooie anemoontjes in je vorige post.
Grappig trouwens dat je dacht dat ik donker haar zou hebben, zo zie je maar...ik denk trouwens dat jij ook donker haar hebt haha.
Op deze post moest ik even reageren want dat is heerlijk vlak bij ons.
Mijn oom is al jaren de oudste vrijwilliger in de Sint Jan.
Mooie foto's heb je daar gemaakt echt prachtig!
Ook het " oog" boven op het plafond midden voor in de basiliek gezien, vind ik altijd zo speciaal en ook de mariakapel achterin is altijd vol kasrsjes.
Een mooie dag hebben jullie gehad...zonder bosse bollen maar met een gezellige high tea!
Ik lees even verder
Tot zo
Groetjes Maia