maandag 26 januari 2015

Een stoere pot…

Door de eerdere bewerkingen van potten met muurvuller en de enthousiaste reacties van onze oudste dochter daarop, was ik ook de afgelopen tijd weer op zoek gegaan naar een geschikte pot, om haar kamer op deze manier eens extra te verfraaien. 

Home & Lifestyle

Onze dochter woont inmiddels ruim een jaar op kamers. Voor een student heeft ze het geweldig voor elkaar. Binnen het huis is ze inmiddels twee keer verhuisd. Ging ze er bij de eerste interne verhuizing al flink op vooruit wat vierkante meters betreft, bij de tweede verhuizing werd het echt riant. Je moet je voorstellen dat ze in een statig herenhuis woont aan een van de mooiste straten van Nij.megen. Daar heeft ze nu een ruimte van 34m2 ter beschikking met een woonkamer en een aparte slaapkamer. De slaapkamer kan ze betreden middels twee openslaande deuren – in een pand met metershoge plafonds. Ik vind het geweldig voor haar dat ze daar zo mooi woont, ze is er zelf ook enorm blij mee! 

Home & Lifestyle

Maar ik dwaal af! Dochterlief wilde dus ook graag een met muurvuller bewerkte pot en dat is gelukt. Bij de kringloop vond ik een mooi exemplaar en samen met vriendin S. - die dit ook heel graag eens wilde ervaren en een eigen pot met muurvuller bewerkte - ging ik er op een dag in december bij mij thuis lekker mee aan de slag. 

Home & Lifestyle

Ik vind het resultaat bijzonder geslaagd en gelukkig is mijn dochter dezelfde mening toegedaan. Op de foto oogt de pot behoorlijk vlekkerig, maar dat is in het echt veel minder het geval. De pot is inmiddels verhuisd en heeft in haar kamer een mooi plekje gekregen op de eettafel. 

Mocht je willen weten hoe je zelf met muurvuller aan de slag kunt gaan, klik dan hier. Ik vind het elke keer weer erg leuk om te zien hoe je op deze manier een pot een heel ander uiterlijk kunt geven, volgens mijn vriendin is het bovendien een ideale en ontspannen manier om je hoofd leeg te maken.  

Home & Lifestyle

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

70 opmerkingen:

Unknown zei

Je staat ervan te kijken in wat voor mooie oude huizen de studenten wonen...onze dochter ook in Leiden...hoge plafonds...statige trappen...mooie raampartijen...iedere keer als ik er ben denk ik...wat zou ik hier m'n gang kunnen gaan...hihi...
Je pot is heel mooi geworden Ingrid...daar zal je dochter zeker blij mee zijn.
Fijn Weekend.

Groetjes,
Inge, my choice

Unknown zei

De pot is heel mooi geworden en ook een heel mooi model! Ik doe het ook zo graag, maar inmiddels heb ik hier al heel wat exemplaren in huis staan. In de kringloop loop ik maar snel door als ik langs de potten afdeling kom :))

Groetjes Anita

Ger zei

Het geeft je als moeder altijd een fijn gevoel wanneer het je kinderen goed gaat.
En zo'n mooie pot zal vast heel goed tot zijn recht komen in haar riante studenten kamer.

Fijn weekeind en lieve groet,Ger

Unknown zei

Nou die pot is zeker goed gelukt, hij is erg mooi geworden.
Wat fijn voor je dochter dat ze zoveel ruimte heeft in zo'n mooi pand. En de stijl van moeders neemt ze over? Leuk :))

Fijn weekend.
Liefs, Diane

My name is Riet zei

Wat een boffert is je dochter om zo,n mooie kamer te krijgen. Die mooie oude hoge kamers kan je zo mooi aankleden. En ik kan me voorstellen dat ze blij zal zijn met die prachtige pot. Een geweldige stimulans .
Ik wens je een fijn weekend,
.
Liefs van Riet

Els zei

Weer heb je er een prachtexemplaar van gemaakt! Ik kan me voorstellen dat je dochter er blij mee is!!

Fijn weekend
X Els

Anneke zei

Ik kan me helemaal voorstellen dat je dochter heel erg blij met de pot is. Wat fijn dat ze het zo getroffen heeft met haar kamer. Ook voor jouw een fijn gevoel dät ze zo fijn woont.
Fijn weekend, liefs Anneke

Maia zei

Een grote bofkont dus je dochter op. Haar mooie kamer in Nijmegen!
Als ze dan ook nog jouw genen heeft zal het er daar ook prachtig uit zien.
Gezellig om samen met een vriendin weer heerlijk te kliedern met weer een super resultaat!
Prachtig met die bollen er in.
Jullie ook een heel fijn weekend!
Lieve groet Maia

Brenda zei

De pot is mooi geworden. Ik heb zelf ook potten en kruiken met muurvuller veranderd en het geeft een mooi effect.
Je dochter heeft een super mooie kamer.
Groetjes Brenda

Unknown zei

De pot is heel mooi geworden. Ook een leuke vorm. En wat grappig dat je dochter ook voor die stijl gaat.
Ja, er zijn veel mooie studentenhuizen in de binnensteden.
Een fijn weekend, groetjes Ingrid.

Huize Kip Kakel zei

Het blijft bijzonder om te zien hoe die 'vreselijke' potten veranderen in prachtige exemplaren....
Heerlijk om je hoofd op deze manier leeg te maken en dat is een ontspanning die je geen callorieën op levert..haha..die van mij als koekenbakker helaas wel, maar ik laat ook regelmatig een ronde voorbij gaan, hoor Ingrid, anders komt het met mij ook niet goed:)
Fijn weekend

Anoniem zei

Heerlijk als je in zo'n huis mag wonen.
Je pot is heel mooi gelukt! En het staat ook nog eens heel mooi met de bollen erin.
Ik wens je dochter er veel plezier mee!
En jullie een mooi weekend!

Liefs, Gerry

Berna zei

De pot is heel mooi geworden. Leuk dat je dochter dit ook leuk vindt. Leuk zo met die bollen erin.
Fijn weekend!

Fuchsiaantje zei

Hallo Ingrid, Wat heb jij je potten een mooie tint gegeven en wat een supergoed idee om zo de potten op te knappen. Ik heb heel wat potten staan en wilde ze naar de kringloop winkel brengen, maar nu ga ik het ook eens proberen, of het me lukt? Nog een fijn weekend en groetjes van mij, Riet.

Inge R. zei

en hij is weer top gelukt! wat woont je dochter daar gaaf zeg! wowie.
groetjes, Inge

het moonhuis zei

Wat heerlijk voor je dochter dat ze zo mooi woont en jij hebt een mooie pot voor haar gemaakt. Super toch dat ze kan zeggen dat haar moeder die mooie pot voor haar gemaakt heeft!!

Liefs Monica

Marijke zei

Wat zal je dochter blij zijn met haar de door jou met liefde gemaakte mooie pot een aanwinst voor haar huis!
groetjes van Marijke

Unknown zei

Ziet er mooi uit en mooi met de amerylisbollen! Leuk dat je dochter deze srijl ook leuk vindt.
Groetjes Lida

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat heerlijk voor je dochter dat ze zo fantastisch woont. Daar heeft ze volgens mij heel veel geluk mee. Mijn jongste huurt een studio en ik denk dat zij maar 24 vierkante meters tot haar beschikking heeft. En dat is voorlopig permanent wonen want ze is alleen en heeft eigenlijk geen schijn van kans op de huidige huizenmarkt... Ook voor groter huren zal ze voorlopig niet in aanmerking komen... Ze heeft nog geluk dat ze een eigen badkamer met toilet heeft, de studiootjes op de eerste en tweede verdieping moeten die delen...
Maar ik dwaal vreselijk af! Jouw pot voor je dochter is werkelijk heel erg mooi geworden. Die zal prachtig staan bij je meisje op tafel..
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs,
Mirjam

La Blomst-Living zei

Fijn dat je dochter het zo getroffen heeft met haar mooie kamer(s). Dat is voor jou ook een prettig idee! Gezellig dat je samen met je vriendin aan het knutselen bent gegaan; het resultaat is prachtig! Je wordt er vast steeds handiger in!
Fijn weekend, Ingrid! Liefs, Linda

Margo van Schaick zei

De pot is heel mooi geworden. Ik vind het ook heel ontspannend om hiermee bezig te zijn.
Gisteren weer een leuke vondst gedaan bij de kringloop maar die moet ook bewerkt worden. Geen muurvuller maar met verf en was.
Wat heeft jouw dochter een mazzel met zo'n grote en mooie kamer in Nijmegen. Daar staat de pot zeker heel mooi.

Home is where the heart is zei

waar zouden we zijn zonder, verf, muurvuller of tegellijm he :))
Gaaf is de pot geworden. Denk dat ik volgende week onze plaatselijke kringlopers maar weer eens ga bezoeken. Ja we hebben er 2, 1 is niet bijzonder, meestal en de ander is werkelijk ontzettend groot, daar ben ik wel ff zoet :))
Je dochter heeft daar een heerlijk stekkie
Fijn weekend
lieve groet Brigitte

my way of living zei

Weer een mooie pot geworden.
En zo blijf je lekker bezig toch?.

fijn weekend gr. Anita

What's in a day zei

Fijn dat je dochter het zo getroffen heeft, in de stad zijn heel leuke appartementen te huur, je moet het zien te treffen.
Onze dochter in Groningen heeft ook geboft en heeft ook 2 kamers tot haar beschikking, gewoon heerlijk.
Je metamorfose is weer gelukt, ik had ook net een post geplaatst over een kruik, manlief ziet het iedere keer met lede ogen aan:)
Het bezig zijn en de verandering zien,geeft al voldoening.

Een heel mooi weekend Ingrid.

Liefs, Eefie

Things and Thoughts zei

Hi Ingrid!
You certainly have an eye for those precious, rutsic pots in which stand perfectly spring bulbs.I would be happy too to have accomodated my daughter in a beautiful neighborhood.
Wish you all a restful and cosy weekend!
Olympia

Bonjade zei

Prachtig is ie geworden...en ha...zo zie je maar.......
als ze groot zijn vinden ze toch dat mams smaak heeft ;)

Fijn weekend

Liefs

angie zei

hou ingrid, wat mooie foto's !!! Ik wens u een fijn weekend, Angie uit Duitsland

Anoniem zei

Je dochter boft maar met zo'n huis. Mocht mijn oudste voor Nijmegen kiezen na zijn examen, dan krijgt ie een ietsiepietsie kamertje met gezamenlijke keuken en badkamer in het studentenhuis. Hij heeft daar geen moeite mee, zegt ie. Maar mams moet toch even wennen...Maar hij kan dan wel al rondkijken voor wat beters, toch?
De pot voor je dochter is heel mooi geworden. Pas maar op: dadelijk moet je voor al haar medestudenten zo'n mooie pot maken...
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Athomebymy zei

Wat een verschil , ik vind hem echt prachtig zo , de struktuur is perfect !
Ik ben er zelf nog niet aan begonnen beetje bang dat ik het spul niet kan verdragen aan mijn handen ;-))

Liefs Petra

Muggensteekjes zei

Wat is de pot mooi geworden Ingrid, en wat leuk dat je dochter dezelfde smaak heeft. Ze boft maar met zo'n creatieve moeder.
Wens je een fijn weekend, liefs Ingrid.

Lida zei

Schitterend, je dochter boft met haar handige moeder! Groetjes
Lida

Alie zei

De pot is echt gaaf geworden, ik ben er ook een beetje aan verslaafd geraakt en ga binnenkort een workshop hier op Urk geven, want ik krijg zo vreselijk veel vragen hiernaar. Fijn dat je dochter het zo goed getroffen heeft, dat kan ook anders. Fijn weekend, groetjes Alie

Bizzy @ home zei

Weer een bijzonder mooie pot is het geworden. Je dochter boft maar met zo'n moeder.
lieve groet, Renny

lien zei

Ik krijg zin om het ook eens te gaan proberen, het resultaat is zo mooi!

Unknown zei

Echt weer een prachtige pot heb je ervan gemaakt! Wat zal je dochter ervan genieten!
Past vast mooi in haar mooie huis:)

Fijn weekend!
Liefs Daniëlle

Unknown zei

Jouw pot is heel mooi geslaagd .
Het toeval wilt dat jilly ook een mooie pot heeft gevonden op de zolder van het huisje waar ze zal wonen.
We gaan hem met z'n tweeën transformeren .....
Jouw dochter zal er super blij mee zijn met zo'n mooie pot.
Ik tref het ook met mijn twee dochters dat zij toevallig ook van de landelijke stijl houden.
Komt goed uit
Lieve groetjes
Christel

Joke zei

Inderdaad goed gelukt het is een stoere pot geworden.

Groetjes Joke.

die Waldfee Moni zei

Dear Ingrid,
I am always fascinated by your great decoration. The colors ... a very cozy atmosphere. I just wondered why I mean bulb always hidden below the soil must be 0). The next onion can look into the room.
Wish you a nice weekend.
Dearest greetings, Moni

Bij Guusje Thuis zei

Die pot staat vast heel mooi in dat sfeervolle studentenhuis. Leuk hè als die jonge meiden hetzelfde als wij mooi vinden zelfs in hun eigen huisje.

ida zei

Fijn dat je dochter zo mooi woont ,doet een moeder hart goed !
Je hebt er weer wat moois van gemaakt van de pot !
Liefs ida

lia zei

Fijn dat ze mooi woont, want je ziet op tv soms de meest vieze kamers voorbij komen. Gelukkig geld dat niet voor je dochter en word het door die mooie pot alleen nog maar mooier.

Fijn weekend
Liefs lia

Housebythewaterhole zei

Ingrid, wat leuk voor je dochter (en voor jouw)
dat ze zo mooi woont ! Gezellig toch
Wat is die pot mooi geworden ...zoals je zegt het ontspant en maakt je hoofd leeg....ik blijf het leuk vinden !
Héél fijne zondag nog
Liefs Kathy

Marjon zei


Wat fijn voor je dochter dat ze een fijne plek heeft gevonden waar ze zich thuis voelt, ik denk dat het heel belangrijk is, ook voor de studie...
Wat lief van jou om voor haar ook zo een prachtige pot te maken, ziet geweldig uit, vooral met de bollen....fijne zondag en lieve groet Marjon

Onder de rieten kap zei

Ik ben geloof ik de enige die nog nooit zo'n pot heeft bewerkt met muurvuller haha, maar het gaat toch echt een keer gebeuren, ben nog op zoek naar een geschikt exemplaar, het lijkt me zo ontzettend leuk om te doen! Die pot voor je dochter is ook weer zo gaaf geworden, daar zal ze superblij mee zijn!
Groetjes, Yvonne

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Een heerlijk gevoel als je kind op een mooi plekje woont.

Nou... de schaal is echt super geworden en mooi gedecoreerd met de bollen erin.

Zo leuk om dit samen met een vriendin te doen.

Wens je een fijne week en een lieve groet,

Loes

It's me zei

Wat een mooie pot zeg..!!...fijne avond...liefs Ria...x!

Unknown zei

Toch leuk als dochterlief dezelfde passie deelt als moeder. De pot is dan ook heel mooi geworden. Ga het binnenkort toch ook nog eens proberen met jou tips in het achterhoofd.
Fijne week, vele grtjes Mien

June zei

I'm so happy for your daughter Ingrid! It sounds like a wonderful place and how nice that she is blessed to have such a mother as you to help her decorate and make her place feel like home. The pot is a perfect planting place for the bulbs and will be very happy to grow in such a lovely place :)
sending hugs...

Marjan zei

Wat een geweldige plek om te wonen en te studeren. Volgens mij werkt/studeert het altijd lekkerder in een mooie omgeving. En als mams je dan ook nog verwent met een mooie pot.....

Liefs, Marjan

House of Seasons zei

Ha Ingrid,
Eindelijk weer eens een reaktie van mij.Het was even te druk om overal bij te lezen maar nu begint voor mij weer een wat rustiger periode, gelukkig!
Wat een geweldig leuk idee om met muurvuller aan de crea te gaan, ik heb even teruggekeken naar jou workshopje hiervoor.
Prachtig resultaat, ik snap dat je dochter er blij mee is!
Wat heb je toch een sfeervol huis EN blog!
liefs van mij
Lia

eigen thuis zei

Wat een mooie plek heeft je dochter daar! Dat is inderdaad geluk hebben. Onze oudste studeert ook in Nijmegen maar die kan gewoon met de trein op en neer. Al is dat soms ook nog wel een heel gedoe. Het is 20 km met de auto en met de trein doet ze er soms dik een uur over.
De pot is weer prachtig geworden, die heeft vast een mooi plekje gekregen bij je dochter. Leuk om zo dezelfde passie te delen.

Liefs Gonda

SOBERenSTIJL zei

Wat super leuke pot voor je dochter, en waar ze woont lijkt me ook super!
Liefs, Dorine

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een leuk model voor de pot! Zo één heb ik nog niet gezien op de blogs dus.....jij hebt iets bijzonders gemaakt!
Ik snap dat dochterlief er blij mee is!
En wat een heerlijke ruimte heeft ze: onze dochter woonde ( alweer jaren geleden hoor) op een kamer met 8 anderen. Gezamenlijk gebruik van keuken en badkamer!
En vies dat het daar was! De koelkast heeft ze op haar kamer gezet anders pakte iedereen er zomaar wat uit!
Gelukkig had ze binnen een half jaar iets anders samen met een vriendin: een flatje voor henzelf!

groet Trijnie

Petra zei

Wat is die goed gelukt Ingrid! Mijn 2 zonen wonen ook in Nijmegen. De ene heeft net een huis daar en de andere zit op kamers ook mooi maar niet zo oud als bij je dochter, dat lijkt me geweldig. Andere dochter zit wel in Nijmegen op school maar woont nog lekker thuis..

Groetjes Petra

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat prachtig is hij geworden en wat heerlijk dat je dat voor je dochter kan doen niet iedere dochter heeft de zelfde smaak ... niets is mooier dan genieten van iets wat uit mama's handen vandaan komt .... wens je een fijne week lieve groet rosita

My name is Riet zei

Lieve Ingrid. IK begon aan mezelf te twijfelen want ik wist zeker dat ik deze post al eerder had gezien en gelukkig zag ik dat ik ook wat geschreven had. Ik kon hem niet meer terug vinden maar ik ben dus niet in de war. :)))))
Liefs van Riet

Unknown zei

Prachtig,ik geloof graag dat dit een hele aanwinst is voor haar interieur. Ga ook eens op zoek naar een verfproject in de plaatselijke kringloop ,je weet maar nooit )
Fijne week x

Bloom in Passion zei

Wat geweldig voor je dochter en wat leuk dat ze er ook van houdt. Zelf heb ik nog nooit wat gedaan met muurvuller. Maar ziet er inderdaad er goed uit! Vandaag ga ik met mijn dochter een kraakpand bekijken. Dat zal er wel niet zo statig uitzien. Maar is denk ik wel een hele uitdaging om te stylen.En misschien moeten we de muurvuller ook wel gebruiken ;) Liefs Pauline

bijzonder-oud zei

Klinkt geweldig mooi die kamer van jullie dochter en Nijmegen is ook al zo'n leuke stad!

Ik denk dat ik toch ook maar eens met die muurvuller aan de slag ga, het ziet er zo leuk uit!

Lieve groet,
Yolanda

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hoi Ingrid,

Wat een leuke truc he, die muurvuller. Ik zelf ben een verzamelaar van ruw potten en verf ze nog wel regelmatig, soms wit, soms in de grijzen of een combinatie.
De pot is prachtig geworden, daar wordt je weer helemaal blij en gelukkig van. groetjes Pauline

Ingrid zei

prachtige foto's weer Ingrid en je pot is zeker mooi en wat leuk dat je op dezelfde golflengte zit met dochterlief met al je mooie dingen....veel liefs

Rozen van papier zei

De pot is weer prachtig van kleur geworden. En ja ik ben ook gek op die statige kamers! Die worden steeds zeldzamer.

Groetjes Janny

Thuis bij Tjits zei

Wat heerlijk voor je dochter om zo te mogen wonen, een tijd om nooit te vergeten voor haar!
En wat heb je een leuke pot voor haar gemaakt. Dit idee wil ik ook al tijden uitvoeren, maar het is er nog steeds niet van gekomen, de muurvuller staat al heel lang te wachten in de bijkeuken.. toch maar eens tijd voor maken:)

Fijne avond Ingrid,
liefs Tjits

La Maison zei

Nijmegen, ja mooie huizen aan sommige straten. Mijn dochter woonde aan de ,,via gladiola,, eerste rang dus bij de 4 daagse. Een enorme ruimte met hoge plafonds. Ze woonde er met haar vriend ( nu man) en hadden een echt appartement met 4 kamers. Ik naaide alle gordijnen pffff.
Sorry, ik dwaal af, die pot is prachtig geworden. Knap gedaan hoor.
Liefs
Hermine

Housebythewaterhole zei

Ingrid,dank voor je leuke reactie, eigenlijk breng je me op een idee...in één van mijn posten laat ik eens zien waar ik mijn servies achterlaat ...haha...eerlijk voor dit servies moet ik een beetje nadenken hoe ik
het aanpak...maar dit is dan ook mijn allerlaatste servies hoor....
fijne avond nog
liefs Kathy

Passione Helena zei

Zie dat mijn reactie niet doorgekomen is…af en toe is het zomaar ineens foetsie als ik op publiceren druk, zal wel iets nieuws zijn hihi.

Wat leuk dat je nu ook een pot voor je dochter hebt gemaakt, mooie vorm ook! Deze zal goed passen in haar statige appartement. Ik zie de details helemaal voor me zoals je beschrijft, geweldig zulke panden. Wat fijn dat ze het zo goed voor elkaar heeft, ze boft zeker. Voor jullie ook een geruststellend gevoel.

Hi, vriendin S. heb je nu waarschijnlijk ook besmet met het virus muurvuller ;-) Leuk en gezellig om dit zo samen te doen.

Wens je nog een fijne dag!
Liefs, Helena

Huis in de Provence zei

Wat een gave pot! Vooral de vorm!! Ik doe regelmatig een pot weg als ik t niks meer vind, maar misschien moet ik t de volgende x toch anders aanpakken ;)
Fijn dat je dochter zo heerlijk woont....scheelt al de helft in hard studeren...ha..ha..ha..
Fijn weekend.

Gr. Mirjam

Unknown zei

Hoi,

wat een leuke blog heb je. Via via ben ik hier terecht gekomen en heb me gelijk aangemeld als volger.

Super gaaf hoe die pot is geworden. Kan me voorstellen dat je dochter er heel blij mee is. Het resultaat mag er zeker zijn. :)

Groeten,
Deborah

Claudia Leertouwer zei

Wat heerlijk dat je dochter zo'n fijne plek heeft, en nu dan ook nog een beetje mooier!

Claudia Leertouwer zei

Jij hebt je hart daar flink kunnen ophalen met je toestel!