vrijdag 25 november 2011

Vitrinekast…

Een aantal van jullie hebben deze kast al eens eerder voorbij zien komen, maar aangezien ik er nog dagelijks van geniet en er sinds die tijd een aantal nieuwe volgers bij zijn gekomen (van harte welkom allemaal!), laat ik onze vitrinekast graag nog een keer zien.

Home & Lifestyle

Toen ons oog op deze kast viel, waren we op zoek naar een mooie salontafel en helemaal niet naar een vitrinekast. Ik verbaas mij er altijd nog over dat manlief – die het interieur niet echt tot zijn hobby’s rekent – mij ineens vroeg of deze kast niet iets voor in onze woonkamer was!

Home & Lifestyle

Je snapt het…dat liet ik mij geen tweede keer zeggen! Alhoewel…ik kan het mij niet meer herinneren, maar ik zal vast nog wel een keer gevraagd hebben wat hij zei, in de veronderstelling dat ik dat toch écht verkeerd verstaan moest hebben .

Ik wens je een heel fijn weekend!

Lieve groet, Ingrid

63 opmerkingen:

Wonen aan boord zei

Prachtige kast! Snap heel best dat je daar nog elke dag van geniet zeg... Af en toe hebben onze mannen dan toch nog een goede ingeving wat betreft inrichten ;-)

Lieve groet,
Alberta

Hannekie(Sisterly) zei

hij is ook echt prachtig hoor. kan me voorstellen dat je daar nog elke dag van geniet..las net je vorige post. wat zullen jullie een gezellige dag hebben gehad zeg..lekker genieten.
liefs hannie

What's in a day zei

Van deze kast zou ik ook heel erg genieten, vooral als manlief zijn oog erop had laten vallen...ha, ha, jouw kijk een oog voor interieur en styling heeft hij toch wel meegekregen hoor...
Een juweel waar je zeker zo rond de decembermaand zo heerlijk van kunt genieten!!!


Fijn weekend ook voor jou, lieve groet,
♥Eefie

Le Style zei

Er zijn van die items in huis die toch elke keer weer je hart stelen;-), heerlijk is dat.
De kast is ook mooi en mooi gestyled!
Een heel fijn weekend!

Lieve groet van mij

lien zei

Nou van die mooie kast kunnen we geen genoeg krijgen hoor! Ik blijf hem zo mooi vinden!
he gezellig.. sneeuwt het nou op jouw pagina???
Liefs Carolien

Unknown zei

Ook al heb ik ze wel al een keer gezien, ik blijf ervan genieten! Niet alleen van de kast maar ook van al het moois wat je erin hebt staan!
Tja, lieverd, je man, het is gewoon een vent met smaak ;)))
Fijn weekend, liefs, Sonja

Krek wak wou zei

Geweldige kast met al die leuke spulletjes! Wat leuk dat je man meedenkt....dat moet je dan zeker van profiteren!
Fijn weekend en groetjes van Nicole

Tilly zei

Prachtige kast, ik zou het mij ook geen tweede keer laten zeggen. Mooi met het witte servies en glas erin...ik zou er ook elke dag van genieten.
Een heel fijn weekend.
Lieve groetjes Tilly.

Wunderbares Zuhause zei

Dear Ingrid,
your cupboard is really beautiful. I like its style!
Warm regards,
Lucia

Astrid zei

Dat is toch echte liefde! Mooie kast, heerlijk om de planken achter het glas iedere keer weer opnieuw te stylen en in de deuren en laatjes kun je ook heel veel kwijt.
Alvast enn fijn weekend en groet van Kiki

Room Seventeen zei

Mooie kast, ik heb hem nog niet eerder full size op je blog gezien. Altijd leuk om een mooie interieurfoto zien!
Fijn weekend.

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Hij is echt heel erg mooi, deze kast. Hij is ook heel mooi ingericht, met al die mooie spullen... Het luikje naast de kast vind ik ook heel mooi.
Onze kast begint nu toch steeds meer in de definitieve fase te belanden. Het is een monsterklus, zeker omdat eerst alle zwarte verf er af moest, maar ook het schilderen, twee keer gronden en twee keer lakken, nam heel erg veel tijd in beslag. En natuurlijk moet er ook nog gewoon gewerkt worden. Ik kan eigenlijk niet wachten om hem te laten zien... Nog even wachten... Bijna klaar nu...
Ik wens je een heel fijne dag en alvast een heel leuk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

lia zei

Heeft hij na die tijd nooit meer van die momenten gehad..)

Fijn weekend, liefs Lia

Yvonne zei

haha die Lia :-) tis vast niet altijd feest, maar dat je man net zo'n helder moment had om zooiets te vragen bij deze kast......ben je hem nu vast nog dankbaar voor !
hij is prachtig, het luikje en de spuitfles enz ook trouwens !
Fijn weekend
liefs Yvon

Ger zei

Hoi Ingrid,

Ook al blijven de kasten meestal op dezelfde plaats in de woonruimte staan,(want we willen nog wel eens wat schuiven of anders neerzetten toch...-))een vitrinekast kan telkens weer een andere uitstraling krijgen door de spullen die in de kast staan te wisselen.

Mijn man is zolang wij elkaar kennen en dat is al 48 jaar, ook net als ik een echte liefhebber en verzamelaar van mooie oude spullen van meubelstukken tot tin,van aardewerk tot gravures en alles wat daar tussen in zit.
Plus dat hij ook nog eens een handig en secuur restaurateur is,jaren lang heeft hij bij vriend geholpen als die met volle bestelbus aan antiek en oude spullen uit Engeland terug kwam, met poetsen,restaureren en de zaak inrichten.
Vaak stonden de antiekhandelaren hem al op te wachten en kwam het niet eens de zaak binnen maar werd vanuit de bus al verkocht.
Was in de goeie tijd dat het een en ander nog voor redelijke prijzen van de hand ging op veilingen of markten en de koper niet het vel over de orengetrokken werd.
Het was in die tijd dat manlief zomaar thuis kwam met 'n Engels staand horloge en dan weer met een antieke commode of Lloyd Loom stoelen of wat dies meer zij.
Wij genieten nog elke dag van al dat fraais.
Maar hebben jaren geleden wel besloten om niks meer te kopen aan grote stukken en zo min mogelijk aan kleine dingen(kan het soms niet laten)
En dan kom ik af en toe op meerdere blogs de webwinkels tegen met spullen naar mijn smaak van landelijk tot klassiek en dan begint het alweer te kriebelen;-)
Maar als ik dan weer eens aan de poets ben en al dat oude aardewerk weer schoon op de plank staat en m'n kamer en serre weer op orde zijn, ben ik toch blij dat ik niet nog meer heb!!!!

Fijn weekeind en lieve groeten!!
Ger

Lida zei

Heerlijk zo'n prachtige kast waar je dingen mooi in neer kunt zetten, maar die ook nog eens echt bruikbaar is! Snap dat je dar van kunt blijven genieten!
Fijn weekend,
Lida

Marjon zei

Prachtige Kast ik vind ze echt geweldig en soms hebben we geluk met die mannen dan moet je meteen toeslaan haha.....groetjes Marjon

Miss M zei

Nou, lieve Ingrid, je hebt het echt wel goed VERSTAAN!!!! Toch wel errug leuk dat je man dan met dit voorstel kwam! mag je hem heeeel dankbaar voor zijn :-)
Deze kast is ook helemaal mijn smaak. Ik heb een servieskast in de keuken staan en het is eigenlijk hetzelfde idee als je vitrinekast.
Fijn weekend, hier regent het :-)

Liefs, Marjolijn.

Judith zei

Het kan inderdaad niet anders, dat je hier elke dag van geniet. Het ziet er ook zo leuk uit allemaal!
Fijn weekend!
Groetjes,
Judith

Michelle zei

Een heel mooie kast, mooie decoratie die erbij staat ook!

Lieve groet en een heel fijn weekend!
Michelle

Anita zei

Ha,ha,wat kunnen die mannen ons toch af en toe verrassen,maar eerlijk is eerlijk voor zo'n kast zwichten we toch allemaal? ook de mannen!
Groetjes en fijn weekend,Anita

Karin zei

Hij blijft mooi hoor Ingrid. Leuk hoe zo'n vent je dan toch zomaar ineens kan verrassen, misschien ook omdat hij jou (en je smaak) inmiddels vast wel een beetje kent :)

ida zei

Hij is echt mooi je kast en natuurlijk om van te genieten ,fijn hoor zo,n man die zoiets moois opvalt !
Fijn weekend !
Gr...ida

alma zei

Wat is zo'n kast toch een blikvanger. Je kunt er veel in kwijt en je kunt het ook nog even aan iedereen laten zien.
Dat zou ik me ook geen twee keer laten zeggen!
Lieve groet
Alma

Joke zei

Het is en blijft een mooie
kast om jaloers op te worden
Ik heb er een staan in het
bruin en zou hem ook graag
verven maar de durf ontbreek
nog maar als ik dit zie....
Fijn weekend
liefs Joke

Antonia zei

Ja, de mannen blijven ons nog steeds verrassen
:-) Prachtige kast, kan me voorstellen dat je er dagelijks van geniet! Heel fijn weekend gewenst, lieve groetjes Anja

hokje zei

Een prachtige kast om al je mooie spullen in te bewaren en tentoon te stellen. Zelf zou ik ook heel graag zo'n grote kast in de kamer willen, maar door de indeling is dat helaas niet mogelijk...

Fijn weekend. Liefs, Miranda

Met Brocant Label zei

Ik moest echt om je verhaal lachen zo leuk en vooral zo herkenbaar. Maar je man heeft wel een goede smaak want de kast is een plaatje.

Lieve groet,
Yvonne

Anoniem zei

Wat een prachtige kast en wat heb je 'm mooi ingericht. Ik kan me voorstellen dat je er dagelijks van geniet. Wat een goed idee was dat destijds van je man!

Groetjes,
Esther

It's me zei

Heel mooi hoor je kast......echt een plaatje......fijn weekend liefs van mij....xxx...

Anoniem zei

Tsja, als wij ooit gaan verhuizen, komt er bij ons ook zo'n soort kast, ik ben er gek op! Je hebt hem mooi ingericht, en de kleur van de muur, geweldig!

Daar kun je van blijven genieten, enneh...mannen, ze blijven je telkens weer verbazen!

Fijn weekend!

Liefs Inge

Corine(THUIS) zei

Juist op momenten dat je het niet verwacht...Je man ZIET het best :)
En zie ik nu dat jij niet de hele muur hebt geverfd??
Leuk dat we eens een (soort van) overzichtsfoto zien!!
Groeten, Corine(THUIS)

Pauline zei

Lief hè, dat ze soms toch wél meedenken en best weten wat wij mooi vinden.
Het is een prachtige kast. En jij hebt er ook op een heel gezellige manier je spullen in staan.
Wens je een fijn weekend.
Liefs, Pauline

Bonjade zei

je hebt een man met goede smaak ;0)
Fijn weekend
Liefs

Mayflower zei

Een echte blikvanger Ingrid, ik wou dat ik de ruimte had voor zo'n mooie kast met zoveel opbergruimte. Ik zie nu pas dat je de wand niet helemaal donker gesausd heb, maar dat het een soort van vak is. De donkere kleur vind ik nog steeds prachtig en vooral als achtergrond van een lichte kast.
Ik ben mezelf ook aan het oriënteren, want volgend jaar gaan wij de kamer en keuken opknappen.
Ik wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Linnie's kaartjes zei

Wat een schitterende kast, ik kan me voorstellen dat je geen nee zei toen je man dat vroeg...:-)

Fijn weekend.

Liefs,
Linda
(www.lindagboek.nl)

wonen met brocante zei

Je kast is prachtig. Kan goed begrijpen dat je daar elke dag nog van geniet! Fijn weekend. Groetjes Peggy

Petra zei

Het heeft zo moeten zijn denk ik..

Heel fijn weekend!!

My name is Riet zei

Dat is een beeldschone kast Ingrid. Heerlijk al die laadjes en achter de glazen deurtjes kan je het zo mooi maken als je zelf wil.
Lieve groet en fijn weekend.
Riet

Thuis bij Tjits zei

wat ontzettend leuk dat je man met dit idee kwam! ik vind de kast echt supermooi!! zou hier ook goed staan;)

ik wens je een heerlijk weekend,
lieve groet van Tjits

amy zei

Een pronkstuk in je kamer
ik heb ook een grote witte kast maar dan die met die kruizen
Misschien laat ik m wel een keer op mn blogje zien :)
Geniet van je mooie kast
fijn weekend
Gr Amy

La Maison zei

Het is een hele mooie kast, en leuk dat je man er op viel.Het lijkt me heerlijk om de dingen steeds te veranderen. Ik zie mijn kerstservies er al in staan;)
Een gezellig weekend en liefs
Hermine

Stina zei

je spulletjes kun je goed zien zo in die kast.

een heel fijn weekend.
liefs Stina

Huize Kip Kakel zei

Naar zo'n prachtige kast vinden wij het niet erg om wel 10 x naar te kijken!
Ik zag dat jij een hart aan de zijkant heb hangen,
ik heb aan manlief gevraagd een paar haakjes in onze mooie kast te boren..eng, hé?
Maar heb er nog geen moment spijt van gehad, je kan er zoveel leuks aan kwijt!
Fijn weekend, groetjes Hannie

HOME is where the story begins zei

Wat een schitterende kast! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar nog altijd van geniet. En natuurlijk helemaal leuk, dat je man er ook echt voor gekozen heeft.
Fijn weekend.

tachterhuisje zei

Ja echt mooi, ik verkoop de mijne ..... om een GROTER te kopen ;-) Daar kan je lekker al je mooie spulletjes in tentoonstellen.

Lieve groetjes en fijn weekend.
Carine

Willy zei

Leuk om te lezen Ingrid, komt me heel bekend voor.
De kast vind ik ook prachtig, goede smaak heeft je man.
Fijn weekend, lieve groet

faire un songe zei

Volgens mij is alles al gezegd over je kast.
Ik vind hem heel erg mooi..
Lieve groetjes Hetty

Susan zei

Ja, ook ik heb hem gezien maarrrrrr...hij blijft prachtig dus krijgen wij er nooit genoeg van!!

Gr. Susan.
p.s. Heerlijk als de mannen af en toe ook eens meedenken:))

Desirée-ScrapDees zei

whahaha wat kunnen we ons toch (positief) vergissen in de mannen hé, het kan soms anders gaan dan je verwacht en das maar goed ook, want hij is echt heel gaaf!

Elly's kleine idylle zei

Prachtig vind ik deze kast !!!van een tijdloze klasse, en ik kan mij heel goed voorstellen dat je nog elke dag van deze kast geniet en je verhaal erbij is voor mij heel herkenbaar hoor !!!!!!
Lieve groet en een fijn weekend....elly

flowersandhome zei

Wat een prachtige kast Ingrid! Ik zie mijn man zoiets echt niet zeggen, zie hem ook al niet mee naar een salontafel zoeken want dat wil hij niet in huis, staat maar in de weg vind ie. Ik vind net dat er iets ontbreekt maar heb er me intussen wel bij neergelegd. Wat moet het heerlijk zijn 's morgens op te staan en je dan omringd te zien door meubels en een inrichting die je helemaal past. Voorlopig blijft het een droom waarvan ik begin te twijfelen of die ooit nog uitkomt maar ik geniet des te meer van mooie interieurs in blogland en woonmagazines. Daar trek ik me dan aan op, het is wel degelijk mogelijk dus wie weet ooit ook hier.....
Groetjes,
Marian

Sjonke's Kronkels zei

Hij is prachtig Ingrid. En de spulletjes die er in staan maken het plaatje compleet!!
Groetjes en heel fijn weekend,
Marion

Marga zei

Hallo Ingrid.
Het is een prachtige kast.
En je kan lekker zien wat erin staat.
Fijne avond.
Groetjes Marga

Bij Guusje Thuis zei

Geweldig die kast, je man heeft er oog voor! Enne je postpakketje was er weer eentje om van te genieten (heel even dan voordat ze weer op de bus gaan). Fijn weekend, Colin

Jeanette zei

Zo'n kast blijft altijd mooi en praktisch in het gebruik. En in het wit vind ik hem het mooist. Vandaar ook mijn keuze om mijn teakhouten kast in het wit te verven.

Groet,
Jeanette

House of Seasons zei

Lieve Ingrid,
EINDELIJK weer eens even aan het 'bijbloggen'
Ik heb even heerlijk zitten genieten van een aantal posten van jou, PRACHTIG!
Erg hectische weken gehad met een dipje erna, toen ging de computer ook nog met pensioen dus was ik even in de standby stand!
En dat zal de komende weken wel zo blijven.......
Ik vind die sterretjes van jou ZOOOOOOO LEUK!!!!
Past zo goed in deze sfeervolle aanlooptijd naar de Kerst!
Liefs
Lia

Maia zei

Van zo' n kast hoef je geen spijt te hebben...die opmerking van je man haha...goed dat je hem toen meteen gekocht hebt!
Prachtig ook dat blauwe luik schitterende foto!
Fijne zondag,
Lieve groet Maia

Berna zei

Een prachtige kast! Ik heb een soortgelijke kast en ook ik geniet er nog elke dag van.

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

volgens mij krijg je ook nooit genoeg van zo,n geweldige kast. Dus als hij nogeens langs komt, dat is echt niet erg hoor en bovendien met iets anders gevuld heb je gelijk weer een "nieuwe"kast,

groeten Pauline

Madelief zei

Lieve Ingrid,

Ik zie vandaag je post pas.....Het lukt mij de laatste twee weken haast niet om achter de computer te kruipen. Ook de komende maand staat de agenda weer behoorlijk vol. Gelukkig met allemaal leuke afspraken :-) Ik stuur je binnenkort een mailtje om weer wat bij te praten!

Je kast vind ik prachtig en past goed in je interieur! Je hebt ook mooie spulletjes erin staan.

Een gezellige nieuwe week!

Lieve groet, Madelief x

joke zei

Natuurlijk laat je je dat geen twee keer zeggen als je man je vraagt of dat iets voor jullie is. Zo'n kast is een mooie blikvanger ik de kamer,en achter de glasdeurtjes kan je naar hartelust decoreren, mooi luik ook!

THE BLACK BARN zei

MOOIE KAST INGRID!
PLAATJE ZO SAMEN MET HET BOL BOOMPJE OP STAM.

FIJNE WEEK,

MIRANDA