dinsdag 8 november 2011

Chocolate…

Chocolademelk associeer ik vooral met deze tijd van het jaar.  In het najaar en in de winter, als het buiten koud is, als het regent of als het sneeuwt, vind ik het heerlijk om dit drankje warm te drinken

Home & Lifestyle
Omdat ik er snel hoofdpijn van krijg en ik de calorietjes (ook met de light-versie) wil beperken, neem ik het alleen niet zo vaak.

Home & Lifestyle
Mijn oudste dochter is er een beetje verslaafd aan. Elke dag gaan er wel een paar light-bekers in de magnetron...om daarna lekker van die overheerlijke chocoladesmaak te genieten.

Home & Lifestyle
Als je het goed wil doen, is een toefje slagroom natuurlijk de kers op de taart….en met een lekker koekje erbij is het dan helemaal af.

Home & Lifestyle
Ik zou bijna zeggen…laat de winter maar komen…maar dat gaat mij nou nét iets te ver Knipogende emoticon!


Ik wens je een hele fijne dag!

Lieve groet, Ingrid

P.S. Super leuk trouwens dat ik al een aantal bestellingen voor de kerstkaarten heb gehad!! Wil je de kerstkaarten (nog eens) bekijken en/of bestellen, klik dan hier!

74 opmerkingen:

Lemons and blue zei

Heerlijke foto's voor deze tijd van het jaar. Vroeger was ik er nooit zo gek op maar de laatste tijd neem ik het wel zo af en toe, warm en met slagroom Héérlijk !

Groetjes Joke

Thuis bij Tjits zei

wat een heerlijke sfeerfoto's Ingrid! ik ben ook zo gek op warme chocolademelk en ja dan ook het liefst met echte slagroom haha:) maar helaas kan ik er niet zo goed tegen.. ligt me altijd heel zwaar op mijn maag.. en toch trap ik er heel soms weer in!

fijne dag!!
lieve groet van Tjits

Linda zei

Wat een prachtige foto's, Ingrid. Ja, chocolade daar kan ik ook niet afblijven!

Groetjes,
Linda

Pierelantijntjes zei

Ik zou zo de beker van het scherm willen plukken Ingrid! Ik ben ook dol op chocolademelk, maar idd. die calorieën he.......Heb mezelf twee weken geleden trouwens wel getrakteerd op een beker witte chocolademelk bij de V&D Tjonge wat was dat lekker zeg. Maar goed dat ie niet om de hoek zit bij ons.
Fijne dag
liefs Ester

Yvonne zei

Ik vind het meer gezellig, als dat ik het zo lekker vind, toch als het lekker koud is, dan gaat er wel een bekertje in :-)
wat een prachtige afsluiter heb je geplaatst met foto's van Arcen, prachtig !!!
Fijne dag gewenst
Lieve groetjes Yvon

Meertje zei

Hmmmmmm, lekker!
Prachtige foto´s
Groetjes Miriam

Tanja zei

Hmm lekker je foto's, ik vind het ook zo lekker en inderdaad het hoort voor mij ook altijd bij de winter. Je handen warmen aan het kopje.
Mooie foto's Ingrid, mooi warm sfeertje.

Fijne dag
Liefs
Tanja

Anita zei

Wat een práchtige post meis !!!
Een mens zou bijna niet kunnen wachten tot het winter wordt bij het lezen en zien van dit lekkers ;-) Goed nieuws voor je: lees zojuist in de krant dat in Spanje de eerste sneeuw is gevallen en dat ook hier de kou eraan komt. Inslaan dus met die chocolademelk :-) Enne voor mij graag die kers op de taart hahaha
FIJNE DAG Groetjezz lfs mij

Room Seventeen zei

Heerlijk, maar niet goed voor de lijn, dus ik drink het eigenlijk nooit.
Mooie zachte tinten op je foto's.

Desirée-ScrapDees zei

mjammie! Maar we houden het voorlopig maar bij de foto's !

It's me zei

Ja heerlijk he........maar ik drink het ook zelden hoor.......niet zo goed he??...sjuchtt maar wel heel lekker....mooie foto's weer!!...pluk de dag...liefs van mij...xxx..

Bonjade zei

Heerlijke beelden....je zou er toch zo zin in krijgen.....
Wat ook een prachtige beker, mooie kleur.
Fijne dag
Liefs

Sjonke's Kronkels zei

Ha, maar ik heb het laten sneeuwen op jouw blog. Ben heel hard heen en weer gegaan met de cursor....hihihi....Grappig, die sterretjes die dan verschijnen.
Jammer dat je niet goed tegen zo'n lekker dampende beker chocomelk kunt. Maar de foto's zijn evenzogoed schitterend. Ik ga mijn soja-choco een uitproberen....
Groetjes,
Marion

Mirjam zei

Hallo Ingrid,
Wat heerlijk, chocolademelk, ik drink het eigenlijk nooit maar vind het o zo lekker...
En wat leuk, zo´n koekje met een lint erdoor. Je hebt hier weer een prachtige decoratie van gemaakt. Wat een heerlijke foto´s, je krijgt er meteen trek van...
Ik wens je een heel fijne dag vandaag,
Lieve groetjes,
Mirjam

Martine zei

Ik krijg gelijk trek van de foto's. Vooral nu ik hier zit met een kop koffie zonder iets gezelligs (chocolade) erbij. Ik haal het door de week maar niet in huis, want dan kan ik het beter gelijk al op mijn heupen plakken.

lieve groet, Martine

My name is Riet zei

Oh heerlijk chocolademelk Ingrid. Als je het zelf maakt met cacao en halfvolle of magere melk en zoetstof is het niet dikmakend. Vroeger deden we het altijd zo, nou haal ik ook die makkelijke kant en klaar zakjes waar natuurlijk al suiker in zit. Maar oh zo lekker.
Fijne dag!
Lieve groeten, Riet

Nicole (MLBV crafting) zei

Zalige foto's. Lekker warme chocolademelk als het buiten al een beetje koud is. Ik kan echt niet wachten op de echte kou ;-)
Fijne dag en groetjes, Nicole

Bizzy @ home zei

Chocolademelk brengt altijd warme herinneringen van vroeger bij me boven.
bloggroetjes, Renny

Joke zei

Wie lust er geen warme chocomelk
met slagroom....
Heerlijk genieten maar het moet
er koud voor zijn!!
Succes met je mooie kaarten.
Liefs Joke

Elly's kleine idylle zei

Heerlijke chocolademelk!!!En dan met een dot slagroom er bij en een heerlijk koekje en daar krijg ik toch een energie jump van...Ha..Ha..
Je foto's zien er heel verleidelijk en sfeervol uit !!
Ik ga nog kerstkaarten bestellen Ingrid....Ze zijn zo mooi.
Lieve groet .....Elly.

marga zei

Oh........warme chocomel, heerlijk toch alleen idd die calorietjes hé. Vooral als je er ook nog een dot slagroom op doet maar eigenlijk hoort die erop vind ik. Wat een mooie foto's heb je er van gemaakt!
Mooie dag, liefs Marga

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

krijg van jou mooie foto's ook trek ... heerlijk is het tja als je het niet te vaak eet geniet je er ook meer van anders word het zo gewoon ...lieve groet rosita

Gerda zei

Wat ziet dat er fantastisch uit Ingrid, maar ik kan dat nu echt even niet gebruiken, ik ben aan de lijn!!! Er moeten minimaal 4 kilo af ... HELP

hokje zei

Krijg spontaan zin in een kom warme choco met slagroom bij het zien van jouw sfeervolle foto's!

Fijne dag. Liefs, Miranda

Mayflower zei

Mmmmm....ik kom even een heerlijke beker warme chocolademelk bij je halen Ingrid hihi en wat een leuk koekje, heb je die zelfgemaakt of zo gekocht met het mooie lint erdoor?
Je Kerstkaarten had ik nog niet gezien, maar wat zijn ze prachtig, een mooie Kerstsfeer en wat fijn dat ze goed gaan met de verkoop.
Ik wens je een fijne dag.
Lieve groet, Mea

Michelle zei

De foto's zijn super!! en chocomelk met slagroom is lekker, maar ik wordt er meestal misselijk van dus drink ik het bijna nooit...ik kan niet zo goed tegen melk...

Lieve groetjes Michelle

Petra zei

Hier net zo, ik neem eerst altijd paar slokjes koud en dan in de magnetron. Het liefst heb ik er een speculaasje met amandelsnippers bij. Maar geen slagroom voor mij want dan laait m'n hoofdpijn zeker op.

Groetjes Petra

Sanne zei

Dear Ingrid,

just have to look at your beautiful christmas cards ...soooo nice !!!!!
And a hot chocolade after afew hours working int the stormy garden...love it, too !!!
The cup very nice...the whole arrangement...like alwasy..

Have a great day,
Sanne

le ciel flamand zei

Chocolademelk is ook mijn favoriet! Ik kan de dag niet starten zonder... En 's avonds sluit ik ook graag af met een lekkere kop, vooral nu, in deze tijd van het jaar. Ik maak hem met de zwarte côte d'or chocolade: anderhalf latje in stukjes breken, wat water erover, in de microgolf tot de chocolade gesmolten is. Roeren, 2 klontjes rietsuiker, melk erbij, in de microgolf en lekker langzaam opdrinken om er optimaal van te genieten...
Jij hebt wel mooie mokken, smaakt het nog zo lekker!

Liefs,
Annelies

Lida zei

Heb hetzelfde als jij, vind het heerlijk maar krijg er hoofdpijn van en dus is het maar zo nu en dan en dan is het wel een echte traktatie en dan aub met speculaas erbij! Mmmmm!!
Gave mokken heb je ervoor, groetjes
Lida

Blueberry zei

Dear Ingrid, I love your pictures too!:) I feel so cozy looking at them...
The mug and cookie is adorable!:)
Many hugs, Ira

Stina zei

drink het zelden Ingrid, maar de kids vinden het ook heerlijk.

liefs Stina

Jolanda zei

Bijna iedereen vind het lekker maar ik hou er niet zo van, als kind al niet....wel die slagroom en het koekje hoor:) Lieve groet

lien zei

Oh heerlijk hot choclate, ben ik altijd voor in, zeker in deze tijd van het jaar. Zaterdag lekker de intocht kijken op tv... met een kopje chocomel! verheug me nu al :-)
Liefs Carolien

Huis van "Mijn" zei

MMMM.. dat ziet er heerlijk uit...en wat zijn je foto's weer practig...je manier van fotograferen is echt mooi!!!

Groeten Willianne

wonen met brocante zei

Ik krijg gelijk zin in zo'n heerlijk warme kop chocolade. Maar helaas voor mij ook niet goed maar ik geniet in ieder geval van de foto's! Groetjes Peggy

Anoniem zei

I love your picture! It looks really great! Have a nice evening:)

ria zei

Ik ben niet zo van de warme chocolademelk,maar wel van t jaargetij dat er bij hoort!!Je foto's zijn prachtig!!
Fijne avond en lieve groet Ria

Carla zei

Heerlijk op koude dagen...maar dan wel met een flinke dot slagroom....en eigenlijk halverwege nog eens ((-;
Maar ja...ik hoef gelukkig niet op de calorietjes te letten...lucky me!!

liefs Carla.

Carla zei

Heerlijk op koude dagen...maar dan wel met een flinke dot slagroom....en eigenlijk halverwege nog eens ((-;
Maar ja...ik hoef gelukkig niet op de calorietjes te letten...lucky me!!

liefs Carla.

Wonen aan boord zei

oeeh warme choco! Ja dat hoort er wel bij he met dit weer, zit met je foto's helemaal met je mee te genieten! en eigenlijk.... nog een toefje slagroom ;-) Maar dat is helemaal erg he! Haha..
Geniet ervan! Fijne avond nog.

Lieve groet,
Alberta

Bij Guusje Thuis zei

Warme chocolademelk, heerlijk maar ik kan er zo slecht tegen. Maar ... heb nu een oplosvariantje gevonden en dat smaakt en gaat prima zeker na een wandeling in de kou met Guus :-) Groetjes, Colin

Susi zei

wooooooooooooooooow.. sooooooooo wonderful pictures...I love your cup.. sooooo much..
Kisses and many hugs Susi

Corine(THUIS) zei

Een heerlijke post Ingrid! Maar voor mij toch net iets te winters :) Wij toerden zondag nog heerlijk (met een dikke sjaal weliswaar) rond in onze cabrio!!
Groeten, Corine(THUIS)

All Seasons zei

Oooh heerlijk zo'n grote beter warme chocolademelk met een dot slagroom. En weet je wat ik er nog eens doorheen roer, een scheutje Amaretto. Heerlijk op een hele koude winterdag, moet je echt eens proberen...

Fijne avond
Liefs,

Anoniem zei

Ja heerlijk he, onweerstaanbaar!

Fijne avond (met warme choco?)

Groetjes,
Esther

faire un songe zei

Laat de winter maar komen gaat mij echt iets te ver.. maar ik heb wel zin in een beker chocolade..mmm..lekker..!!
Groetjes Hetty

Miss M zei

Oh, heerlijk he, warme chocolademelk!
Toen we zaterdag zo aan het kleumen waren in Slagharen hebben we een beker chocolademelk besteld. En ooh, wat smaakte dat lekker. Dé ouderwetse manier om opgewarmd te worden. Het hielp echt!
Je foto's zijn bijzonder sfeervol; mooie warme kleuren!

Liefs, Marjolijn.

flowersandhome zei

Dacht even dat dit een postje voor mijn dochter was ;-) Ze is zot van chocolademelk, één van de voordelen als het weer kouder wordt vind ze zelf, én ze is ook helemaal weg van sterren, dus dat sterrenkoekje kon niet beter passen.
Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt Ingrid! Foodstyling, een woord dat ik sedert vorige week overal zie terugkomen(heb je dat ook, dat je een woord een eerste keer opmerkt en het dan maar blijft terugkomen, als een boemerang bijna?), past hier helemaal!
Groetjes,
Marian

What's in a day zei

Ja, na al die reacties kom ik dus te laat, de chocolademelk is al op...jammer,maar gelukkig heb je de foto's nog!!! Heerlijk genieten alleen die calorietjes..ja ik denk dat die op mijn kuiten zitten nu:)))ik ga direct mijn laarzen passen.

Ik heb genoten Ingrid!!

Lieve groet,
♥Eefie

Linda zei

Hmmmmm....warme chocolade melk, goed of niet goed maar het blijft heerlijk. Zeker met slagroom en heel soms met een klein scheutje Ameretto er ook nog in. Af en toe mag je jezelf wel verwennen toch? De afgelopen posten moest ik met lezen even inhalen maar wat een geweldige foto's van de kasteeltuinen van Arcen. En lopen je bont laarzen lekker ;-), ze zien er wel comfortabel uit.Wat fijn dat je kaartverkoop goed gaat, hopelijk zal je veel bestelling krijgen.
Fijne week nog.
Groetjessssss Linda

theeleuten zei

Ja af en toe jezelf verwennen met chocolademelk..mmmm heerlijk en dan MET slagroom.
Pure verwennerij!!

Groetjes Evelien

Bizzy @ home zei

Ja, niks geen ernstige dingen hoor...behalve dat ik ook wel zo'n heerlijke kop choco kan gebruiken of 2...of 3...haha. Zit gewoon even helemaal niet lekker in m'n vel door bepaalde omstandigheden en mensen. Heb je soms weleens.
xxRenny

Daniëlle zei

Ik zou zo een slok willen nemen en in dat koekje willen happen. Wat ziet het er prachtig en heerlijk uit!
Groetjes
Dani

fleur zei

mmm, lekker; wij drinken ze ook uit ouderwetse gele chocomel bekers...Volgende week wordt t echt kouder...dus diw winter komt ervast aan; iedereen voorspelt weer een strenge winter; ben benieuwd!
groetjes Fleur

lia zei

Lekker.., maar hoofdpijn van warme chocolademelk..
Ik hoop trouwens niet dat we een strenge winter krijgen hoor..

Liefs Lia

Willy zei

Hej Ingrid, het ziet er smakelijk uit.Zelf drink ik het zelden, het moet dan buiten kouder nog iets kouder zijn. Ik heb dezelfde bekers in het zwart.
Lieve groet

Anneke zei

ik krijg er al zin in .
heerlijk om een warme mok chocolade te nemen, en dan met gevulde speculaas, of banket staaf.
eerst eten zei mijn moeder altijd, en dan aan de dieetiste denken, ha,ha

Created by Essie zei

mooie en heerlijke foto's je zou zo trek krijgen in zo'n kopje. Het is ook heerlijk alleen oppassen geblazen, met zo'n kalorie lekker drankje

groetjes
Esther

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Die beker chocolademelk ziet er heerlijk uit. De dames hier bij mij drinken het ook graag. Ik zie dat je de JDL erbij hebt genomen om in te bladeren. Ik verheug mij op de nieuwe Country Living. Die verschijnt meestal in de tweede helft van de maand. Deze keer is het de kersteditie :-)!

Ik wens je een gezellige dag toe. De keuken roept bij mij. Vanavond krijg ik vier dames te eten :-)!

Veel liefs van Madelief x

Tilly zei

Prachtige foto's. Voor mij heel af en toe chocolademelk met een beste toef slagroom. Leuk dat koekje met het lintje.
Lieve groetjes Tilly.

Hannekie(Sisterly) zei

pfff dat was een eind scrollen eer dat ik mijn reactie kon plaatsen hahhah..geweldig toch...maar jah..chocolademelk..mmmm ik lust geen koffie dus dan is dit een heerlijk variatie op al die bakken thee...leuk gedaan met dat koekje
liefs hannie

Sanne zei

Lekker hoor! Ik kan er ook altijd enorm van genieten, een lekkere kop warme chocolademelk! Mooie foto's weer, trouwens!
Groetjes,
Sanne

Marga zei

Hallo Ingrid.
Heeeerlijk. En inderdaad als het lekker koud is buiten, je net terug komt van zo'n frisse wandeling. Kacheltje aan en dan......hhhhmmmmm.
Groetjes Marga

Claudia Leertouwer zei

Ik geniet lekker digitaal mee, is niet ze slecht voor de lijn!

Pauline zei

Ik ben maar een beetje verslaafd hoor *smile*.
Haha, 's nacht kun je me er gerust voor wakker maken. Dat geldt trouwens niet alleen voor chocolademelk, maar alles waar maar chocolade in voorkomt.
Heerlijke foto's trouwens en ik denk dat ik nu eerst maar eens richting keuken ga.
Liefs, Pauline

La Maison zei

Prachtige foto's Ingrid, ik drink het zelden, maar vind het wel erg lekker.
Heb je zelf koekjes gebakken?

Lieve groet
Hermine

Splashes of Pink and Mint zei

Net nu ik een beetje trek in iets lekkers begin te krijgen (maar wat dus helemaal niet goed voor me is!) komt deze post van jou onder m'n neus...hmmm.... héérlijk!!! Ik doe het gewoon met jouw foto's! Zal het helpen????
Mooie plaatjes weer!
Lieve groetjes Elly

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Ingrid,
I love the colors in this post!
And your star-cookie looks very pretty!
Have a nice day,
Yvonne

Passione Helena zei

Guess .. I'm sitting here with a cup of cappuccino chocolate! Lekker hoor, hihi Snuif ondertussen de geur van speculaas...haha Ik wilde mijn zoons verassen met zelfgemaakte pepernoten. Waarschijnlijk ging er iets mis met de bereiding van het deeg..heb er dus wat eieren bij gedaan en wallah, een heerlijk speculaascake...hoop ik;-) het ziet er tenminste wel goed uit. Ook een stukje?

Wat fijn zeg, dat de kerstkaarten al besteld worden. Ik had ze nog niet gezien...maar TOP hoor!! En de tuin van Arcen...wat een plaatjes! Met name de flamingo, die vind ik zo bijzonder mooi.

Kijk straks maar even in je mailbox...

Fijne dag!
Liefs Helena

Maria zei

Wat een sfeer foto's,mmmmm ja lekker warme chocolademelk
Winter.....ff wachte nog

liefs Maria

Villa König zei

Cookies and hot chocolate perfect for autum!Hugs Yvonne

Joke zei

De schemerlamp is erg mooi!
Ik heb de voet zelf gemaakt
van een aardewerkpot met pur
op gevuld buisje met draad er
door en fitting
klaar.
Zal wel eens op blog plaatsen.
Zon lamp moet je hebben vind ik!!
Nog een fijne zondag
Liefs Joke

Sonja zei

Bedankt toch altijd weer voor je (snelle) reacties.. zo lief! ;)
Ben een tijdje uit de blog-running geweest, maar.. zit er weer warmpjes bij haha. Ga snel even je blog bij lezen..Doeiix