maandag 12 september 2016

Genieten…

Ook al is het inmiddels weer een paar weken geleden dat we terugkeerden uit het mooie Marseille, met het mooie weer dat we nu nog hebben, kan ik nog prima een aantal foto’s laten zien. 

We hebben het heerlijk gehad! We zaten op een mooie lokatie, met de metro en de supermarkt om de hoek, en hadden daar een klein maar prima appartementje gehuurd op de derde verdieping van een flatgebouw. Op de 31e verdieping bevond zich op het dak een zwembad, heel basic zonder stoelen, ligbedden of een parasol, maar een heerlijke plek om verkoeling te zoeken. We hadden daar zoals je op onderstaande foto kunt zien bovendien een waanzinnig mooi uitzicht over de stad! 

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
Op bovenstaande foto zie je het voetbalstadion van Marseille. Het flatgebouw dat daar aan de rechterzijde direct tegen aan lijkt te zijn geplakt, was het appartementencomplex waar wij verbleven. 

Home & Lifestyle
We houden alledrie van luieren, maar vinden het ook heerlijk om actief bezig te zijn. Dat laatste hebben we geweten bij ons bezoek aan de Notre-Dame de la Garde, een basiliek dat gelegen is op het hoogste punt van de stad en waarvan de bouw in 1853 werd gestart. Hoewel we ook een bus hadden kunnen nemen om bij de basiliek te komen, hebben wij alle treden beklommen en ik kan je vertellen…dat waren er veel. Maar het was absoluut de moeite waard en ook hier hadden we weer een prachtig uitzicht over de stad en over de zee. 

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Uiteraard ontgingen mij tijdens andere wandelingen door de stad de mooie Franse balkonnetjes, de fraaie luiken en straatlantaarns niet…elke keer weer zo fotogeniek! 

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
De laatste dag van ons verblijf besloten we een georganiseerde boottocht te maken. Met de metro trokken we richting de oude haven, waar een reuzenrad zorgde voor vermaak, vertier en een bijzonder plaatje. 

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
Het was heerlijk om op zee uit te waaien en te genieten van alles om ons heen. Ik kijk sowieso terug op een aantal heerlijke dagen waarin we veel gekletst en veel gelachen hebben. Voor mij absoluut voor herhaling vatbaar, het heeft mij enorm goed gedaan. 

Deze week kunnen we in ons eigen land nog genieten van een heerlijke temperatuur…het wordt ongekend warm voor de tijd van het jaar. Jullie weten het…daar word ik alleen maar blij van…van mij mag dat dus nog wel even zo blijven. 

Ik wens jullie een hele zonnige en fijne week!

Liefs, Ingrid

26 opmerkingen:

Hillary'sHome zei

Wat een prachtige foto's weer Ingrid!
Al die oude elementen zijn zo mooi om te zien en het is jou niet ontgaan.
Maar ook die boottocht....heerlijk. Dat weidse uitzicht vind ik altijd zo heerlijk en rustgevend.

Nu nog even lekker genieten van de warme nazomer bij ons.

Een fijne week gewenst.

Lieve groet, Hilgonda

Anoniem zei

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben!
Dat heb je verdiend!
En wat een prachtige foto's!
Voor mij mag het weer wel een onsje minder, maar gezien de slechte zomer is een mooi najaar toch nog wel een toetje.
Een fijne week gewenst!

Liefs, Gerry

Brenda zei

Wat een prachtige foto's.
Hierbij kun je heerlijk nagenieten.
Groetjes Brenda

It's me zei

Mooie foto's van een heerlijke vakantie.....fijn dat je zo hebt genoten.....ik zit heerlijk buiten in de schaduw genieten.....helaas morgen en woensdag werken ....liefs fijne week Ria x

lia zei

Fijn dat je terug kunt kijken op zo'n mooie vakantie met je meiden.
Met deze temperatuur ben je weer even helemaal terug.
Ik vind het ook heerlijk, helemaal omdat wij het zo slecht getroffen hebben in onze vakantie. Dan zie ik dit maar als een toetje, jammer dat ik er meestal alleen van moet genieten. Want als Jan thuis komt is die er wel weer klaar mee, na alweer 5 weken met mooi en soms heet weer in de zon te moeten werken.

Roelie Steinmann Photography zei

Wat een prachtige foto's weer. Jullie hebben het vast heerlijk gehad daar in Marseille zeg. Gelukkig is het hier op dit moment ook genieten van het nazomerse weer, zalig.

groet Roeli

Things and Thoughts zei

Wonderful captures Ingrid! The cote d'azur is a very touristic and famous region. I'm glad you are still enjoying the mild weather.
All the best and a warm hug
Olympia

Jolanda zei

Prachtige plaatjes weer van het mooie Frankrijk. Ook de steden zijn een bezoekje waard. Heerlijk dat je hebt kunnen genieten en hopelijk weer nieuwe energie hebt gekregen. Lieve groetjes

Ger zei

WAW......wat een uitzicht hadden jullie weer.

Fijn dat jullie terug kunnen kijken op vakantie met drie die voor herhaling vatbaar is.

Wat zal er veel te zien en te beleven geweest zijn.
De door jou gemaakte mooie foto's geven daar een indruk van.

Voor mij mag het ook nog zomers blijven, maar tropisch met 32 graden hoeft nou ook weer niet.

Fijne dagen en lieve groet,Ger

Coby Breitner zei

Hai Ingrid, blij weer een blogje van je te lezen en zo fijn dat je met de meiden hebt genoten. Je mag trots op jezelf zijn dat je het allemaal zo goed doet. Goeie foto's trouwens ook.
Geniet net als wij maar lekker van ons heerlijke najaar. Ik zie je leuke blogs en IG natuurlijk weer tegemoet.
Groetjes en liefs Coby

Marijke zei

Heerlijk, heerlijk wat een mooie foto's Ingrid.
Hopelijk weer een grote dosis energie opgesnoven.
Fijne dag gewenst.

Villa Zeezicht zei

Heerlijk dat jullie het daar zo fijn hebben gehad, ik zit ontroerd te kijken naar de mooie foto's van de Basiliek. Daar zijn wij ooit geweest na een verdrietige periode en ik heb daar bij Maria gebeden voor een dochter, met de belofte dat ik haar Maria zou noemen. Die dochter is er uiteindelijk gekomen, dus je snapt vast met hoeveel emotie ik deze foto's nu zie...

Unknown zei

ook na een paar weken is het sfeertje nog duidelijk 'voelbaar' door je mooie foto's! Nagenieten is ook leuk toch? ;)

liefs
lynda

La Blomst-Living zei

Wow, zeker een waanzinnig uitzicht! Fijn dat je het lekker hebt gehad, daar kan je weer een poosje op teren. Je foto's zijn ook weer zo mooi! Heerlijk ja dit weer, ik geniet er ook van hoor!
Liefs, Linda

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Ingrid..♥
Wauw wat een plaatje♥ jou mooie Post♥ al die prachtige foto,s..
en dat uitzicht ja daar kan ik echt van genieten♥..
Leuk dat je ons laat mee genieten♥..en zeker nagenieten voor jou♥..!!
Liefs♥ en Zonnig weekend Gaby..♥x♥

lien zei

Je eerste vakantie met z'n drietjes in plaats van met z'n vieren, of niet? Zal best even vreemd geweest zijn. Maar aan de foto's te zien was het een mooie vakantie. Het uitzicht is inderdaad schitterend!!

Willy zei

Dat was een heerlijke vakantie Ingrid. Dan is het helemaal fijn als het bij thuiskomst nog prachtig zomerweer is en je daarmee kunt nagenieten van jullie vakantie. Prachtige foto's van Marseille. Ik zal ze aan mijn dochter laten zien, zij is er als backpacker geweest.
Fijne zondag, lieve groet

Maia zei

Heerlijk wat zullen jullie samen genoten hebben!
Wat een uitzichten hadden jullie en ja heel herkenbaar die mooie Franse balkonnetjes en de lantaarns overal.
Wat heb je ook weer prachtige foto's gemaakt, ze kunnen zo in een reiscatalogus!
Fijn dat je even heerlijk hebt kunnen ontspannen dat had je zeker wel verdiend na zo'n heftige tijd!
Bedankt weer voor je bezoekje aan mijn blog.
Fijne week!
Lieve groet Maia

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Hoi Ingrid,

Met jou foto's zou je een prachtige reportage kunnen maken voor in een reisgids, de mensen zullen wegdromen in hun toekomstige vakantie bestemming, gewoon schitterend!

Fijn dat jullie een paar heerlijke dagen hebben gehad.

Fijne week en lieve groet,

Loes

Rozen van papier zei

Heerlijk hoor, prachtig de witte rotsen hè?En la grande Blue. Ik zat aan de andere kant bij Cavalaire in de Var.
Groetjes Janny

Unknown zei

Wat een prachtige foto's!

van alles wat in huis en tuin. zei

Gek hoor, maar ik zou nooit Marseille uitgekozen hebben als vakantiebestemming! Des te leuker om er meer van te zien via jouw lens! Zo te zien een prachtige stad!
Fijn dat jullie zo hebben genoten.

groetjes Trijnie

Marijke zei

Wat een prachtige foto's een heerlijke herinnering!
Marseille in een ver verleden waren we er toen de tent in een storm bijna wegwaaide...
fijne dag,
groetjes van Marijke

Janny zei

Had je post al eerder gelezen maar nog niet gereageerd.
Klinkt als een fijne vakantie.
Marseille leek me nooit echt aantrekkelijk maar zo te zien vergis ik me daarin.
Leuk om te zien dat jullie het fijn hebben gehad.
Liefs,'Janny

Marie-José zei

Prachtige foto's Ingrid en wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad met je meiden.
Lekker eruit en in zo'n prachtstad, heerlijk.
Het is inmiddels wat kouder maar wat hebben we een prachtig najaar! Echt een cadeautje ;) en helemaal jouw ding toch?
Ik vind het nu binnen ook weer gezellig, nu mag het wel weer, haha.

Fijne week en lieve groet, MJ

June zei

I let out a sigh when every photo in your post came up Ingrid. The biggest ones came when you showed us the interior of the basilica! Those shots are magnificent my dear! That ceiling is truly an amazing sight. Can you even imagine what that took to create something so amazing? I can't get my mind around the talent and artistry that they possessed at the time this was built.

I hope your week is going well my dear, and that you continue to enjoy the Autumn there. I imagine it to be beautiful!
sending hugs....