vrijdag 17 juni 2016

Genieten…

Het is inmiddels weer enkele weken geleden dat ik op een doordeweekse dag richting de hoofdstad van ons land trok. Uiteraard om de stad te bezoeken, maar ook omdat ik daar met een medeblogster had afgesproken. Pascale van de blog Indruk en ik hadden ons dat een hele tijd terug al voorgenomen en het is elke keer wel weer spannend, omdat je elkaar natuurlijk kent van elkaars blogs en daarbij absoluut een klik hebt, maar nooit zeker weet hoe dat in het echt zal gaan uitpakken. Maar aangezien zo’n ontmoeting mij nog nooit is tegengevallen, stapte ik ‘s morgens relaxed in de trein om anderhalf uur later op Amsterdam Centraal uit te stappen.

Home & Lifestyle

 
Home & Lifestyle

 
Home & Lifestyle
Mijn liefde voor straatlantaarns kan ik maar moeilijk onderdrukken ;-)

 
Home & Lifestyle

 
Home & Lifestyle

 
Home & Lifestyle

 
Home & Lifestyle
Leuk om te zien dat men ook in de binnenstad groen probeert te creëren!


Home & Lifestyle
We hebben een super leuke dag gehad. Hoewel de weersvoorspellingen onzeker waren, viel dat achteraf erg mee en werd het in de middag zelfs nog warm. Nadat we eerst bij Sissy Boy wat hadden gedronken, zijn we richting de negen straatjes gelopen. Hele sfeervolle straatjes met gezellige winkeltjes en hele leuke plekjes om een hapje te eten, dus al gauw zaten we alweer ergens met de lunchkaart in de hand. En dan zoveel te kletsen hebben dat we echt even tijd moesten maken om onze keus te bepalen en de bestelling door te geven ;-). 

Home & Lifestyle

 
Home & Lifestyle

 
Home & Lifestyle
Nadat Pascale halverwege de middag werd opgehaald (niet voordat we afscheid hadden genomen en hebben afgesproken dat we dit absoluut nog een keer gaan doen), heb ik nog een paar uur door de stad gewandeld. Het was heerlijk weer, ideaal dus om de stad ook nog even door de lens van de camera te bekijken. Pas na achten in de avond was ik weer thuis, moe van het lopen en het reizen, maar wel terugkijkend op een hele gezellige dag met Pascale in het mooie Amsterdam! 
 
Liefs, Ingrid

40 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk om met een medeblogster op pad te gaan...en dan nog wel naar Amsterdam... my favorite place too be..
Ik kijk ook altijd naar de verlichting en naar oude ornamenten onder de dakgoot van oude huizen...mijn man zegt altijd...als je de kans kreeg haalde je ze er nog af ook...want als je goed om je heen kijkt dan zie je mooie oude spullen hoor.
Dat is inderdaad een hele mooie lantaarn...
Leuk dat je genoten hebt Ingrid...deze leuke dagen heb je nodig.

Fijn Weekend,
Inge...my choice

Indruk zei

Lieve Ingrid, Wat was het een ontzettende gezellige middag! Ik had nog wel uren met je door kunnen kletsen. Blijft bijzonder zo'n ontmoeting met iemand die je alleen van een blog kent maar aan de andere kant voelde het ook weer heel vertrouwd. Je foto's zijn zoals altijd weer prachtig! Fijn weekend Ingrid, liefs Pascale

Jolanda zei

Altijd gezellig om een medeblogster te ontmoeten, ik weet er alles van:)En wat heb je Amsterdam weer mooi vastgelegd, ik krijg gelijk zin om er heen te gaan! Fijn weekend en lieve groetjes

Roelie Steinmann Photography zei

Dat was vast een heel gezellig uitje. Amsterdam is zo leuk en gezellig. Je hebt het mooi in beeld gebracht allemaal.

groetjes Roelie

Things and Thoughts zei

I love the way you immortalize the detail. Amsterdam is so a particularly beautiful city. And yes, a catch up with a blogger this is a great opportunity not to be missed!
Wishing you a fabulous summer Ingrid!
Love, Olympia

Margo van Schaick zei

Amsterdam is een leuke plek om met iemand af te spreken. Er is van alles te zien en wat heb je prachtige foto's gemaakt van onze hoofdstad.
Gr, Margo

Villa Zeezicht zei

Ohhh... wat leuk zeg! Heerlijk als je meteen een klik met elkaar hebt, en dan vooral nog eens in zo'n sfeervolle stad! Je foto's zijn weer plaatjes, echt prachtig gedaan, ik ga ze nog eens bekijken ;o) Nu lekker nagenieten jij en een heel fijn weekend!

Anneke zei

Wat gezellig om samen de hoofdstad te bezoeken. En nog leuker dat jullie het zo gezellig hebben gehad, je hebt weer prachtige foto's gemaak. Ik waande me even in Amsterdam. De zeven straatjes ken ik wel zo leuk om daar doorheen te lopen.
Fijn weekend, liefs Anneke

Bij Guusje Thuis zei

Heerlijke stad en ondanks dat ik aan het randje werk, leer ik de stad wel steeds beter kennen en voel me er thuis. Mijn Amsterdamse collega's zien het bijzondere er niet meer van, ik wel!

It's me zei

Wat leuk zeg......heerlijk Amsterdam.....mooie fitis van een heerlijke dag...liefs fijn weekend van mij...x

Unknown zei

Wat leuk dat je zo hebt genoten , van een mooie stad , lekker eten en een leuke nieuwe vriendin .
Mooie foto's heb je gemaakt .
Lieve groetjes ,
Christel , Garcya's place

Ger zei

Ja Ingrid met iemand waar je een klik mee hebt is het heel leuk uitgaan.

En in onze hoofdstad is veel,heel veel te beleven.

Jij/jullie zijn de dag goed en gezellig doorgekomen en met je mooie foto's heb ik wel een klik.☺☺

Fijn weekeind en lieve groet,Ger

van alles wat in huis en tuin. zei

Haha.....ben je er vandaag geweest? Ik was er ook maar heb je niet gezien!
Leuk om door de stad te lopen maar deze keer ben ik....jawel...op de fiets geweest vanwege het bezoeken van tuinen. Ook leuk om te doen maar ik had nog graag even gewandeld, helaas was daar geen tijd meer voor.
Zo te zien heb je een leuke dag gehad met je mede-blogster.

groetjes Trijnie

lia zei

Wat leuk dat je weer iemand hebt ontmoet uit blog land.
Maar toen ik las, Pascal van indruk, besefte ik me dat ik nooit meer iets van haar ontvang. Toch eens kijken hoe dat zit.
Maar wel leuk, en de 9 straatjes zijn heel leuk.
Fijn weekend

Unknown zei

Wat een leuke dag heb je gehad, wat fijn dat dat kan, zo met een mede blogster afspreken en gezellig een dagje uit gaan.
Mooie foto's heb je gemaakt.
Groetjes Gea

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Wat leuk een dagje Amsterdam met een mede blogger.
Amsterdam mijn geboortestad zo heerlijk om daar te zijn, gezelligheid en veel te zien natuurlijk.
Je hebt prachtige foto's gemaakt, voor mij weer even genieten van mooi Amsterdam.

Fijn weekend en lieve groet,

Loes

Unknown zei

Wat leuk om samen Amsterdam te bezoeken, je kunt zien dat je oog hebt
voor mooie details in de binnenstad, het zijn prachtige plaatjes geworden!
Leuk dat het ook zo klikt he.. dan is de dag snel omgevlogen ;)
Groet, Leonie

Marjon zei



Wat leuk dat dit een geslaagd bezoekje was aan Amsterdam en dat met een medeblogger...leuk hoor. Je laat ons weer prachtige foto's zien en de mooie straatlantaarns daar ben ik helemaal verliefd op...prachtig....fijn weekend en lieve groet Marjon

Marian zei

Leuk dat je het zo gezellig gehad hebt....en je hebt onze mooie hoofdstad ook heel mooi op de foto gezet...
Fijne zondag nog...

My name is Riet zei

Wat heb je prachtige foto,s gemaakt Van dat heerlijke Amsterdam Ingrid. Leuk om een medeblogger te ontmoeten en fijn dat het dan zo leuk.klikt.
Lieve groet van Riet.

What's in a day zei

Van je heerlijke ontmoeting heb je weer prachtige foto´s gemaakt. Bijzonder hoor om elkaar zo te treffen dan ook samen te genieten van een schitterende stad.
Je hebt het weer mooi vastgelegd, Amsterdam blijft mooi.

Liefs, Eefie

UschiM. zei

Halloooooo, ik was in Amsterdam in Mai - kijk ens: www.hutliebhaberin.blogspot.com

It was leuk en prettig!

Hartelijke Groote
Uschi

Sorry for de Grammatik!!!!

Rozen van papier zei

Gezellig zo'n dag. En wat een prachtige foto's. Mooie stad is Amsterdam

Groeten Janny

het moonhuis zei

Amsterdam blijft een geweldige stad, ik kom er altijd graag! Leuk zo'n dagje met een medeblogster. Mooie foto's weer!!

Liefs Monica

Maia zei

Beetje druk geweest en weinig geblogd maar nu ( laat) nog even je blog bij lezen.
Heerlijk om te zien en lezen dat het goed met je gaat en dat je weer super gave foto's maakt!
Leuk om door jouw camera Rotterdam em Amstedam te ziensteden die ver van mijn bed show zijn vaak maar erg mooie foto's!
Ook erg leuk je workshop kalkverf echt iets voor jou!
Blijf lekker genieten ook al zal het soms wel stil zijn.
De zomer komt er aan!
Liefs Maia

La Blomst-Living zei

Ha Ingrid, ik was me juist aan het afvragen hoe het met je zou gaan. Je hebt in ieder geval een mooie dag beleefd in Amsterdam en weer prachtige foto's gemaakt. Je kan terugkijken op een gezellige dag en dat is heel wat waard!
Liefs, Linda

Judith zei

Dit zijn de dagen met een goud randje: Mooi! En wat een prachtige foto's heb je ervan gemaakt...

Fijne week, Liefs Judith

flowersandhome zei

Wat heerlijk dat je nog een medeblogster echt leerde kennen. En dat in de mooie stad Amsterdam waar het gewoon prachtig rondslenteren is. Mooie foto's heb je ondertussen ook nog gemaakt! Een heel geslaagde dag lijkt me!
Lieve groeten,
Marian

Hillary'sHome zei

Wat laat je ons weer prachtige foto's zien! Mooi die details!
Wat leuk zo'n dag met een medeblogster. Inderdaad wel even spannend, maar je hebt door dezelfde passie al wel een klik met elkaar.
Heel fijn dat het een geslaagde dag was!

Lieve groet, Hilgonda

Anoniem zei

Amsterdam blijft boeien, in welk jaargetijde je ook gaat. Heerlijk door die straatjes slenteren...Leuk omdat met Pascal te doen, en hoewel ze een andere stijl heeft klikt het toch prima, hoe leuk is dat! Maar gezellige mensen vinden elkaar altijd wel...Dat jullie een top-dag hebben gehad zal niemand verbazen!
Prachtige foto's weer Ingrid!!!
Liefs, Peetje

Marijke zei

Wat mooi de echt Hollandse plaatjes!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Willy zei

Wat een fijne ontmoeting had je in Amsterdam. Je hebt de stad prachtig in beeld gebracht. Lieve groet,

lien zei

Wat heb je mooie foto's gemaakt van onze hoofdstad! Lekker zo'n dagje er tussenuit. Hopelijk gaat alles goed met je! Fijn weekend!

Marjan zei

Tijdens het scrollen van Bloglovin kwam ik er achter dat ik deze post nog niet eens gelezen had. Dat krijg je als je een beetje achter loopt. Maar wat een mooie foto's heb je gemaakt. Dat kan je zo goed...
Heel bijzonder om zo met iemand uit blogland af te spreken. Spannend.
Fijn weekend......

liefs, Marjan

Marie-José zei

Altijd heerlijk zo'n dagje Amsterdam en helemaal leuk en spannend met een medeblogster!
Fijn dat het zo goed uitgepakt heeft.
Mooie foto's weer Ingrid.

Fijne week! Lieve groet, MJ

June zei

Dearest Ingrid, what a delight to be able to see Amsterdam through your camera lens! I have always thought it to be one of the loveliest capitol cities of the world. Your views of it confirm this to me now! I am so happy that you were able to meet up with a friend that you have met through blogging. It must have been so much fun spending time and really getting to know each other better. Like you, I'm a little nervous to meet someone I've only written to in person, wondering how we will fill the time, but it has always been fun to meet them in person.
I hope you are having a wonderful summer. It has been a very lovely one here in my part of the US. Other places have had such scary weather, but here in the mountains we have been blessed to have good days.
I always think of you and wonder how you are and so I was happy to read this lovely post. I wish I was better at blogging these days, but sometimes it difficult to carve out the time and the days pass and pass and I miss so much.
sending hugs to you...

Janny zei

Ik ben vreselijk achter met blogs lezen!
Er gebeurt hier momenteel zoveel en er staat nog zo veel op stapel dat ik me moeilijk kan concentreren.
Maar wat heerlijk dat je zo'n fijne dag had.
Hoop dat jij je inmiddels ook beter voelt en dat de pijnlijke gebeurtenissen wat minder grote rol zijn gaan spelen. Hoewel...dat zal niet van de een op andere dag gebeuren, veronderstel ik.
Ik wens je veel sterkte bij alles.
Liefs,
Janny

Marion zei

Prachtige foto's Ingrid! Amsterdam blijft een heerlijke stad.
Het is een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, ik ben inmiddels actief op een nieuw blogadres waar ik nu ook veel over mijn aandoening schrijf. Ik zou het leuk vinden als je weer volger wordt van mijn blog. Hopelijk tot ziens op www.marionline.nl

IS Interieur Styling zei

Hoi Ingrid

Wat een leuk idee, het is misschien wel een idee om het een keer met meerderen te doen. Het lijkt mij in ieder geval ook erg leuk.
Je foto's zijn zoals altijd weer erg mooi.

Lieve groet, Ingrid

mollymell zei

Beautiful Amsterdam! I haven't been there, yet, but it's a dream, and dreams, sometimes, come true, right?

Love your photos of this beautiful city.