maandag 25 mei 2015

Fluitenkruid…


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
Als er iets in de lente is waar ik enorm van kan genieten, dan zijn dat wel de bermen vol fluitenkruid. Elk jaar vind ik het weer een prachtig gezicht en vind ik het zonde dat dit kruid met al zijn mooie bloemen maar zo kort bloeit. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle
Ik had mij een paar weken geleden al voorgenomen mijn jaarlijkse bos voor op de tuintafel te gaan plukken, maar ik vergat het telkens…totdat ik onderweg merkte dat er overal rijdende wegafzettingen waren in verband met het maaien van de bermen. 

Home & Lifestyle
Aangezien wij aan de rand van het dorp wonen en ik maar een paar honderd meter hoef te lopen om op de dijk te komen, had ik al snel een mooie bos bij elkaar. 

Home & Lifestyle


 
Home & Lifestyle
Het is momenteel zó genieten in de tuin! De blauwe regen is weliswaar op zijn retour, maar heeft prachtig gebloeid. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle
Het fluitenkruid kreeg een mooi plekje op de buitentafel op het vlonderterras bij het water. De weersverwachtingen op lange termijn zien er goed uit, het lijkt er op dat we dan veel in de tuin kunnen vertoeven. En dat vind ik elke keer weer een heerlijk vooruitzicht! 

Bij de vorige post kreeg ik in een aantal reacties de vraag op welke wijze ik een vaas bewerk. Aangezien ik degenen die het vroegen niet per e-mail kon bereiken, hoop ik dat jullie deze post lezen zodat je alsnog antwoord van mij krijgt. Klik hier voor de werkwijze. Zowel de muurvuller als de verf breng ik aan met stukken/proppen keukenrol. Bij de vaas in de vorige post heb ik nadien alleen koffieprut aangebracht, dus geen tuinaarde. Veel succes! 

Een fijne week!

Liefs, Ingrid

49 opmerkingen:

Bij Sandra Thuis zei

Hoi Ingrid,
Jij reageert altijd als eerste bij mij, dus fijn dat ik ook eens bovenaan de lijst sta ,hihi !
Ja, mooi he dat fluitekruid, ik heb ook een bos staan op de tuintafel, daar doet ie het prachtig.
Ik geniet ook volop van de tuin nu, vooral na een buitje regen !
Je woont mooi zeg, heel landelijk zo te zien.
Fijne dag!
groetjes,Sandra

Roelie Steinmann Photography zei

Prachtig zo'n bos fluitekruid op de tuintafel. Het hoort echt bij het voorjaar en het is zo'n fijne mooie structuur om van dichtbij gefotografeerd te zien.

groetjes Roelie

Unknown zei

Het fluitenkruid staat mooi bij het zink van de kan!
Ik vind het prachtig staan zo! Ook in de bermen langs de weg.
Geniet er nog even van zolang het nog kan;)
Fijne dag nog vandaag!
Liefs Daniëlle

Bonjade zei

Ha ik ben 2e. Wat een heerlijke beelden toch......Ja moet ook nog steeds de bermen in maar het blijft erbij......
Geniet ik hier maar even van jouw boeket.....zo mooi!
En wat heb je toch een heerlijk vlonder terras

Liefs

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Hoi Ingrid,

Fluitenkruid, ook mijn favoriet voor op de tuintafel en zeker ook voor binnen.

Je hebt er prachtige foto's van gemaakt.

De vaas in je vorige post is geweldig geworden, wat een likje verf kan doen.

Wens je een fijne 2e Pinksterdag en lieve groet,

Loes

Janny zei

Vind ik ook zo mooi: een heel groot boeket fluitenkruid op de tuintafel! Binnen doe ik niet meer nadat ik ooit eens alles heb moeten schoonmaken omdat er heel veel beestjes in zaten. Maar buiten is het een feest. Ja, onze bostuin is het mooist in deze tijd: alles wat bloeien kan, doet dat in deze maanden. Zomers moeten we het hebben van potten, want zomerbloeiers en bos gaan niet goed samen.
Geniet van alles, Ingrid!
Liefs,
Janny

La Blomst-Living zei

Mooie genietplaatjes, Ingrid!
Altijd weer bijzonder om te zien hoe snel het groen tevoorschijn komt en gaat bloeien. Heerlijk zo'n extra vrije dag, dan kunnen we er extra van genieten!
Liefs, Linda

Blomkje en Wenje zei

Prachtig idd, het Fluitenkruid....jammer dat ze dan de bermen gaan maaien, hé? ik vind het altijd zo'n mooi gezicht...

Je foto's zijn weer om van te smullen...

Fijne dag nog!

Groetjes Pietrik

Margo van Schaick zei

Hoi Ingrid,
Wat heb je weer mooie foto's gemaakt. Daar kan ik zo van genieten. Heerlijk al die bloemen in de tuin en de bermen. De bos fluitenkruid staat gezellig op je tuintafel. Ik denk dat ik die ook nog ga plukken. Geniet nog van het pinksterweekend.
Groet, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

Things and Thoughts zei

I'm always so happy to look at your sublime photos Ingrid! Cow parsley posy stands so beautifully in the zinc vase. How idyllic looks the Dutch countryside in this time of year!I'm sure you are plenty enjoying it!
Olympia

Anoniem zei

Prachtig zijn de grote bossen fluitenkruid. Ik blijf er maar gewoon binnen de natuur van genieten.
De bermen zijn heel mooi, ik zie steeds weer iets nieuws. Zit soms meer met mijn hoofd op de berm gericht dan op de weg.
Mooie foto's heb je gemaakt onderweg.
Geniet van je mooie bos en een mooie nieuwe week gewenst!

Liefs, Gerry

Indruk zei

Zonde dat ze het flyitekruid wegmaaien. Ik heb laatst ook mijn slag geslagen en een flinke bos gehaald om in de tuin te zetten. Het staat er mooi in die melkbus, prachtige foto's heb je gemaakt Ingrid. Genieten nu van de tuin he? Wij hebben hier vorig weekend de tegels ontgroend, teaktafel gecleaned, stoelen afgesopt, poortdeur geschilderd en alles weer voorzien van goede aarde en voeding. Gisteren de bbq alweer aangezet, laat de zomer maar komen! Liefs Pascale

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Super, Ingrid! Prachtig het fluitenkruid!! :)

Lieve-Groetjes,
Verie

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Ik heb daar net zo'n zelfde gevoel bij, bij het bloeiende Fluitenkruid. Als je dat ziet, dan weet je dat de zomer niet ver weg meer is...
Hier op de tuintafel ook al een poosje een mooie bos van dat Fluitenkruid staan, het is inmiddels al wel een beetje uitgebloeid, ik denk dat ik nog een keer een nieuwe bos ga halen...
Ook heb ik gisteren bij mijn broer langs de weg een dikke bos geplukt en in een emmer op de grote picknicktafel gezet bij hem. We waren daar met de familie voor het hele weekend... stond zo gezellig, zeker gisteren heerlijk in de zon...
Ik wens je een fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Hanna zei

Ha en fin kväll
Hanna

My name is Riet zei

Wat heb je weer prachtige foto,s neergezet Ingrid. Ik ben ook gek op fluitenkruid , het vult de vazen zo mooi. Bij jou ook prachtig op je tuintafel.
Ik wens je weer een fijne week.
Lieve groet vanRiet

House of Seasons zei

Mooi eerbetoon aan wat ook voor mij de ultieme lentebloem is!
liefs van mij

June zei

I love cow parsley too Ingrid! Your photos make me want to jump on the next plane and see you and sit there at the outdoor table with you and enjoy your beautiful garden!
I hope you have a wonderful, wonderful week my dear!
hugs...

Unknown zei

Je laat ons weer prachtige foto's zien!
Ik heb van je post genoten!

Groetjes Anita

Onder de rieten kap zei

Prachtig he, het mooiste is dat het gratis is zeg ik altijd maar, hier haal ik het ook zo graag in huis, het staat gewoon overal mooi bij! Ik heb weer zo genoten van je foto's, de close-up van de blauwe regen is zo verschrikkelijk mooi!
Veel liefs, Yvonne

Bij Guusje Thuis zei

Mooi in de berm maar zeker ook mooi in een stoere vaas. Hier staat er naast het fietspad meer dan genoeg, maar ja snoeien met al die fietsers, dat durf ik dan toch niet :)

It's me zei

Mooi hoor...heb vanmiddag ook nog even getwijfeld om het te plukken maar niet gedaan....Vind de geur nogal heftig en ben erg allergisch voor bloemen dus kijk altijd wel uit.....erg he met een eigen bloemenwinkel...maar ik slik medicijnen en dan is het goed te doen .....dus kijk en geniet van de vele blogs .......liefs van mij..fijne week Ria...x!

Maia zei

Het lijkt wel of het fluitekruid elk jaar hoger is in de bermen hier! Elke maandag middag ga ik met twee oud collega's wandelen en wij genoten de afgelopen weken zeker ook van o.a. Het fluitekruid.
Prachtig staat die bos op je vlonder terras en mooi met dat zink samen!
De blauwe regen heeft hier na 7 jaar voor het eerst gebloeid da's gnieten!
Heerlijk genieten is het ook van je mooie foto's weer hier op je blog!
Fijne lente week!
Liefs Maia

lia zei

Het is prachtig al dat fluitekruid langs de weg.
Ik wilde heel graag zo'n pluizenbol op de foto zetten, en toen ik uiteindelijk tijd had, hadden ze hier ook de bermen gemaaid.

het moonhuis zei

Ik vind het ook altijd een prachtig gezicht langs de bermen, maar heb het zelf nog nooit geplukt. Het staat wel prachtig op de vaas!!

Liefs Monica

Unknown zei

Mooie foto's. Prachtig je fluitekruid. Maar inderdaad jammer dat het zo kort bloeit.

Groetjes, Inge
de knotwilg

Unknown zei

Voelt zomers aan dat fluitenkruid , vorige week liepen we met onze hond nog langs het wandelpad met hoog fluitenkruid , net een tunnel maar zo mooi.
Gisteren had de gemeente het al gemaaid , jammer .
Wat woon jij toch mooi zo langs het water.
Geniet nog van de mooie dag
Groetjes
Christel , Garcyasplace

Anoniem zei

Als het Fluitenkruid massaal langs de weg staat, komt de zomer! Dus geniet ik zeker van dit prachtige kant. Ook hier staat het in een zinken emmer en heb ik het gisteren snel ververst met nieuwe bloemen, nu het nog kan.
Je hebt er weer een prachtige reportage van gemaakt, wat is dit genieten. Je woont ook zo mooi aan het water...prachtig!
Liefs, Peetje

Rozen van papier zei

Ja prachtig is het he? Ik vind het altijd net kant zo mooi. En gratis in de natuur. De flier heeft ook van die mooie bloemetjes.
Geniet ervan.
Groeten Janny

Rozen van papier zei

Ja prachtig is het he? Ik vind het altijd net kant zo mooi. En gratis in de natuur. De flier heeft ook van die mooie bloemetjes.
Geniet ervan.
Groeten Janny

Unknown zei

Het is zeker genieten nu in de bermen, het lijkt wel of er ieder jaar meer te zien is.
Prachtig al dat Fluitekruid...en ook bij jou in de vaas.
Fijne Week Ingrid.

Groetjes,
Inge, my choice

crochetcookingandmore zei

Mooi is dat hé Fluitekruid; de bermen zijn op bepaalde plekken gewoon wit van dat spul....heerlijk voorjaar!

Marjan zei

Het geeft altijd een lente-gevoel, al dat fluitenkruid! Helaas wordt het hier niet geplukt ivm allergieën... Maar van de foto's kan ik erg genieten. ;)

liefs, Marjan

Unknown zei

Echt prachtig zo'n mooie bos fluitekruid he? Geeft gelijk een lentegevoel in huis. Wat een mooie foto's weer, volgens mij wonen jullie echt in een prachtige omgeving! Fijne dag, liefs Nathalie

lien zei

Bedankt voor de uitleg! En heerlijk al dat vers geplukte fluitenkruid, beter dan een bosje uit de winkel!

What's in a day zei

Ieder jaar is het weer genieten met het mooie Fluitenkruid in de bermen, als ik 's morgens de rustige route naar school neem, dan word ik omringd door witte kanten bermen:) Prachtig gewoon.
Heerlijk om zo'n bos neer te zetten en die sfeer ook in je tuin te hebben, dubbel genieten.

Nog een fijne week Ingrid.

Liefs, Eefie

SOBERenSTIJL zei

Super zo`n bos fluitenkruid, iets moois en simpels, cadeau van moeder natuur!
Jullie wonen op een heerlijke plek zo te zien.

Liefs Dorine

Thuis bij Tjits zei

Zo mooi!! Vanuit huis hebben wij het zicht op de bermen vol bloeiend fluitenkruid, gelukkig is er nog niets gemaaid, nog even goed van genieten dus!

Liefs, Tjits

Unknown zei

Heerlijk zomers sfeertje op je foto's; mooi!
Geniet ervan, Lydia

Room Seventeen zei

Wat een heerlijke mei foto' s Ingrid. En dat bootje, wat een sfeertje!

Hillary'sHome zei

Wat woon je prachtig! En wat een mooie foto's heb je weer weten te maken. Heb er met plezier naar gekeken.
Fijne week gewenst.

Lieve groet, Hilgonda

Ger zei

Ben niet de eerste in deze post en wellicht ook niet de laatste;-)

Maar geniet niet minder van je prachtige foto's: Fluitekruid ''natuurlijk bijzonder'' elk jaar weer!!!

Liefs,Ger


flowersandhome zei

Prachtig de bermen vol fluitenkruid en zo mooi op de tuintafel. Nu nog duimen voor veel mooie zomerse dagen in de tuin. Geniet ervan!

MODERN COUNTRY zei

Delightful captures Ingrid, Nature is a marvel worth appreciating ! Wish you a beautiful time, enjoy every single moment.

Warmly ~ Aina

Unknown zei

Oh wat een mooie foto's heb je gemaakt zeg. Ik heb ook al een paar keer bossen geplukt voor mijzelf en m'n moeder. Jammer zeg, dat de blauwe regen al weer bijna "ophoudt". Ik vind de blauwe regen altijd zo mooi!

Liefs Liesbeth

Unknown zei

Prachtige foto's weer. Wat kun je toch veel moois uit de natuur halen he?
Fijne week verder.

Liefs, Diane

Inge R. zei

prachtige foto,s zeg! je kunt er zo kaarten van maken:)
die met dat bootje is gaaf, die kleuern....
groetjes, Inge R

IS Interieur Styling zei

Hoi Ingrid

Wat een mooie foto's. en ja een bos fluitenkruid vind ik ook prachtig. Sinds ik onze hond heb maak ik vele wandelingen in de natuur, en geniet ik er nog meer van. Wat is je vaas trouwens geweldig geworden. Ik kan mij zo voorstellen dat jij gniffelend naar die kassa bent gelopen. Omdat jij al weet hoe mooi hij gaat worden,
heerlijk. Ik begrijp hoe jij hebt genoten, ha ha.

Lieve groet Ingrid

Judith zei

Hihi... grappig dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die de muurvuller nog niet ontdekt hebben;-)

Dat fluitenkruid staat hier ook volop en ik heb al velen bosjes versleten: Nog eventjes van genieten hoor!

Fijn weekend