zondag 19 april 2015

Lampenkap…

Op zich was ik met deze lamp naast de broodkast best tevreden, ware het niet dat ik de verhouding tussen de kap en de voet niet helemaal in orde vond. Dus nam ik mij voor om bij mijn kringloopbezoeken uit te kijken naar een kap die beter bij deze voet zou passen. Uit ervaring weet ik dat het even kan duren voordat dat lukt, maar ik vind die zoektochten juist leuk! 

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
Het duurde inderdaad een hele tijd maar onlangs liep ik tegen een model aan waarvan ik het gevoel had, dat deze prima op de lampenvoet zou passen. Het was mij alleen wel íets te bont en te kleurrijk, maar dankzij inspiratie van jullie kant wist ik dat de kwast wonderen kon verrichten. Voor twee euro durfde ik het risico wel aan ;-).  

Home & Lifestyle
De lampenkap bleek perfect te passen en na twee maal de buitenzijde met krijtverf van Pure en Original – kleur Thunder Sky – te hebben voorzien, zag je van de bloemetjes niets meer terug. 

Home & Lifestyle

Mijn jongste dochter begint al ‘nee hè, niet weer grijs’ te roepen, zodra zij mij over een metamorfose hoort praten en is er van overtuigd dat ik in huis recht op een depressie af koers, maar ik word er juist blij van! Het hoeft van mij niet allemaal heel donker, maar de grijze kleur zal hier vast nog wel vaker worden toegepast. 

Home & Lifestyle
Dit model lampenkap staat veel mooier en zo heb ik met een minimale uitgave voor mijn gevoel weer maximaal gescoord. 

Ik wens je een fijne week!

Liefs, Ingrid

56 opmerkingen:

Unknown zei

Mooie vondst! Perfect model! Gaat goed hé.....een lampenkap verven. Ik heb hier mijn lampenkappen allemaal in de verf staan.
Zo zie je maar weer, het komt vanzelf op je pad. Geduld wordt beloond!

Groetjes Anita

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Heel mooi, Ingrid! Echt gaaf dat je van een `oude` lampenkap zoiets moois kan maken..geniet ervan. Prachtige plaatjes ook,..

Lieve-Groetjes,
Verie

G-STYLE zei

Super mooi geworden, de kap past qua formaat inderdaad veel beter bij de voet.
Voor heel weinig geld heb je nu een prachtig passende lamp bij de rest van je interieur.
De lange zoektocht heeft z,n resultaat opgeleverd;-)

Fijne lentedag gewenst,lieve groet Gea

Unknown zei

Inderdaad toch net wat mooier deze kamp!
Echt super ja dat je ze gewoon kan schilderen hè! :)
Mooie plaatje zo hoor!
Liefs Daniëlle

Unknown zei

Inderdaad toch net wat mooier deze kamp!
Echt super ja dat je ze gewoon kan schilderen hè! :)
Mooie plaatje zo hoor!
Liefs Daniëlle

Anoniem zei

Dit model staat heel mooi, Ingrid!
En mooi dat je hem zo'n gave make-over hebt gegeven.
Heel eerlijk gezegd ben ik het wel een beetje met dochterlief eens: ik word ook echt somber van al dat grijs.
Maar ondanks dat heb je er een gave lamp van gemaakt.
Ik wens je mooie zonnige dagen.

Liefs, Gerry

Janny zei

Ja, dat gaat best goed, lampenkappen met kalkverf doen.
Je lamp ziet er beslist beter uit met deze kap!
Ik heb in de keuken ook een gebloemde kap, die wel het goede model had, met kalkverf gedaan en het is heel leuk geworden.
Ja, kids en soms ook echtgenoten vinden dat grijs niks! Totdat ze het gehele plaatje zien en dan gaat vaak wel het kwartje vallen. Tenminste dat ging hier zo. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook niet alles gijs wil, ik vind de nuances taupe, zand, e.d. ook heel mooi en die passen ook bij een sobere stijl.
Liefs,
Janny

It's me zei

Gaaf gedaan hoor...geweldig....als ie brand zie je dan ook niet de bloemen meer?...grijs is mooi......onze nieuwe bank is ook grijs wel wennen maar ben er weg van!...fijne week liefs Ria..x!

Marjon zei

Prachtig geworden de kap en dat voor een prikkie en staat geweldig bij jou sobere stijl..fijne week...lieve groet Marjon

Brenda zei

De kap is mooi geworden, als je die kap met die bloemetjes ziet moet je je in kunnen beelden hoe het word met verf er op.
Het staat super op die lampepoot.
Groetjes Brenda

Huize Kip Kakel zei

Dat je voor minimaal maximaal hebt gescoord is zeker waar!
En dat is toch het leukste dat er is...
De kleuren matchen zo idd.beter!
Nu lekker buiten genieten, daar mogen bloemetjes dan weer wel ;)

Dinah zei

Staat id erg mooi en dat voor dat geld heb je weer een mooie kap..

Lieve groet,dinah

Anneke zei

Wat grappig om van een foeilelijk lampenkapje zoiets moois te maken. Schijnen de bloemen niet door? Ik vind het een mooi plaatje zo hoor.
Liefs Anneke

het moonhuis zei

Nou voor twee euro zeg! Fijn toch en zo'n lampenkap verven gaat hartstikke goed. Het staat mooi zo samen. Geniet ervan!!

Liefs Monica

Ger zei

Wanneer de kleur grijs zou bijdragen aan het krijgen van een depressie zal ik maar niet meer in de spiegel kijken;-)

Wie rustig afwacht wordt beloond en het resultaat staat nou te pronken in jou interieur en het formaat lampenkap + kleur is een goede keuze.
Ik vind het altijd een beetje moeilijk om de juiste lamp te vinden voor donkere kap die weinig tot geen licht doorlaat en het licht enkel aan boven en onderkant verspreidt wordt.

Zonnige dag en lieve groet,Ger

ida zei

Mooi geworden Ingrid en dat voor een prikkie !
Liefs ida

Unknown zei

Dit kan je zeker geen miskoop noemen , goed van model en de juiste maat.
Het zou een beetje vloeken hè met die bloemetjes ;)))
Maar thunder sky is een hele mooi kleur.
Geslaagde make -over voor weinig geld , daar kan een mens alleen maar blij van worden
Geniet nog van het prachtige weer.
Groetjes
Christel , Garcyasplace

Margo van Schaick zei

De "nieuwe" lampenkap staat hartstikke mooi en voor twee euro kan je ook wel eens uitproberen of het wat wordt. Met een beetje verf, een kwast en een beetje inzet heb je iets dat weer goed bij elkaar past.
Je weet wel dat ik ook graag bij de kringloopwinkel struin en je moet inderdaad geduld hebben, dan kom je soms pareltjes tegen. Ik denk dat ik er vanmiddag ook maar weer eens langs ga ;-).
En de opmerkingen over de kleur grijs klinken bekend in mijn oren. Maar die gaan het ene oor in en via het andere oor er heel snel uit.
Groet, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

my way of living zei

Mooi geworden je bloemrijke lampenkap.
Ik doe het ook lampen kappen verven.
Zo leuk.

gr. Anita

Anoniem zei

Heerlijk die reactie van je dochter én herkenbaar! Hier worden ook wel eens wenkbrauwen gefronst als ik met iets van de kringloop thuis kom. En met die bloemenkap kan ik me dat héél goed voorstellen ;-)) Maar wat is ie mooi geworden! Jij krijgt commentaar als je het grijs verft, ik als de witkwast erover heen gaat, hihi. Maar wel steeds minder, want ondertussen weten ze wel wat voor plaatje we in ons hoofd hebben...en ik gebruik steeds minder wit, daar kan het natuurlijk ook aan liggen, hihi.
Liefs, Peetje

Easyliving zei

Super ......genieten van je "goedkope "uitgave.

lieve groet Dinka

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

superr staat hij en zo makkelijk gewoon een verfje erover en ben je de kleur zat hopla weer een andere kleur .... geniet ervan fijne week ...lieve groet rosita x

Unknown zei

Mooi geworden Ingrid, het perfecte model voor je lamp.
Moest wel lachen om de opmerking van je dochter...
Fijne Week.

groetjes,
Inge, my choice

Willy zei

Geweldig Ingrid, wat een verandering van die kap.
Lieve groet,

Lida zei

Wow, wat gaaf en wat een leuk idee om hem te verven, zal ook eens rondneuzen, ben nu ook verslaafd aan die verf! Groetjes
Lida

Roelie Steinmann Photography zei

Super mooi gelukt. Ik heb ook het plan om de kapjes op onze slaapkamer te schilderen. Maar durfde niet te beginnen. Na het zien van jouw resultaat ga ik ook aan de slag.

Groetjes Roelie

What's in a day zei

Jouw dochter reageert ook al zo..hier ook hoor, moet alles grijs????
Ik heb het gevoel dat er meer rust in huis is, nu de kleur grijs hier en daar is toegevoegd, ik ben geen interieurdeskundige en zal het ook nooit worden, maar met al die tips uit blogland is hier thuis wel het een en ander, positief, veranderd:)
Je kap is heel mooi, daar kan ik zo van genieten, van weinig iets maken voor maximaal woongenot.
Ik wens je een vrolijke, zonnige week, lekker voor jou die zo van zon houdt:)

Liefs,
Eefie

Things and Thoughts zei

I also prefer the gray version Ingrid despite being a colour fan. The lamp is a great find and you did an excellent work, you are so skillful for this kind of things.
Hope you enjoy sunny days in Holland.
My best regards
Olympia

Corine(THUIS) zei

Bij de kringloop zijn ze zo blij dat die lelijke bloemetjeskap verkocht is :-) en jij hebt 'm een mooie metamorfose gegeven. Ik begrijp helemaal je keus voor grijs hoor!

Athomebymy zei

Ja zo is het héél mooi !!!
Ik begrijp haar wel hoor ... ik probeer toch ook nog wat andere kleurtjes te verwerken ... en zeker de 'jeugd' die heeft het liever strakker en fleuriger ;-))

Liefs Petra

Marjonel M zei

Dat heb je maar mooi gedaan de kap staat prachtige op de voet... Hier in huis noemen ze mij al 50 tinten grijs omdat hier ook alles grijs moet zijn ;-)

Fijne zonnige week.
Liefs, Marjonel

lien zei

Wat een mooi model en dat voor maar 2 euro! Erg leuk gedaan! Ik ben ook dol op grijs hoor, verveelt niet vind ik! Liefs Carolien

Hanna zei

Fin lampan blev.
Ha en toppen kväll!
Hanna

Bij Guusje Thuis zei

Een kringloop lampekap met een kwast verf erover en je hebt een geweldige lamp. Dat zouden we zonder al die bloginspiratie vast nooit gedurfd hebben :)

lia zei

Fijn dat je nu voor een prikkie een nieuwe kap hebt.
En dan durf je een risico te nemen.
Staat heel leuk Ingrid.

Marjan zei

Leuk dat je van weinig heel blij kan worden he.... Mooi grijs is zeker niet lelijk ;) hahaha

liefs, Marjan

Marijke zei

Ja prachtig super goed gelukt!
groetjes van Marijke

Thuis bij Tjits zei

Een supergoed idee om de lampenkap te verven en het vormt een hele goede combi met de voet. Dubbel genieten hè als je voor een paar euro en een kwastje verf zoiets moois hebt!

Liefs, Tjits

Rozen van papier zei

Hij past wel erg mooi zo bij de rest.leuk hoor.
groetjes Janny

van alles wat in huis en tuin. zei

Haha Ingrid: die reactie van je dochter! Ik heb lang niet alles grijs maar hoor ook wel eens: alweer grijs??
Ik vind het mooi geworden: die lampenkap. Past veel beter bij de rest hè.

groet Trijnie

Unknown zei

Wauw mooi hoor!
Dat worden vast gezellige uurtjes bij mooie sfeerverlichting!
Liefs, Lydia

Mooiz8 zei

Ja super gedaan, mooi geworden en geniet er van ben ook benieuwd hoe het licht er door schijnt.
Groetjes nicole

La Blomst-Living zei

O wauw, dit plaatje klopt helemaal en dat voor zo weinig geld!
Liefs, Linda

Unknown zei

Wat een supertip, ik zit hier ook met een veel te lichte kap, Ga het ook proberen hoor Ingrid, een nieuwe kopen kan altijd moest het toch niet lukken ;)
Ben ook helemaal om voor grijs, ik vind jouw mooie nieuwe hoekje ook helemaal niet depressief:) Super !
Liefs, Sonja

Unknown zei

hier staan ook alle kappen van de kringloop of de rommelmarkt in de verf hoor. Soms alleen de buitenkant maar soms ook de binnenkant. Dat geeft een heel mooi donker en zacht effect met het licht!

veel plezier ermee, zullen vast nog wel een aantal kappen volgen ;-)

liefs,

francis zei

🌺 dank je wel voor je lieve woorden die ik las bij Madelief .
Ik ben heel blij met het prachtige boek dat ik heb gewonnen .
Mooie week gewenst , Francis

Alie zei

Hij staat er echt veel mooier op, echt! Alleen ik zie daar nog wel een witte kast staan... grapje :)

Berna zei

Prima lampenkap bij deze voet. Wat doet een likje verf dan wonderen he? Mooie metamorfose!
Fijne avond

Unknown zei

Haha, ik moest gelijk aan mijn dochter denken, die roept namelijk hetzelfde: nee he, alles wordt hier grijs! :)Ik vind je lampenkap echt heel mooi geworden, mooie kleur is dat! Een hele fijne avond nog, liefs Nathalie

Unknown zei

Dat is een lachertje 2 euro!!
Heel mooi plaatje.

groetjes Laura

(hetlandelijkgebeuren.blogspot.com)

eigen thuis zei

Mooi Ingrid, leuk om zo een oude kap op te knappen hè. Ik heb er hier ook al een aantal in de verf staan. Zo kun je nog eens een keer veranderen van kleur.

Liefs Gonda

SOBERenSTIJL zei

Mooi sober Ingrid en dat voor weinig! staat prachtig!

Liefs Dorine

Onder de rieten kap zei

Zo zeg, iedereen wil wel zo'n gave kap voor zo weinig geld!! Echt heel gaaf geworden, nu ik jouw kap zo zie durf ik het nu ook wel aan om een kap te schilderen, ik heb er nog 1 liggen die net niet helemaal de goede kleur heeft!
Groetjes, yvonne

Indruk zei

Ik wist toch echt niet dat je ook een kap verven maar het resultaat mag er zijn! De kleur staat prachtig bij de voet en je interieur. Mijn dochters maken ook wel eens opmerkingen over de kleuren als ik schilder. Zo waren zij het echt niet eens met het zwarte tafelblad. Sophie vond het niet prettig eten op zo'n donker vlak. Fijne Koningsdag Ingrid, Liefs Pascale

crochetcookingandmore zei

Dat heb je zeker! Een prachtig plaatje zo!

Unknown zei

Heel mooi en dat voor z`on koopje dan heb je toch iets prachtigs gemaakt ervan !

Liefs Johanna Elfies Home