zondag 14 september 2014

Een toefje en een feestje…

Al langere tijd wil ik het leren bankstel graag vervangen voor een stoffen exemplaar. Het aanbod is groot en ik kan dan behoorlijk twijfelen, maar onlangs gingen we warempel weer een keer op pad…voor een verkenning, want je koopt het tenslotte niet als een bos bloemen ;-).

Home & Lifestyle

Onderweg kwamen we ook langs Ochten en dan kan ik het natuurlijk niet laten om even bij Seizoen & Stijl binnen te wippen. Een prachtige winkel en altijd heerlijk om door heen te wandelen. Ik keek manlief aan en gelukkig…hij zwichtte voor mijn charmes en nam op de snelweg de betreffende afslag.

Home & Lifestyle

In de winkel zag ik dit toefje en op de buitentafel stond dit mooie (betaalbare) houten schaaltje van Hoffz. In verschillende formaten, maar mijn voorkeur ging uit naar dit exemplaar. 

Home & Lifestyle

Het toefje ligt er zo mooi, maar het schaaltje leent zich ook prima voor herfstdecoraties of een mooie kaars.

Een toefje en een feestje is niet voor niets de titel van deze post, want vandaag is het precies vijf jaar geleden dat ik met mijn blog begon. Er is een wereld voor mij open gegaan en ik heb er nooit ook maar één moment spijt van gehad dat ik er mee ben gestart. Ik heb altijd genoten van het maken van posten, van de contacten die ik via de vele reacties en de mails met jullie had, maar absoluut ook van jullie blogs en alle inspiratie die mij dat heeft gegeven. Ook de ontmoetingen met een aantal van jullie waren bijzonder en ontzettend leuk.

Jammer genoeg merk ik wel dat de animo wat minder wordt. Er vindt naar mijn gevoel een verschuiving plaats naar fb, waardoor er minder wordt gepost en minder wordt gereageerd in blogland zelf. Zelf blijf ik bloggen mooier vinden, maar dat komt ook omdat ik behalve van de foto's juist ook zo geniet van het geschreven woord, van het verhaal er achter en van de sfeer op een blog in zijn geheel. 

Had ik andere jaren de overtuiging dat ik even fanatiek door zou gaan als in eerdere jaren, nu durf ik dat niet meer zo stellig te zeggen. Maar een leven zonder blog en zonder jullie kan ik mij op dit moment ook nog niet voorstellen, dus ik kijk wel hoe het loopt. Los daarvan ben ik in al mijn bescheidenheid toch best wel een beetje trots op (het 5-jarig jubileum van) mijn blog. En wat er ook gebeurt, het plezier dat ik al die jaren in deze heerlijke hobby heb gehad (en jullie hopelijk heb gegeven) neemt niemand mij gelukkig meer af. Ook mijn dank voor alles wat jullie mij door jullie inspiratie of door jullie warme woorden hebben gegeven, blijft onverminderd groot... 

Ik wens jullie allemaal een hele fijne week!
 
Liefs, Ingrid

77 opmerkingen:

Unknown zei

Van harte gefeliciteerd met dit leuke jubileum. Wat een poos al en het blijft gewoon superleuk! ben zelf ook helemaal enthousiast over het bloggen en ik doe het net 3 kwart jaar maar ook ik merk wat veranderingen. Niet zozeer facebook alleen maar ook dat er af en toe best een negatieve noot op bepaalde blogs voorbij komt, door jaloezie of wat dan ook. Het zou mooi zijn als we er allemaal gewoon het goede van in blijven zien en er gewoon lekker van genieten!

Mooi schaaltje en toefje, staat leuk!

Liefs Marieke

Marie-José zei

Wat fantastisch Ingrid, 5 jaar!!!
Heel erg Hartelijk Gefeliciteerd met dit prachtig jubileum!

Ik lees met heel veel plezier je posten en vind het geweldig dat je (ook bij mij) altijd een lieve reactie achterlaat.
En idd je krijgt er zoveel contacten door en leuke gesprekken.
Je bent een èchte blogster, dus blijf dat vooral ook lekker doen.

Ik merk inderdaad aan mezelf ook dat ik sneller wat op facebook zet maar ik vind het toch ook leuker om het te beschrijven, wat nu eenmaal niet gaat op FB.
Daarbij komen de foto's veel beter tot hun recht als je het op je pc kunt bekijken.
Dus ga vooral door want dat ben ik ook zeker van plan!

Lieve groet MJ

Marjan zei

gefeliciteerd met je jubileum.

Liefs, Marjan

Berna zei

Gefeliciteeurd met dit eerste lustrum! Ik geniet altijd van je blogjes en mooie foto's. Ook nu weer met mooie toefje van dadeltakjes.
Ik denk dat we het allemaal merken de verschuiving naar fb. Jammer, ik ben met je eens dat een blogje wat meer inhoud heeft. Ga nog maar lekker even door. Ik blijf je volgen.
Fijne zondag!

Corine(THUIS) zei

Een mooi jubileum Ingrid! Ook ik ben al even bezig met bloggen, iets korter ook met fb trouwens, maar dat vind ik meer een medium voor korte berichtjes. Wat mij betreft zal dat nooit het bloggen kunnen vervangen.
Door omstandigheden post ik wel wat minder vaak maar het is nog steeds een heerlijke plek om foto's en tekst te combineren ;-)
Ga jij alsjeblieft nog lekker door, ik lees graag bij je en ben nu natuurlijk heel benieuwd wat uiteindelijk de bank van je keuze gaat worden!

Unknown zei

gefeliciteerd! 5 jaar alweer!
Best een prestatie, vind ik... Er zijn namelijk al heel wat blogs voorbij gekomen die ook weer zijn verdwenen.. Ook zijn er blogs die maar heel weinig posten, jammer genoeg... Ik denk ook dat veel mensen zich vergissen in hoeveel tijd en energie erin gaat zitten. Daarbij ben jij ook nog een hele trouwe reageerder, iets waar ik zelf helaas de tijd niet altijd voor kan vinden. Qua verschuivingen denk ik dat dat ook komt door een bepaalde mate van verzadiging... Bloggen, Facebook, Pinterest, Instagram, Woonbladen, er is ook zóveel te zien en dat slokt behoorlijk veel tijd op...
Maar, wie schrijft blijft ;-)
Blijf dus vooral bloggen, vertellen en laten zien, want ik geniet er, en met mij vele anderen, heel erg van, al laat ik je dat niet altijd weten ;-)

Fijne zondag!

liefs, Debby

Unknown zei

Gefeliciteerd met je 5 jarig jubileum, blijf aub bloggen, ik vind het zo fijn om al die foto's te bekijken en de verhalen te lezen die erachter zitten ;)
Je verhaal over Seizoen en Stijl is voor mij heel bekend hihi, als wij daar langs rijden wil ik er ook altijd even heen en meestal kom ik er dan weer met iets vandaan al is het maar een toefje steeneik ;)
Zelf heb ik geen blog, ik krijg het niet voor elkaar, of het moet gewoon niet gaan op een Ipad.

Fijne zonnige zondag verder,
Groetjes, Diane

die Waldfee Moni zei

Dear Ingrid,
I also congratulate you warmly on your blog birthday.
Five years, but as time is running out.
It's always so nice to see you here.
I particularly like to keep on with you here.
I love this atmosphere, this particular style of decoration and colors.
Always a pleasant break for me.
I wish you a relaxing sunny Sunday.
Greetings, Moni

Unknown zei

Ingrid van harte gefeliciteerd! Wat lang al! Maar als je er zoveel plezier in hebt is dag goed vol te houden!:) ik vind het heel lief dat je altijd een reactie plaatst ook bij mij! Ik hoop dat zeker ook bij jou te blijven doen!

Prachtig zo het schaaltje!

Fijne zondag! Liefs danielle

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 5-jarig jubileum! Jij hebt met jouw blog vele van ons geïnspireerd om ook te beginnen. Zeker mij. Het is altijd genieten van je posten, met prachtige foto's en de verhalen erbij. Ook ik merk het effect van fb jammer genoeg. Maar ik hoop nog heel lang te mogen genieten van je blogs. Want het is niet alleen maar plaatjes kijken, maar even genieten van een mooie wereld van lieve mensen in een sfeervolle omgeving. We kunnen echt niet zonder!
Liefs, Peetje

Karen zei

Proficiat met je 5-jarig bestaan van je blog. Normaal ben ik een stille lezer. Ik geniet erg van je blog, mooi mooi.

Marjon zei


Hallo Ingrid van harte gefeliciteerd met je blog jubileum en ik ben het helemaal met je eens. Door FB is het bloggen door sommige mensen verbannen. Ik vind ook het bloggen veel mooier en serieuzer want op FB krijg je zomaar een rare opmerking bij je foto's. Dit is zo anders....jammer maar ik volg ontzettend veel blogs en dat blijf ik ook doen, die inspiratie en het genieten van al het moois dat voorbij komt...
Jouw foto's zijn ook weer super mooi en Hoffz staat prachtig in jouw interieur..mooi de dadeltak....Ik hoop dat je nog heel lang blijft bloggen want ik verheug me telkens op een nieuwe post van jou...fijne zondag en lieve groet Marjon

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Gefeliciteerd met je 5 jarig jubileum van je blog.

Je hebt een prachtig schaaltje gekocht en zo leuk met het toefje erop.

Ikzelf heb geen facebook pagina, ik vind bloggen veel leuker, en ook het lezen van de blogs. Dus voorlopig blijf ik nog heerlijk in blogland hangen.

Wens je een heel fijn en zonnig weekend!

Lieve groet, Loes

Martine zei

Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Dat is toch wel een felicitatie waard en ik moet je ook even mijn complimenten geven dat je altijd attent bent met een reactie plaatsen. Verder vind ik het bijzonder leuk, dat je je bij je eigen woonstijl houdt en niet laat leiden door wat zogenaamd de trend is. Daardoor herken ik meteen jouw blog. Momenteel blog ik zelf door omstandigheden niet en plaats ook niet altijd reacties, maar ik merk ook wel dat er in blogland een verschuiving plaatsvindt. De reden weet ik denk ik wel, maar dat doet er nu niet toe.
Blijf vooral op jouw manier doorgaan, ik blijf het leuk vinden om te lezen.
Liefs, Martine

Rozenbottel zei

Gefeliciteerd met je blog!! Ik hoop vooral dat je nog door blijft gaan want ik geniet altijd van je mooie posten!!
Fijne zondag,
Groetjes Fleur

My name is Riet zei

Gefeliciteerd met je 5 jarig jubileum Ingrid. Wat vliegt de tijd hè. Ik moet toch eens kijken hoelang ik nou al blog. Voor deze had ik nog een ander blog dus die moet ik er wel bijtellen.
Ik moet bekennen dat ik de laatste tijd ook minder blog. Ik heb duidelijk een fotoblog en naarmate we ouder worden gaan we minder weg en heb ik niet zo veel om te laten zien.Ik heb dus ook minder inspiratie. Ik lees wel heel graag alle blogs, dat zou ik echt niet willen missen. Blijf dus vooral doorgaan want ik vind je blog geweldig en ik zie je als een fijne vriendin.
Lieve groet van Riet

lia zei

Hey Ingrid, gefeliciteerd met het 5 jarig bestaan van je blog. Toen mijn blog 5 jaar bestond had ik echt nog dat gevoel om nog eens 5 jaar door te gaan. Maar toevallig zei ik afgelopen week nog tegen Jan dat het allemaal wat minder word. Van ons oude clubje zijn er ook al heel veel afgehaakt of zijn ze minder actief. Of het door fb komt, weet ik niet...maar wel dat ik het bloggen vele malen leuker vind, en ook nog wel even door blijf gaan.
Zelf heb ik wel weer het een en ander klaar staan om te posten, maar ik ben nu een beetje die natte zomervakantie aan het inhalen door nog even heerlijk te gaan fietsen of buiten te zitten met dit mooie weer. Dus ik hoop nog lang van je posten te genieten.
En je toefje in de pot staat erg leuk, maar ben je nu geslaagd voor een bank...

Fijne Zondag verder.
Liefs Lia

het moonhuis zei

Vijf jaar alweer Ingrid!! Congrats!! Dat is al een hele poos hè? Jij bent altijd een van de eerste met een reactie geven, daar ben je ontzettend trouw in, echt knap is dat!
Zelf probeer is zo'n twee keer in de maand wat te plaatsen (lukt niet altijd hoor), zelf weet je natuurlijk ook wel dat het maken van een post behoorlijk veel tijd kost, laat staan de andere blogs bijhouden en daarop reageren. Inderdaad vergissen heel veel mensen zich daarin, er gaat echt veel tijd in zitten. Op facebook plaats ik heel vaak foto's of een berichtje, dat gaat veel sneller, ook het reageren op anderen of even snel liken is natuurlijk zo gebeurd.
Gelukkig vind ik schijven en fotograferen heel erg leuk (net als jij, maar dan niet zo goed als jij hihi ;-))
Dus lange berichten met begeleidende foto's, plaats ik niet op fb maar op mijn blog.
Ik heb heel lang mijn fb pagina en mijn blog apart willen houden, maar nu loopt het helemaal door elkaar en dat is hartstikke gezellig hoor, helemaal prima!!
De verschuiving... tja ik blog natuurlijk pas ruim anderhalf jaar, dus weet niet hoe het eerst was. Wat ik wel merk is dat ik heel veel dezelfde dingen zie op blogs, maar dat heeft alles met trend te maken, dat gaat ook wel weer over denk ik dan.
Nou ben ik verder eigenlijk wel benieuwd of je al een mooie bank op het oog hebt.
Fijne zondag nog Ingrid en ga zo door hoor met je mooie blog!!

Liefs Monica

Anoniem zei

Gefeliciteerd Ingrid met dit lustrum.
Ik vind het knap dat je al zo lang en veel geblogd hebt.
Met veel plezier lees ik altijd je loggen en de mooie foto's daarbij.
Ik denk aan onze emailcontacten, altijd in een fijne toon.
En ik ben het met je eens dat ik het gevoel heb dat het bloggen minder wordt gaat en meer naar faceboek gaat.
Maar ik blog alleen maar en heb geen facebook omdat ik graag ook nog andere dingen wil doen.
Ik hoop dat we nog een tijd van elkaar mogen genieten!

Liefs, Gerry

Huys 50 zei

5 jaar is al een poosje en daarmee Gefeliciteerd.
FB...tja ik ben daar ook aanwezig of vaak afwezig....lees maar reageer weinig
Zo ook het bloggen ik lees maar post weinig en hoe komt dat ??
Op fb is het één en al geroddel en gedoe als je begrijpt wat ik bedoel....ik word daar gewoon depri van.
Bloggen...een post schrijven komt ook daar op dit moment niets van maar ik lees wel bij iedereen hoor ;-))
Het ligt 'm aan mij..aan veel wat er gebeurt om me heen,veel ellende zulen we het maar op houden..ziektes enzo en dan ben je niet altijd vrolijk en ik schrijf dan niet graag.
Maarrrrr jou blijdschap met de mooie schaal en het mooie toefje deed mij net even anders besluiten...blij zijn met iets kleins/moois en daar over schrijven.... ik moest gewoon even een reactie plaatsen ;-))
Geniet er maar fijn van.

lieve groet

Dicky Marie

Indruk zei

Van harte gefeliciteerd Ingrid Vijf jaar lang mooie blogposten van jou, dat is niet niets! Ik heb er veel waardering voor, je blogposten zijn altijd leuk om te lezen en zijn altijd vergezeld van mooie foto's en bovendien neem je altijd de moeite om te reageren. Ik merk ook dat er een hoop bloggers zijn gestopt of zijn doorgegaan op Instagram, facebook etc. Ik hoop echt dat je door blijft gaan met bloggen, het belangrijkste is dat je er zelf veel plezier in hebt. Ik ga straks weer een blogje plaatsen. Het bakje os prachtig, ik hou ervan. Benieuwd welke bank het wordt, behalve dat ie mooi moet zijn moet een bank ook lekker zitten en dat gaat soms niet altijd samen. Liefs Pascale

oma leentje zei

Gefeliciteerd wat een leuk jubileum..
Prachtige foto's weer.
Fijne week

Miriam de Vries zei

Alweer 5 jaar aan't bloggen.. leukleuk! Ik hoop niet dat het bloggen verdwijnt.. Facebook vind ik persoonlijk minder leuk.Ook omdat, wat jij ook schrijft, dit veel meer sfeer en persoonlijkheid uitademt. De blogverhalen zijn altijd leuk om te lezen, ik hoop dat jij hier nog een hele tijd te vinden zult zijn! Ik wel in ieder geval ;)

Groetjes
Miriam
't Bezige Bijtje

La Blomst-Living zei

Vijf jaar alweer! Van harte gefeliciteerd met dit jubileum! Een hele prestatie, want het is niet niks hoeveel tijd erin gaat zitten en je hebt bijna altijd een reactie gegeven op mijn blog, petje af!
Ik zit sinds kort ook op facebook, maar ik vind het minder persoonlijker op de een of andere manier. Bloggen voelt vertrouwder...
dus laten we er voorlopig maar lekker mee door gaan!
Liefs, Linda

Unknown zei

Gefeliciteerd Ingrid...5 jaar bloggen...wat een tijd...
Ik merk ook een verandering in blogland, en net als Marieke vind ik er de laatste tijd ook best wat posten tussen zitten met een negatieve noot...zonde...want het is zo leuk om je passie met anderen te delen.

Mooie schaal en toefje...gezellig.

Fijne Week Ingrid,
Inge, my choice

Unknown zei

5 jaar ! Gefeliciteerd met jouw vijfde verjaardag .
Zoals je weet ben ik nog niet zo lang landgenoot in blogland.;))) ik vind het samen met mijn dochter ontzettend leuk om te doen .
We hebben soms discussies ,wie wat gaat posten, haha
Ik vind het dan ook zo leuk om jou daar ook zo enthousiast over te horen, en dat je daardoor een fijne band met de andere blogsters hebt.
Wij hopen , Ingrid , dat je nog lang blijft doorgaan.Op naar de volgende 5jaar.
Tot blogs, lieve groet namens Jilly en mij

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Gefeliciteerd al weer 5 jaar gaat het toch allemaal vlug he ... geniet nog steeds van al de posten al ben ik eerlijk gezegd iets minder in blogland ik lees de posten wel maar komt er niet aan toe altijd te reageren .... Maar zou het zeker niet willen missen in de zomermaanden is het bij mij altijd wel wat minder bij vele denk ik wel maar zo in de winter veranderd dat wel weer .... hoop nog lang van je prachtige verhalen en natuurlijk je mooie foto's te genieten ... wens je een fijne week lieve groet rosita

Huiz&zo zei

Gefeliciteerd met het 5- jarig jubileum! Ik hoop dat je nog lang door blijft gaan want wij genieten altijd erg van je posten. Jouw blog was ook 1 van de eersten die wij volgden en zo werden wij zelf ook enthousiast gemaakt om te gaan bloggen! Je hebt een leuk schaaltje en toefje gevonden. Zulke schaaltjes kan je je altijd wel ergens kwijt..

Fijn weekend!

Anita zei

Hi lieverd gefeliciteerd met je 5 jarige blog jubileum :-)
Ik ben hier (door omstandigheden) ook minder actief!
Zoveel gebeurd, zo moe ook maar niet alles is geschikt voor het grote www
Niet weggaan hoor! ik blijf echt wel en hopelijk komt mijn inspiratie ook terug.
Vind het altijd heerlijk om hier bij jou "te buurten" en je persoonlijke mailtjes vind ik altijd zo lief!
Hahaha ... wacht nog altijd tot ik je op Facebook tegenkom ;-)) (grapje)
Facebook kan het bloggen echt niet vervangen. Zo'n andere "wereld".
Oh ja en je toefje en schaal zijn prachtig!
Een hele fijne avond! en vanwege je blogverjaardag een dikke klapzoen op je neus X

Athomebymy zei

Proficiat met je 5 jarig bloggen !!! Ik ben ook helemaal weg van je toefje en je schaal !!!
Ja er zijn veel minder blogposten tegenwoordig , ikzelf post ook niet zoveel gewoon omdat ik soms niks te melden heb .. maar ook omdat ik het laatste jaar héél erg beseft heb dat ik nu moet genieten van mijn kindjes en later zijn ze groot en heb ik spijt ... ik ben toch wel altijd even bezig met een post .. met de foto's .. met de tekst .. en ik moet het doen als ze thuis zijn want als ze op school zitten ben ik ook werken .. ik heb me nu wel voorgenomen van toch minstens maandelijks een up-date te houden .. maar ik kan ook wel echt genieten van een blog lezen ik reageer niet altijd maar heb ze wel altijd gelezen dat is mijn dagelijkse ontspanning ...
Ik hoop dat je er nog 5 jaar bijdoet !!!

Liefs Petra

Marian zei

Gefeliciteerd met je lustrum...en ja, ik merk het ook, dat FB de zaak over aan het nemen is, en ben het ook met je eens dat het niet zo"gezellig"is,het is allemaal wat vluchtiger en nietszeggender...maar de hele maatschappij is zo aan het worden... maar goed, ik ga ook stug door met bloggen , ik doe het voor mezelf, een soort van 'weekboek'kan ik altijd nog eens terug kijken...en btw...je schaaltje is heel gaaf....

eigen thuis zei

Gefeliciteerd Ingrid met je blog jubileum! Ik lees jouw blog altijd erg graag en waardeer je trouwe reacties heel erg. Ik blog nog niet zo heel lang maar geniet er wel heel veel van. Ik hoop nog heeel veeel posten van jou te lezen dus ga vooral zo door!!
Staat mooi zo'n toefje op het schaaltje. Ik kom ook graag bij seizoen en stijl, is voor mij lekker dichtbij:-)Enne... is de zoektocht naar een bank nog gelukt?

Liefs Gonda

Anneke zei

Hartelijk gefeliciteerd met je 5 jarig jubileum. Dat is zeker een hele mijlpaal he? Maar inderdaad veel wordt ook op FB gedeeld. En daardoor wordt het bloggen wat minder helaas. Een leuke winkel S&S vind ik. En je bent lëuk geslaagd. Vooral zo'n schaal kun je alle kanten mee uit.
Een lieve groet Anneke

Unknown zei

Gefeliciteerd met je 5 jarig jubileum! Dat is al een hele tijd! Ik blog vanaf januari en wil het echt niet meer missen. Het is wel jammer dat er een verschuiving is naar fb. Ikzelf heb geen fb en ben dit ook niet van plan.
Ik vind een blog zoveel mooier met foto's het de verhalen...
Je hebt een mooie schaal gekocht, mooi zo met het toefje.

Groetjes Anita

Bonjade zei

Van harte met je jubileum.
Merk de verschuiving ook....en doe dit zelf ook een beetje maar dan alleen voor de webshop.
Vind bloggen toch persoonlijker en vind de contacten zo leuk......
Geniet er nog steeds van.

Hoop dat je gewoon door gaat....
Geniet keer op keer van je mooie posten....zoals deze.

Liefs

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Ja, ik merk het ook, er gaat veel meer via fb en van sommige mensen hoor je op het blog niets meer... Ik heb ook een fb-pagina en zet daar soms ook een foto op, meer voor de snelle solitaire foto.. met maar een paar woorden erbij. Maar het bloggen, met de verhalen, de vele foto's die ik er kwijt kan, de super leuke en lieve reacties altijd... dat is me veel meer waard... Voor mij staat bloggen dus duidelijk nog steeds op nummer 1, met stip... en ik hoop dat het zo zal blijven... We kunnen geen van allen in de toekomst kijken, maar als het aan mij ligt, genieten we nog heel lang van elkaars blog Ingrid...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Joke zei

5 jaar bloggen dat is een felicitatie waard.
Bloggen is leuk-creatief-inspiratie en genieten van alle andere blogs.
Dus gewoon doorgaan.

Groetjes Joke.

van alles wat in huis en tuin. zei

Jeetje....5 jaar! Gefeliciteerd! Je was vast één van de eersten en zult al veel voorbij hebben zien komen(en gaan)
Ik doe het nog niet eens een jaar maar geniet er enorm van!
Ik heb niet zoveel last van dezelfde trends die langskomen omdat ik ook kijk bij blogs over tuinieren en fotograferen.
Maar wat zou ik het jammer vinden als je zou gaan denken: ik kap er mee! Niet doen hoor....je ziet aan de reacties hierboven dat we allemaal genieten van je verhalen en mooie foto's: dat willen we niet missen hoor!
En het zo leuk dat je altijd reageert op onze verhalen: dankjewel daarvoor!
Neem er vanavond maar een drankje op en proost op jezelf.....dat heb je verdient!

groet Trijnie

(ik fb wel maar bijna niet met bloggers, dat blijft gescheiden)

It's me zei

Het is een leuk toefje hoor en ja het is ook een van mij favorieten winkels....maar gefeliciteerd met je 5 jaar...en ja het bloggen is wel minder geworden..vooral de reacties....maar ook ik heb er nog steeds wel zin in...vind fb minder leuk dan bloggen hoor...!...maar ook ik twijfel heel vaak hoe lang ga ik nog door.....maar ik zie wel.....wel hoop ik dat wij elkaar nog eens gaan ontmoeten...lijkt me leuk...!....fijne week liefs Ria...x!

Room Seventeen zei

Van harte gefeliciteerd met je jubileum! Ik hoop dat je nog een hele poos doorgaat met bloggen! Ook ik merk dat facebook steeds populairder wordt....vind bloggen een stuk leuker. Facebook is zo vluchtig, al die hap snap berichten die soms nergens over gaan....voorlopig blijf ik lekker doorbloggen.

Jolanda zei

Gefeliciteerd met je fantastische blog, iedere keer geniet ik weer van je foto's en verhalen. En als ik de reacties hierboven lees: gewoon lekker doorgaan:) Ik merk ook dat er een verschuiving is, zelf fb ik ook maar dat is echt persoonlijk, geen blogfoto's. En bloggen is toch wel iets extra's en komt weer helemaal in bij jonge meiden. Hoop dat je nog even doorgaat zodat ik kan blijven genieten. Lieve groetjes

Colinda zei

Wow! vijf jaar...ik denk dat er weinig medebloggers zijn die dat kunnen zeggen....!
Net als vele anderen al hebben geschreven zie ik ook dat er veel minder geblogd wordt als voorheen. Sinds een kleine drie maanden zit ik ook op Instagram en merk dat het gebruik ervan erg makkelijk en laagdrempelig is maar vind het nog steeds erg leuk om te bloggen en hoop dat nog lang te blijven doen. FB gebruik ik zelden en eigenlijk alleen om te laten weten dat er een nieuwe post online staat.

Aan de reacties te zien wordt je blog in ieder geval goed gelezen ;-) en genieten velen (waaronder ik) van je leuke berichten en prachtige foto's.

X Colinda

Bij Guusje Thuis zei

Gefeliciteerd Ingrid met je blogfeestje! Ik denk dat jouw blog bij velen hoog op de favorieten-ladder staat vanwege je posten maar zeker ook vanwege de vrouw-achter-het-blog; altijd zo attent bij anderen.

Er mag dan wel een 'beweging' zijn in blogland met als gevolg dat er minder gepost wordt, maar er zijn er maar weinig die helemaal stoppen. Gelukkig maar! Ik gebruik facebook voor de snelle berichten om zo toch met heel veel lieve bloggers contact te houden omdat het me ook niet altijd meer lukt om zo fanatiek te zijn als in mijn eerste blogjaren, maar aan stoppen wil ik zeker nog niet denken. Ik hoop jij ook niet!!

flowersandhome zei

Ik voel het helemaal zoals jou aan Ingrid. Niet bewust maar op de een of andere manier kom ik vaak gewoon niet aan bloggen toe terwijl dit in de beginjaren als vanzelf ging. Voor fb ben ik nog niet gezwicht, dan toch liever instagram, het is een beetje blogger in 't kort en bondig, heel makkelijk om toch wat te posten, en tja, de foto's spelen de hoofdrol wat mij in de jaren van het bloggen alsmaar meer is gaan interesseren. Even aanpassen wel want bij IG zien ze alles in het vierkant ;)
De naam van mijn blog past ook helemaal niet meer want zowel met tuin als met huis gaat het er niet echt op vooruit momenteel, wat tuin betreft eerder integendeel zelfs. Bovendien zijn er nu ook andere prioriteiten. De kids worden groter. Vanaf volgende week al twee studenten op 'kot' (op kamers heten jullie dat geloof ik)en daar komt wel wat bij kijken natuurlijk. Zal best wel een aanpassing zijn, alweer.
Ik hoop echt wel dat je blijft bloggen Ingrid. Ik hou van je fotografie en zoals ik vroeger al zei, je kan ook alles zo mooi onder woorden brengen. Bovendien kijk ik uit naar nog wat meer Spanje. Altijd heerljk om even met je te mogen meereizen!

Lieve groet,
Marian

my way of living zei

Gefeliciteerd.
En ik hoop echt dat je nog jaren door gaat.
Ik heb niets met fb.
Vind dit veel leuker.
En ik lees graag je berichten.
Maar heb je nog een bank gevonden ?

fijne week.
gr. Anita

my way of living zei

Mooie schaal trouwens.
En wat een leuk toefje.

gr. Anita

Janny zei

Van harte proficiat, Ingrid. Wat lang al weer, vijf jaar. Ik zal zo eens kijken hoe lang ik al blog. Geen idee. Ja, het wordt wat minder in blogland. Daar ben ik zelf ook schuldig aan. Maar ik moet zeggen dat ik vaak ook niet weet wat in verband met wonen zou willen posten. Ik heb genoeg veranderingen hier, en koop zo nu en dan ook wel eens wat nieuws of van MP of rommelmarkt. Maar eerlijk gezegd: ik vind het tegenwoordig vaak zo onbenullig en onbelangrijk om weer eens een potje of kandelaartje te laten zien. Ik kan me er moeilijk toe zetten. FB leent zich meer voor dit kleine soort berichtjes. Terwijl ik het bloggen heel erg leuk vind want ik schrijf graag. Gelukkig heb ik nooit nare ervaringen met negatieve reacties gehad. Ik vind het ook heel erg leuk van jou dat je altijd, en bij heel veel blogs, een reactie plaatst.
Ik hoop niet dat je gaat stoppen want zoals je leest zijn er veel mensen die van jouw blog genieten.
Liefs,
Janny

Unknown zei

Happy birthday to your blog! I read you each time you post even if i don't write a comment! It's a real pleausre to read you. Have a nice day. "Coquelicot des Sables"

Claudia Leertouwer zei

Niet vanaf het allereerste begin maar toch al heel lang ben ik groot fan van je blog, ben er door omstandigheden af en toe tussenuit geweest maar ben altijd terug gekomen, puur omdat ik het bloggen niet kan missen.

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

..niet stoppen hoor, Ingrid! Juist ik vind het in BL leuker als op FB (wat ik overigens wel heb, maar alleen gebruik om er nieuwe posten op te plaatsen). Jou posten inspireren me ook zeker. Trouwens,..gefeliciteerd, wat gaat de tijd snel hé?! Geniet van je jubileum en ik blijf je trouw volgen!

Lieve-Groetjes, Verie

Huize Kip Kakel zei

Alweer 5 jaar..en nog steeds weet je ons ( mij ) te boeien..
zelf ben ik geen FB fan, het bloggen heeft zoveel meer!

Ik merk zelf dat ik in de zomermaanden ook minder aanwezig ben, maar nu enk ik alweer in 'bloggen'..zo van dat is leuk voor op mijn blog...je kent het wel:)

Blijf ons nog maar lang verrassen..
en ben je er al uit wat voor bank het wordt, wij kozen verleden jaar voor de bank van I.kea.. omdat we nog hangende en ravottende pubers hebben..maar voor de duurzaamheid en de mooie uitstraling zou ik deze bank niet kiezen..
succes!
Geniet van een mooie week

Thuis bij Tjits zei

Ha Ingrid, gefeliciteerd met je blogjubileum en zoals velen met mij hoop ik ook dat je hier nog lekker mee door zult blijven gaan, want denk je aan bloggen dan denk je aan Ingrid! Aan je mooie posten en trouwe reacties, altijd weer genieten, dankjewel hiervoor!
Al kom ik de laatste tijd ook veel te weinig aan bloggen toe, aan stoppen wil ik echt nog niet denken, daar vind ik het nog steeds veel te leuk voor.
Eerst maar even een nieuw ritme vinden met alle nieuwe veranderingen (waaronder het oppassen op mijn kleindochter en het opvoeden van Bowie onze pup).

Fijne nazomerweek!
liefs Tjits


The Snowdrop Project zei

Hello ingrid,
Yay! 5 years - Congratulations - that really is a milestone.
I always enjoy seeing your blog pop up with your gorgeous photos and posts about all sorts of interesting things. So I hope you'll carry on - perhaps for another 5 years!!
Hope you have a lovely day,
Liz x

Things and Thoughts zei

It always has been a great pleasure to stop by and admire your photos and read your words.I can understand why the enthousiasm is less because I feel sometimes the same, even if I blog for one year and a half.
Hope you keep blogging dearest Ingrid and congratulations for your wonderful blog space.
Love your item and bunch.
Olympia

Hann¥ zei

Hiep hiep hoera!
Gefeliciteerd Ingrid met je 5jarige jubileum :-)
Je bent altijd zo trouw met reageren, en je posten zijn heerlijk om te lezen.
Ik heb FB maar alleen voor familie, alleen ben ik er niet actief mee, want heb er niks mee ;-)
Ik zou het jammer vinden als het bloggen zou stoppen.
Dit is zoveel meer persoonlijker dan FB omdat ik FB zie voor korte berichten.
Ik hoop dan ook dat je nog lang zult gaan met bloggen hoor!
Liefs,Hanny

lien zei

Kijk eens hoeveel reacties je krijgt Ingrid. Dat is toch genoeg reden om door te gaan? Ik merk die verschuiving ook hoor en vind het wel jammer. Ik vind dat een blog toch meer charme heeft....we zullen zien hoe het loopt. Ik blijf voorlopig ook bloggen hoor!!

Housebythewaterhole zei

Ingrid, van harte gefeliciteerd met het 5-jaar bloggen
ene om maar direct met de deur in huis te vallen ...ik hoop echt dat je niet stopt met bloggen,... ik geniet zo van je mooie posten en prachtige foto's...zelf heb ik geen Facebook... en daar heb ik ook geen interesse voor ik stop graag tijd in mijn blog en dat zou dan misschien wel verminderen, ik lees zo graag de posten van medeblogsters het reageren, de reacties lezen,vind ik zo fijn..... hopelijk blijf je echt nog lang bloggen hoor.....niet opgeven !!!
héél fijne week
liefs Kathy

Madelief zei

Lieve Ingrid,

Van Harte Gefeliciteerd met je vijfjarig blog jubileum! Ik ben blij dat wij elkaar op deze manier hebben ontmoet. Jeetje, wat had ik anders een hoop gezelligheid en vriendschap gemist! :-)

Ik weet precies wat je bedoelt met dat het bloggen afneemt. Ik merk aan mijzelf ook dat Instgram veel minder tijd kost en sneller werkt. De blogs vind ik echter veel leuker om te bekijken. Moeilijk hoor! Ook ik weet niet waar we goed aan doen Net als jij zie ik het wel :-)

Fijne week & liefs,

Madelief

* spannend van je bank! Ik ben benieuwd wat het wordt!!

Nely zei

Dear Ingrid!
Congratulations to all for a wonderful anniversary with a desire to sussessfully continue and further!
Many hugs
Nely

Villa Zeezicht zei

Als toefje op de taart ook van mij nog een hartelijke felicitatie met je jubileum!! Blijf maar gezellig af en toe bloggen hoor! FB is zo vluchtig en daar mis ik al die mooie foto's van je.. ik hoop dan ook dat je nog lang door mag gaan hier :)
Lieve groet!!

Inge R. zei

zo dan! 5 jaar alweer, leuk! enne wel gewoon doorgaan hoor:)
ik vind bloggen ook veel leuker als fb....wat persoonlijker.
je aankopen zijn mooi, en succes met de verdere zoektocht naar een bank!
grietjes, Inge

Maia zei

Echt knap Ingrid al 5 jaar zulke mooie foto's en verhalen posten op je gezellige blog, proficiat!
Ook al zijn onze blogs heel verschillend ik geniet altijd erg van je mooie blog en vooral ook van de verhalen en rustige sfeer en foto's.
Ook al is er facebook toch denk ik dat dat een blog nooit kan vervangen. Er is wel een groot verschil tussen een blog reactie geven ( tenminste zoals ik dat doe) en zomaar even op het woordje " vind ik leuk" drukken.
Zelf ben ik wel wat meer op pinterest te vinden daar vind ik ook voor school zulke leuke inspiratie!
Ik ben daardoor en door het freubelen waar tijd in gaat zitten ook wel eens ver achter maar je weet...ik kom altijd weer gezellig bij lezen! Fijn te horen dat jij dat ook zo waardeert!
Toch ga ik ook nog lang door met bloggen hoop ik hoor zodat we nog lekker lang bij elkaar kunnen genieten!
Je foto's van het mooie nieuwe houten kommetje zijn weer super!
Geniet van een heerlijke nazomer week!
Liefs Maia

Linda zei

Hoi Ingrid, Gefeliciteerd met je 5 jarige blog jubileum.
Leuk hoor en wat gaat de tijd snel. Ik volg je ook al een tijdje en lees het nog met veel plezier. Ook ik heb de afgelopen maanden minder gelezen en gekeken op blogs. Denk dat het nieuwtje er een beetje af is. En ook door de zomer maanden ben je toch met andere dingen bezig.Een paar jaar terug zat ik de halve dag te bloggen en nu nog maar misschien eens in de twee weken. Maar nog wel met veel plezier lees ik verschillende blog en vind het altijd weer erg leuk als ik zie als iemand weer wat nieuws heeft gepost. Dus ja ik geniet er nog erg van. Het is net als of je een tijdschrift lees of zo hihi.
Zie dat je een heerlijke vakantie hebt gehad , het ziet er geweldig uit.Mooie foto's weer. Ik ben net weer een week aan het werk. Heerlijk 3 weken vrij geweest. Beetje thuis geweest, beetje geklust en een paar dagen naar een super mooie B&B in België geweest die laatst in de JDL stond.
Wat een mooi houten kommetje heb je gekocht en idd het bosje is prachtig, een mooi stil leven op tafel. En zeker weer mooi in beeld gebracht ;-)))

Nou ik ga maar eens op stok. Weer ff "bij gepraat" hihi.

Lieve groeten, Linda

Judith zei

Hallo Ingrid,
Eerst wil ik je graag feliciteren met je 5-jarig blogjubileum. Toch wel een bijzonder getal.
Wat je zegt, het lijkt in blogland rustiger te worden, ik merk het ook. Maar aan het aantal volgers te zien, valt jouw blog toch zeer in de smaak. Ook ik kom regelmatig met veel plezier een bezoek brengen aan jouw blog en geniet telkens weer volop van alle prachtige foto's en de verhalen achter het plaatje!
Dank je wel dat je ook mijn blog als volg-waardig ziet. Tenslotte is onze stijl zo verschillend: interieur <-> kaarten maken. Dat is wel speciaal en dat gevoel blijf ik graag zo lang mogelijk met je delen.
Dank je wel!
En wellicht lukt het dit jaar wel weer om die leuke sterretjes te laten 'vallen' als de muis beweegt (-;
Hartelijke groet,
Judith

Unknown zei

Wow wat een reacties Ingrid! Van harte met je jubileum, vijf jaar, wat ontzettend knap, je reageert altijd heel trouw op al mijn posts, dat waardeer ik zeer! Ik merk inderdaad ook dat er veel op fb wordt gezet, zelf doe ik dat niet, ik heb de webshop zoals de blogsters weten, maar mijn klanten weten niet dat ik blog, dat houd ik liever zo. En ik merk ook dat er minder wordt gereageerd, vind ik ook wel eens jammer, want ik probeer ook altijd even een berichtje achter te laten, ook al loop ik achter haha. Ik zou zeggen: ga zo door, jouw blog is een van mijn favorieten! Ik wens je een fijne week, liefs Nathalie

Huis in de Provence zei

He Ingrid,

kan me niks bij voorstellen als je gaat stoppen! Jij bent altijd zo'n trouwe volger en plaatsen van reacties echt leuk! Ik blog ong 1 x pwk en dat is ok voor mij, soms iets langer/korter..ik zie ook dat er minder geblogd wordt, best jammer. Maar ook ik en vast met mij vele andere hebben ook andere dingen ernaast gevonden. Fb/instagram is absoluut minder leuk! Helemaal mee eens, doe ik dus ook bijna niks mee!

Nu gefeliciteerd met je 5 jarig bestaan en blijf maar gezellig bloggen :-) ookal wordt het wat minder.
Gr Mirjam

SOBERenSTIJL zei

Wat een tijd 5 jaar bloggen! ik was altijd al een stille volger van jou blog voordat ik ben begonnen, en hoop natuurlijk dat je doorgaat hoor! Ik vind het ook altijd zo attent van je dat je iedere keer een reactie achter laat.
Ik blog niet zoveel, maar probeer altijd wel een reactie achter te laten bij de andere bloggers, maar lukt helaas niet altijd met een druk gezin :-)

Liefs, Dorine

SOBERenSTIJL zei

Trouwens nog een erg leuk bakje met toefje heb je gekocht, ik herken dat wel als je toch in de buurt bent, dan even neuzen in de winkel, groot gelijk!

Unknown zei

Zeker mag je trots zijn op je vijfjarig jubileum, heel trots zelfs! En net als in de reacties hierboven hoop ik ook dat je nog een hele tijd doorgaat, want je blog is zo sfeervol met mooie foto's en teksten.
En denk ook goed aan jezelf hoor, want wat moet je nou op een iPad zonder blogland? Zomers in de tuin en 's winters op de bank met een warme plaid da's zonder blogland een stuk ongezelliger hoor!
Fijne avond, groetjes, Ingrid.

Marjonel M zei

Gefeliciteerd 5 jaar super, ik geniet van je mooie posten elke keer weer.

Succes met de zoektocht naar een andere bank.

Liefs, Marjonel

Pierelantijntjes zei

Van harte gefeliciteerd met het 5 jarig bestaan van je blog. Wat een tijd alweer he! Ja ik merk aan mezelf dat ik ook best veel op fb zit, en dan heb je vanzelf minder tijd over voor het bloggen. Terwijl ik eigenlijk het bloggen leuker vind omdat je daar met foto's bepaalde gebeurtenissen en gevoelens enzo beschrijft. Hoop toch wel dat het bloggen blijft hoor. Het is veel te gezellig!
Liefs schaaltje zo met die takjes erop trouwens. Ja het blijft verleidelijk als je in zo'n winkel loopt. Dat heb ik met hobbyspullen haha.
wens je verder een hele fijne week en dat we nog maar lang van je blog mogen genieten.
liefs Ester

Dineke@esatto zei

Gefeliciteerd Ingrid !! Echt heel knap om vijf jaar lang zo'n mooi blog met prachtige foto's te onderhouden! Je bent de meest attente blogster die ik ken, ik zelf kan daar op geen enkele manier aan tippen..
Ik herken wel wat je schrijft over bloggen en FB. En ook dat er een soort verzadiging lijkt op te treden.. Het zou zomaar eens zo kunnen zijn dat het bloggen een wedstrijd is geworden: wie heeft het meest perfecte huis of de nieuwste trends al binnen.. Ik weet het niet hoor, of dat het is, maar soms lijkt het daar wel op.
En vanuit psychologen perspectief is het bekend dat wanneer de groep te groot wordt er kleinere groepjes ontstaan...
Maar Ingrid het gaat er uiteindelijk om wat jij leuk vindt, en niet wat anderen vinden.. En als jij het nog steeds leuk vindt om te bloggen: vooral blijven doen!
Dan blijf ik lekker bij je meelezen en meekijken, want ik geniet er nog steeds van!
Liefs Dineke

Pauline zei

5 jaar bloggen. Het is inderdaad een mijlpaal. Gefeliciteerd Ingrid.
Mijn kringetje in blogland is niet zo groot maar ik volg toch met enige regelmaat mijn favorieten. Bij mij is het net andersom. Ik blog niet om het verhaal maar om mijn foto's te laten zien. Dat maakt natuurlijk ook een verschil in de contacten die je krijgt. En sinds ik heb ingesteld dat er geen reacties meer gegeven kunnen worden heb ik er al helemaal geen zicht meer op.
Je aankoop is weer prachtig en over het bankstel zullen we vast nog wel meer horen in de toekomst.
Nu hebben wij ook leer, maar als er geen katten waren dan zou ik ook voor stof gaan.
Liefs, Pauline

Unknown zei

Dat is al een hele tijd hoor !! Maar dan zou ik zeggen op naar de volgende 5 jaar :-)) en dat je maar veel mag genieten in Blogland ...
Ben reuze benieuwd naar je nieuwe bankstel als dat er komt !

Fijn weekend liefs Johanna Elfies Home

Onder de rieten kap zei

Van harte gefeliciteerd met je jubileum! Wat een mijlpaal zeg, ik ben net begonnen met bloggen dus ik heb nog even te gaan haha! Ik hoop dat je nog lang doorgaat want ik vind je blog erg leuk, ben ook benieuwd naar de verdere zoektocht naar een nieuwe bank, spannend altijd, Groetjes, yvonne

Ús hûs ús thús zei

Nog gefeliciteerd met je 5 jarige jubileum! En Ik hoop wel dat je nog een tijdje doorgaat. Ook al heb ik niet zo veel tijd meer, ik geniet iedere keer weer van je posten met prachtige foto's. En van je verhalen natuurlijk. Zoals je reisposten!
Fijne zondag. Groetjes van Aleta

Bizzy @ home zei

Gefeliciteerd met 5 jaar bloggen! Een heel lustrum en het is me altijd een lieve lust om hier door jou mooie foto's te scrollen! Ik vind bloggen ook leuker dan fb, maar fb heeft dan weer voor, dat het sneller gaat. Ik besef me nu dat ik straks in november ook al weer 5 jaar bizzy at home ben/heb. Ik hoop nog lang te genieten van je mooie foto's en verhalen, Ingrid.
Lieve groet, Renny