dinsdag 26 augustus 2014

Ému et touché…

Het was begin juli toen ik thuis kwam en bij de post verrast een pakje aantrof. Aangezien ik niets had besteld, dacht ik even dat het niet klopte, maar toch stond mijn naam er duidelijk op. Ik zag al gauw dat dit pakje van Willy (klik) afkomstig was.

Uiteraard had ik geen idee wat Willy mij had gestuurd. Ik zat vol vraagtekens en was reuze benieuwd. 

Home & Lifestyle

De bijgevoegde label maakte mijn vraagtekens alleen maar groter. Het toeval wil dat wij vroeger beiden in dezelfde plaats hebben gewoond (maar elkaar daar niet van kennen), dus ik dacht dat het daar iets mee te maken had…misschien wel iets over de geschiedenis van ons dorp of een oude foto, waarop ze mijn naam had zien staan. Ook vroeg ik mij af of ze misschien wist dat ik een paar dagen later mijn 50e verjaardag zou vieren, maar een cadeautje daarvoor leek mij bijna onmogelijk…op mijn blog had ik daar toen namelijk nog niets over verteld. 

Home & Lifestyle

De inhoud van het pakje was  een grote verrassing, maar ook zó gaaf en zó lief…een heel oud metro informatieboekje van de stad Parijs! Het boekje dateert van rond 1920, zo leerde een zoektocht op internet mij (klik). Gezien mijn liefde voor de stad Parijs was (en ben) ik er ontzettend blij mee en ook echt even stil van…ik vind het in ieder geval heel bijzonder dat iemand die mij niet persoonlijk kent, de moeite neemt en de kosten maakt om mij zoiets moois toe te sturen!

Home & Lifestyle

Volgens informatie op internet werd in Parijs op 19 juli 1900 lijn 1 geopend en werd het metrostelsel daarna steeds verder uitgebreid. In 1929 bediende de metro in Parijs al 400 miljoen reizigers, in 1940 waren dat er 700 miljoen... een onvoorstelbaar aantal.

Home & Lifestyle

Het boekje informeert de lezer niet alleen over de lijnen en metrohaltes, maar biedt bijvoorbeeld ook informatie over diverse bezienswaardigheden, zoals te zien op bovenstaande foto.

Home & Lifestyle

Willy gaf aan dat zij eerder mijn post over de foto met twee dames uit Parijs (klik) met veel plezier had gelezen en toen meteen geweten had dat dit boekje voor mij bestemd was. Voor mij was het hoe dan ook een hele lieve en aangename verrassing, waar ik Willy bij deze nogmaals hartelijk voor wil bedanken.

Ik heb het bloggen altijd al heel bijzonder gevonden en dat werd op deze manier weer eens des te meer bevestigd. De titel van deze post is niet voor niets ému et touché…ontroerd en geraakt. Daar hoef ik na bovenstaand verhaal denk ik weinig meer aan toe te voegen...

Liefs, Ingrid

45 opmerkingen:

Margo van Schaick zei

Wat een lief gebaar van deze dame!

Kom Achterom zei

ooh wat een bijzonder cadeau!
Ik kan me voorstellen dat je ontroerd bent.
Fijne dag
Yolanda

Anoniem zei

Een zeer toepasselijke titel. Wat lief! Dit boekje kon niet beter terecht zijn gekomen. Je hebt er ook weer een zeer sfeervolle post van gemaakt.
Liefs, Peetje

Jolanda zei

Wat bijzonder en lief! Daar word je toch blij van:)

Unknown zei

Dit is echt wel een heel bijzonder en mooi cadeau!
Heerlijk om het zo onverwachts te mogen ontvangen, dat is genieten :)
Liefs, Sonja

Anoniem zei

Wat bijzonder lief van Willy!
Daar word je inderdaad blij van en geeft het bloggen weer bijzondere betekenis.
Geef het een mooi plekje bij de Parijse dames.

Lieve groet,
Gerry

Berna zei

Wat een lief cadeautje! Ik snap dat je daar heel blij mee bent.
En ik weet even niet meer of ik je al gefeliciteerd had door alle toestanden hier maar zo niet dan alsnog van harte en nog heel veel mooie jaren in goede gezondheid gewenst.
Lieve groeten
Berna

Anna Marie zei

Dat is nog eens attent! Wat een prachtig cadeau heb je gekregen. En het boekje is na een lange reis eindelijk thuis gekomen.
Liefs, Anna Marie

La Blomst-Living zei

Zo, dat is lief van Willy zeg! Zoiets verwacht je niet, dat maakt het extra bijzonder...geniet ervan...liefs Linda

Unknown zei

Wat ontzetten lief Ingrid! En ook nog eens een heel mooi boekje, kun je zo als decoratie ergens neerleggen! Geniet ervan, een speciaal gebaar! Fijne week, liefs Nathalie

Unknown zei

Wat een graaf cadeau van Willy, voor iemand die gek is van Parijs is het zeker zo tof om zo een verrassing te krijgen.
Binnenin de map vind ik het nog mooier.

Prettige dag Ingrid, geniet maar van je cadeautje en hopelijk mag je binnenkort nog eens naar Parijs

Groetjes Jilly

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat ontzettend lief van Willy om je dat boekje te sturen. We weten allemaal wel dat jij heel erg veel van Parijs houdt, dus dat boekje is bij jou wel op zijn plaats.
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Unknown zei

Heel erg aardig dat je een mooie Parijse herinnering hebt ontvangen. Leuk dat het al zo oud is. Veel plezier er mee.
Groetjes, Ingrid.

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat een lief gebaar zeg en komt gelijk op de juiste plaats waar het met heel veel liefde gekoesterd word ... geniet er maar lekker van ... wens je een fijne week lieve groet rosita

Villa Zeezicht zei

Wat ontzettend lief en mooi.. nu weet ik ook weer waarom ik zo graag in Blogland vertoef ;)! Heel veel plezier met dit bijzondere presentje!!

Willy zei

Hej Ingrid, wat heb je er een mooie post van gemaakt. Nogmaals veel plezier gewenst met het boekje en wie weet is het een begin van een verzameling. Lieve groet,

It's me zei

Heel bijzonder wat hebben we het toch leuk he...met het bloggen....zo hoop ik jou ooit te ontmoeten lieve Ingrid zo leuk lijkt me dat....liefs Ria...x!

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Heel mooi, Ingrid! Van zulke dingen wordt je stil en heel dankbaar. Geniet ervan.

Lieve-Groetjes, Verie

Marjonel M zei

Heel bijzonder, prachtige post.

Liefs, Marjonel

Athomebymy zei

Wat een bijzonder cadeau ! Zo lief van haar !

Liefs Petra

Indruk zei

Wat een ontzettend lief gebaar! Het boekje is bij jou helemaal op de juiste plek, ook zo'n leuk verhaal heb je ervan gemaakt. Dit zijn toch echt wel de leuke kanten van het bloggen hè? Liefs Pascale

Bij Guusje Thuis zei

Ik voeg er ook niet teveel aan toe, behalve dat ik dit dus echt zo ontzettend lief vind!

Ger zei

Wat leuk Ingrid om op zo'n spontane manier een cadeautje van blogster Willy te mogen ontvangen.En zeker omdat jij zo dol bent op Parijs.
Je hebt er een mooie post van gemaakt en het boekje had niet beter terecht kunnen komen dan bij jou.

Geniet ervan!!

Lieve groet,
Ger

het moonhuis zei

Jeetje superleuk toch, wat een verrassing en uit jouw woorden te lezen, ben je er superblij mee!!

Liefs Monica

Unknown zei

Wat aardig van deze mevrouw....ik kan me voorstellen dat je daar erg blij van wordt.
Fijne Week nog Ingrid.

Groetjes,
Inge, my choice

Easyliving zei

Wat bijzonder deze kleine zeer attente dingen!

Ik begrijp dat je er heel blij mee bent.
Groetjes Dinka

Claudia Leertouwer zei

Wow wat een gave verrassing, wat leuk en ontzettend lief!

Things and Thoughts zei

Je serais emue et touchee moi aussi a ta place Ingrid! So very special and precious gift and what a delightful surprise! I'm so glad for you.
Thank you for the sweet words I have always the pleasure to read on my blog. I'm curious to see photos from Spain...
Hugs
Olympia

Anneke zei

wat een lief en bijzonder cadeau.
Liefs Anneke

Unknown zei

Heel origineel en persoonlijk! Superleuk dat ze echt heeft gekeken naar de persoon erachter.

Liefs Marieke

Unknown zei

Wat ontzettend lief!
Echt bijzonder.........

Groetjes, Diane

eigen thuis zei

Wat een lief en bijzonder cadeau. Ik heb overigens ook erg genoten van je vorige posten over jullie vakantie. Loop een beetje achter met lezen en reageren. Door al die kids thuis, krijg ik de kans niet om ook eens achter de laptop te kruipen:-)
Heerlijk om op vakantie te gaan met je gezin. Bij ons willen ze niet meer zo graag mee dus zijn wij ook maar thuis gebleven dit jaar. Toch mis je het ultieme vakantiegevoel dan wel een beetje. Maar goed, volgend jaar dan maar weer...
Alvast een fijn weekend Ingrid

Liefs Gonda

Els zei

Wat leuk om op deze manier verrast te worden!!

Fijne middag
X Els

What's in a day zei

Wat een lief gebaar zeg, als iemand weet dat je hier zo van houdt en dan ook nog eens de moeite neemt om dit op te sturen, geweldig van Willy.
Het ziet er mooi uit.

Liefs, Eefie

Marie-José zei

Wat een ge-wel-dig cadeautje!
Echt superlief en zo leuk dat jij het ook echt waardeert, daarom is geven leuk aan iemand zoals jij ;-)
Ik ga nu snel even je vakantie post bijlezen...

Lieve groet, MJ

lien zei

Oh wat ontzettend lief!! En jij brengt het dan weer zo mooi in beeld. Dat is dan weer een cadeautje voor haar! Mooi hoor!

Marjon zei


Ingrid wat is dat een prachtig cadeau en zo lief en dan denk ik...zou het niet heerlijk zijn als de mensen ipv oorlogen op deze manier met elkaar omgingen...ik kan er van genieten en ook de waardering van jou naar haar...heel mooi....
Mijn leeslijst doet het vandaag weer...heel raar...maar gelukkig...Ik wens je een heel fijn weekend en lieve groet van Marjon

Janny zei

Wat een aardig gebaar van een medeblogster. Dat is inderdaad het leuk van deze digitale wereld. Je leeft mee met mensen die je niet in het echt kent, maar die je door een blog bekend zijn geworden. Dan is het nog extra mooi als iemand die moeite van versturen doet, inderdaad!
Liefs,
Janny

Bizzy @ home zei

Wat lief van Willy, dat zijn nou echt leuke kanten van het bloggen. Het past ook helemaal bij jou. Genieten maar. Fijn weekend,
Lieve groet, Renny

Rozen van papier zei

Wat mooi zeg! Heel bijzonder! En zeker als je van Parijs houdt!

Fijn weekend,

Janny

Judith zei

Bijzonder met de hoofdletter B...

Inge R. zei

wat ontzettend leuk!
snap dat dit je wat doet!
geniet er van
groetjes, Inge

Unknown zei

Wat ontzettend lief! Ik ben blij dat er nog zulke mensen bestaan. Zo heeft Martine van Herpe mij een tijd geleden gratis zwart voegsel toegestuurd voor het bewerken van bloempotten, terwijl zij mij helemaal niet kende(had naar aanleiding van haar blog contact met Martine opgenomen. Zo lief, meteen haar gebeld, ik kon haar altijd bellen voor tips en maar zomaar een uur gebept!

Anita zei

Wat een hartverwarmend en lief gebaar! en zo DIK verdiend X

Maia zei

Jee wat ben ik weer ver achter!
Komt omdat ik niet veel blog zo de eerste schoolweken en ook zelf niets meer op mijn blog heb gezet, komt er niet van.
Ik heb inmiddels alle gemiste berichten bij gelezen en vooral gekeken naar je altijd prachtige foto's....nu nog een reactie....
Wat lief dat Willy je dit stuurde,zeker zo'n onverwachte surprise maakt je helemaal blij.
Heel bijzonder dit oude boekje en je hebt er een prachtige post van gemaakt!
Ik ga weer verder....